Hack na dovednostní systém

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Hack na dovednostní systém

Příspěvek od trajda »

Mě dává smysl, aby někdo uměl magii vody jen přes obrazce. Naopak, moc rád bych takovou postavu viděl nebo dokonce si za ni zahrál...
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Hack na dovednostní systém

Příspěvek od Fafrin »

A dává ti smysl, že pokud někdo umí magii vody přes obrazce i bez nich, umí ji různě dobře?
(Zvaž i z hlediska hry takové postavy hráčem.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Hack na dovednostní systém

Příspěvek od Bart »

Fafrin píše: 23. 10. 2018, 22:35 A dává ti smysl, že pokud někdo umí magii vody přes obrazce i bez nich, umí ji různě dobře?
(Zvaž i z hlediska hry takové postavy hráčem.)
Já bych v tomhle byl spíš konzervativní a držel se současného modelu (každá magie má nějaký dosah v základu + si můžeš přikoupit obrazce skrze ZS). Asi by se to dalo nějak překopat, ale zdá se mi, že benefity z toho nestojej za ty komplikace, které to přinese. A dělat z každé magie dvě nezávislé dovednosti (jednu na obrazce a jednu na standardní dosah) mi připadá docela proti duchu DrD2 a nezdá se mi to nějak zvlášť zajímavé ani z herního hlediska...

Možná, kdyby se to použilo na víc místech, bys mohl vymyslet něco jako jako "negativní ZS" (trochu po vzoru Gurpsů), které by tě omezovali, ale zkušenosti bys za ně dostával, místo platil; případně "ZS s handicapem", které jsou levnější nebo zadarmo. Potom by klidně mohla být jedna taková, která ti umožní sesílat přes obrazce a znemožní sesílat normálně...
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Hack na dovednostní systém

Příspěvek od Fafrin »

Ano, jedna Magie musí být pořád jedna magie (dovednost), hlavně z praktických důvodů kvůli číslu.
Už takhle v tomhle systému se bude muset daleko víc řešit použití více dovedností v jedné akci.

ZS na získání sesílání přes obrazce tedy asi stále bude jedna zvlášť u každé Magie ... (?) (Vyvolává otázku, jestli pak neodseknout do ZS věci jako sesílání přes rozšířený dotek apod.)

Negativní ZS na nemožnost sesílání normálně - jedině skrze obrazce je určitě dobré řešení; ale bude se muset vyřešit cena a návaznost, aby to nebylo moc levné, moc drahé nebo si tím nějaký bojovník negeneroval Zkušenosti.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Hack na dovednostní systém

Příspěvek od Bart »

Fafrin píše: 29. 10. 2018, 15:10 Ano, jedna Magie musí být pořád jedna magie (dovednost), hlavně z praktických důvodů kvůli číslu.
Právěže jsem pochopil, že koketuješ s myšlenkou, že jedna magie by mohla být víc dovedností, takže bys měl jiný bonus, když sesíláš různými způsoby... ale do toho bych se fakt nehrnul.
Fafrin píše: 29. 10. 2018, 15:10ZS na získání sesílání přes obrazce tedy asi stále bude jedna zvlášť u každé Magie ... (?)
Tak je to teď, ne?
Fafrin píše: 29. 10. 2018, 15:10(Vyvolává otázku, jestli pak neodseknout do ZS věci jako sesílání přes rozšířený dotek apod.)
Co tím myslíš? Že bys něco, co má teďka magie v základu bez ZS vyčlenil do nové ZS, samostatné pro každou magii? Udělat se to dá, ale zase mi to připadá jako zbytečná komplikace, druidská magie bez rozšířeného dotyku bude docela slabá, takže akorát všechny donutíš, aby si tuhle ZS vzali...
Fafrin píše: 29. 10. 2018, 15:10Negativní ZS na nemožnost sesílání normálně - jedině skrze obrazce je určitě dobré řešení; ale bude se muset vyřešit cena a návaznost, aby to nebylo moc levné, moc drahé nebo si tím nějaký bojovník negeneroval Zkušenosti.
Exploit s bojovníkem můžeš zablokovat jednoduše prerekvizitní dovedností - stejně chceš mít u ZS prerekvizity, takže stačí, aby první úroveň magie byla dražší nebo stejně drahá jako kolik zkušeností z téhle ZS můžeš získat...

Každopádně mi pořád připadá, že si ušetříš docela dost práce, když necháš všechny ZS za jednotnou cenu a balancovat budeš jenom ceny dovedností. Teďka taky stojí všechny ZS stejně a funguje to docela dobře, tak bych do toho zbytečně nešťoural... Případně to je něco, co se dá otevřít, když bude existovat funkční prototyp - v první fázi bych se zaměřil spíš na domyšlení stromu podmiňujících dovedností a jak vlastně mají fungovat návaznosti základní -> pokročilé tam.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Hack na dovednostní systém

Příspěvek od Fafrin »

Pomalu pokračuji vpřed.

Taktika boje z dálky v divočině a Taktika boje z dálky ve městě (a Taktika boje z dálky v sedle)

Jedna dovednost? Nebo jako duševní nechat přilepené k příslušnému skrývání/pohybu nebo ignorovat existenci?

Taky jsem udělal rozhodnutí, že při posuzování, co být jedna dovednost a co více se budu hlavně řídit otázkou, jestli lze být dobrý v jednom a špatný v druhém (v daném settingu).

Takhle nakonec skončila stále jako jedna dovednost celé ovlivňování zvířat(od zastrašování přes vábení po výcvik a dávání povelů).
A naopak jsem rozdělil Odhad zvířat od Zpracování zvířecí kořisti

Teď je otázka, jak rozdělit tyhle kousky:
  • Zálesáctví (táboření, práce s ohněm, stavba stanů a přístřešků, vaření)
  • Výroba primitivních nástrojů ((například pochodní, šípů, pazourků a oštěpů, jednoduchého oblečení z kůže, kostěných šperků)
  • Sběračství (hledání potravy v divočině (například hledání vody, sběr hub, plodů, bylin, drobných živočichů a vajec)
  • Lovecké pasti (výroba, líčení, nalézání a zneškodňování jednoduchých pastí (například smyčky, oka, padající stromy a kameny), odhad jejich vlastností a zamýšleného účinku, kladení návnad na zvířata, příprava tenat na ptáky, vrší na ryby
  • Zpracování zvířecí kořisti (braní zvířecích trofejí, znalost trhů s masem, kožešinami a trofejemi a jejich cen)
Nápady?
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů