Konflikty Vliv a Duše

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Bagy

Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Bagy »

Ahoj!
Vedu dobrodružství a při posledním sezení jsem narazil na to, že neumím úplně vhodně využívat konflikty na duši a vliv. Uvedu to na konkrétních příkladech:

1) Vlivové střety
V hospodě se odehraje bitka, kde jsou postavy mezi hlavními aktéry. Po pár kolech přijde garda a chce situaci ukončit. Já si teď říkám - jaké mohou být důsledky? Kdo proti komu hází? Je tam víc stran - hospodský a jeho ochranka, nezávislí hosté, druhá strana konfliktu a postavy. Má si kapitán platit rozsáhle a snažit se ostatní vyřadit? Jak moc mu pomůže podpora ochranky a jak moc zohledním výpovědi svědků? Zasypu postavy útoky na vliv, takže je vyčerpám přes obrany? Můžu si například házet za gardisty, ochranku a svědky, kteří se snaží druhou stranu konfliktu (enemy) a postavy usvědčit, takže to bude několik útoků. Jak velký důsledek akce je reálný? Může nakonec garda prostě odejde a neřešit to? To mi přijde zvláštní. Nakonec jsem tu situaci řešil bez kostek, protože to bylo na mě moc a bál jsem se, že by se to hrozně táhlo. Jak by případně vypadala jizva na vlivu?

2) Vlivové střety
V bažině je divoženka, která "volá o pomoc" a snaží se postavy nalákat do pasti. Postavy dopředu ví, že divoženky takovou taktiku mají. Házeli byste přesto na vliv a snažili se postavy přesvědčit, že toto volání o pomoc je asi opravdové? Když pak začne boj, používáte zastrašování jako bojovou akci? Jakože, tahle divoženka skáče na hraničáře a chce mu vyškrábat oči a tahle se napřímí a začne na tebe řvát a děsivě poskakovat - chce tím dosáhnout toho, že ustoupíš do bažiny? Nebo že skoprníš a nehneš se z místa? A použili byste to i proti fyzickému útoku jako protiakci? A je takové zastrašování od netvora na hraničáře, nebo bojovníka, nebo zaříkávače (vůle)?

3) Duše, konflikt na skrývání se.
V bažině je netvor Bukavač, který loví živé bytosti, což jsou procházející postavy. Ty se mu ale chtějí vyhnout, protože mají důvod ho nezabít. Představuji si, že nejdou přímo kolem jeho jezera, že netuší úplně kde je a to skrývání je obecné, na celou cestu bažinou, která trvá třeba 3 hodiny herního času. Jak byste řešili konflikt na duši? Orientace v divočině? Proti úspěchu se může třeba Bukavač vyčerpat. Jak by to vypadalo? Jakože vypluje blíž k hladině, aby měl lepší přehled a tím ztratí svoji výhodnou pozici? Nebo že zčeří vodu a postavy tak zjistí, že je nablízku? Další konflikt prohrají postavy a pokud se nevyčerpají, Bukavač je objeví. Postavy se chtějí vyčerpat. Jak by vypadala jizva na duši v takovém konfliktu?
Dokážu si to představit, když se někdo skrývá v hospodě, ale procházet rozsáhlejší oblastí a "být stopován" mi přijde mechanicky trochu náročnější na uchopení, zvlášť protože strany konfliktu se nevidí a konflikt probíhá tak nějak nepřímo.

4) Pokročilá povolání
V boji s divoženkami, které jsou netvoři a mají charakteristiku 1 se nachází náš kejklíř s úrovní 5. Divoženka ho napadne a on se jí chce vyhnout tak, aby skončila v křoví za ním. Je to 5 proti 1? Není pak kejklíř vlastně víc v pohodě oproti hraničářovi, co má level jen 2? Jak řešíte takovéhle situace? Vím, že je možnost nedat mu bonus za kejklíře proti netvorovi vůbec, ale pak mi přijde, že je to jenom pro toho hraničáře a ostatní povolání jsou tam k ničemu. Přitom kejklíř 5 se asi umí vyhýbat dost dobře a přišlo by mi fér to zohlednit. Stejně tak zmíněný příklad s netvorem, co zastrašuje zaříkávače - má vůli 5, ale hraničáře 0 - na co si háže? Jak to děláte vy?

5) Konflikty na duši a vliv
Obecně mám problém zařazovat dostatek konfliktů na duši a vliv. Jak si představit ty situace? Běs v kryptě chce přesvědčit člena družiny, aby zaútočil na ostatní? Je to reálné? Může se to dít uprostřed boje s noshledy toho běsa? Jak třeba víc využívat duši? Co taktika, to mě vždycky napadne, ale přímo v boji pak nemám úplně jasnou představu, jak takovou situaci popsat.

Omlouvám se za široké otázky, je to pro mě náročně uchopitelné téma, proto ho sem dávám :-) Moc děkuji za jakékoliv nápady a připomínky!
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od trajda »

1) Začněme pomalu. Nějak nechápu, s kým se družina porvala, proč se porvala, ani, čeho se garda snaží dosáhnout.
Bagy

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Bagy »

Měli v hospodě nepřátele, ti chtěli člena družiny vytáhnout ven. Tak se začali bít uvnitř. Pak se to vyhrotilo i dílem postav, chvilku tam hořela převrhnutá lampa a někdo došel pro gardu, protože v hospodě je bitka. Garda chce učinit bitce přítrž a vzít aktéry do vazby.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od trajda »

1) V podstatě každý konflikt v Drd2 probíhá v podstatě stejně. Vždy jde o to, zda se nepříteli snažíš zvýšit ohrožení, udělit mu jizvu nebo ho vyřadit.

- Takže garda vejde do hospody, a je jasné, že ani fikčně ani mechanicky nedává smysl, aby začali hned vyřazovací akcí. Tak začněme třeba: "Hned jak vejdu do hostince, pronesu nahlas: "Jménem krále vás tímto zatýkán za zločin. Půjdete s námi." Čímž se obě strany sporu snažím vyděsit a zvýšit jim ohrožení." Garda vyhrála iniciativu z fikce, jejich velitel dokonce možná má i Triumfální příchod. U každé akce, nejen u těch vlivových, je vždy důležité popsat, proč by nepřítel měl mít na konci této akce zvýšené ohrožení. Samotná oznamovací věta "vzdejte se" totiž situaci v příběhu nijak nezmění. Pokud ale velitel řekne, že jeho proslov měl mít za následek vyděsit nepřítele, tak to už situaci v příběhu změnit dokáže, proto to smí změnit ohrožení.

- Pak může pokračovat třeba: Vykřiknu: "Nesnažte se utéct nebo klást odpor, budova je kompletně obklíčena" čímž se je snažím strachy zmrazit na místě, což jim zvýší ohrožení.

- A nakonec přijde vyřazovací akce, že je garda jde všechny zatknout, což může být samozřejmé, pokud na to nikdo nebude reagovat.

- Konflikt se může zkomplikovat, pokud nějaká strana začne ukazovat prstem na jinou stranu konfliktu, ale stráže pravděpodobně stejně zatknou všechny. Pokud by ale jedna ze stran hrála ublíženou, hráči by mohli vypadat jako ti špatní, což zkomplikuje jejich pokus vysvětlit situaci, až se to bude řešit na strážnici.

- Největší problém tohohle konfliktu je, že musíš hrát za více stran konfliktu, což se v drd2 prostě nikdy nesmí stát. Pokud tedy dojde k situaci, že musíš za jednu ze svých postav házet proti jiné ze svých postav, tak buď jejich střet rozhodni, jak ti to vyhovuje v příběhu, nebo jednu z postav předej někomu, kdo je schopen se do postavy vžít a dělat, co je v zájmu jeho postavy.
Bagy

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Bagy »

trajda píše: 31. 3. 2021, 14:24 - Takže garda vejde do hospody, a je jasné, že ani fikčně ani mechanicky nedává smysl, aby začali hned vyřazovací akcí. Tak začněme třeba: "Hned jak vejdu do hostince, pronesu nahlas: "Jménem krále vás tímto zatýkán za zločin. Půjdete s námi." Čímž se obě strany sporu snažím vyděsit a zvýšit jim ohrožení." Garda vyhrála iniciativu z fikce, jejich velitel dokonce možná má i Triumfální příchod. U každé akce, nejen u těch vlivových, je vždy důležité popsat, proč by nepřítel měl mít na konci této akce zvýšené ohrožení. Samotná oznamovací věta "vzdejte se" totiž situaci v příběhu nijak nezmění. Pokud ale velitel řekne, že jeho proslov měl mít za následek vyděsit nepřítele, tak to už situaci v příběhu změnit dokáže, proto to smí změnit ohrožení.

- Pak může pokračovat třeba: Vykřiknu: "Nesnažte se utéct nebo klást odpor, budova je kompletně obklíčena" čímž se je snažím strachy zmrazit na místě, což jim zvýší ohrožení.

- A nakonec přijde vyřazovací akce, že je garda jde všechny zatknout, což může být samozřejmé, pokud na to nikdo nebude reagovat.

- Konflikt se může zkomplikovat, pokud nějaká strana začne ukazovat prstem na jinou stranu konfliktu, ale stráže pravděpodobně stejně zatknou všechny. Pokud by ale jedna ze stran hrála ublíženou, hráči by mohli vypadat jako ti špatní, což zkomplikuje jejich pokus vysvětlit situaci, až se to bude řešit na strážnici.

- Největší problém tohohle konfliktu je, že musíš hrát za více stran konfliktu, což se v drd2 prostě nikdy nesmí stát. Pokud tedy dojde k situaci, že musíš za jednu ze svých postav házet proti jiné ze svých postav, tak buď jejich střet rozhodni, jak ti to vyhovuje v příběhu, nebo jednu z postav předej někomu, kdo je schopen se do postavy vžít a dělat, co je v zájmu jeho postavy.

Moc díky za obsáhlou odpověď!

Mám v družině kejklíře 5, který se snaží shodit to na tu druhou stranu. Tak velkou charakteristiku nemá ani kapitán té gardy, takže bych očekával, že družina bude mít vlastně trochu navrch. Myslíš, že dobrý řešení by bylo, že sice jim garda víc věří, ale stejně je musí odvést, protože očistit se takhle před celou hospodou svědků je prostě nemožná akce? Nebo bys spíš uznal, že možný to je, ale začal bys postavy zasypávat vlivovými útoky "Ale já jsem vás viděl, jak jste se na ně vrhli" "To oni to začali" "To nás nezajímá, jdete s námi", což by vlastně znamenalo zaplatit 1 Vliv za každého, kdo se do postav opře a vlastně by neměly moc šanci? Přemýšlím, jak velké důsledky tak ta vlivová akce může mít, ale to je asi na subjektivní představivosti :-) A tady si dokážu vlastně představit tu jizvu na vlivu, že v celém městě budou o postavě říkat, že je kriminálník, ale svým slovíčkařením se prostě nedá svědčit, tak bacha na něj? Já se hlavně bojím rozsáhlosti toho konfliktu, ale možná zbytečně.

Naštěstí víc NPC proti sobě jsem neřešil :-)
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od trajda »

V podstatě, pokud je garda dost velká, aby zajala obě strany konfliktu, tak nemá smysl se tam dohadovat a bude jednodušší všechny zajmout, ať už je sympatická kterákoliv strana. Kdyby se ale jednalo o nějakého šerifa, kterej bude rád, když zajme jednu stranu, tak si musí dobře rozhodnout, kterou stranu zajme. V takovém případě by se do souboje zapojil: šerif, hráči, rváči, hostinský a neutrální pozorovatelé. To je spousta stran, a ty hraješ za všechny z nich.
což by vlastně znamenalo zaplatit 1 Vliv za každého, kdo se do postav opře a vlastně by neměly moc šanci?
Tohle potřebuji vysvětlit.
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Lyncz »

Hádám, že tím myslí placení obran za Vlivovou akci proti nim od gardistů, případně hospodských, rváčů...

E: což mě samotného zajímá, jestli mají vůbec postavy šanci, když se na ně takhle vlivově vrhne vícero lidí (přijde mi že přečíslení ve Vlivovém konfliktu je těžší řešit, než v souboji).
Naposledy upravil(a) Lyncz dne 31. 3. 2021, 16:33, celkem upraveno 1 x.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Bagy

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Bagy »

Je to tak, náhodný svědek rvačky jim chce zvýšit ohrožení tím, že řekne, že je viděl - protiakce za zdroj. Ochranka hostinského to chce mít z krku, tak volá, hlavně už je vyveďte, jasně jsme je viděli, zvýšit ohrožení - protiakce za zdroj, pokračuje garda... A tak dál :)
Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Erevan »

Bagy píše: 31. 3. 2021, 12:40 4) Pokročilá povolání
V boji s divoženkami, které jsou netvoři a mají charakteristiku 1 se nachází náš kejklíř s úrovní 5. Divoženka ho napadne a on se jí chce vyhnout tak, aby skončila v křoví za ním. Je to 5 proti 1? Není pak kejklíř vlastně víc v pohodě oproti hraničářovi, co má level jen 2? Jak řešíte takovéhle situace? Vím, že je možnost nedat mu bonus za kejklíře proti netvorovi vůbec, ale pak mi přijde, že je to jenom pro toho hraničáře a ostatní povolání jsou tam k ničemu. Přitom kejklíř 5 se asi umí vyhýbat dost dobře a přišlo by mi fér to zohlednit. Stejně tak zmíněný příklad s netvorem, co zastrašuje zaříkávače - má vůli 5, ale hraničáře 0 - na co si háže? Jak to děláte vy?
Já bych rozhodně nedovolil, aby unikový manévr kejklíře zvýšil ohrožení protivníkovi. Kdyby si kejklíř úhybem snížil ohrožení, nebo přidal výhodu, to bych bral. Takže za mě ano, ať si klidně kejklíř připočítá +5 za povolání, ale ať nedělá úhybem škodící akce.

Ad zastrašování: zaříkávače bych proti zastrašování povolil, proč ne (dovednost Vůle), je to zase jen obranná akce, neškodí netvorovi.
Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Erevan »

Bagy píše: 31. 3. 2021, 12:40 3) Duše, konflikt na skrývání se.
V bažině je netvor Bukavač, který loví živé bytosti, což jsou procházející postavy. Ty se mu ale chtějí vyhnout, protože mají důvod ho nezabít. Představuji si, že nejdou přímo kolem jeho jezera, že netuší úplně kde je a to skrývání je obecné, na celou cestu bažinou, která trvá třeba 3 hodiny herního času. Jak byste řešili konflikt na duši? Orientace v divočině? Proti úspěchu se může třeba Bukavač vyčerpat. Jak by to vypadalo? Jakože vypluje blíž k hladině, aby měl lepší přehled a tím ztratí svoji výhodnou pozici? Nebo že zčeří vodu a postavy tak zjistí, že je nablízku? Další konflikt prohrají postavy a pokud se nevyčerpají, Bukavač je objeví. Postavy se chtějí vyčerpat. Jak by vypadala jizva na duši v takovém konfliktu?
Dokážu si to představit, když se někdo skrývá v hospodě, ale procházet rozsáhlejší oblastí a "být stopován" mi přijde mechanicky trochu náročnější na uchopení, zvlášť protože strany konfliktu se nevidí a konflikt probíhá tak nějak nepřímo.
Tady netuším, kdo si proti komu na co hází. Jakože družina si hází na Orientace v divočině ve střetu s Bukavačem, který hlásí akci "nepozorovaně se k družině přiblížím"? Pokud postavy netuší, kde je a neví, čemu se mají vyhýbat, mohou se mu vůbec fikčně vyhnout?
Bagy

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Bagy »

Erevan píše: 31. 3. 2021, 17:53 Tady netuším, kdo si proti komu na co hází. Jakože družina si hází na Orientace v divočině ve střetu s Bukavačem, který hlásí akci "nepozorovaně se k družině přiblížím"? Pokud postavy netuší, kde je a neví, čemu se mají vyhýbat, mohou se mu vůbec fikčně vyhnout?
No představuju si to jako střet, kde Bukavač ve svém revíru loví a chce tak ulovit i postavy. Na druhé straně postavy o tom ví, že to je Bukavačovo teritorium, proto se snaží procházet nepozorovaně, maskovat se v kůžích mrtvých srn (Bukavač nejí mrtvoly), vyhýbat se větším vodním plochám. Bukavač se zase snaží zachytit stopy postav, jejich pach, čeření vodní hladiny, vyplašené ptáky a podobně. Takže oni vlastně nejsou v přímém kontaktu, vlastně si ten střet představuji jakože probíhá na velkém území. Byl to za mě nápad, jak víc zahrnout Duši do hry, neúspěch je kontakt s Bukavačem, úspěch je projití teritoriem bez kontaktu. Orientace v divočině mi pro to přišla jako vhodná dovednost. Dává to takhle smysl? :-)
Bagy

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Bagy »

Erevan píše: 31. 3. 2021, 17:40
Já bych rozhodně nedovolil, aby unikový manévr kejklíře zvýšil ohrožení protivníkovi. Kdyby si kejklíř úhybem snížil ohrožení, nebo přidal výhodu, to bych bral. Takže za mě ano, ať si klidně kejklíř připočítá +5 za povolání, ale ať nedělá úhybem škodící akce.

Ad zastrašování: zaříkávače bych proti zastrašování povolil, proč ne (dovednost Vůle), je to zase jen obranná akce, neškodí netvorovi.
Ono totiž v pravidlech se píše něco jako "Můžeš si přičíst bojovníka, pokud chceš umrlce srazit z útesu a zvýšit mu tak ohrožení, ale nemůžeš to udělat duchovi", a že "jestli si můžeš přičíst to nebo ono záleží na vašem úsudku o tom, do jaké míry je možné takovou bytost konkrétní dovedností ovlivnit". A to mě dost mate právě a nedává to asi smysl.

Nemožnost zvýšit ohrožení mi dává smysl víc, představuju si, že kejklíř tak může nasbírat nějaký výhody a třeba sem tam zkusit hodit na hraničáře a trochu tu divoženku "nalomit" zvýšením ohrožení. Nic víc bez hraničáře nemůže.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od trajda »

1) Jedničku máme v podstatě dořešenou. Jen nezapomeň, že konflikt, který je primárně vlivový, nikdy nebude zcela vlivový. Například skrývání je duševní akce. Zatýkání je tělesná. Pokud bys potřeboval porazit kejklíře, který se vykecá ze všeho, tak buď ho uplať na obranách, nebo sežeň důkaz, ze kterého se nevykecá.

2) Divoženka určitě má právo zahlásit vlivovou akci, hráči mají právo nahlásit akci: "Snažím se jí neposlouchat", což je síla vůle - zaříkávač. Nebo třeba: Chci si uvědomit, že je to léčka, k čemuž potřebuješ zaříkávačské nebo dokonce vědmácké znalosti, abys rozeznal lidský nářek od nelidského. "Používat zastrašování uprostřed boje je naprosto v pořádku. Bojovník například nemá žádnou jinou akci, kterou by mohl zahlásit proti nepříteli, ke kterému se nedá doběhnout. Ale všeho s mírou. Domluvte se, zda poskakování na místě dokáže někoho vystrašit. Pak přikáží otázka, i kdyby zahlásila takovou akci, která dává smysl, aby zastrašovala, skutečně se hráčova situace zhorší? Protože když máš napříkad ohrožení 7, tak něčí poskakování tě v té chvíli už úplně nezajímá.
A je takové zastrašování od netvora na hraničáře, nebo bojovníka, nebo zaříkávače (vůle)
Tuhle větu zase nechápu. Ptáš se, co si přičítá příšera, když zastrašuje? Nebo hráč, když zastrašuje? Nebo hráč, když se brání zastrašování?

3) Skrývání a objevování je v pravidlech poměrně dobře vysvětlené. Pokud hráči nemají šanci si bukavače všimnout, tak si ho nevšimnou. Pokud mají šanci si ho všimnout, tak je to střet, kde bukavač se skrývá a hráči mohou hlásit akce, že si náhodou něčeho všimli. Povolání, které si hráči budou přičítat záleží na stylu pozorování okolí, ale obvykle se hází na lovec - orientace v divočině (odhalování). Ale všimni si, že nejen bukavač se skrývá před hráči, ale zároveň i hráči se skrývají před bukavačem. Nebudu tady rozepisovat všechny kombinace, prostě se vraťme k základnímu elementu hry. Jedna strana nahlásí svou akci a druhá strana smí nahlásit protiakci, která brání původní akci. Pokud se akce navzájem vylučují a obě akce připadají vaší družině uvěřitelné a nahlasitelné, dojde ke střetu. V základu je to takhle jednoduchý. Celý pravidla o skrývání a odhalování jsou o tom, aby hráčům naznačili, co ještě je uvěřitelný a co už není.

4) Je uvěřitelné, aby divoženka dosáhla takové rychlosti, že při uhnutí kejklíře to neubrzdila a skončila v křoví? Obvykle je k tomu potřeba divoženku naštvat. Ale pokud je takové rychlosti schopná vždycky, tak na té akci není nic špatného. Je zcela v pořádku divoženkám takto zvýšit ohrožení na 3 nebo na 4, protože ničeho jiného tím nezíská. Pokud je divoženka v křoví a kejklíř zopakuje akci "nalákám jí do křoví" její ohrožení se už nemůže zvýšit, protože skončit ve křoví není horší situace, než být v křoví. Takže tahle akce má omezený počet použití. Vlastně prakticky každá akce má omezený počet použití. A pokud je shodnete na tom, že divoženka má velice dobré brzdící schopnosti (například teleportace), tak nalákat někoho do křoví se stane nemožnou akcí.

5) Vyjednávat s hrabětem uprostřed místnosti plné lidí může být oříšek pro obě strany. Hráči nemohou proti hraběti použít násilí ani vydírání ani zastrašování, protože by okamžitě skončili v žaláři. Hrabě bude mít ze začátku velkou vyjednávací výhodu, ale jakmile hráči najdou achylovu patu, hraběti rychle dojdou možné akce, které by mohl nahlásit, protože kromě svého života musí chránit i svou autoritu. Je to velice dobrý vlivový souboj, ve kterém se obě strany snaží získat veřejné mínění na svoji stranu.

U mě jsou všechny začínající postavy děti zhruba 15 let. Mám rád střety typu "přišli jste do vesnice a skupinka zdejších dětí vám zastaví cestu a varuje vás, abyste opustili jejich vesnici, jinak budou hráči zmláceni a shozeni ze srázu do potoka. Během boje budou děti mlátit klackama, házet kameny, lézt na střechy baráků, schovávat se, posmívat se, děsit, zastrašovat...zkrátka vybalancovaný souboj s tělesnými, duševními i vlivovými střety. I když hráči vyhrajou, přiběhnou rodiče, kteří uvidí, jak cizí děti jak mlátí jejich děti. Takže hráči, zcela vyčerpaní z boje, se z toho ještě musí vykecat. Takže pravděpodobně stejně skončí vyhoštěni z vesnice.

Vlivové a duševní akce se nejvíce začnou využívat ve chvíli, kdy se nedá použít hrubá síla. Například obchodování na náměstí může obnášet spoustu vlivových a duševních akcí. Obě strany se snaží tu druhou o něčem přesvědčit, obě strany se snaží něco tajit před tou druhou.

Najdeš opuštěné dítě, kterému se rozhodneš pomoct, abys vzápětí zjistil, že to dítě je ztělesněný démon, který se ti ze života snaží udělat peklo. Jak se ho zbavíš, aniž by tě veřejné mínění začalo považovat za vraha dětí?

Družina najde vesnici, kde vesničané považují jednoho běsa za svého boha. Pokud se družina pokusí běsa zabít, přijde o život spoustu nevinných lidí.
Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Erevan »

Bagy píše: 31. 3. 2021, 19:01 Ono totiž v pravidlech se píše něco jako "Můžeš si přičíst bojovníka, pokud chceš umrlce srazit z útesu a zvýšit mu tak ohrožení, ale nemůžeš to udělat duchovi", a že "jestli si můžeš přičíst to nebo ono záleží na vašem úsudku o tom, do jaké míry je možné takovou bytost konkrétní dovedností ovlivnit". A to mě dost mate právě a nedává to asi smysl.
Aha, asi chápu. Jde o to, jestli je daný tvor při dané akci podobný (svými vlastnostmi, chováním, ...) např. člověku. Tj. protože je umrlec hmotná bytost, stejně jako člověk, je možné si při srážení z útesu přičíst bojovníka. Duch je ale nehmotný, takže si nelze přičíst bojovníka při srážení. Obvykle jde vymyslet akce proti netvorům a občas i proti neživým, ve kterých se dají použít dovednosti boj z blízka, střelba a vrh proti lidem a zvířatům ke zvýšení ohrožení, případně k udělení jizvy. Vyřazení už je ale akce pro hraničáře, resp. vědmáka, resp. pokročilé povolání, např. i čaroděje, pokud je to fikčně možné.

Podobně je to např. při vlivovém střetu s mluvícími zvířaty, kdy se při vyjednávání nepočítá lovec, ale mastičkář, protože dané zvíře se při vyjednávání chová spíše jako člověk a ne jako zvíře se zvířecí inteligencí.
Bagy píše: 31. 3. 2021, 19:01 Nemožnost zvýšit ohrožení mi dává smysl víc, představuju si, že kejklíř tak může nasbírat nějaký výhody a třeba sem tam zkusit hodit na hraničáře a trochu tu divoženku "nalomit" zvýšením ohrožení. Nic víc bez hraničáře nemůže.
Jak psal Trajda, opakování identické akce nic nového mechanicky nepřinese, tj. úhýbáním získá kejklíř obvykle jen jednu výhodu, ale asi by jich šlo fikčně vymyslet více. A ohrožení si také nesníží pod úroveň danou fikcí. Tj. když ho honí netvor, těžko si sníží ohrožení na 1, možná ani na ty 2 to nepůjde.
Bagy

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Bagy »

Ještě mi prostě přijde zvláštní situace, kdy kejklíř 5 hopká a uskakuje divožence s charakteristikou 1, zatímco hraničář 2 s ní docela zápolí. Napadlo mě, že by to pro kejklíře mohla být třeba náročná akce, jejíž důsledek navíc nemůže být udělení jizvy divožence, či její vyřazení. Nebo jak byste řešili takovou situaci? Netvor s charakteristikou 1 by IMHO neměl odpovídat nějakýmu vesnickýmu synkovi s charakteristikou 1 - uhnout před ranou netvora by mělo být náročnější, přitom proti tomu kejklíři 5 by musela mít ta divoženka (netvor s charakteristikou 1) fakt štěstí. Doufám, že to dává smysl.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů