Přiřazení manévrů ke zbraním + bravura

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Bagy

Přiřazení manévrů ke zbraním + bravura

Příspěvek od Bagy »

Ahoj, zamýšlel jsem se nad přiřazením manévrů ke zbraním.

Proč má lstivě dýka a dokáže tak způsobit jizvu 2, ohrožení o 2 a nemá ji spíš třeba kladivo, nebo velká sekera? Přijde mi, že lstivě vyjadřuje, jak moc to bude bolet, když se nechám zasáhnout a proto by to mělo být horší u pádných a drtivých zbraní než u malých vrhacích.

Mocně mi naopak připadá jako menší šance se tomu útoku vyhnout, větší šance "protlačit" svoji akci. To mi přijde fajn právě v kontextu těch malých a zákeřných zbraní. Uhýbá se jim těžko, jsou nepředvídatelný, ale zásah zase nemusí být až tak dramatický.

Přesně mi asi smysl dává, že je snazší s tou zbraní zasáhnout (meč, ale zase i takový kopí je na tohle myslím dost dobrý).

A ještě takovej další mini-nápad - co kdyby bylo možný používat bravurní manévry bez bravurně, ale za cenu 3 zdrojů? Zběhlost by pak znamenala slevu o 1 a bravura slevu o 3 (takže se zběhlostí můžu dělat bravurní manévr za 2 zdroje). Vyjadřuje to takovej styl boje/akce, kdy mám hodně výhod, případně se nebojím urvat si hodně svých zdrojů a pořádně "zariskovat" jedním ohromným útokem.

Co si o tom myslíte? :)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Přiřazení manévrů ke zbraním + bravura

Příspěvek od sirien »

Bagy: stav se na nějakym tréninku Kali (Pekiti, Arnis, Eskrima...) a oni Ti tam ty dýky velmi rychle vysvětlej :D

Ve skutečnosti to dává až překvapivě smysl (...skoro bych i možná věřil tomu, že to byl designovej záměr - i když minimálně z části to bude spíš šťastná náhoda...) - s tím, jak funguje systém manévrů v DrDII, to dává až překvapivě realistickej feeling toho, že u těhle zbraní je prostě neustále přítomné riziko, že se to nečekaně zvrhne, takže na ten Lstivej manévr musíš jako obránce dávat neustále bacha, protože ho má protistrana neustále v záloze. Dlouhé zbraně co dávají Přesně zamezují tomu, aby na možnost zahrání toho Lstivě došlo, což taky dává smysl.

Pádné a drtivé zbraně dávající Mocně jsou naopak docela čitelné, ale fakt blbě se blokují, protože mají prostě svou hybnost - dá se jim uhybat, daj se odrážet - ale když to s nima schytáš, tak to prostě bolí ("stojí víc zdrojů" z toho ještě nějak vyváznout = se vykoupit).

Ten systém samozřejmě má nějaké předpoklady s nimiž pracuje, zejména ve vztahu k nějaké kompetenci bojujících jak co do schopnosti ty zbraně nějak efektivně využít, tak co do schopnosti protistrany se s nimi nějak vyrovnávat. V tom duchu ho je taky potřeba "interpretovat". Samozřejmě, pokud to ve skupině cítíte nějak hodně odlišně a chcete si to změnit, tak dokud budete vyměňovat 1 za 1 tak se vůbec nic nestane.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů