Vychytávky na plynulejší hru
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Vychytávky na plynulejší hru
Zdravím všechny nadšence rád bych založil vlákno, kde se budeme moci podělit o vychytávky, které dělají hru plynulejší a zábavnější. Já osobně se o to snažím už dlouho a pro inspiraci se podělím o to, co používáme u nás!
1) kostky s iniciativou umisťujeme doprostřed stolu tak, aby na ně PJ viděl a nemusel se ptát, kdo je na řadě. Zároveň si hráč po své akci kostky vezme k sobě, takže je jasné, jestli ještě někdo nehrál. To je myslím i v pravidlech.
2) když dojde řada na hráče a iniciativou, tak má 5 delších vteřin na to, aby řekl, co dělá jeho postava. Pokud tak neučiní, posouvá se níže a hraje další. Je to teoreticky zneužitelné pro manévr pomalu, ale my hrajeme na zábavu a tohle nám eliminuje dlouhé rozmýšlení ve víru boje.
3) používáme tokeny a na kartonové kameny, zdi, stromy, stoly... pJ pak nemusí vysvětlovat, co kde je a hráči se mohou rychleji a efektivněji rozhodnout, co chtějí dělat. K tokenům se navíc dají přikládat kamínky a tím sledovat ohrožení a jizvy nestvůr.
4) postavy mají externí tabulku na zdroje, ohrožení a výhody mimo deník, kde si posouvají kamínky po číslech. Tu mají před sebou, orientovanou na PJ, aby přehledně viděl, kdo na tom jak je. PJ má počítadlo na sudbu.
5) nebojové situace, kde nějak jde o čas, řešíme přesýpacími hodinami. Plkání tak způsobuje, že hráči vstupují do situaci nepřipravení a není potřeba je pořád vracet ke hře, protože to za nás dělají hodiny.
Napadají vás podobné vychytávky? Moc rád se dám inspirovat. Jde mi spíš o technické věci, narativně orientovaných rad je spousta na YT (doporučuji kanály Great GM a pro pokročilé Zipperon Disney).
1) kostky s iniciativou umisťujeme doprostřed stolu tak, aby na ně PJ viděl a nemusel se ptát, kdo je na řadě. Zároveň si hráč po své akci kostky vezme k sobě, takže je jasné, jestli ještě někdo nehrál. To je myslím i v pravidlech.
2) když dojde řada na hráče a iniciativou, tak má 5 delších vteřin na to, aby řekl, co dělá jeho postava. Pokud tak neučiní, posouvá se níže a hraje další. Je to teoreticky zneužitelné pro manévr pomalu, ale my hrajeme na zábavu a tohle nám eliminuje dlouhé rozmýšlení ve víru boje.
3) používáme tokeny a na kartonové kameny, zdi, stromy, stoly... pJ pak nemusí vysvětlovat, co kde je a hráči se mohou rychleji a efektivněji rozhodnout, co chtějí dělat. K tokenům se navíc dají přikládat kamínky a tím sledovat ohrožení a jizvy nestvůr.
4) postavy mají externí tabulku na zdroje, ohrožení a výhody mimo deník, kde si posouvají kamínky po číslech. Tu mají před sebou, orientovanou na PJ, aby přehledně viděl, kdo na tom jak je. PJ má počítadlo na sudbu.
5) nebojové situace, kde nějak jde o čas, řešíme přesýpacími hodinami. Plkání tak způsobuje, že hráči vstupují do situaci nepřipravení a není potřeba je pořád vracet ke hře, protože to za nás dělají hodiny.
Napadají vás podobné vychytávky? Moc rád se dám inspirovat. Jde mi spíš o technické věci, narativně orientovaných rad je spousta na YT (doporučuji kanály Great GM a pro pokročilé Zipperon Disney).
Re: Vychytávky na plynulejší hru
Super, napadají mne rychle dvě technické věci k této diskuzi, které by mohly být užitečné v její přehlednosti
- označení zda se jedná o radu z online nebo offline herního prostředí
(- trochu informací o tom jaký styl/systém autor hraje, protože tip "používáme tokeny pro znázornění okolí" může mít docela jiný kontext, když autor hraje DnD 4th edition, kde pozice jsou velmi důležité a Blades in the Dark, který se dá hrát bez toho jednodušeji než DnD)
EDIT: přehlédl jsem, že je to v DrD sekce, díky Yorkovi za upozornění.
- označení zda se jedná o radu z online nebo offline herního prostředí
(- trochu informací o tom jaký styl/systém autor hraje, protože tip "používáme tokeny pro znázornění okolí" může mít docela jiný kontext, když autor hraje DnD 4th edition, kde pozice jsou velmi důležité a Blades in the Dark, který se dá hrát bez toho jednodušeji než DnD)
EDIT: přehlédl jsem, že je to v DrD sekce, díky Yorkovi za upozornění.
Naposledy upravil(a) KDolecek dne 19. 3. 2021, 17:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Vychytávky na plynulejší hru
Tahle diskuse je v sekci "Dračí doupě II", takže předpokládám, že Baron chce mluvit o něm.KDolecek píše: ↑19. 3. 2021, 16:39 - trochu informací o tom jaký styl/systém autor hraje, protože tip "používáme tokeny pro znázornění okolí" může mít docela jiný kontext, když autor hraje DnD 4th edition, kde pozice jsou velmi důležité a Blades in the Dark, který se dá hrát bez toho jednodušeji než DnD
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vychytávky na plynulejší hru
Bohužel, nemohu nabídnout vlastní nápady jak se popasovat zrovna s dvojkama, zas tak moc v nich nahráno nemám, ale chci se zeptat, jak přesně to myslíš s těmi přesýpacími hodinami, když jde o čas v nebojových situacích? To si moc nedovedu představit, vždyť přece na přesýpacích hodinách nemůžu nastavit, kolik času by to mělo být, a navíc, popisování, co dělám, není v reálném čase?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Vychytávky na plynulejší hru
1) Jako PJ používám figurky z člověče nezlob se a mapu s měřítkem, který odpovídá těm figurkám. Mám asi sedm barev, kde jednu barvu dám hráčům a pak každá barva představuje jeden typ nepřátel. Takže 20 stejných figurek je oddíl. A k těm figurkám mám sady tří šestistěnných kostek se stejnou barvou. A kožený kelímek 3dcl. Musí být velký, abych v něm mohl házet i patnácti kostkami (což je 5 entit s manévrem přesně).
2) Pokud dva hráči hodí stejnou iniciativu, tak se nerozhazují hned po hodu, ale až na ně vážně dojde řada. Většinou totiž někdo protireaguje a jeden z nich přijde o iniciativu dřív, než k tomu rozhodu dojde.
3) Jakožto PJ si dávám pozor, aby při nahlašování akcí nechyběli nějaké informace. To hru možná zpomaluje, ale zabrání to hádkám, které zpomalují ještě víc.
2) Pokud dva hráči hodí stejnou iniciativu, tak se nerozhazují hned po hodu, ale až na ně vážně dojde řada. Většinou totiž někdo protireaguje a jeden z nich přijde o iniciativu dřív, než k tomu rozhodu dojde.
3) Jakožto PJ si dávám pozor, aby při nahlašování akcí nechyběli nějaké informace. To hru možná zpomaluje, ale zabrání to hádkám, které zpomalují ještě víc.
Re: Vychytávky na plynulejší hru
Snaží se naznačit, že když hráči dostanou úkol: "Musíte do téhle jeskyně a za hodinu se zasype." Tak hráči nemají právo zastavit čas a domlouvit se na postupu. Z nějakého důvodu chce, aby hráči byly pod stejným tlakem jako jejich postavy. Asi to není špatný nápad občas to udělat, ale ve velkém měřítku s tím nesouhlasím. Protože to zabíjí individualitu postav. V naší družině musím hráče nutit, aby vytvořili individualitu, tímhle bych si házel klacky pod vlastní nohy.Selhan píše: ↑19. 3. 2021, 16:47 Bohužel, nemohu nabídnout vlastní nápady jak se popasovat zrovna s dvojkama, zas tak moc v nich nahráno nemám, ale chci se zeptat, jak přesně to myslíš s těmi přesýpacími hodinami, když jde o čas v nebojových situacích? To si moc nedovedu představit, vždyť přece na přesýpacích hodinách nemůžu nastavit, kolik času by to mělo být, a navíc, popisování, co dělám, není v reálném čase?
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vychytávky na plynulejší hru
To já chápu, co je asi cílem, ale nerozumím tomu konkrétnímu provedení.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Vychytávky na plynulejší hru
Mě se tyhle časové eventy z hlediska PJe líbí, ale věřím, že by se mě nelíbily z pohledu hráče a hrál bych za sebe, ne svoji postavu, proto tyhle eventy normálně nedělám. Nicméně proti gustu, každá skupina to má trošku jinak, žejo... náš bývalý PJ třeba říkal, že všichni musíme striktně dodržovat RP, kromě situací, kdy bojujeme, tam přece musíme myslet takticky a používat logiku
Jediný event tohohle typu jsem teď měl při "bossfightu", kde hráči měli určené, že zával, co udělali, vydrží tak cca 10 kol a pak se do místnosti začnou hrnout další nepřátelé. Takže věděli, co čeká, byl tam ten "časový press", ale měli mimoherní čas na rozmyšlenou.
Jinak u nás se moc figurky nevedou, jediné, které se používaly, jsem udělal každému podle jeho přání z FIMO hmoty, ale nikdo si nijak neměl a nemá potřebu něco shánět. Proto si kostky ohrožení dáváme rovnou na battlemapu, jak nepřátel, tak postav, jsou všechny barevně rozdělené, takže člověk má přehled, kdo je v jakém stavu.
Zaujalo mě to, že PJ sleduje Zdroje svých hráčů, děláte to i vy ostatní? Já své hráče nekontroluju a ani neupravuju obtížnost soubojů podle toho, v jakém jsou hráči stavu. (Zatím se mi nepovedlo nikoho zabít a zároveň jim v soubojích ty Zdroje utikávají)
Jediný event tohohle typu jsem teď měl při "bossfightu", kde hráči měli určené, že zával, co udělali, vydrží tak cca 10 kol a pak se do místnosti začnou hrnout další nepřátelé. Takže věděli, co čeká, byl tam ten "časový press", ale měli mimoherní čas na rozmyšlenou.
Jinak u nás se moc figurky nevedou, jediné, které se používaly, jsem udělal každému podle jeho přání z FIMO hmoty, ale nikdo si nijak neměl a nemá potřebu něco shánět. Proto si kostky ohrožení dáváme rovnou na battlemapu, jak nepřátel, tak postav, jsou všechny barevně rozdělené, takže člověk má přehled, kdo je v jakém stavu.
Zaujalo mě to, že PJ sleduje Zdroje svých hráčů, děláte to i vy ostatní? Já své hráče nekontroluju a ani neupravuju obtížnost soubojů podle toho, v jakém jsou hráči stavu. (Zatím se mi nepovedlo nikoho zabít a zároveň jim v soubojích ty Zdroje utikávají)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Re: Vychytávky na plynulejší hru
Do putyky vejde hlídka a začíná se vyptávat, očividně někoho hledají - otočím hodiny a za 90 vteřin dojde hlídka k jejich stolu.
Z chodeb slyšíte válečné pokřiky skřetů. Tlupa se blíží k místnosti, ve které se právě nacházíte - otočím hodiny a za 90 vteřin se háže iniciativa.
Jedna ze skupin pašeráků, na které čekáte, náhle změnila směr a nepokračuje do skladu, kde jste na ně a další skupiny připravili léčku - otočím hodiny a za 90 vteřin jsou pašeráci fuč, pokud se někdo nerozhodne je sledovat a opustit tak pozici.
Nahlédnete do místnosti, kde černokněžník vykonává zvláštní rituál - otočím hodiny a za 90 vteřin ho dokončí, ať je to co je to.
Samozřejmě s rozumem, pokud se někdo začne například relevantně vyptávat na prostředí, nebo nějaké souvislosti, tak na hodiny tolik nehledím. Je to spíš do situací, kdy je nějaká tenze v příběhu a hráči se ostýchají, povídají si, vtipkují, nebo moc přemýšlí
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vychytávky na plynulejší hru
Zajímavé, a láká mě to vyzkoušet, ale teda většinou mám spíš problém vyvážit hráče, kteří nejsou moc průbojní, s těmi, které musím naopak brzdit. A zvlášť teď, online
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Vychytávky na plynulejší hru
Nám se tohle on-line vyřešilo protože on-line se nejde překřikovat.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Re: Vychytávky na plynulejší hru
To není úplně to, co měl na mysli. Hráči, kteří nejsou moc průbojní, se neradi vyjadřují, dokud to není nezbytné. A jsou velice rádi, když to někdo vyřeší za ně. Měl jsem dokonce jednu partu, kde byli dva takový a jeden průbojnej. A když jsem zakázal tomu průbojnýmu cokoliv dělat, hra se zastavila.
Re: Vychytávky na plynulejší hru
No, já jsem tohle řešit nemusel, ale potkal jsem pár part, kde to řešili a nakonec zkusili používat "signální karty", takže i méně průbojní hráči měli možnost se dostat ke slovu, pokud se to Vypravěčnebo někdo další odvážil moderovat. On line má většina platforem zavedenou tu "zvednutou pacičku" - možná by stačilo se dohodout jí používat ?
Re: Vychytávky na plynulejší hru
Mě se osvědčilo, nepůjde to asi se všema, naučit aktivnější hráče se ptát, co by udělali ti pasivnější. Jeden je teda egoista sám i jeho postavy, tam se nic nezmění, ale zbytek se aktivně ptá naší druhé hráčky: a co by jsi udělala? Co si o tom myslíš?
Problém teda je, že ona je neprůbojná a hrát by chtěla.
Problém teda je, že ona je neprůbojná a hrát by chtěla.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Re: Vychytávky na plynulejší hru
Super nápady, díky, barevné kostky už jsem objednal a tokenům jsem dal různé barvy okrajů! )trajda píše: ↑19. 3. 2021, 16:48 1) Jako PJ používám figurky z člověče nezlob se a mapu s měřítkem, který odpovídá těm figurkám. Mám asi sedm barev, kde jednu barvu dám hráčům a pak každá barva představuje jeden typ nepřátel. Takže 20 stejných figurek je oddíl. A k těm figurkám mám sady tří šestistěnných kostek se stejnou barvou. A kožený kelímek 3dcl. Musí být velký, abych v něm mohl házet i patnácti kostkami (což je 5 entit s manévrem přesně).
2) Pokud dva hráči hodí stejnou iniciativu, tak se nerozhazují hned po hodu, ale až na ně vážně dojde řada. Většinou totiž někdo protireaguje a jeden z nich přijde o iniciativu dřív, než k tomu rozhodu dojde.
3) Jakožto PJ si dávám pozor, aby při nahlašování akcí nechyběli nějaké informace. To hru možná zpomaluje, ale zabrání to hádkám, které zpomalují ještě víc.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů