[DW-IC] Session 1: Cikánská čtvrť

Dungeon World a jeho hranie cez fórum
Zamčeno
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

[DW-IC] Session 1: Cikánská čtvrť

Příspěvek od Quentin »

Vaharina

Město na pomezí Mlžného jezera a prastarého hvozdu Hyrdachu. Čtvrti nalepené na neprostupnou hranici lesa jsou z kamene. Dvůr krále-druida a jeho elfů. Sídla cechů, nejbohatších šlechticů a obchodníků. A kostel Panny, paní krve a soucitu, i Worrocha, ocelového strážce.
U břehu se domy mění v dřevěnou spleť dominovanou bohatými domy Saarských klanů. Většina budov má alespoň dvě patra a místy jsou spojené dřevěnými můstky. Více než polovina domů je vystavěná na mohutných kůlech a stojí jen několik desítek centimetrů nad hladinou jezera. Takové jsou přístupné většinou jen gondolami. Město se i za hranicí husté zástavby táhne vodou překvapivě daleko a kilometry mol jsou lemované houseboaty a malými chaloupkami.

Na západ se rozprostírá Mlžné jezero se svými až příliš klidnými vodami, daleko na druhém břehu se majestátně tyčí Darrantion, město masek. Na východ je mocný hvozd, Hyrdach. Jedinou stavbou, která v něm navzdory přírodě přežívá, je obchodní stezka vedoucí až do Triády, domova trpaslíků. Na jihu pomalu hnijí blata Rudé bažiny, jimiž lze projít až do království Korvinu. Na severu prosperují pole a pastviny chráněné žoldnéřskou armádou před barbarskými kmeny Hjemu, země zmítané válkou proti Ledové královně.

Král-druid už mnoho let nezasahuje do světských záležitostí a vládnoucí moc je rozdělena mezi elfí dvůr a radu lidské šlechty. Město má dokonce dva druhy stráže - elfí, která se stará o magii, a žoldnéřskou, která se stará o běžné zločiny. Lidi se tu živí rybolovem, řemesly, lovem v rudé bažině, prací na severních farmách a především obchodem.

Zatím známé lokace::
  • Přístavní gnómské tržiště složené ze svázaných lodí a vzducholodí pospojovaných lany, žebříky a můstky.
  • Veřejný dům s lázněmi uvnitř jeskynního systému s horkými prameny.Přístupné jen loďkou.
  • Zlatý pohár je dřevěná hospoda kruhového půdorysu. První patro má moderní podlouhlý bar, který obsluhuje svůdná půlelfka s černými vlasy, korzetem a henovým malováním ve tváři. Naproti baru je lehce vyvýšené podium s kapelou s výhradně smyčcovými nástroji. Vprostřed je taneční parket nad kterým je otevřený strop do druhého patra. Přes zábradlí se naklánějí hosté a sledují kmitající tanečníky.
  • U Kramáře. Je to roztomilý třípatrový hostinec. Majitelem je šedovousý gnóm s podstatně mladší krásnou manželkou (nebo možná manželečkou?). Nálevna je malinká a vrchní patra obsahují každé jen po dvou pokojích. Točité schodiště je tak úzké, že se tam ani nevyhnou dva lidé a každý sloupek a obklad v celém domě jsou dekorovené rytinami oslavujícími krásu čtyř ročních období.
  • U Zlomeného meče je drsný lokál. Scházejí se tam žoldnéři, bojovníci a tuláci. Každý pokoj má okované dveře. Po večerech se zápasí v páce nebo soutěží ve vrhu nožem. Pokud tam zlomíte svůj meč a vzdáte se násilného života, tak vás nechají bydlet týden zadarmo.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Ysolda »

"To není pravda!" zamračila se Ysolde, a šplouchla po Rudigerovi trochu vody. To, jak přitom škubla hlavou, si od lazebnice, která jí z vlasů pletla asi desátý copánek, vysloužilo ošklivý pohled.

"No dobrá, uznávám, málem nás zabili," řekla pak, než kdokoli stihl začít protestovat, a spokojeně se v lázni protáhla. "Ale odhalili jsme tajemství, sejmuli kletbu a odnesli si poklad, to není špatně, ne?"
Naposledy upravil(a) Ysolda dne 11. 8. 2013, 21:36, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

O tři dny nazpět...

Těžká mlha nad němým jezerem se rozestupuje, jak se pomalu kolíbáte k cikánské čtvrti. Je oddělená od města a líně se vznáší daleko z dohledu přístavu.

Najal si vás obchodník s luxusními látkami, Farson. Nabídl vám 150 zlaťáků za bezpečný návrat dvanáctileté dcery Irin. Stráž mu nepomůže. Nejen, že do cikánské čtvrti většinou ani nevyjíždí, ale svědectví napovídají, že dívka odešla dobrovolně.

Vaše vypůjčená gondola dorazila k molu a vy vidíte, proč se sem obyčejní lidé bojí. Střepy a skvrny od piva a vína pokrývají prkenné ulice. Stavení jsou polorozpadlá, utržená prádelní šňůra vláčí prostěradla jezerní vodou. První jste spatřili opilce. Bez bot, v béžových gatích a rozepnuté bílé košili leží tváří zabořen do truhlíku s uhnilými květinami.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Ysolda »

"A takhle vypadá polovina hlavního města," okomentovala tu spoušť Ysa zachmuřeně, a už asi potřetí si, možná trochu nervózně, upravila meč na opasku.

"Chceme se rozdělit, aby se nám lépe hledalo, nebo bude bezpečnější zůstat pohromadě?" rozhlédla se po zbytku skupiny.
Uživatelský avatar
Flint
Příspěvky: 37
Registrován: 11. 8. 2013, 17:43

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Flint »

"Milá zlatá, ty bys v zájmu všech místních mladíků rozhodně sama chodit neměla. Navíc by asi docela vzbudilo rozruch, kdybys tu někoho upražila pohledem."

Rozhlídnu se kolem a zamyšleně zabafám z dýmky.

"Řekl bych, že zkoušet tu někoho hledat bude asi jako navigovat bez kompasu. Lepší bude přemluvit někoho místního, aby hledal za nás. Beztak už mě bolej záda, na tohle běhání jsem trochu starej."
Postarší námořník s dýmkou a šavlí.
charsheet
Uživatelský avatar
Rudiger
Příspěvky: 173
Registrován: 11. 8. 2013, 16:49

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Rudiger »

První vystoupím z loďky a kopnutím převrátím opilce na záda.
"Nezdá se, že by místní dokázali pomoci," odpovím Flintovi. "Třetina jich je ožralá, třetina se nás pokusí obrat a zbytek s náma nepromluví protože se nás bude bát."
Rozhlédnu se kolem a prsty nedočkavě poklepávám na ratišti.
Vysoký šermíř se zdobeným kopím oblečený do zbroje.
charsheet
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Sotva Rudiger zvedl zrak, aby se rozhlédl po okolních domech. Opilec otevřel krví zbarvené oči a odhrnul rty z černých zubů, mezi kterými vyjíždí v půli rozřízlý jazyk. Jeho tělo se bez dechu či zvuku napnulo a začalo zvedat do sedu. Krev se bezděky převalila přes spodní ret a zbarvila bílou košili do ruda.

Vaše srdce přeskočilo tep, když jste si uvědomili, že skvrny nejsou od piva a vína, ale od moči a krve. Že prádelní šnůra by měla plavat na hladině. Že domy nejsou rozkradené nebo nedostavěné, ale rozmlácené a prolomené zvenku dovnitř. Škrábance ve dřevě nejsou od nemotorných dělníků, ale od nehtů. A že v cikánské čtvrti ještě nikdy takové ticho nebylo.

Co děláte?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Ysolda »

Ysa vrhla Pohled na Flinta, když měl potřebu vysvětlovat navigaci bez kompasu, dál to ale nekomentovala a vystoupila.

Když se tělo nad kterým Rudiger stál začlo hýbat, udělala krok stranou aby ji nepraštil kopím, a rozhédla se. Zkusila pohledem najít další nebezpečí, a zdroj téhle destrukce.

Jsou tu další? Je to tady zničené všechno, nebo to vede nějakým směrem, který by se dal sledovat?
Uživatelský avatar
Tanis
Příspěvky: 113
Registrován: 11. 8. 2013, 21:01

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Tanis »

To nevyzerá dobre. - pomyslím si a nasajem do nosa vzduch štvrte.

"Moč a krv." - poviem zbytočne. Uvidím to napohľadoch druženíkov, ktorý si to tiež všimli.

Skloním sa k mólu a prstami prejdem po škrabancoch na móle.

Tu niečo nehraje... - pomyslím si.

"Rudiger, len tak pre zaujímavosť, tipni si, koľko ľudí tu po sebe zanechalo otlačky svojich nechtov?" - opýtam sa bojovníka a snažím sa odhadnúť počet. V duchu sa pri tom veľmi bojím, že ich bude poriadne veľa...

Počas tejto svojej "práce" sa opýtam družiny - "Nie ste zvedavý, čo je na druhom konci povrazu?"

Glovak svojim hrdlom vydal svedectvo o svojej prítomnosti. Neprítomne som ho pohladil po perí. Ani on tu nie je moc nadšený, i jemu tu niečo nevonia.

V tom sa pohne exopilec a ja sebou trhnem. Veru srdce sa mi rozbehlo ako o život - "On žije!!!" - ustúpim ešte o krok, vezmem meč ruky a neveriacky zíram, čo spraví.
Vyššia postava a červeno hnedé vlasy po ľudskom otcovi. Po mame zdedil lásku k lesu, uhrančivý pohľad a nezlomnú dušu. Nosí krátke strnište aby zahalil svoje elfské črty. Krášli ho prekrásny vták, brnenie, dlhý meč, štít a oštep, o ktorý sa pri chôdzi opiera.
Character Sheet
Uživatelský avatar
Flint
Příspěvky: 37
Registrován: 11. 8. 2013, 17:43

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Flint »

Ještě v gondole se postavím a rozhlížím se. Při tom palcem zamáčknu dýmku a zabalím ji do kusu kůže.

"Pevně doufám, že s tímhle Irin nemá nic společnýho."

Jak jsou ty domy promáčknuté, jako od exploze, nebo jako kdyby se proti stěně opřel dav lidí? Nebo nějakým jedincem s vyloženě nadlidskou silou?

"Opilec" má jazyk rozříznutý násilně, nebo přirozeně rozeklaný jako had? (Předpokládám to první, vzhledem ke krvi vytékající z úst).

Šlo by snadno vyšplhat na nějakej barák a rozhlídnout se kolem, jak daleko tahle spoušť sahá?
Postarší námořník s dýmkou a šavlí.
charsheet
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Ysolde: Ano, v dáli z poza sudů vyčuhuje pár nohou. Kus za tím v mlze leží žena v krémových šatech. Jinak to tu vypadá zničené všude, i když hlavní hněv prošel touhle ulicí a pokračuje do středu plovoucí čtvrtě.

Flint: Těžko říct, jeden je zničený tak, druhý onak. Jazyk ano, násilně. A ano, určitě vyšplhat jde, jen zdejší statika není příliš důvěryhodná.

Tanis: Konkrétně škrábanců a zlomených nehtů tolik není, ale sečteš-li všechny náznaky zápasu, tak ano. Je jich hodně.

Stále visíme ve zpomaleném čase a čekáme na Rudigera, vedle kterého se nelidsky plynulým pohybem zvedá zakrvácený opilec
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Rudiger
Příspěvky: 173
Registrován: 11. 8. 2013, 16:49

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Rudiger »

V první chvíli nevěřícně zírám na vstávajícího muže a bezděky udělám krok dozadu. Možná bych měl varovat ostatní, ale zafungují letité návyky a mé tělo začne automaticky jednat. Tak jako vždy když je předemnou protivník.
Pevně sevřu kopí, postavím se do střehu, vyrazím vpřed a bodnu dopředu a dolů do té zvedající se odpornosti.

Hack & slash= 10
DMG= 3
Naposledy upravil(a) Rudiger dne 12. 8. 2013, 14:28, celkem upraveno 1 x.
Vysoký šermíř se zdobeným kopím oblečený do zbroje.
charsheet
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Tvé kopí se sotva znatelným lupnutím hladce projelo hrudním košem. Nezdál se tím být nijak oslabem. Spíš naopak. Ožil nevídanou energií a nevnímaje ocelovou čepel, co jím procházela, se začal sápat po ratišti.

S úkrokem vzad jsi z něj zbraň vytrhl a s obloukovým rozmachem mu usekl hlavu.

Tělo ihned znehybnělo a padlo k zemi.

Ysolde odhadla vzdálenost krvavé spršky správně ... i když jen o pár palců.

Co děláte?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Tanis
Příspěvky: 113
Registrován: 11. 8. 2013, 21:01

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Tanis »

Neodkladám meč, skôr naopak, moja pozornosť sa zvýšila na všetko podivné navôkol.

Prikľaknem k mrtvole a rýchlo ju prezriem čo asi spôsobilo túto zmenu správania - jed, zranenie, ...

Discern Realities (2d6 + WIS) = 5.
Vyššia postava a červeno hnedé vlasy po ľudskom otcovi. Po mame zdedil lásku k lesu, uhrančivý pohľad a nezlomnú dušu. Nosí krátke strnište aby zahalil svoje elfské črty. Krášli ho prekrásny vták, brnenie, dlhý meč, štít a oštep, o ktorý sa pri chôdzi opiera.
Character Sheet
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Discern Realities by to bylo jen pokud by jsi byl ochoten věnovat víc času. Omýt ho, otevřít, prozkoumat, projít okolí. Chceš to dělat? Co na to ostatní?

Na zběžné prohlédnutí je studený, mrtvý déle jak 12 hodin. Není na něm vidět jiné větší zranění než rozřízlý jazyk, ze kterého nejspíš vykrvácel. Hlína v truhlíku je prosáklá krví. Samozřejmě nemluvím o tom, co s ním provedl Rudiger.

Jinak stále čekáme na barda!
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Zamčeno

Zpět na „Play-by-post Dungeon World“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti