[DW-SYSTEM] House Rules

Dungeon World a jeho hranie cez fórum
Uživatelský avatar
Sogard
Příspěvky: 190
Registrován: 12. 8. 2013, 20:14

[DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Sogard »

DW sa mi fakt lubi, ale kedze je hackovatelny az do mrte noze to vyuzime.
Pokecajme o tom co by sme pridali ci upravili aby sa nam lepsie hralo v pbp kampani :)
Uživatelský avatar
Sogard
Příspěvky: 190
Registrován: 12. 8. 2013, 20:14

BARD

Příspěvek od Sogard »

Bard je pravdupovediac trochu nudny. Nielenze je weakling co sa tyka tej podstatnej casti DW - kombatu.
Aj nie je weakling ma totiz 3 multiclass moves co je dobre

Moja postava a je to samozrejme chyba autora sa do levelu 1 nevmesti. Fikcne to nieje Jasoň Zlatooky ale depresivny a fatalisticky barbar zo severu. Neviem ako by som to vyjadril uz na prvom leveli. Bohuzial nie je to FATE ze jo :)
Pozicia cisteho supporta je fakt nudna specialne aj ked som si ju okorenil a stazil skladanin piesni (bez ohladu na kvalitu je to narocne). Fightersky by mohol byt bard blizsie k Rogue ale necham toto zatial tak.

Tu je navrh zmeny/pridania basic moves co som nasiel v inych verziach DW a hackov. Je to z verzii kde su postavy od zaciatku o dost drsnejsie a GM ma menej sikanovacich moznosti v pravidlach, takze mozno to treba oslabit. Prisli mi to ale pekne upravy.

Artful performance:
When you perform your art before an interesting audience, roll+CHA. Spend Hold to name an NPC and choose an Optio. On failure 6- nothing bad happens, you just perform well. On 7-9 you get 1 hold and on 10 you get 2 (3) holds

You can use holds for items from this list on a 1 to 1 basis:
  • This person must meet me
  • This person must have mu services
  • This person loves me
  • This person must give me a gift
  • This person admires my patron
na 6tku by mohol GM otocit emocie proti mne. Love je dvojsecna zbran napriklad :D

Arcane Art
Add to list this option:
  • Prevent a target to do any action, he/she is fascinated by your music
To je mozno prilis silne a zislo by sa oslabit, ale viac moznosti pre Arcane Art sa zide

Advanced moves?
Truth to Power
When you spout lore, on a 7+ you get +1 forward when acting on that information
To je mozno prislabe za level, iba ak ako basic modifikacia class

Bardic Lore
When you Spout Lore, if you tell the group about a tale, song or legend featuring the subject at hand, roll+CHA instead of INT. On 10+ you may also ask the GM a question about the subject and the GM must answer trutfully.
Dava mi to logiku vo fikcii ze bard vie kadeco, a tiez ze sa obracia na znalosti z legiend a nie na inteligenciu - co napriklad moze znamenat ze to nie je vzdy 100% pravda. Paci sa mi to viac ako original Bardic Lore, ale chcelo by to trochu upravit
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Ysolda »

Počkej, a cože chceš? Protože říkáš že chceší být barbar, a přitom sem postuješ movy které udělají to už takhle sociálně nejsilnější postavu tak silnou, že ostatní budou irelevantní sidekickové použitelní jenom na dmg.

Jak si představuješ, že máš být víc barbar? Co to znamená? Čím se ta postava do levelu 1 nevejde?

...

Můj osobní návrh na houserule by byl půjčit si Seduce or Manipulate z AW namísto Parley.
Naposledy upravil(a) Ysolda dne 14. 8. 2013, 13:53, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Sogard
Příspěvky: 190
Registrován: 12. 8. 2013, 20:14

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Sogard »

Preto som pisal ze combat a vikingovitost zatial neriesim - tam mam zrejme smolu proste a moja predstava o podstave sa do level 1 nezmesti (co je level 1 bard to vidis sam)

Chcel som pridat viac moznosti. Bard mi nepride nijak presileny co sa tyka social veci.
  • uspieva o nieco viac v Parley ako hocikto iny lebo ma vysoku CHA
  • Moze polozit otazku hociktorej postave a ta musi pravdivo odpovedat ... a nasledne aj bard postave
a to som vylistoval vsetko co bard vie robit BTW (port in the storm ani neratam)
edit: Jasne Bardic Magic je fajn ... aj ked je cisto supportny

a ak sa ti to zda prisilne (niektore aj mne) tak od toho sa snazim formou dialogu to upravit prave tu
Seduce or Manipulate
vies to sem napisat ak to mas poruke?
Naposledy upravil(a) Sogard dne 14. 8. 2013, 13:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Ysolda »

Furt nerozumim tomu "nevejde to 1 levelu", ale ptam se uz asi poctvrte, takze predpokladam, ze se to uz nedozvim. Porad mam ale pocit, ze stunlock a absolutni a bezrizikove ovladnuti libovolneho npc nejsou dobre "vic moznosti pro barda".

SEDUCE OR MANIPULATE
When you try to seduce or manipulate someone, tell them what
you want and roll+hot. For NPCs: on a hit, they ask you to promise
something first, and do it if you promise. On a 10+, whether you keep
your promise is up to you, later. On a 7–9, they need some concrete
assurance right now. For PCs: on a 10+, both. On a 7–9, choose 1:
• if they do it, they mark experience
• if they refuse, it’s acting under fire
What they do then is up to them.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Quentin »

Hmm, to je hezké. Tohle bych asi rovnou zkusil. Když to bude moc dobré, tak se vrátíme k parley (která chce leverage jako podmínku).

Jen, co je to acting under fire?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sogard
Příspěvky: 190
Registrován: 12. 8. 2013, 20:14

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Sogard »

Nuz ked sa vikingovitost (drsnost v boji a odolnost - co je bez moves len hra cisliciek a teda rozdiel oproti nonvikingom az +1, lebo som si tak nastavil staty) prejavi az o 3 levely tym ze si zoberiem multiclass z fightera ci rangera ... tak sa do 1. levelu nevojde. Ako vravim moja predstava o postave - barbara skalda zo severu sa v DW na 1. leveli neda urobit tak aby bola aj mechanicky podchytena.
Podla pravidiel neviem multiclasovat uz pri tvorbe postavy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Quentin »

Multiclass do fightera si muzes dat hned na pristi urovni a budes lepsi fighter nez vetsina grupy (resp nebudes lepsi nez rudiger)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Ysolda »

Quentin píše:Hmm, to je hezké. Tohle bych asi rovnou zkusil. Když to bude moc dobré, tak se vrátíme k parley (která chce leverage jako podmínku).
Já myslím, že jí chce obojí, jenom je to trochu jinak zformulováno.
Jen, co je to acting under fire?
DO SOMETHING UNDER FIRE
When you do something under fire, or dig in to endure fire,
roll+cool. On a 10+, you do it. On a 7–9, you flinch, hesitate, or stall:
the MC can offer you a worse outcome, a hard bargain, or an ugly
choice.

Mělo by ti to být povědomé.
Sogard píše:Nuz ked sa vikingovitost (drsnost v boji a odolnost - co je bez moves len hra cisliciek a teda rozdiel oproti nonvikingom az +1, lebo som si tak nastavil staty) prejavi az o 3 levely tym ze si zoberiem multiclass z fightera ci rangera ... tak sa do 1. levelu nevojde. Ako vravim moja predstava o postave - barbara skalda zo severu sa v DW na 1. leveli neda urobit tak aby bola aj mechanicky podchytena.
Podla pravidiel neviem multiclasovat uz pri tvorbe postavy.
No dobře, ale co chceš? Chceš větší dmg? Bonus na útok? Lift gates? Signature weapon? Hudbu která přímo dělá dmg? Větší nosnost? Víc zbraní? Možnost nosit těžkou zbroj?
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Pieta »

Ysolde píše:No dobře, ale co chceš? Chceš větší dmg? Bonus na útok? Lift gates? Signature weapon? Hudbu která přímo dělá dmg? Větší nosnost? Víc zbraní? Možnost nosit těžkou zbroj?
Správná vikingská odpověď je imho "Ano".
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Sogard
Příspěvky: 190
Registrován: 12. 8. 2013, 20:14

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Sogard »

Chcem hudbu ci modifikaciu, ktora priamo nieco robi s nepriatelom (momentalne dokazem iba pomoct spojencom z coho najpouzitelnejsie je heal ) alebo so mnou v prospech uspechu v boji. Nieco co je o mne ako cool akterovi a nie iba ako o noncool supporte
Nemusi to byt hudba, moze to byt viking cast a zachytenie tej fyzickej barbarskej podstaty (co ja viem 2d6 choose better na basic dmg)
Uživatelský avatar
Sogard
Příspěvky: 190
Registrován: 12. 8. 2013, 20:14

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Sogard »

Co tak
Hudbou davam +1forward. Nech roll+CHA
Lenze smerovane na lubovolny target teda aj enemy. Podobne ako pri debilities urcim vlastnost a ta oznacuje proti comu je target weak = Super (obvykle moj ally) dostane ak tu vlastnoost pouziva +1forward K jednemu hodu
Max 1 curse na jwdneho (mozno podobne hexom ako ma witch, treba pozriet ci to nieje sikovnejsie)

jo a chcem ma 1d8 dmg ako skald ... :D
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Quentin »

Aljene, vážně jsou nějaké houserules potřeba?

Pro damage můžeš multiclassovat do fightera
Merciless
When you deal damage, deal +1d4 damage.
A bardské věci pro manipulaci s nepřítelem i damage taky nejsou špatné
It Goes To Eleven
When you unleash a crazed performance (a righteous lute solo or mighty brass blast, maybe) choose a target who can hear you and roll+Cha. ✴On a 10+ the target attacks their nearest ally in range. ✴On a 7–9 they attack their nearest ally, but you also draw their attention and ire.

Metal Hurlant
When you shout with great force or play a shattering note choose a target and roll+Con. ✴On a 10+ the target takes 1d10 damage and is deafened for a few minutes. ✴On a 7–9 you still damage your target, but it’s out of control: the GM will choose an additional target nearby.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sogard
Příspěvky: 190
Registrován: 12. 8. 2013, 20:14

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Sogard »

Ano poznam tie buduce moves ktore bude mat sogard tak ... o rok, chcel som mat ale nieco od zaciatku a dat bardovi aj nieco ine.
je to support, a to je dost nuda.
Moznost priamo riesit nejakym kewl move nepriatela tomu podla mna chyba
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-SYSTEM] House Rules

Příspěvek od Ysolda »

Když už bys vyloženě měl pocit, že potřebuješ boost, tak můžes ukecat u Quentina move navíc na prvním levelu. To mi připadá jako nejjednodušší možnost, která nevyžaduje velké houserulování, a do té hry by to sedělo -- máš na výběr 20 moves, a dostaneš jich za celý level-up 9, zatímco takhle by jich bylo 10.
Zamčeno

Zpět na „Play-by-post Dungeon World“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti