Šaman na přeměny

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Šaman na přeměny

Příspěvek od trajda »

Odul mě požádal, abych mu vytvořil postavu šamana, jehož hlavním zdrojem je Tělo, s úrovní 15. Rozhodl jsem se tedy vytvořit šamana na proměny. Jenže během psaní jsem objevil tolik proměnných, že jsem se rozhodl pro samostatné vlákno. Původní konverzaci můžete najít zde.
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 30#p612233

Dobře, pojďme si v rychlosti vyjmenovat všechny dovednosti, které se platí Tělem. Zjednodušeně je můžeme rozdělit do čtyř kategorií - Boj zblízka a hrubá síla, Vrh, Střelba, a Akrobacie. Těmito čtyřmi kategoriemi jsme pokryly asi 90% všech existujících dovedností spadajících pod Tělo. Zbývající dovednosti jako Cestování, Odolnost a výdrž, a Kovářství se sice nehodí do žádné z těchto čtyř kategorií, ale zároveň nás v tuto chvíli stejně moc nezajímají. Zvíře navíc neumí střílet, takže nás ani nezajímá celá kategorie Střelba.

Pak je důležité si položit otázku, co mám z toho, že se proměním ve zvíře? Pojďmě to například porovnat s bojovníkem. U bojovníka na 15. úrovni není nic zvláštního mít zběhlost, nadání, bravuru a manévr ze zbraně. Dokáže s ním šaman udržet krok?

Proměny (str. 177)
Spoiler
Kromě stávajících dovedností a zvláštních schopností však postava může získat dovednosti a zvláštní schopnosti nové, vyplývající z podoby proměněného těla, případně může začít využívat přirozených zbraní a zbrojí. Takovýmto způsobem může získat toliko dovednosti a zvláštní schopnosti spadající pod Tělo. Hrdinové si o danou dovednost rozšíří obsah povolání, díky kterému se proměnili – například šaman proměněný v medvěda si bude při boji s pomocí medvědího těla počítat v hodu svou úroveň šamana. Pokud takovou dovednost neovládají (například protože je proměnil někdo jiný), nebudou si v rámci hodu přičítat nic.
Například medvěd. Šaman získá běžný boj zblízka, bravuru z talentů, dlouhou zbraň...ale chybí mu zběhlost. Přeměna ve vlka dává talenty na zběhlost, ale žádnou bravuru. Pokud si šaman sežene zvláštní schopnosti na zběhlost a bravuru, aby vykompenzoval chybějící zběhlost u medvěda a chybějící bravuru u vlka, tak proč se vůbec proměňovat, že? Ano, proměna ve zvíře umožňuje dělat akce, které v podobě člověka jsou náročné či nemožné. Ryba plave rychleji než člověk, kůň běží rychleji než člověk, ptáci létají. Bohužel rybí ocas a ptačí křídla se nepovažují za zbraň, tudíž nemohou dávat manévr zdarma, jako to dělají nástroje na boj nebo nástroje pro magii. A poslední věc, která se mi honí hlavou, může si hráč vzít Cit pro zbraň na nouzovou zbraň? A může si vzít Cit pro zbraň na přirozenou zbraň Medvědí drápy? Já předpokládám, že v některých družinách to půjde, pro jistotu ale budu předpokládat, že to nejde, což mi přidělává práci.

Sepíšu tedy dvě nebo tři verze šamana, protože jeho zs se hodně odvíjí od toho, v jaká zvířata se plánuje proměňovat. Budu brát v potaz, že šaman se může změnit v medvěda, zubra, vlka, vránu, orla, myš, veverku, rybu a zmiji. Tahle zvířata nejsou vybrána náhodně. Mám zde talenty velké šelmy (bravura na boj zblízka), talenty malé šelmy (zběhlost na boj zblízka či obratnost), talenty velkého a malého létavce (zběhlost či bravura ve vzduchu), talenty malého plavce (zběhlost ve vodě) a pak je tu zmije, která nemá talenty, ale má jed. Také bylo důležité rozhodnout, pod které povolání spadá hadí uštknutí. Rozhodování mezi bojem zblízka, aktrobacií a vrhem vyhrála akrobacie. A pod které povolání spadá vrána, která letí nad cílem a upustí kámen? Rozhodl jsem se, že se nejedná o vrh, ale o let, kde pád kamene se projeví až jako následná výzva. Znám pavouky, kteří vrhají síť, opice, co hážou banány, žáby, co vyplazují jazyk, a ryby, které prskají vodu. Jestli vás napadají nějaká další zvířata, která vrhají, tak určitě napište dolů. Moc rád se o nich dozvím.

Prošel jsem všechny ZS ze hry a napsal si u nich své postřehy:
Spoiler
Vysvětlivky:
"+" znamená, že ZS je dobře kombinovatelná a určitě se ji pokusím využít.
"*" znamená, že ZS se nedá použít po přeměně
"?" znamená, že ne každá družina tuhle ZS dovolí použít po přeměně a je nutné se na tom dohodnout. Takže pro moje potřeby raději předpokládám, že všechny "?" jsou zamítnuty.

Člověk - Idol žen či mužů*
Elf - Plášť soumraku+
Trpaslík - Noční oči+?, Játra ze žuly?
Hobit - Šestý smysl+?, Takový prcek+, Tichošlápek+?
Kroll - Netopýří sluch*, Odznaky hrdinství?, Zubří kůže*

Bojovník - Cit pro zbraň?, Gladiátor+, Silák+, Osobní strážce+, Pádný úder?+, Skvělý taktik+
Lovec - Průzkumník+, Jedno oko otevřené+
Kejklíř - Akrobat+, Zloděj+, Špeh+, Psí oči+
Zaříkávač - Knihomol+?, Dar tvoření+? (Ačkoliv už teď vím, že do final buildu se pravděpodobně zaříkávač nevejde, je dobré zdůraznit, že proměna ve zvíře je kouzlo, a jako takové se dá platit z rituálního předmětu.

Válečník - Šermíř+, Válečný tanečník+
Hraničář - Berserk+, Divý muž+, Dravčí instinkty+, Ohař+, Znalec krajiny+, Slavný stvůrobijce+? (dokážu si představit vlka, jak v tlamě drží něčí useknutou hlavu a před soubojem ji pustí na zem, aby si mohl jít useknout novou)
Šaman - Zvěropán+, Měnič podob+, Stopy zvěře+
Lupič - Pavouk+, Jako blesk+?, Mordýř+, Městské stíny+, Zlatoústý+
Zvěd - Přískokem vpřed+, Lesní přízrak+

Verze pro medvěda/zubra/případně orla/případně zmiji
Medvěd
Spoiler
Charakteristika (zejména běh, čich, běžný boj zblízka)
Přirozené zbraně a zbroje: Tlapy (dlouhá drtivá); Zuby (sečná); Medvědí kožich (koženná)
Talenty: Velká šelma (bravurní je-li rozzuřený nebo vyhladovělý)
Zvláštní schopnosti: Triumfální příchod
Zubr
Spoiler
Charakteristika: (Zejména běh, Běžný boj zblízka)
Přirozené zbraně a zbroje: Hlava s rohy (dlouhá drtivá); Kopyta (drtivá); Zubří kůže (kožená)
Neobvyklé smysly: Vynikající čich
Talenty: Velký kopytník (bravurní, pokud je zahnán do úzkých či v zuřivosti)
Zvláštní schopnosti: Ztělesněná zkáza (útok s rozběhem); Masakr (boj zblízka)
Orel
Spoiler
Charakteristika: (zejména létání)
Přirozené zbraně: Zobák (sečná)
Talenty: Velký létavec (bravurní ve vzduchu)
Lovec 4 - Zálesák, Průzkumník, Lovčí, Jedno oko otevřené
Bojovník 3 - Gladiátor, Pádný úder (případně Kruhový sek), Osobní strážce
Mastičkář 2 - Čtení v duši, Ostrý jazyk
Kejklíř 1 - Akrobat
Šaman 3 - Zvěropán, Měnič podob, Stopy zvěře
Hraničář 2 - Berserk, Divý muž/Znalec krajiny

Ztrategie: Pokud zvířata, ve která se proměním, mají bravuru, tak stačí, abych sehnal pár zběhlostí. Pokud ale talentama dosáhnu bravury vždy a všude, Divý muž ztratí význam. V budoucnu bude postava vylepšovat šamana, poté se dá vylepšovat hraničář, dokud z něj nebude obávaný Zubr Drakobijec. Nebo je možné jít do Válečníka, kde na nás čeká několik kvalitních zvláštních schopností. A ve Hrách mocných se nám otevírá Žrec, ale mnohem víc jsou potřeba ZS od Ničitele.


Verze pro vránu//krysu/veverku/případně vlka/případně rybu/případně zmiji
Vrána
Spoiler
Charakteristika: (zejména létání,improvizace)
Neobvyklé smysly: vynikající zrak
Talenty: Malý létavec (zběhlost ve vzduchu)
Zvláštní schopnosti: Improvizátorka (může udělit jizvunouzovému nástroji při jakékoliv činnosti)
Krysa
Spoiler
Charakteristika: (zejména pohyblivost)
Neobvyklé smysly: vynikající čich, sluch
Talenty: Malá šelma (zběhlost je-li vyhladovělá)
Zvláštní schopnosti: Akrobat
Vlk
Spoiler
Charakteristika: zejména běh, čich, běžný boj zblízka)
Přirozené zbraně: Tesáky (bodné)
Talenty: Malá šelma (zběhlý je-li vyhladovělý)
Ryba
Spoiler
Charakteristika: (zejména plavání)
Talenty: Malý plavec (zběhlá ve vodě)
Lovec 3 - Průzkumník, Lovčí, Jedno oko otevřené
Mastičkář 3 - Čtení v duši, Ostrý jazyk, Lazebník
Kejklíř 3 - Akrobat, Špeh, Zloděj
Bojovník 1 - Osobní strážce
Šaman 3 - Zvěropán, Měnič podob, Stopy zvěře
Lupič 2 - Pavouk, Mordýř

Tahle postava je víc akrobatická, než bojová. Zároveň je víc do města, než do přírody, ale to by se dalo předělat. A vyžaduje mnohem víc zdatnosti v Duši, než předchozí build. Pavouk a Mordýř jsou dobré bravury, ale Šermíř a Divý muž tady poměrně chybí. Ať už třetí pokročilé bude Válečník, Hraničář nebo Zvěd, postava nevyhnutelně míří do Mstitele. Ale pokud se někomu zalíbila představa morové krysy s dotykovým jedem a vrány, co shazuje granáty na nepřátele, tak Alchymista a Stín/Černokněžník by měli lépe pasovat.
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Šaman na přeměny

Příspěvek od Lyncz »

I přes to (/už jen proto), že si budu muset dost věcí dočíst ohledně pokročilých ZS, tudíž jsem z toho nevytěžil 100% informací, máš můj respekt za obsáhlé dílo
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
odul

Re: Šaman na přeměny

Příspěvek od odul »

Mockrát děkuji. Hodně mi to pomohlo a zmněnil jsem pohled na tvorbu postavy. :D
odul

Re: Šaman na přeměny

Příspěvek od odul »

Jenom jsem se chtěl zeptat u té promněny do krysy a zmije, tam bych podle pravidel potřeboval být přibližně stejně velký.
nevíš jestli je to jinde jinak vysvětlené, protože i kdybych byl nejmenší hobit tak bych se do krysy nemohl promněnit, ale mockrát děkuji za postavy. :D :clap:
Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Šaman na přeměny

Příspěvek od Erevan »

odul píše: 19. 2. 2021, 09:01 Jenom jsem se chtěl zeptat u té promněny do krysy a zmije, tam bych podle pravidel potřeboval být přibližně stejně velký.
Zrovna jsem to chtěl také napsat, že se lze proměnit jen v ca stejně velká zvířata.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Šaman na přeměny

Příspěvek od trajda »

odul píše: 19. 2. 2021, 09:01 Jenom jsem se chtěl zeptat u té promněny do krysy a zmije, tam bych podle pravidel potřeboval být přibližně stejně velký.
nevíš jestli je to jinde jinak vysvětlené, protože i kdybych byl nejmenší hobit tak bych se do krysy nemohl promněnit, ale mockrát děkuji za postavy. :D :clap:
Pravidla jsou v tomhle schválně vágní, aby se dali upravovat podle přání hráčů a settingu. V původním Drd2 to bylo specifikované od holuba po zubra. Takže ano, myš tam úplně nezapadá, ale lasyčka už by mohla, pokud se na tom domluvíte. Čím striktnější budete v určování, co je stejně velké jako člověk, tím v méně zvířat se šaman bude moci nakonec proměnit.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Šaman na přeměny

Příspěvek od Petrish »

lama, ktera plive...vrh nebo strelba (ale dal bych vrh)

napada me jeste jedna otazka, trajdo, obsah charakteristiky zvirete, kterou ziska po promene saman se odviji od konkretniho zvirete (neni vlk jako vlk)..pokud bude medved, ktery ma i zbehlost, pak saman ma zbehlost po promene take...

tedy: kdyz si tvuj kamarad v druzine ziska zvireciho pomocnika a diky cviciteli mu prida ZS - treba zbehlost, ktera medvedovi chybi...pak tento medved zemre, saman si vezme trofej a ejhle, ma i bravuru i zbehlost..
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Šaman na přeměny

Příspěvek od Petrish »

Erevan píše: 19. 2. 2021, 09:37 Zrovna jsem to chtěl také napsat, že se lze proměnit jen v ca stejně velká zvířata.
mel bys ses promenit v podobne objemove zvire, pokud se muze upir promenit v hejno netopyru (str. 177), proc by se nemohl hrac 2m krola promenit v hejno krys...pomerove to je v poradku a zaroven mas krysu...pak utocis za vsechny jako za jednu osobu (sebe) a pokud ti nejakou zabiji, tak bud je to cast tveho obleceni (protoze to podleha promene take) a nebo tvoje ruka ;)

pokud se toto nedovoli, pak si hraci, co chteji jit samana na promeny udelaji dite jeste s rustovou vadou a budes mit hrdinu, co ma 40cm a meni se v motyla...
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Šaman na přeměny

Příspěvek od trajda »

Petrish píše: 19. 2. 2021, 11:29
mel bys ses promenit v podobne objemove zvire, pokud se muze upir promenit v hejno netopyru (str. 177), proc by se nemohl hrac 2m krola promenit v hejno krys...pomerove to je v poradku a zaroven mas krysu...pak utocis za vsechny jako za jednu osobu (sebe) a pokud ti nejakou zabiji, tak bud je to cast tveho obleceni (protoze to podleha promene take) a nebo tvoje ruka ;)

pokud se toto nedovoli, pak si hraci, co chteji jit samana na promeny udelaji dite jeste s rustovou vadou a budes mit hrdinu, co ma 40cm a meni se v motyla...

Zvíře musí být stoprocentně pouze jedno. A v motýla se nikdy neproměníš, bez ohledu na to, jak malý byl šaman. Jestli ti dovolí proměnu v krysu stále záleží na domluvě v družině.
Petrish píše: 19. 2. 2021, 11:21 napada me jeste jedna otazka, trajdo, obsah charakteristiky zvirete, kterou ziska po promene saman se odviji od konkretniho zvirete (neni vlk jako vlk)..pokud bude medved, ktery ma i zbehlost, pak saman ma zbehlost po promene take...

tedy: kdyz si tvuj kamarad v druzine ziska zvireciho pomocnika a diky cviciteli mu prida ZS - treba zbehlost, ktera medvedovi chybi...pak tento medved zemre, saman si vezme trofej a ejhle, ma i bravuru i zbehlost..
Asi proč ne. Dokážu si představit quest "slyšel jsem, že v okolí žije hrozivý medvěd s masakrem", takže asi je v pořádku i vzít si trofej z mrtvého pomocníka. Něco mi ale říká, že odteď budou všichni zvířecí pomocníci v petrishově skupině umírat za nevysvětlitelných situací.
odul

Re: Šaman na přeměny

Příspěvek od odul »

jen mi přijde trochu divné že v příběhu šamana se obří krol promění v orla.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Šaman na přeměny

Příspěvek od trajda »

odul píše: 21. 2. 2021, 10:15 jen mi přijde trochu divné že v příběhu šamana se obří krol promění v orla.
Všechny hratelné rasy se považují za zhruba stejně velké a stejně silné. Ačkoli je kroll dvakrát větší než hobit, tak jejich velikosti by neměli hrát roli (moc často).
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů