Konverze DnD 5.E monster do DrDII
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
- MarkyParky
- Příspěvky: 16469
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Konverze DnD 5.E monster do DrDII
Odložím si tu pár poznámek na téma rychlá konverze DnD monster do DrDII. Klidně připomínkujte, nadhazujte alternativní řešení a tak.
Není to samozřejmě převod 1:1, ale je to převod, který by mohl dát nějaký podobný pocit.
Aby se v tom lépe orientovalo, tak:
* DrDII termíny budou tučně
* DnD termíny budou podtržené
Charakteristika:
Střední hodnotu charakteristikyzískáme následovně:
- Pro všechny bytosti s nebezpečností menší než 1 je střední hodnota charakteristiky 1.
- Pro zvířata a lidi s nebezpečností 1 a vyšší je střední hodnota charakteristiky rovná zdatnostnímu bonusu podle nebezpečnosti, nejvýše však 5.
- Pro netvory a neživé s nebezpečností 1 a vyšší je střední hodnota charakteristiky o jedna nižší, než zdatnostní bonus podle nebezpečnosti, nejvýše však 6.
Charakteristiku je možné dále o 1 zvýšit (pro silné a schopnější jedince) nebo snížit (pro mláďata, starce a slabší jedince).
Obsah charakteristiky:
Primárně odvodit z textového popisu.
* Určitě převést dovednosti, na které má nestvůra uvedený jakýkoliv bonus:
* Má-li nestvůra bonus k zásahu, přidejte jí do charakteristiky odpovídající typ boje
Sudba:
Sudba sice nejsou životy, ale přinejmenším v boji je poměrně silná korelace mezi významem potvory a počtem životů. Základ Sudby tedy získejte ze životů a to takto:
Sudba = počet kostek, kterými se hází na životy + oprava za druh kostky
* Oprava za k4 = +0
* Oprava za k6 = +1
* Oprava za k8 = +2
* Oprava za k10 = +3
* Oprava za k12 = +4
* Oprava za k20 = +5
Příklad:
* Goblin háže 2k6, proto má 2+1 = 3 Sudby
* Gryf háže 7k10, proto má 7+3 = 10 Sudby
Nezapomeňte, že všichni velitelé či významná NPC budou mít Triumfální příchod.
Hranice:
Hranice se získá tak, že se vezmou opravy za dvě odpovídající vlastnosti (viz níže) a přičtou se k nim případné bonusy na Záchranné hody. Výsledek se zprůměruje, zaokrouhlí nahoru a přičte k hodnotě 3, vždy však nejméně 2.
* Tělo získáme ze SIL+ODL
* Duši získáme z OBR+INT
* Vliv získáme z MDF+CHA
Neobvyklé smysly:
Mnoho DnD potvor má nějaké zvláštní smysly, převeďte je jako Neobvyklé smysly.
Zbraně:
Zbraně a zbroje převádějte primárně pomocí fikce, můžete si však pomoct udělovaným typem zranění (DnD také používá dělení na bodné / sečné / drtivé). U některých tvorů ale dává smysl DnD bodné zranění převést na DrDII sečné (typicky u drápů některých nestvůr) nebo drtivé (typicky u hryzání).
Obouruční zbraně jsou obvykle navíc dlouhé, totéž platí pro různé ocasy, chapadla a podobně - určitě to platí tam, kde má fikčně dlouhá zbraň víc kostek.
U vystřelování projektilů se řiďte podobností s lukem, kuší nebo vrženým předmětem a podle toho zvolte typ manévru zdarma.
Jiné druhy DnD zranění:
Vycházejte z fikce, ale při určování zranitelností vám jako orientace může pomoct následující převod:
* bleskové zranění = magie ohně
* hromové zranění = magie větru, případně magie země
* chladné zranění = magie vody
* jedové zranění = otrava většinou jedů
* kyselinové zranění = alchymistická žíravina
* nekrotické zranění = zaříkání a znamení (a nezapomeňte, že nestvůry mohou jejich efekty používat i na dálku)
* ohnivé zranění = oheň a magie ohně
* psychické zranění = magie mysli a omamné látky
* silové zranění = jednoduchá kouzla všech magií
* zářivé zranění = magie ohně a znamení
Zbroje:
Co se týká tělesných zranění, vycházejte primárně z fikce, ale orientačně vám může posloužit převod obranného čísla:
10 a méně = žádná
11-15 = kožená
16-20 = železná
20+ = kamenná
Jiné druhy DnD ochran:
Pokud má nestvůra odolání, převeďte to jako slevu na vyčerpání.
Pokud má nestvůra imunitu vůči zraněním, převeďte to jako nezranitelnost.
Pokud má nestvůra imunitu vůči stavům, znamená to, že akce, která by ji přivedla do fikční situace odpovídající danému stavu, je typicky nemožná.
Pokud má nestvůra zranitelnost, převeďte to jako zranitelnost.
Talenty a specializace:
zběhlost dejte na ty dovednosti, na které má nestvůra bonus alespoň +5, nebo tam, kde má alespoň +5 k zásahu.
bravuru přidělujte v situacích, ve kterých nestvůra typicky získává kostky navíc v útoku nebo výhodu.
U vícenásobných útoků záleží na okolnostech:
* má-li nestvůra vícenásobný útok 2x za kolo, přidělte jí podle vhodnosti nadání, nebo 1x obranu zdarma.
* má-li nestvůra vícenásobný útok 3x za kolo, přidělte jí i nadání i 1x obranu zdarma,
* a s každým dalším vícenásobným útokem za kolo přidávejte obranu zdarma (a zvažte případně i Nelidskou rychlost).
Pasti a jedy
* Zamýšlený účinek pasti nebo jedu odpovídá efektu při neúspěchu záchranného hodu.
* Fikční podoba vyčerpání proti pasti nebo jedu vychází z efektu při úspěchu záchranného hodu, je-li nepříjemný.
Načtená kouzla:
Nestvůry, které umí kouzlit, mají v bestiáři seznam typicky načtených kouzel. Prohlédni si ho a přidej jim do charakteristiky takovou magii, která nejlépe zvládne většinu těchto efektů v DrDII nějak zařídit.
Jiné typické zvláštní schopnosti
* Bonusové akce typicky převáděj jako obranu zdarma, pokud nestvůra udělá daný typ akce.
* Zvýšené poškození po zásahu může být taky Pádný úder
* Reakce můžeš znázornit následovně způsobem:
- aktivní reakce, jako 1x obranu zdarma
- pasivní reakce, jako spuštění následné akce
Není to samozřejmě převod 1:1, ale je to převod, který by mohl dát nějaký podobný pocit.
Aby se v tom lépe orientovalo, tak:
* DrDII termíny budou tučně
* DnD termíny budou podtržené
Charakteristika:
Střední hodnotu charakteristikyzískáme následovně:
- Pro všechny bytosti s nebezpečností menší než 1 je střední hodnota charakteristiky 1.
- Pro zvířata a lidi s nebezpečností 1 a vyšší je střední hodnota charakteristiky rovná zdatnostnímu bonusu podle nebezpečnosti, nejvýše však 5.
- Pro netvory a neživé s nebezpečností 1 a vyšší je střední hodnota charakteristiky o jedna nižší, než zdatnostní bonus podle nebezpečnosti, nejvýše však 6.
Charakteristiku je možné dále o 1 zvýšit (pro silné a schopnější jedince) nebo snížit (pro mláďata, starce a slabší jedince).
Obsah charakteristiky:
Primárně odvodit z textového popisu.
* Určitě převést dovednosti, na které má nestvůra uvedený jakýkoliv bonus:
* Má-li nestvůra bonus k zásahu, přidejte jí do charakteristiky odpovídající typ boje
Sudba:
Sudba sice nejsou životy, ale přinejmenším v boji je poměrně silná korelace mezi významem potvory a počtem životů. Základ Sudby tedy získejte ze životů a to takto:
Sudba = počet kostek, kterými se hází na životy + oprava za druh kostky
* Oprava za k4 = +0
* Oprava za k6 = +1
* Oprava za k8 = +2
* Oprava za k10 = +3
* Oprava za k12 = +4
* Oprava za k20 = +5
Příklad:
* Goblin háže 2k6, proto má 2+1 = 3 Sudby
* Gryf háže 7k10, proto má 7+3 = 10 Sudby
Nezapomeňte, že všichni velitelé či významná NPC budou mít Triumfální příchod.
Hranice:
Hranice se získá tak, že se vezmou opravy za dvě odpovídající vlastnosti (viz níže) a přičtou se k nim případné bonusy na Záchranné hody. Výsledek se zprůměruje, zaokrouhlí nahoru a přičte k hodnotě 3, vždy však nejméně 2.
* Tělo získáme ze SIL+ODL
* Duši získáme z OBR+INT
* Vliv získáme z MDF+CHA
Neobvyklé smysly:
Mnoho DnD potvor má nějaké zvláštní smysly, převeďte je jako Neobvyklé smysly.
Zbraně:
Zbraně a zbroje převádějte primárně pomocí fikce, můžete si však pomoct udělovaným typem zranění (DnD také používá dělení na bodné / sečné / drtivé). U některých tvorů ale dává smysl DnD bodné zranění převést na DrDII sečné (typicky u drápů některých nestvůr) nebo drtivé (typicky u hryzání).
Obouruční zbraně jsou obvykle navíc dlouhé, totéž platí pro různé ocasy, chapadla a podobně - určitě to platí tam, kde má fikčně dlouhá zbraň víc kostek.
U vystřelování projektilů se řiďte podobností s lukem, kuší nebo vrženým předmětem a podle toho zvolte typ manévru zdarma.
Jiné druhy DnD zranění:
Vycházejte z fikce, ale při určování zranitelností vám jako orientace může pomoct následující převod:
* bleskové zranění = magie ohně
* hromové zranění = magie větru, případně magie země
* chladné zranění = magie vody
* jedové zranění = otrava většinou jedů
* kyselinové zranění = alchymistická žíravina
* nekrotické zranění = zaříkání a znamení (a nezapomeňte, že nestvůry mohou jejich efekty používat i na dálku)
* ohnivé zranění = oheň a magie ohně
* psychické zranění = magie mysli a omamné látky
* silové zranění = jednoduchá kouzla všech magií
* zářivé zranění = magie ohně a znamení
Zbroje:
Co se týká tělesných zranění, vycházejte primárně z fikce, ale orientačně vám může posloužit převod obranného čísla:
10 a méně = žádná
11-15 = kožená
16-20 = železná
20+ = kamenná
Jiné druhy DnD ochran:
Pokud má nestvůra odolání, převeďte to jako slevu na vyčerpání.
Pokud má nestvůra imunitu vůči zraněním, převeďte to jako nezranitelnost.
Pokud má nestvůra imunitu vůči stavům, znamená to, že akce, která by ji přivedla do fikční situace odpovídající danému stavu, je typicky nemožná.
Pokud má nestvůra zranitelnost, převeďte to jako zranitelnost.
Talenty a specializace:
zběhlost dejte na ty dovednosti, na které má nestvůra bonus alespoň +5, nebo tam, kde má alespoň +5 k zásahu.
bravuru přidělujte v situacích, ve kterých nestvůra typicky získává kostky navíc v útoku nebo výhodu.
U vícenásobných útoků záleží na okolnostech:
* má-li nestvůra vícenásobný útok 2x za kolo, přidělte jí podle vhodnosti nadání, nebo 1x obranu zdarma.
* má-li nestvůra vícenásobný útok 3x za kolo, přidělte jí i nadání i 1x obranu zdarma,
* a s každým dalším vícenásobným útokem za kolo přidávejte obranu zdarma (a zvažte případně i Nelidskou rychlost).
Pasti a jedy
* Zamýšlený účinek pasti nebo jedu odpovídá efektu při neúspěchu záchranného hodu.
* Fikční podoba vyčerpání proti pasti nebo jedu vychází z efektu při úspěchu záchranného hodu, je-li nepříjemný.
Načtená kouzla:
Nestvůry, které umí kouzlit, mají v bestiáři seznam typicky načtených kouzel. Prohlédni si ho a přidej jim do charakteristiky takovou magii, která nejlépe zvládne většinu těchto efektů v DrDII nějak zařídit.
Jiné typické zvláštní schopnosti
* Bonusové akce typicky převáděj jako obranu zdarma, pokud nestvůra udělá daný typ akce.
* Zvýšené poškození po zásahu může být taky Pádný úder
* Reakce můžeš znázornit následovně způsobem:
- aktivní reakce, jako 1x obranu zdarma
- pasivní reakce, jako spuštění následné akce
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 7. 1. 2019, 17:26, celkem upraveno 6 x.
Re: Konverze DnD 5.E monster do DrDII
Toto vlákno budu sledovat. Sice DrD II neznám tak dobře, abych užitečně pomohl, ale pro mě toto může být naopak hodně užitečné při opačné konverzi.
Možná jen pár dotazů: Jak bys řešil nevýhodu k hodu?
A jak bys řešil legendární akce (což jsou akce na konci tahu jiného tvora) a legendární odolání (tvor si může zvolit, že neúspěch v hodu na záchranu změní v úspěch) u legendárních nestvůr?
Možná jen pár dotazů: Jak bys řešil nevýhodu k hodu?
A jak bys řešil legendární akce (což jsou akce na konci tahu jiného tvora) a legendární odolání (tvor si může zvolit, že neúspěch v hodu na záchranu změní v úspěch) u legendárních nestvůr?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15072
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konverze DnD 5.E monster do DrDII
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16469
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Konverze DnD 5.E monster do DrDII
Pokud tím myslíš takové to, že v bestiáři má potvora naskriptované, kdy má nevýhodu (např. Masný golem po zásahu ohněm), takod boku se nabízí:ShadoWWW píše: Možná jen pár dotazů: Jak bys řešil nevýhodu k hodu?
- použít mechaniku esence (tzn. NPC má nějaký slabší talent, ale je vyvažovaný postihem proti jednomu manévru v určitých podmínkách)
- přidělení neschopnosti (tzn. NPC má silnější talen, ale ten je vyvažovaný úplnou neschopností používat manévry v určitých podmínkách)
Legendární mechaniky jsme zatím nezkoumal (hrajeme ten DoMM, jen v DrDII a jsme v druhém patře), nicméně:
- pro automatickou akci na konci akce jiného hráče se dost nabízí ZS používající mechaniku následných akcí (po vzoru myslím Rozsévače)
- a pro to legendární odolání se zase nabízí možnost vyčerpávat se i proti zkouškám a neobvyklé slevy na vyčerpání (po vzoru Oživlé hory)
Uvidíme, až se k nim dostaneme.
Teď momentálně trochu řeším ten převod hranic. DnD sice tvrdí, že 0 má commoner, ale fůra potvor, u kterých bych očekával, že "vydrží" víc než commoner má příslušné staty menší a honí to HPčky, nebo má nízký jeden z těch dvou statů a sráží to průměr. Což v DrDII nejde, tam překonání hranice naopak HPčka zablokuje.
Potřebuju i u relativně slabých potvor mít hranice kolem 3 (a 2 jen velmi výjimečně) a přitom toho commonera mít T:3/D:3/V:3. Prosté zvýšení na základu na 4 to tedy nevyřeší.
Myslel jsem si, že bude stačit pro převod na hranice to zaokrouhlování nahoru, ale asi to bude chtít nějaký nelineární převod, něco jako:
Vezmi vyšší z těch dvou statů a přičti 3. A potom to oprav podle nižšího statu:
0 je-li rozdíl oprav 0 nebo 1
-1 je-li rozdíl oprav 2 nebo 3
-2 je-li rozdíl oprav víc
nejméně však 2.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Konverze DnD 5.E monster do DrDII
Marky, prosím Tě, proč to vlastně hrajete v DrD II? Jaké jsou největší rozdíly v hraní toho samého podle DrD II pravidel oproti DnD 5e? Někde jsem myslím četl, že jsi se o tom zmiňoval, ale vůbec se mi to nedaří najít.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16469
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Konverze DnD 5.E monster do DrDII
eerieBaatezu:
Takové ty hlavní věci:
- DnD pižlá disociovaná HPčka / DrDII hraje fictional positioning, asociovaný s Ohrožením
- DnD má pevnou iniciativu + freezetime + čistý Task Resolution / DrDII má systém volných protiakcí + vytváří konflikty, které následně řeší skrze Conflict resolution.
- DnD má Fortune-in-the-End / DrDII je Fortune-in-the-Middle
Z nějakých vedlejších
- DnD má předskriptovaná slotová kouzla / DrDII má volnou magii
- DnD má inflační zvyšování obtížnosti do výšky / DrDII roste do šířky
- a oba hráči, se kterými to jedu, DrDII celkem obstojně znají, zatímco DnD by se museli učit
Takové ty hlavní věci:
- DnD pižlá disociovaná HPčka / DrDII hraje fictional positioning, asociovaný s Ohrožením
- DnD má pevnou iniciativu + freezetime + čistý Task Resolution / DrDII má systém volných protiakcí + vytváří konflikty, které následně řeší skrze Conflict resolution.
- DnD má Fortune-in-the-End / DrDII je Fortune-in-the-Middle
Z nějakých vedlejších
- DnD má předskriptovaná slotová kouzla / DrDII má volnou magii
- DnD má inflační zvyšování obtížnosti do výšky / DrDII roste do šířky
- a oba hráči, se kterými to jedu, DrDII celkem obstojně znají, zatímco DnD by se museli učit
- MarkyParky
- Příspěvky: 16469
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Konverze DnD 5.E monster do DrDII
Už jsem našel řešení těch moc nízkých hranic - započítají se do nich i bonusy k Záchranným hodům.
Opraveno v prvním postu.
Opraveno v prvním postu.
Re: Konverze DnD 5.E monster do DrDII
Já potvory z DnD kradu už dost dlouho a nikdy sem to tak do podrobna převést nepotřeboval.
Ale tohle by mohlo být dost užitečné.
Ale tohle by mohlo být dost užitečné.
Re: Konverze DnD 5.E monster do DrDII
Přišel jsem na menší problém, u spellcasterů je jejich nejvyšší statistika obvykle ta kterou používají ke kouzlení. To znamená, že pokud čaroděj, používající Inteligenci (= má vysokou Duši) má většinu kouzel ve stylu charm, suggestion, dominate (Magie mysli), nebude jeho nejvyšší statistika ta, se kterou kouzlí. Stejně tak pokud černokněžník používá Charisma (= má vysoký Vliv), ale jeho kouzla jsou převážně na styl fireballu, hunger of hadar apod. (obecně damage dealing, dejme tomu Magie Ohně), bude mít staty nesprávně rozloženy. Bonusy k záchranným hodům v takovém případě taky nepomůžou, jelikož kouzlící bytosti mají obvykle bonus právě k své vlastnosti, pomocí které kouzlí.
Angardh xorr feleal
- MarkyParky
- Příspěvky: 16469
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Konverze DnD 5.E monster do DrDII
JacobWolf:
Tak pořád je to návod na konverzi, který řeší většinu případů, nikoliv zákon tesaný do kamene, který je nutné otrocky aplikovat na všechny. Tzn. pokud ti tohle vadí, tak klidně prohoď Vliv za Duši podle toho, jak to cítíš.
Zároveň ale připomenu, že výše hranice Vlivu a Duše u NPC neříká, jak dobře umí kouzlit (to dělá Charakteristika), ale kdy se ještě dokáží vyčerpat.
Tzn. čaroděj s vysokou duší pořád může mít vysokou charakteristku s Magií mysli, jen bude snadné ho ukecat a těžké ho zmást.
A černokněžník s vysokým charismatem zase může mít vysokou Magii ohně, jen ho bude obtížné ukecat a snadné ho zmást.
Není to tedy tak velký problém, jak se na první pohled zdá.
Tak pořád je to návod na konverzi, který řeší většinu případů, nikoliv zákon tesaný do kamene, který je nutné otrocky aplikovat na všechny. Tzn. pokud ti tohle vadí, tak klidně prohoď Vliv za Duši podle toho, jak to cítíš.
Zároveň ale připomenu, že výše hranice Vlivu a Duše u NPC neříká, jak dobře umí kouzlit (to dělá Charakteristika), ale kdy se ještě dokáží vyčerpat.
Tzn. čaroděj s vysokou duší pořád může mít vysokou charakteristku s Magií mysli, jen bude snadné ho ukecat a těžké ho zmást.
A černokněžník s vysokým charismatem zase může mít vysokou Magii ohně, jen ho bude obtížné ukecat a snadné ho zmást.
Není to tedy tak velký problém, jak se na první pohled zdá.
Re: Konverze DnD 5.E monster do DrDII
Ach jo, udělal jsem začátečnickou chybu a přemýšlel jsem o Hranicích jako o Zdrojích. U monster to problém opravdu není. Jdu si sednout do koutku na hanbu, jsem občas fakt dubová hlava.
Angardh xorr feleal
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů