[Hlavní téma] Metropolis (Postapo Setting)

Diskuse k Metropolis, hernímu prostředí postapo města.
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

[Hlavní téma] Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jarxes »

Materiály: Deník Metropolis
Rozdělaná Příručka Metropolis


Rok ? - Záznam z Vědeckého obraného bunkru, Metropolis ("Archa")

Světem otřásla katastrofa... Zdroje jsou nejasné a informace z novin se dost různí, pravděpodobně nejdříve udeřila sluneční erupce která vyřadila část elektroniky po celém světě, a následně se odehrálo přepólování země které naprosto změnilo vše... Došlo k únikům radioaktivních, chemických i biologických látek, některé jaderné elektrárny pravděpodobně dokonce vybuchli. Stala se i jedna zvláštní věc, během masového umírání se v lidech cosi zlomilo, podle vědců se v nás prolomil jakýsi mentální blok který umožnuje některým jedincům užívat psionické schopnosti, ale jeho hlavním úkazem jsou anomálie zanechané po zemřelých které jsou podle některých lidí jakýmsi otiskem jejich vědomí nebo chcete-li duše. Z tohoto tvrzení se vyvinul výraz Místo duší který se vryl do povědomí jako označení silných anomálií.

GES, vědecká mezinárodní korporace známá pro jejich objevy v genetice a látkovém inženýrství již od roku 2015 experimentovala se zvláštním druhem vědomí, nazvali jej Entita a šlo o nehmotné umělé vědomí které nebylo omezeno na elektronický Hardware, podle toho co dnes víme se mohlo jednat o první anomálii, ale sama tato úvaha vyvolává množství otázek, avšak bezesporu je to právě Entita kdo tvoří bytosti které teď zaplavují náš svět...Žádný mutant se nevyvine takhle rychle, navíc hojnost a rozmanitost druhů všemožných bytostí a ten fakt že mnoho z nich se začalo bezesporu šířit z bývalých zařízení GES, kde bylo nakládáno s genomy a byly zde i ukládány v genových bankách (i experimentální genové kombinace pro tvorbu možná nejen farmaceutik).
Podle záznamů které jsme z GES ukořistili a podle toho co jsme tam viděli není pochyb... Entita je myslící bytost pravděpodobně z jiné dimenze, GES doufal že se mu ji podaří zkrotit a vytvořit tak evoluci v technice, která by dokázala naprosto samostatně myslet a rozhodovat a to daleko nad úrovní člověka, byl by to skok o celá desetiletí kupředu. Je otázkou zda její myšlení narušil Elektromagnetický vývoj, popřípadě sama erupce, nebo jen dostala shodou okolností prostor se prosadit, její myšlení podle všeho nedokázali vědci absolutně pochopit... Zjistili jsme že není pouze vědomím, co hůř je i energií, a proto ji nedělá problém vytvořit téměř cokoliv, ať už živou bytost, či jakoukoliv hmotu.


Metropolis (Rok 20)

- "Nový svět" mého settingu se rozkláda po ostrově který byl kdysi součástí Grónska, a je pozůstatkem města Metropolis (to vzniklo jako ikona Globalizace a Světové hlavní město ve znovu zeleném Grónsku), ve středu ostrova se tyčí nejzachovalejší zbytky města zatímco jeho většina je rozdrobena v radioaktovních dunách a klasických pouštích, skryto v hlouby hvozdů smýsených s džunglemi plnými nových druhů neznámých rostlin, nebo zavaleno novou zeminou kterou na ostrov přinesla před časem velká voda. Velká část města byla skryta pod zemí už před katastrofou, Továrny, obchodní centra i obytné zóny nižších vrstev (zde pocta filmu Metropolis) sahají minimálně stejně daleko jako metro. Metropolis se stalo ikonou, v okolním světě panují legendy o tom že starý způsob života přežil právě v Metropolisu a tak se sem již roky hrnou utečenci z nejrůznějších míst celého světa, popravdě to tu není o tolik lepší avšak již samo to že je zde tolik lidí a další stále přicházejí pomohlo ostrovu vyšplhat se o pomyslný stupínek výš, a nabídnout lidem trochu větší šanci přežít. Dnes se již pěstuje dost jídla, je poměrně dostatek vody (tedy na dnešní poměry), vyrábí se dokonce i munice a zbraně, a v některých osadách prý zase funguje i vodovod a kanalizace (ale to může být fáma).

Jisté je že jakmile lidi nemuseli myslet na chvíli na holé přežití začali zase soupeřit mezi sebou. Začali vznikat společenství, spojenectví, klany a později i celé Frakce. Důvod i cíl byl jasný, vláda nad ostrovem... Začalo se proslýchat že zbytky armády Starého světa čekají v pár základnách na dominantní Frakci která by mohla obnovit opravdovou vládu a snad i systém před pohromou, tato informace spolu s tím že na vojáky skutečně několik lidí narazilo ještě více rozbouřilo vody a ze soupeření se brzy stal konflikt a z něj pak vzrostli i války mezi Frakcemi. I přes snahu sjednocení je stále hodně větších frakcí a mnoho z ostrova je stále rozdrobeno do samostatných osad a malých klanů a paktů...


Obecně o Metropolis

Metro, podzemí i země je poseta nejrůznějšími osadami, které spojují nikdy neustávající karavany kočující od osady k osadě. Některá místa zůstali odříznutá, sama se izolovala nebo se dokonce přes noc vytratila a nahradil je jakýkoliv výplod anomálií. Někdy zmizí celé oblasti aby se objevili nové, občas se některá místa zahltí anomáliemi a jiná se zase uvolní a otevřou světu, Ostrov je zrádný a podle utečenců jsou zde anomálie daleko zrádnější a hojnější než jinde ve světě, zato tu však máme větší šanci přežít nájezdy mutantů i samotné chování pustiny. Stalkeři, odpadlíci i žoldáci se snaží mýtit mutanty množící se jako krysy, osady za hnízda platí tučné odměny a někde platí i za kus, pro mnoho lidí se vidina takového výdělku stala osudnou a ještě je mnoho dalších bude následovat. Z přístavů každý den vyráží desítky utečenců za novým životem, většina jich končí na polích, část se brzy vrací do přístavů k vyučení a s trochou štěstí nabudou dost vědomostí aby po zbytek života zůstali ukrytí uvnitř osad v teple a relativním bezpečí, další se však vydávají pustině vstříc, stanou se z nich novodobí hraničáři kterým se říká stalkeři nebo pouhý odpadlíci, poutníci beroucí jakoukoliv práci kteří sou však nedílnou součástí našeho světa, z části těchto poutníků se brzy stávají žoldáci a vojáci sloužící v nikdy nekončících válkách o to kdo tu bude pánem... Pak sou tu ale i další lidé, Hledači, odpadlíci kteří se zaměřili na hledání a poutání anomálií, což je velice výdělečná ale také velice nebezpečná činnost. Spoutané anomálie jsou stálým nedostatkovým zbožím (a to velice drahým) které dokáže pohánět mocné Subtechnologické zařízení nebo být ohromným zdrojem Elektrické či Psionické energie.

Na Metropolis je zajímavý (tedy z mého úhlu jako vypravěče) kontrast mezi technologií a chudobou. Na jednu stranu jsou lidé schopní konstruovat a udržet třeba i funkčního robota a na druhou stranu většina lidí žije defakto jako za středověku, sprcha je absolutní luxus a těch pár lokací udržovaných ve stavu jako před katastrofou (více méně) je pro lidi jako v jiříkově vidění, a to třeba i zmíněná továrna která jede plně automatizovaně a Cech vyplácí "zlatem" za náhradní díly. Vrcholem vší techniky a životní úrovně je Archa, bunkr vědců kde si žijí jako před pohromou a jako jediní na ostrově a pravděpodobně i na světě stále dokáží vyrábět mikrosoučástky a léky. Kontrast je vidět běžně, například zatímco ve stanicích metra jsou běžné posádky se samopaly a (i když třeba jen malé) zásoby munice, v mnoha osadách vlastní třeba jen pár pistolí a pár desítek nábojů na celou populaci osady, mnohdy střelnou zbraň osady nemají vůbec.

Zajímavý prvek jsou také třeba defakto dungeony, tedy podzemní část města, nabízející ohromný prostor k prozkoumání a vybrakování (obchody, továrny, sklady, ubytovny, vědecká zařízení, kovy a elektronika...), v nich samotných jsou k nalezení osady, většinou však menšího typu, protože je podzemí velice rozsáhlé a spletité, karavany jím prochází jen velmi zřídka a je oblíbenou destinací pro hnízda mutantů (byl to volný prostor k jejich šíření).

Město nahoře je pak naopak tranzitní zóna o kterou se svádí boj mezi Frakcemi, jde o přísun zboží do metra kde žije poměrně velká populace (když katastrofa začala lidi se stahovali do metra, jelikož funguje jako jeden velký kryt a je na něj navíc navázána síť nouzových bunkrů). Osady ve městě jsou trochu jako pevnosti střežící obchodní stezky za středověku. Čištění obchodních tras a objevování nových stezek jsou nejobvyklejší práce žoldáků a odpadlíků ve zbytku Metropolis. Průvodci musí mít neustálý přehled o průchodnosti tras, a musí být schopni najít náhradu za blokované cesty (ať už se na nich usadili mutanti, banditi, kanibalové nebo Renegáti - nájezdníci) pro karavany a poutníky které vedou zdejším krajem. Předchozí věta pro Metropolis platí víc než kde jinde, jelikož jedna slepá trasa může lehce a rychle destabilizovat a potopit celý region.

Krom zbytku Metropolis, metra a podzemí je tu ještě ostrov... Nachází se zde pestrá škála krajin, ať už jde o pouště, nukleární duny, stepi, husté hvozdy přecházející do džunglí plné zmutovaných druhů rostlin nebo úrodné pláně poseté poli kde se snaží lidé vydolovat z půdy obživu i za tu cenu že se stanou potravou mutantů (opevněné vesničky poskytují dobré útočiště, ale za zdmi je valná většina zemědělské populace zcela bezbranná, proto vsi obdělávají jen půdu v nejbližším okolí a zem mezi osadami je zarostlá divokými travami, houštinami či křovisky). Krajinou se prohání Nomádi se svými stády dobytka a koní, putují po pláních a opečovávají právě neobdělaná území, krom plání se prohánějí i po stepích, s velbloudy putují po pouštích, po pustinách cestují s jaky a lamami, v hvozdech žijí jako kočovní lovci. Podle báchorek prý žijí i v nukleárních dunách, pěstují tam prý jakýsi druh mutantů, jejichž mléko jim pomáhá přežít dlouhodobé vystavení radiaci, ale bůh ví co je na tom pravdy.

Subtechnologie (Subatomární Technologie)

- Subtechnologie je spojením technologie a Psioniky, první subtechnické zařízení byla vytvořena myslí psioniků v Oblacích (Oblaka jsou městem vystavěným ve vzduchu na základech oblasti gravitační anomálie dříve známe jako Létající ostrovy), kteří využívali energii zdejší gravitační anomálie. Původním cílem ve vývoji subtechniky bylo využít Gravitační anomálii Oblak a s její pomocí vyrábět elektrickou energii, a tohoto cíle se také po jisté době pokusů dosáhlo pomocí Agenu (Anomální Generátor), zdejší je ojedinělý v tom že Agen nevyužívá spoutané anomálie ale je vybaven sadou přijímačů a je tak na anomálii napojen.

Zde sem si vzal inspiraci z NOSu, existuje základní dělení Subtechnologií do dvou kategorií:

ST - Samostatně fungující Subtech.
AST - Anomální Subtechnologie, tedy zařízení fungující s anomálií jako zdrojem energie.

První kategorie se týká převážně zařízení které mají za cíl poutat, uskladnit, nebo nějakým způsobem kontrolovat Anomálie, jde např. o Subsoučástky, Subizolanty (ochrana proti anomáliím), STZ (Subprostorový technický zdroj) nebo Manipulátor (Manipulační rukavice která dokáže při kontaktní vzdálenosti přitáhnout a nějakou chvíli putat anomálii k sobě, užívá se při chytání tak že se s ní připutá anomálie a poté se k manipulátoru připojí zařízení izolující anomálii jako např. Poutač - skleněný flákonek izolovaný z hora i dola karbonickým materiálem, v nemž se nachází speciální emulze vázající k sobě anomálii)
Naposledy upravil(a) Jarxes dne 23. 5. 2013, 01:05, celkem upraveno 13 x.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jarxes »

Při vytváření settingu jsem si bral hojně inspiraci z: Metra 2033,2034 (Knih, a u prvního taky z hry), Stalkra (jen z her), a poté co už sem si vytvořil koncept a atd. sem objevil i NOS a film Metropolis...
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jarxes »

Metro, podzemí i země je poseta nejrůznějšími osadami, které spojují nikdy neustávající karavany kočující od osady k osadě. Některá místa zůstali odříznutá, sama se izolovala nebo se dokonce přes noc vytratila a nahradil je jakýkoliv výplod anomálií. Někdy zmizí celé oblasti aby se objevili nové, občas se některá místa zahltí anomáliemi a jiná se zase uvolní a otevřou světu, Ostrov je zrádný a podle utečenců jsou zde anomálie daleko zrádnější a hojnější než jinde ve světě, zato tu však máme větší šanci přežít nájezdy mutantů i samotné chování pustiny. Stalkeři, odpadlíci i žoldáci se snaží mýtit mutanty množící se jako krysy, osady za hnízda platí tučné odměny a někde platí i za kus, pro mnoho lidí se vidina takového výdělku stala osudnou a ještě je mnoho dalších bude následovat. Z přístavů každý den vyráží desítky utečenců za novým životem, většina jich končí na polích, část se brzy vrací do přístavů k vyučení a s trochou štěstí nabudou dost vědomostí aby po zbytek života zůstali ukrytí uvnitř osad v teple a relativním bezpečí, další se však vydávají pustině vstříc, stanou se z nich novodobí hraničáři kterým se říká stalkeři nebo pouhý odpadlíci, poutníci beroucí jakoukoliv práci kteří sou však nedílnou součástí našeho světa, z části těchto poutníků se brzy stávají žoldáci a vojáci sloužící v nikdy nekončících válkách o to kdo tu bude pánem... Pak sou tu ale i další lidé, Hledači, odpadlíci kteří se zaměřili na hledání a poutání anomálií, což je velice výdělečná ale také velice nebezpečná činnost. Spoutané anomálie jsou stálým nedostatkovým zbožím (a to velice drahým) které dokáže pohánět mocné Subtechnologické zařízení nebo být ohromným zdrojem Elektrické či Psionické energie.

Subtechnologie (Subatomární Technologie)
- Subtechnologie je spojením technologie a Psioniky, první subtechnické zařízení byla vytvořena myslí psioniků v Oblacích (Oblaka jsou městem vystavěným ve vzduchu na základech oblasti gravitační anomálie dříve známe jako Létající ostrovy), kteří využívali energii zdejší gravitační anomálie. Původním cílem ve vývoji subtechniky bylo využít Gravitační anomálii Oblak a s její pomocí vyrábět elektrickou energii, a tohoto cíle se také po jisté době pokusů dosáhlo pomocí Agenu (Anomální Generátor), zdejší je ojedinělý v tom že Agen nevyužívá spoutané anomálie ale je vybaven sadou přijímačů a je tak na anomálii napojen.

Zde sem si vzal inspiraci z NOSu, existuje základní dělení Subtechnologií do dvou kategorií:

ST - Samostatně fungující Subtech.
AST - Anomální Subtechnologie, tedy zařízení fungující s anomálií jako zdrojem energie.

První kategorie se týká převážně zařízení které mají za cíl poutat, uskladnit, nebo nějakým způsobem kontrolovat Anomálie, jde např. o Subsoučástky, Subizolanty (ochrana proti anomáliím), STZ (Subprostorový technický zdroj) nebo Manipulátor (Manipulační rukavice která dokáže při kontaktní vzdálenosti přitáhnout a nějakou chvíli putat anomálii k sobě, užívá se při chytání tak že se s ní připutá anomálie a poté se k manipulátoru připojí zařízení izolující anomálii jako např. Poutač - skleněný flákonek izolovaný z hora i dola karbonickým materiálem, v nemž se nachází speciální emulze vázající k sobě anomálii)
Naposledy upravil(a) Jarxes dne 2. 3. 2013, 19:50, celkem upraveno 2 x.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jarxes »

No, stál bych o nějakou reakci... Zatim nevim co si mám myslet, takhle bez odezvy...
Skusim sem hodit pár lokací...

Oblaka, Jáma
Kusy zeminy i budov drží ve vzduchu neviditelná síla a haldy lan a prken je spojují a tvoří spolu s budovami stlučenými z prken, plechů a kusů bůhví čeho možného impozantní výjev, kdo neuvidí, neuvěří... Celé město jen tak stojí ve vzduchu nad hlubokou propastí, která vypadá jako kdyby jí vyhloubil obří důlní vrták. Gravitační anomálie chrlí spousty energie díky které město funguje a prosperuje. Zdejší výrobky nejsou rozhodně nic extra moderního, ale je to nejvýznamnější místo co se týče všeho kolem Subtechniky, kromě toho tu také bují výroba zbraní (postapokaliptického typu) a masová výroba munice která může uživateli posloužit stejně dobře jako ho dostat do hrobu. Oblaka jsou nejdůležitější obchodní tepnou v tom co zbylo z města a nejznámějším obchodním centrem vůbec. Navíc je to jediný Oblačný přístav vůbec, oblačné lodě jsou taky zdejším výmyslem, najdete tu jediné loděnice a pokud jste někdy chtěli svést tak tu máte největší šanci, ale moc bych to nezkoušel (mnoho plavců obchoduje i s otroky, někteří neváhají pracovat i pro Kult - Kanibaly).

Jedním z tajemstvých prosperity Oblak je to co vězí hluboko pod nimi... Totiž její sestřička Jáma (přesněji řečeno její kolonie), na dně propasti se nachází pozemní část osady a malý přístavek v podobě věží stlučených z velkých železných sloupů svařených k sobě a malého náměstí které slouží jako překladiště... Pozemní část je ohrazená zdmi ze stejných sloupů (Propast prostupuje dřívější podzemní částí Metropolis). V podzemní části Jámy se nachází rozsáhlý rudný trh a desítky východů do "šachet", to čemu říkají zdejší obyvatelé důl je ve skutečnosti zdevastovaná část podzemního města, není tu o kov vůbec nouze ale člověk musí dávat dobrý pozor aby se na něj něco nezřítilo, nebo ho něco nesežralo... Okolí jámy se jen hemží mutanty a docela často těžaře něco sežere i když se posádka jámy pravidelně vydává na čistky oblastí těžby.


Svobodné Přístavy
Přístavy jsou neutrální organizace která trochu připomíná Švýcarsko. Nikdo si je nechce rozhněvat, a není divu neboť jsou to právě Přístavy kdo se strará o stálý přísun čerstvých duší do Metropolis a nikdo nechce přijít o tepnu která znamená život, kromě toho Přístavy také ovládají (ať už přímo či nepřímo) značnou část zemědělských oblastí na pobřeží ostrova a jsou tedy podstatnou součástí v zásobování jídlem na ostrově. Dalším důležitým faktorem přístavů je, že právě zde se vyučuje valná většina utečenců oborům nezbytným pro chod osad (technici, hospodáři, lesníci, lékaři, chemici - v chemii se uží i vodohospodářství, těžební inženýři,etc.). Samotné přístavy jsou nejpravděpodobněji zbytky předměstí Metropolis ke kterým byly přistavěny nejrůznější mola z dřeva železa i betonu, všechny přístavy jsou obehnány zdmi z betonu (původně byly dřevěné ale díky nabitým prostředkům se je povedlo postupně přestavět). Uvnitř přístavů se nachází poměrně dost nových budov které se snaží napodobit předkatastrofní styl (ač marně, jsou to asi nejkvalitnější budovy, a oproti stavbám po ostrově jsou o dost napřed, i když výraznou část v konstrukci stále hraje plech, úloha dřeva je už minimální a materiály jako beton a železo / ocel znovu hrají podstatnou roli ve stavbě což je pokrok) a nástaveb na starých budovách.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jerson »

Když nedostaneš žádnou reakci, obvykle to znamená že téma nikoho nezaujalo.
Osobně třeba považuju za zbytečné vytvářet svět s alternetivní historií studené války jen proto, abys potom nechal vytvořit velké město v Grónsku, to zničil, přidal pseudomagii a v takovém světě začal rozvíjel příběh. S historií reálného světa to nemá společného prakticky nic, hráči se tak jako tak nemají prakticky o co opřít a jakýkoliv postapo/fantasy setting by fungoval stejně dobře a možná i lépe (nebo určitě uvěřitelněji - šance že by OSN dokázala cokoliv stabilizovat, speciálně pak Jugoslávii je totální fantasy sama o sobě :-) )

Celkově mi tenhle setting nepřijde nijak zvlášť zajímavý, je tam toho nacpaného moc. Třeba takový Stalker s anomáliemi v okolí Černobylu byl sám o sobě mnohem zajímavější a snáze uchopitelný.
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jarxes »

Možná sem to vzal ze špatný strany a nejdřív sem měl představit prostředí a až potom alternativní historii, protože myslím že v ní problém není, hrál sem v tom settingu s dvěma skupinama (svojí skupinkou a potom s jednou grupou známýho ze skladů) a nebyl žádnej problém... A ohledně toho jak sou vlastně reálně uchopitelný světy ala Star Wars, Star Track atd. ... Historie je spíš pozadí světa, nemá až takovej vliv díky katastrofě a prostředí ostrova a Metropolis se mi za tím dost osvědčilo.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 15:07
Bydliště: Čertův příbytek

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Ebon Hand »

Mnohem důležitější je aktuální herní prostředí než historie. Hrál jsem nedávno post apo v Čechách po jaderné válce. Hráči nakonec vůbec neřešili proč se to stalo, ale pointu si našli úplně v něčem jiném.

K té historii, aby něco vyřešilo OSN je naprosto nereálné. OSN je svojí podstatou neschopné. Pokud má některá velmoc vlastní zájmy, tak s tím OSN nehne. Veto v radě bezpečnosti je jako useknout sám sobě ruce a pak se jít podepsat.

Je nutné mít nové vlastní město? Pokud se to má odehrávat na Zemi, tak proč neužiješ nějaké aktuální? Měl by si k němu rovnou mapy, obrázky, všechno.
A je kocour v troubě!
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jarxes »

Prostředí se mi už dost osvědčilo, takže bych ho asi neměnil. Ohledně historie, to že takhle funguje OSN je de facto zásluha SSSR a po něm Ruska a Číny, ale rozhodnost a organizovanost by v něm mohla změnit i malá drobnost jako většinový hlasovací systém namísto požadavku absolutní shody (kdysi výdobytek právě zmíněné SSSR).
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
pipux
Příspěvky: 371
Registrován: 2. 3. 2010, 18:48
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od pipux »

Jerson píše:Když nedostaneš žádnou reakci, obvykle to znamená že téma nikoho nezaujalo.
Nezaujal mě výklad té zředěné, politicky korektní "alternativní historie". Dál jsem se už nedostal.
Jakub88 píše:Svět Alternativní reality...

Studená Válka

V roce 1968 svět zažívá největší krizi od vypuknutí 2. světové války ...
Ne! Totiž, na počátku padesátých let Stalin prohlásil, že do pěti let je třeba provést radikální vojenský zákrok proti imperialistickému západu. V březnu 1953 zemřel; jeho nástupci (Berija, Malenkov, Chruščov) se pak jaksi mezi sebou tři roky nedokázali dohodnout, až v r. 1956 zvítězil umírněný proud, odklonivší se od stalinského kultu.

Alternativní historie: Stalin žije, 1954 vpád do Evropy ...... a natřít celý svět na červeno!!!
Obrázek
(toto by bylo ono)
Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 15:07
Bydliště: Čertův příbytek

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Ebon Hand »

Jakub88 píše:Prostředí se mi už dost osvědčilo, takže bych ho asi neměnil.
To je také jediné důležité, to jsem se ti snažil sdělit svým příspěvkem. Historii si stejně píšeš pro sebe. Málokterý hráč se v tom nípe..
Jakub88 píše:...malá drobnost jako většinový hlasovací systém namísto požadavku absolutní shody (kdysi výdobytek právě zmíněné SSSR).
Tak tohle bych rozhodně malou drobností nenazval. Čína se veta nikdy nevzdá. Protože na tom buduje svůj zahraniční vliv.

Pipux: Jasně! Alternativní historie by měla být pořádně hustá.
A je kocour v troubě!
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jarxes »

Historii klidně můžeme pozměnit, nebráním se návrhům... Rudá vlna zní zajímavě, ale konečný Metropolis by měl mít i kapitalistický rysy (korporace, vysoká úroveň techniky, zaměření na služby, Coca cola, atd.), ale Komunistický vliv tam můžeme aplikovat (třeba ve zmíněném podzemním městě, v průmyslu,...). Teď sem myslel samozřejmě prostředí a ne pozůstatky lidstva (ty maj k hit-tech hodně daleko :D ).

Lokace, pokračování...

Most
Uprostřed pustin, se nad řekou tyčí most jenž je stále plný lidí, je nabitý domy pobitými z dřeva a plechu a také stanů z většinou vybledlých a špinavých látek které připomínají prostěradla. Most je chráněn čtyřmi dřevěnými věžemi které navazují na tunely metra. Do osady existují tři přístupové cesty,první je z metra která vede skrze bezpečnostní kordon (něco jako předsunutá hlídka) a zrezivělé železné brány které v případě nebezpečí odříznou osadu od světa. Druhá je přes hlídku u koryta řeky pod mostem kam se ze shora spouští dřevěný výtah pochybné konstrukce. Třetí vede stezkou po strmých skalách k severovýchodní věži a boční bráně. Stezka se klikatí po skaliskách obklopujících koryto řeky, po stranách řeky se táhnou malé pásy půdy tvořící jakousi přirozenou cestu, břehy řeky i stezka jsou pod neustálým dozorem z posádek všech čtyř věží, z níž každá má v posádce jednoho odstřelovače a kulomet. Most je vlastně jeden velký trh, proudí sem obchodníci ze všech koutů ostrova i odpadlíci a poutníci shánějící výbavu, osada je pod kontrolou Cechu, organizace která vznikla z dělníků přeživších v továrně na zbraně, Cech jako jediný na ostrově dokáže vyrábět moderní zbraně a střelivo což mu přináší značnou prosperitu.

Dakara
Na severovýchodě, za dlouhými nukleárními dunami existuje útočiště, kam prchají všichni vyvrženci, psanci a ztroskotanci, v naději či zoufalství tam hledají normální život který jim byl odepřen a část z nich, která přežila cestu pouští útočiště našla. Dakara je v základu pozůstatek předměstí, tak jako třeba přístavy, podle popisů těch kteří tvrdí že tam byly je však výrazně pozměněno, všude ve vzduchu spojují budovy lanové mosty které zdola vypadají jako pavoučí síť, jak jdou jeden nad druhým ve výši mnohapatrových budov. Lidé bydlí vysoko kvůli písečným bouřím které víří všude kolem sebe smrt a dnes i kvůli svým plavidlům a profesi. Dakara nemá zeď neboť jí nebylo z čeho postavit, dřeva není nazbyt, získává se vykopáváním zvláštních kořenů rostoucích v dunách, často poměrně hluboko. Dakara přežívala jen díky dodávkám plavců, a když jim došli věci jimiž mohli platit za jídlo nezbylo Dakarským než nabídnout své lidi, když pak některý z obchodníků nechtěl s otroctvím nic mít, hladový dav ho i s posádkou napadl a ukořistil jak zásoby tak plavidlo. Z Dakarských se po tom začali rýsovat korzáři a otrokáři jimiž jsou dnes, teď už však nenabízí své lidi ale zajatce z plavidel a osad které napadli.

---------------------------------------------------------
Obecně o Metropolis

Na Metropolis je zajímavý (tedy z mého úhlu jako vypravěče) kontrast mezi technologií a chudobou. Na jednu stranu jsou lidé schopní konstruovat a udržet třeba i funkčního robota a na druhou stranu většina lidí žije defakto jako za středověku, sprcha je absolutní luxus a těch pár lokací udržovaných ve stavu jako před katastrofou (více méně) je pro lidi jako v jiříkově vidění, a to třeba i zmíněná továrna která jede plně automatizovaně a Cech vyplácí "zlatem" za náhradní díly. Vrcholem vší techniky a životní úrovně je Archa, bunkr vědců kde si žijí jako před pohromou a jako jediní na ostrově a pravděpodobně i na světě stále dokáží vyrábět mikrosoučástky a léky. Kontrast je vidět běžně, například zatímco ve stanicích metra jsou běžné posádky se samopaly a (i když třeba jen malé) zásoby munice, v mnoha osadách vlastní třeba jen pár pistolí a pár desítek nábojů na celou populaci osady, mnohdy střelnou zbraň osady nemají vůbec.

Zajímavý prvek jsou defakto dungeony, tedy podzemní část města, nabízející ohromný prostor k prozkoumání a vybrakování (obchody, továrny, sklady, ubytovny, vědecká zařízení, kovy a elektronika...), v nich samotných jsou k nalezení osady, většinou však menšího typu, protože je podzemí velice rozsáhlé a spletité, karavany jím prochází jen velmi zřídka a je oblíbenou destinací pro hnízda mutantů (byl to volný prostor k jejich šíření).

Město nahoře je pak naopak tranzitní zóna o kterou se svádí boj mezi Frakcemi, jde o přísun zboží do metra kde žije poměrně velká populace (když katastrofa začala lidi se stahovali do metra, jelikož funguje jako jeden velký kryt a je na něj navíc navázána síť nouzových bunkrů). Osady ve městě jsou trochu jako pevnosti střežící obchodní stezky za středověku. Čištění obchodních tras a objevování nových stezek jsou nejobvyklejší práce žoldáků a odpadlíků ve zbytku Metropolis. Průvodci musí mít neustálý přehled o průchodnosti tras, a musí být schopni najít náhradu za blokované cesty (ať už se na nich usadili mutanti, banditi, kanibalové nebo Renegáti - nájezdníci) pro karavany a poutníky které vedou zdejším krajem. Předchozí věta pro Metropolis platí víc než kde jinde, jelikož jedna slepá trasa může lehce a rychle destabilizovat a potopit celý region.

Krom zbytku Metropolis, metra a podzemí je tu ještě ostrov... Nachází se zde pestrá škála krajin, ať už jde o pouště, nukleární duny, stepi, husté hvozdy přecházející do džunglí plné zmutovaných druhů rostlin nebo úrodné pláně poseté poli kde se snaží lidé vydolovat z půdy obživu i za tu cenu že se stanou potravou mutantů (opevněné vesničky poskytují dobré útočiště, ale za zdmi je valná většina zemědělské populace zcela bezbranná, proto vsi obdělávají jen půdu v nejbližším okolí a zem mezi osadami je zarostlá divokými travami, houštinami či křovisky). Krajinou se prohání Nomádi se svými stády dobytka a koní, putují po pláních a opečovávají právě neobdělaná území, krom plání se prohánějí i po stepích, s velbloudy putují po pouštích, po pustinách cestují s jaky a lamami, v hvozdech žijí jako kočovní lovci. Podle báchorek prý žijí i v nukleárních dunách, pěstují tam prý jakýsi druh mutantů, jejichž mléko jim pomáhá přežít dlouhodobé vystavení radiaci, ale bůh ví co je na tom pravdy.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jarxes »

Tak sem upravil hlavní příspěvek, tady je zkopírovaná ta nepovedená Alternativní Historie kterou bych s trochou nápadů, rad a pomoci rád překopal tak aby byla uživatelsky skousnutelná (nemyslím realistická, spíš zajímavá, čitelná, poutavá nebo alespoň nezabíjející chuť dál číst jako v mém případě :D ...).

Co bylo jinak?
Studená Válka

V roce 1968 svět zažívá největší krizi od vypuknutí 2. světové války, Masové demonstrace a snaha o změnu režimu otřásá východním blokem, SSSR obviňuje USA z podněcování, a šíří poplašné správy o rozvracečích CIA a jiných západních agentur. Začíná blesková akce ve snaze potlačit protesty, Východní bezpečnostní složky a armády začínají masově zatýkat a potlačovat protesty všemi dostupnými prostředky, celá akce se ale mění v krveprolití. V Polsku, Maďarsku a Rumunsku přerůstá střet do občanské války, ČSSR ve stejný moment uvolňuje režim a Sovětský Svaz vyráží oblast "uklidnit"... Nejdříve o pomoc na západ volá Polsko, v OSN a NATO probíhají horlivé debaty, hádky a nadávky nejsou vyjímkou, po zásahu na východ volá zejména Západní Německo a Francie. Ke konci roku 1968 je napadeno Československo, které odmítlo předat vládu pod přímý dohled SSSR, do svobodné evropy přichází přes 200 tisíc naléhavých žádostí o pomoc a NATO už nemůže dál vyčkávat, Západní vojska nejen vstupují do Československa, ale zahajují postup po celém východním bloku. Berlínská zeď je přímo proražena tanky. SSSR ale v tu chvíli už nereaguje, má úplně jiné starosti, zatímco velká část armády odešla uklidnit sousedy, na Svaz samotný dopadly masové protesty, část armády zradila a zejména Ruskem a Ukrajinou třese touha po demokracii.

Východní blok padnul, Sovětský Svaz zachvátilo Demokratické hnutí, většina policije už není na straně vlády a příslušníci KGB až na pár vyjímek vzali kličku bůh ví kam, armáda se sesypává jako domeček z karet, na hranicích stojí Západní vojska a dávají Vládě Svazu poslední ránu, výzva ke kapitulaci je přijata...

Nová Éra

Chvíle kdy ve velínech dlouhodobě svítila rudá světla, a atomový úder mohl přijít každou minutou, chvíle kdy se stamilióny lidí bály a kdy prezidenti, generálové i velcí podnikatelé byly stejně bezmocní jako bezdomovci a normální lidé změnila svým způsobem myšlení populace většiny světa. Politické spektrum se zanedlouho dokázalo domluvit, novým cílem politiků se stalo sjednocení aby se předešlo další obdobné situaci... Začal dlouhodobý proces globalizace skrze OSN, nejdříve se začaly domlouvat obchodní smlouvy a personální nejrůznější dohody. Postupně se úsilí začalo vyvíjet, OSN znovu spojilo Německo, pomohlo stabilizovat Jugoslávii a vytvořilo první bezcelní zónu (Francie, Benelux). Vývoj šel dál a dál, Sovětský Svaz se nakonec nerozpadnul ale transformoval v Euroasijský Svaz, bylo obnoveno Politbyro a nejlevicovější stranou se stali Sověti (po vzoru Sovět za úpadku Carského Ruska, tato strana měla více než spor s Bolševiky a taktéž odmítali Stalinismus, jejich vize byla od toho co z historie známe jako Komunismus na míle daleko), ze Svazu však odstoupili Baltické státy (Estonsko, Lotyšsko, Litva). V Euroasijském Svazu fungovala každá země samostatně, Svaz však udržoval společnou měnu,později také Hospodářskou zónu (oblast volného pohybu zboží a osob jako v Schengenu)

Rok 1989

Zásadní rok, úsilí globalizace eskaluje, je přijat monstózní projekt nového hlavního města celého světa, Metropolis se má nacházet v Grónsku které se podle vědeckých studijí do roku 2010 navrátí do "zeleného období", samotná výstavba má začít okolo roku 2014 nejdéle pak roku 2016... Už tento rok je však vytvořena mezinárodní kasička do níž lijí peníze desítky států i soukromých sujektů, ekonomové totiž uvádí že to bude pravděpodobně nejvýdělečnější investice v historii.

Rok 2014
Začíná se stavět, Grónsko opravdu roztálo a přichází celosvětová obleva, skeptici varují před Globálním oteplováním, OSN však celkem zvládá prevenci před zvedáním hladin moře (speciální vodohospodářské struktury se osvědčili zejména u Benátek), prvními obyvateli Metropolis se i tak stává několik tisíc imigrantů z Pacifiku.
V Dubnu tohoto roku se stavba konečně rozjíždí naplno, schválené návrhy slibují město s populací 50 milionů obyvatel, vše je naplánováno dopředu a tak se počítá s rozvržením dopravy a infrastruktury tak aby se dosáhlo co největší plynulosti. Podle poměru investic jednotlivých zemí jsou věnovány názvy částem města, stanicím metra a podobně, některé názvy jsou poctou i pro některé soukromé investory (Třída J.V. Forda, Rothschild´s garden, Nikonova Ulice) i dominantní osobnosti z našich dějin i současnosti (několik názvů v sobě nese jména jako Churchill, Roosevelt, T.G. Masarigue, Beneš,...)

Rok 2016

Podstatná část práce je hotova, město má být kompletní již do roku 2018, už nyní v něm žije přes třicet milionů lidí...

Rok ? - Záznam z Vědeckého obraného bunkru, Metropolis ("Archa")

Světem otřásla katastrofa... Zdroje jsou nejasné a informace z novin se dost různí, pravděpodobně nejdříve udeřila sluneční erupce která vyřadila část elektroniky po celém světě, a následně se odehrálo přepólování země které naprosto změnilo vše... Došlo k únikům radioaktivních, chemických i biologických látek, některé jaderné elektrárny pravděpodobně dokonce vybuchli. Stala se i jedna zvláštní věc, během masového umírání se v lidech cosi zlomilo, podle vědců se v nás prolomil jakýsi mentální blok který umožnuje některým jedincům užívat psionické schopnosti, ale jeho hlavním úkazem jsou anomálie zanechané po zemřelých které jsou podle některých lidí jakýmsi otiskem jejich vědomí nebo chcete-li duše. Z tohoto tvrzení se vyvinul výraz Místo duší který se vryl do povědomí jako označení silných anomálií.

GES, vědecká mezinárodní korporace známá pro jejich objevy v genetice a látkovém inženýrství již od roku 2015 experimentovala se zvláštním druhem vědomí, nazvali jej Entita a šlo o nehmotné umělé vědomí které nebylo omezeno na elektronický Hardware, podle toho co dnes víme se mohlo jednat o první anomálii, ale sama tato úvaha vyvolává množství otázek, avšak bezesporu je to právě Entita kdo tvoří bytosti které teď zaplavují náš svět...Žádný mutant se nevyvine takhle rychle, navíc hojnost a rozmanitost druhů všemožných bytostí a ten fakt že mnoho z nich se začalo bezesporu šířit z bývalých zařízení GES, kde bylo nakládáno s genomy a byly zde i ukládány v genových bankách (i experimentální genové kombinace pro tvorbu možná nejen farmaceutik).
Podle záznamů které jsme z GES ukořistili a podle toho co jsme tam viděli není pochyb... Entita je myslící bytost pravděpodobně z jiné dimenze, GES doufal že se mu ji podaří zkrotit a vytvořit tak evoluci v technice, která by dokázala naprosto samostatně myslet a rozhodovat a to daleko nad úrovní člověka, byl by to skok o celá desetiletí kupředu. Je otázkou zda její myšlení narušil Elektromagnetický vývoj, popřípadě sama erupce, nebo jen dostala shodou okolností prostor se prosadit, její myšlení podle všeho nedokázali vědci absolutně pochopit... Zjistili jsme že není pouze vědomím, co hůř je i energií, a proto ji nedělá problém vytvořit téměř cokoliv, ať už živou bytost, či jakoukoliv hmotu.


Metropolis (Rok 20)
- "Nový svět" mého settingu se rozkláda po ostrově který byl kdysi součástí Grónska, a je pozůstatkem města Metropolis, ve středu ostrova se tyčí nejzachovalejší zbytky města zatímco jeho většina je rozdrobena v radioaktovních dunách a klasických pouštích, skryto v hlouby hvozdů smýsených s džunglemi plnými nových druhů neznámých rostlin, nebo zavaleno novou zeminou kterou na ostrov přinesla před časem velká voda. Velká část města byla skryta pod zemí už před katastrofou, Továrny, obchodní centra i obytné zóny nižších vrstev (zde pocta filmu Metropolis) sahají minimálně stejně daleko jako metro. Metropolis se stalo ikonou, v okolním světě panují legendy o tom že starý způsob života přežil právě v Metropolisu a tak se sem již roky hrnou utečenci z nejrůznějších míst celého světa, popravdě to tu není o tolik lepší avšak již samo to že je zde tolik lidí a další stále přicházejí pomohlo ostrovu vyšplhat se o pomyslný stupínek výš, a nabídnout lidem trochu větší šanci přežít. Dnes se již pěstuje dost jídla, je poměrně dostatek vody (tedy na dnešní poměry), vyrábí se dokonce i munice a zbraně, a v některých osadách prý zase funguje i vodovod a kanalizace (ale to může být fáma).

Jisté je že jakmile lidi nemuseli myslet na chvíli na holé přežití začali zase soupeřit mezi sebou. Začali vznikat společenství, spojenectví, klany a později i celé Frakce. Důvod i cíl byl jasný, vláda nad ostrovem... Začalo se proslýchat že zbytky armády Starého světa čekají v pár základnách na dominantní Frakci která by mohla obnovit opravdovou vládu a snad i systém před pohromou, tato informace spolu s tím že na vojáky skutečně několik lidí narazilo ještě více rozbouřilo vody a ze soupeření se brzy stal konflikt a z něj pak vzrostli i války mezi Frakcemi. I přes snahu sjednocení je stále hodně větších frakcí a mnoho z ostrova je stále rozdrobeno do samostatných osad a malých klanů a paktů...
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jarxes »

Tak co nový úvod, doufám že je alespoň trochu lepší než ten předešlý, co o něm smýšlíte?
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
pipux
Příspěvky: 371
Registrován: 2. 3. 2010, 18:48
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od pipux »

Myšlenky? Setting si pohrává s koncepty vskutku masivních rozměrů; obhájit a integrovat tyto koncepty ale může být pořádná fuška.
Co by se stalo, kdybys dvě třetiny těch konceptů zahodil? Já myslím, že by to stále fungovalo - a třeba i přehledněji.

Pro ukázku, v současné podobě settingu na tebe totiž mohu vytáhnout dosti nechutné otázky ...

Proč se např. má celý svět, nehledě na zásadní rozdíly svých společenských smluv/fungování státních mašinérií, vrhnout do té urychlené Grónské globalizace?
Proč z grónských investic neudělat jednoduše finanční bublinu? - pro neoliberální kapitalismus téměř nutnost, aby nepošel.
K čemu bude např. sovětům snaha tlačit se směrem Grónsko, když mají Sibiř?
Co na to lokálně specifické státní ekonomiky?
A co tzv. Třetí svět?
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metropolis (Postapo Setting)

Příspěvek od Jarxes »

Ohledně rusů, mělo to být "nové Hl. m." a neni žádným tajemstvím že čím dál víc Rusů, Ukrajinců a spol. má touhu tlačit se na západ (u nás sou to teda zrovna ti Ukrajinci, do Polska, Baltu a Findska se zas směřujou Rusové a Číňani se přelejvaj zas do Ruska jak sem nedavno opět slyšel).

Hlavně ten projekt by byl za 1. tak trochu přehlídka moci (něco jako když se předháněli mocnosti ve zbrojení nebo kosmonautice, teď by byl boj o postavení v rýsujícím se novým pořádku), za 2. určitě i ekonomická bublina protože někam ty přebytky jít musí a když se zemím zrovna nechce válčit a o vesmír neni moc velkej zájem populace co takhle obchodní značka jménem "Jednota a bratrství" :D ?

Určitě by to šlo zestručnit jako bublinu, mohl bys nadhodit jak by sis to představoval, třeba jen jako časovou osu... Jen mě teď totiž nenapadá jak to v tom případě zaonačit aby to byl globální projekt / masovej projekt.

-A co se Sibiře týče, tam by měli problémy protože by z ní měli akorát bažiny a Pustiny (je to hrozně neúrodná půda, a byla i před tím než se ocitla pod tlakem každoročních mrazů).
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Zamčeno

Zpět na „Metropolis“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů