Bestiář Unlimited

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Bestiář Unlimited

Příspěvek od Wulfric »

Neživí > Běs > Strachopud

Strašlivá hrůza a ztělesnění strachu. Obvykle se objevuje jen ve velmi temných dobách. Vypráví se o černokněžnících, kteří je povolávají na svou stranu, aby terorizovali prostý lid či krále, který jim odmítl vydat svou dceru. Výjimečně jej může ze snového světa přilákat i neopatrný student brouzdající v zakázané magii. Takového studenta pak obvykle najdou mrtvého, či v hlubokém šílenství. Strachopud obvykle posedává zvířata, nejčastěji psy, kočky či dokonce krysy a jejich tělo přemění v ohyzdnou děsivou stvůru. Jsou ale známy i případy, kdy posedl humanoida (i v těchto vzácných případech však má tendence běhat spíše po čtyřech). Strachopud sice nevidí a neslyší, ale strach, kterým se živí, vycítí na ohromnou vzdálenost. Se svými oběťmi si hraje jako kočka s myší a ty, žadoníce o smrt, obvykle strachem zešílí, než je strachopud milosrdně zabije. Jsou též známy případy, kdy jeho oběť zemřela strachem přímo. Mezi vědmáky se dokonce vyprávějí zkazky o tom, že za dob Temného krále se krajem proháněly celé smečky těchto bestií. Většina z nich je však považuje jen za přehnané legendy.

Charakteristika: 3-5 (boj proti lidem a zvířatům, zastrašování lidí a zvířat, stopování strachu lidí a zvířat, běh, šplh, nenápadnost, přepadení a tichý pohyb v divočině i ve městě)

Sudba: 15

Hranice: Tělo 6, Duše 4, Vliv 8

Talenty: Běs děsu (bravurní, v noci a za tmy; zběhlý, jestliže ho cíl dosud nespatřil)

Zvláštní schopnosti: Hrůza a děs (nadání pro zastrašování), Nelidská rychlost (zdarma rychle, 1 za kolo zdarma obrana), Neschopnost (ty, kteří potlačí svůj strach nevidí, což se projeví tím, že proti nim nemůže používat základní manévry)

Full entry hír: https://svet-velimaru.fandom.com/cs/wiki/Strachopud

Poznámka: Návrh řešení podmínky neschopnosti - viz diskuzi níže pro více detailů

Příklad: Dojde ke konfliktu. Strachopud postavy odzačátku vnímá, protže i ty nejodvážnější postavy budou v prostředí, kde strachopud loví, přinejmenším neklidné. Strachopud samozřejmě i přesto může zastrašování běžně užívat ke zvyšování ohrožení/udílení jizev/vyřazení. Hráč zahlásí akci: "Pokusím se duševně uklidnit a ovládnout svůj strach, čímž si chci snížit ohrožení/dát výhodu." PH vědom si toho, jaký postih by úspěch této akce Strachopudovi přinesl (tj. neschopnost), se může rozhodnout (A) provést adekvátní protiakci/akci z obrany (např. zařvat na postavu a tím ji zvýšit ohrožení/udělit jizvu/vyřadit), nebo (B) nereagovat.

A1. Postava ve střetu porazila Strachopuda a ten se nevyčerpá. Strachopud má neschopnost (nemůže používat základní manévry) + pravidlový důsledek (postavě se snižuje ohrožení/získává výhodu).

A2. Postava ve střetu porazila Strachopuda a ten se vyčerpá. Strachopud sice nezamezí tomu, že se postava uklidní a ovládne svůj strach, ale alespoň (za cenu vyčerpání a zvýšení vlastního ohrožení) zamezí tomu, aby si snížila ohrožení/získala výhodu. Strachopud tak má neschopnost.

A3. Strachopud ve střetu porazil postavu a ta se nevyčerpá. Strachopud postavu i nadále vnímá (tj. nemá proti ní neschopnost) + pravidlový důsledek (zvýšení ohrožení/udělení jizvy/vyřazení postavy).

A4. Strachopud ve střetu porazil postavu a ta se vyčerpá. Strachopud bude postavu i nadále vnímat, ale ta za cenu svého vyčerpání a zvýšení ohrožení předejde plným důsledkům jeho úspěchu (tj. podle toho co PH hlásil se vyvaruje zvýšení ohrožení o více něž 1/jizvy/vyřazení).

B1. Postava uspěla ve zkoušce. Strachopud s ní od teď bojuje jako s neviditelným protivníkem.

B2. Postava neuspěla ve zkoušce a vyčerpá se. Strachopud s ní od teď bojuje jako s neviditelným protivníkem.

B3. Postava neuspěla ve zkoušce a nevyčerpá se. Strachopud ho stále vnímá.

Hráčská akce, jejímž cílem je potlačení strachu bude ze své podstaty velmi často náročná. Poté, co Strachopud získá neshopnost proti určité postavě, nemůže se této neschopnosti do následujícího úsvitu/soumraku zbavit. To často vede k tomu, že se Strachopud pokusí stáhnout, bude družinu sledovat z povzdálí a vyčkávat na příhodnější chvíli k útoku.
Přílohy
Demon_Terror.jpg
Naposledy upravil(a) Wulfric dne 8. 12. 2020, 11:07, celkem upraveno 11 x.
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od trajda »

Tak ze vseho nejdrive, besove obvykle maji humanoidni siluetu, nebo alespon jsou schopni se v humanoidni siluetu promenit. To proto, ze besove jsou bytosti, ne prisery. Tuhle priseru neznam, ani setting, ze ktereho prisla, ale jednoznacne mi prijde jako nemrtvy. Hodne pripomina volkuna z bestiare a myslim, ze by ses pravd volkunem mel nejvice inspirovat. Sice si nepamatuji, co delaji talenty vecneho lovce, ale urcite je to presne to, co hledas...

Jelikoz besove jsou jedini, kdo maji mistrovstvi i zbehlost a stale si stojim za tim, ze se nejedna o besa, navrhuji pouze mistrovstvi bez zbehlosti.

A na zaver "zcela premuzou svuj strach" je hodne tezce uchopitelne pravidlo. Dohadovat se o tom, zda postava preskoci tri metry nebo ne, je jedna vec, ale dohadovat se, zda se jeste boji, ci uz ne, to je diskuze, ktera nemuze dopadnout dobre. Nemluve o tom, ze neschopnost je v pravidlech definovana uplne jinak.

Kdybys treba z jeho revu udelal past a pak rekl, ze strachopud utoci pouze na bytosti, ktere v pasti neuspeli, a ostatni vubec nevidi, tak vis naprosto presne, jak se mas zachovat ve ktere situaci, ale takhle...

Stale si myslim, ze jsi vytvoril volkuna s vetsima drapama...
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od Jezus »

Zajímavá potvůrka... jako pořádná potvora pro klasičtější boss fight jako stvořená. Navíc tím, že to není jen tupý zabiják, ale "hravý lovec - trýznitel", je i zajímavá a dává smysl, že ji postavy dvakrát jen zahlédnou/krátce potkají, než dojde k závěrečné konfrontaci.
Mě se líbí - úplně ji vidím v temných šachtách trpasličího dolu, kde leze po stropě, láme výztuhy, a pak skáče na nebohé kopáče :-)

Já (pro svoji hru, vy si s ní dělejte co chcete:-) ), bych ale taky zvážil její zařazení pod běsa. Chápu, že je to myšleno jako primárně démon, ale v DrD2 tuhle úlohu plní z části i pokřivéné duše mrtvých )výše) - nebo v mém světě zbytky duší a silných emocí vržené zpět do základní reality.

Navrhuji ale ještě jeden úhel pohledu - co takhle netvor?
Jasně, je to víc magický netvor než třeba wyverna, ale proč ne? Pořád je to potvora s drápy a to, že jí lahodí strach (a ona ho "vidí") je ona neobvyklá skutečnost, kterou má většina netvorů. Ostatně jezinky jsou taky netvoři (netvory? :-) )
A představ si najmutého vědmáka na vysoké úrovni, až teprve v boji zjistí, že Znamení nefungují - to bude teprve vyděšený :-D

Pokud zůstaneš u běsa, nabízí se otázka i nějaké té magie.
Chápu, že Strachopud (mimochodem hezká hříčka) má děšit oběti "doopravdy" - ne nějakými falešnými představami a emocemi vyvolanými magií mysli - a je k tomu skvěle vybaven (vidíš, netvor ;-) ), ale co takhle magie iluzí? Pomohla by mu zůstat neviděn, aby mohl nazghúlit, případně vylepšovat atmosféru přidanými stíny; nahánět postavy tam kam chce, oddělit vyhlédnutou oběť v labirintu šachet a v neposlední řadě mu pomoci napodobovat jakýkoli děsivý zvuk - třeba cupitání desítek nožek obřích pavouků.
Zde by dávalo smysl si nejdříve "vytáhnout" z mysli oběti, jakých věcí se vlastně bojí (magií mysli) a tuto zvukovou kulisu jí dopřát, ale to lze vyřešit tím, že kromě strachu samotného "smysly strachopuda" zprostředkují i tuto informaci (automaticky).

Ještě jedna věc, v textu to zhruba je, ale chtěl bych to explicitně - staropud se živý strachem, nebo masem oběti "marinovaným strachem". První možnost ukazuje spíš na běsa nebo nemrtvého, druhá na netvora (a bude to i "můj" případ).
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od Lorwyn »

Jen zvídavý dotaz...jméno Strachopud jsi vzal z HP, nebo je to shoda náhod?
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od Jezus »

Co se týká zběhlosti, bravury a neschopnosti - souhlasím s trajdou. Buď z něj udělat nemrtvého (nebo netvora ;-) ) a dát mu jen bravuru v noci a ve tmě nebo to ještě trochu upravit (viz níže).

Určitě není dobré vázat bravuru a zároveň zběhlost na jednu a tu samou podmínku - zavání to "PJským munskinem" (posilováním protivníků za každou cenu).
Minimálně bych to rozdělil - bravura za tmy a zběhlost při pronásledování a zastrašování kořisti nebo například "dokud nebyl zahlédnut", což by umožnilo hrát manévry zdarma při "přípravném" strašení a maximálně při prvním útoku.

Taktéž Neschopnost u běsů mívá z pravidla trochu "pohádkový" charakter - je to "kouzelná" podmínka, často velice zvláštní, která kouzelnou bytost, kterou běs je, připraví o část moci. Pokud trváš na běsovi, vázal bych ji na "zjevné hrdinství navzdory strachu".
Kdo strach necítí není hrdina - je blbej. Ovšem pokud "zcela přemůžou svůj strach" znamená, že i když ho cítí, nenechají ho, aby je ovládnul, pak souhlasím. Aby se předešlo sporům, jak varuje trajda, a zdůraznil "legendový" význam skutků, mělo by hrdinství v boji se Strachopudem představovat jakýsi odvážný risk, i když se nabízí možnot útěku. A to ne "obyčejný" který je podstatou dobrodruhů (jdu do nebezpečí s mečem v ruce a zkusím to nějak umlátit), ale skutečně významný.

Například: Zraněný muž chrání bezbranou dívku před Strachopudem jen nohou od židle, i když by mohl uprchnout (je vyděšený, ale namísto útěku si stoupně mezi ně, byť ho čeká z jeho pohledu smrt). Nebo se někdo, koho Strachapud už obrátil na útěk otočí a vrátí, slyšíli volání o pomoc. Nebo trpaslík, který odmítne kvůli přisaze couvnout, i když už zbyl jediný, když právě Strachopud zmasakroval jeho spolubojovníky.
V případě postav by to asi nemělo být tak tvrdé, ale pořád by se mělo jednat o skutečný risk navrdory strachu - to jest postavy jsou vyděšené a ideálně prohrávají, ale neutečou (se přeskupit) a vrhnou se někomu na pomoc. Nebo kvůli záchraně NPC zahodí dobrý a opatný plán a vrhnou se do nerovného boje.

A konečně - Strachopud by měl postavám ve vlastním zájmu možnost útěku nechávat - a pak je postupně odlovovat. Pokud je skřípne a nedá jim na vybranou pak to sice nemusí být hned hrdinství (zvíře zahnané do kouta bojuje ze všech sil, ale protože musí), ovšem může pro něj vytvářet podmínky (někdo se obětuje pro ostatní), což je ze Strachopudova pohledu chyba.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od Nuloen »

Trajda má pravdu, taky bych to dal jako nemrtvého, nebo netvora. Když to dáš jako nemrtvého, tak dokážeš i pěkně vysvětlit proč se vyskytují ve větších smečkách a proč se dokážou množit. Což u běsů nejde tak dobře, běsové mají být vzácní ale mocní, Baba Jaga, Rohatý, Můra, Zmrzlík.
Taky bych asi snížil sudbu, jestli se jich má objevit i víc. Jestli to má být jenom osamocená bestie a období kdy jich byly smečky už se nevrátí tak to tak nech, ať něco vydrží.

Jinak se mi potvora líbí a tématicky se trochu blíží mému temnému běsovi (ten je příběhem taky běs, ale schopnostmi se blíží spíš duchovy)
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od trajda »

Trochu me mrzi, ze majitel prisery, misto toho, aby s nami diskutoval, tak radeji postnul stejne rozbitou priseru na facebook. Pritom tahle prisera ma potencial. Kdyby se vic inspiroval vampirem jakozto netvorem, nebo volkunem, jakozto nemrtvym, tak by to byla moc krasna prisera.

Ale dokud nezmeni podminku neschopnosti, tak je ta prisera nepouzitelna, pritoze se odmitam hadat s hracema, zda se "boji", "neboji", "trochu boji", nebo "hodne boji". Protoze kazdej normalni hrac, vcetne me, by rekl, ze se prisery neboji a pj ma po pribehu...
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od Sarsaparillos »

trajda píše: 13. 3. 2018, 12:30 Ale dokud nezmeni podminku neschopnosti, tak je ta prisera nepouzitelna, pritoze se odmitam hadat s hracema, zda se "boji", "neboji", "trochu boji", nebo "hodne boji". Protoze kazdej normalni hrac, vcetne me, by rekl, ze se prisery neboji a pj ma po pribehu...
Tak zrovna v tomhle zas tak velký problém nevidím. Hráč se může tak maximálně bát, že mu nepadnou kostky, a strach postavy jde lehce vyhodnotit mechanicky, žejo:

1) PH (např. Strachopud) hlásí akci na zastrašení, chce v postavě vyvolat strach a tím pádem ji vidět (= neuplatní se neschopnost).
2) Hráč může hlásit protiakci, klidně i pasivní odolání pomocí Síly vůle.

a) Vyhraje PH + hráč se nevyčerpá = postava je vystrašená, Strachopud ji vidí.
b) Vyhraje PH + hráč se vyčerpá = postava překonala svůj strach za cenu (zdroje+vyšší ohrožení), Strachopud ji nevidí.
c) Vyhraje hráč + PH se nevyčerpá = postava překonala svůj strach "zadarmo", Strachopud ji nevidí.
d) Vyhraje hráč + PH se vyčerpá = postava překonala svůj strach, ale Strachopud si zaplatil za cenu (sudba+vyšší ohrožení) možnost zkusit to na ni znovu jinak (ale tady hlavně záleží na tom, jakou protiakci vlastně hráč hlásí a proti čemu se PH vyčerpává - pokud hlásí aktivní protiakci a ne jen třeba to pasivní odolávání přes sílu vůle).

EDIT:
Ještě doplním, že podle mne by tedy neměl o tom, zda se postava bojí nebo nebojí, rozhodovat hráč, ale kostky. Protože zastrašování je hodně rozšířená dovednost a není dobré si na ni udělat imunitu hráčským rozhodnutím. Přitom ale souhlasím s tím, co se píše v pravidlech, že má hráč právo sám si popsat projevy a chování své postavy, které mechanicky strach (efekt zastrašení) vypadl.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od trajda »

Pokud si myslis, ze se strach da resit mechanicky, alespon si ujasneme jednu vec. Vsiml sis, ze hrac se neboji ve trech pripadech ze ctyr? To proto, ze verze "Vyhraje PH + hráč se vyčerpá" ma pouze zmirnit nasledky, ale hrac se boji, at uz vycerpani popise jakkoliv. Stejne jako jed, ktery ti da postih, ackoliv se vycerpas, stejne jako ta potvora z bestiare, jejiz jmeno si nepamatuji (supinatec?), ktery ma mistrovstvi na kazdeho, kdo je alespon trochu zaujaty navnadou...protoze cil je zaujaty, i kdyz se vycerpa...

A presne po tomhle kole bychom se s hracemi zacali dohadovat, jak tezke je zbavit se strachu, kdyz se nevycerpali, a jak je tezke se zbavit strachu, kdyz se vycerpali...
Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od Erevan »

Nuloen píše: 13. 3. 2018, 10:37 Když to dáš jako nemrtvého, tak dokážeš i pěkně vysvětlit proč se vyskytují ve větších smečkách a proč se dokážou množit.
Nemrtví se mohou mezi sebou množit? To jako fakt?
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od Sarsaparillos »

Erevan píše: 14. 3. 2018, 07:54 Nemrtví se mohou mezi sebou množit? To jako fakt?
Záleží, co všechno si představuješ jako množení. Takoví zombie se v klasické kultuře množí celkem jednoduše, stačí blbé kousnutí.
trajda píše: 14. 3. 2018, 02:42 A presne po tomhle kole bychom se s hracemi zacali dohadovat, jak tezke je zbavit se strachu, kdyz se nevycerpali, a jak je tezke se zbavit strachu, kdyz se vycerpali...
EDIT: "Vyhraje PH + hráč se vyčerpá" uznávám, že tohle jsem napsal příliš zjednodušeně (= špatně). Vycházím u toho z pravidel, kde se píše: "Naopak vítěz svou akci provedl, jen ji díky vyčerpání poraženého nedokázal dotáhnout do konce nebo nedosáhl jejím provedením požadovaného důsledku v příběhu." Tj. Strachopud provedl svou akci (straší), ale nedosáhl důsledku v příběhu (chce vidět svůj cíl).

Tohle je už trochu off-topic a nesouvisí to tolik s navrženou bytostí, jako s vaší hrou. Ale jestli máš zájem, diskutovat se o tom dá.

Protože Zastrašování je přece normální dovednost a zastrašení, zlomení morálky nebo zahnání na útěk by se ve hře mělo vyskytovat docela často. To se ve hře s hráči dohadujete pokaždé, když někdo vytáhne tuhle dovednost, jak je těžké se pak zbavit následku (např. strachu)? A když někdo používá Vyjednávání, tak se pak dohadujete, jestli je postava přesvědčená nebo není? Nebo vlivové konflikty vůbec neřešíte mechanicky?

Když na hráče hlásím například s následkem "chci ho zatlačit na římsu, aby měl problémy s rovnováhou a z toho vyšší ohrožení", tak se taky nehádáme, jak je těžké zbavit se ztráty rovnováhy bez ohledu na to, jestli se hráč vyčerpal, nebo ne. Prostě postava, je-li rozhozená, tak musí udělat něco, aby zase nebyla. A je celkem jedno, jestli je to rozhození popsané jako ztratila rovnováhu nebo má strach.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od trajda »

Uz asi vim, proc si nerozumime...
1) PH (např. Strachopud) hlásí akci na zastrašení, chce v postavě vyvolat strach a tím pádem ji vidět (= neuplatní se neschopnost).
2) Hráč může hlásit protiakci, klidně i pasivní odolání pomocí Síly vůle.
..., protoze predpokladas, ze na zacatku souboje nevidi nikoho.

Prave jsi popsal schopnost "vidi kazdeho, kdo se ho boji". S takovou zs bych vlastne i souhlasil. Je jednoducha, a dobre zahratelna.

Jenze my se ted bavime o schopnosti "zcela se zbavit sveho strachu". To znamena vsech svych strachu. Strachu, ze prijde o pratele, ze prijde o rodinu, vsemozne fobie, strach ze smrti. Strach z toho, ze enemy, ktereho jsi dostal za mrize, utece, ze enemy, ktereho jsi zabil, vlastne vubec neni mrtvy, nebo hur, strach, ze vstane z mrtvych.

A to se neda zcela urcit mechanikou, a stoprocentne bych nedovolil to urcit jednim hodem na silu vule. Ale co je nejhorsi, vsechny tyhle strachy musi pruvodce zhodnotit jeste pred soubojem, protoze souboj by mel zacit tim, ze strachopud vetsinu skupiny vidi, protoze kazdy se neceho boji, a pripadne nejake vyjimky nevidi, a tam si pruvodce musi dat pozor, zda to dava smysl ve fikci.

A to vsechno jen proto, ze zs je pravdepodobne spatne formulovana, nebo si autor neuvedomoval nasledku.


Off topic:
Protože Zastrašování je přece normální dovednost a zastrašení, zlomení morálky nebo zahnání na útěk by se ve hře mělo vyskytovat docela často. To se ve hře s hráči dohadujete pokaždé, když někdo vytáhne tuhle dovednost, jak je těžké se pak zbavit následku (např. strachu)? A když někdo používá Vyjednávání, tak se pak dohadujete, jestli je postava přesvědčená nebo není? Nebo vlivové konflikty vůbec neřešíte mechanicky?
V podstate ano. Na RPG je nejdulezitejsi, aby se vsichni bavili, a druhy nejdulezitejsi, aby vsichni meli stejnou predstavu o fikci. A co se tyce vlivovych konfliktu, skutecne nam sjednotit fikci dela velke problemy. Asi na to zalozim nove vlakno.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od Wulfric »

Wow, tak tady se to celkem rozjelo. Díky všem za účast v diskuzi! Bohužel z časových důvodů nejsem schopen moc diskutovat, ale pokusím se postupem času reagovat na všechny Vaše návrhy. Toto je moje první vytvořená příšera pro DrD2 (nepočítaje kvanta NPC humanoidů samozřejmě), takže jsem za ně vskutku rád. Jedním z častých je přeřazení z běsů do nemrtvých nebo netvorů. S tím jednoznačně nesouhlasím. Tato bestie je pro mě svou podstatou skutečně a jednoznačně běs. Zaujal mě též dotaz na původ jména "Strachopud". O strachopudech z HP nic nevím (vůbec si nevybavuji, že tam něco takového bylo, co to má být?), ale jde o slovenský nářeční výraz pro strašáka. Co se Vašich dalších návrhů k úpravě popisu, charakteristik, schopností atd. týče, postupně na ně budu odpovídat. Díky za trpělivost!
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od Wulfric »

Lorwyn píše: 26. 2. 2018, 20:46 Jen zvídavý dotaz...jméno Strachopud jsi vzal z HP, nebo je to shoda náhod?
O strachopudech z HP nic nevím (vůbec si nevybavuji, že tam něco takového bylo, co to má být prosím?), ale jde o slovenský nářeční výraz pro strašáka. ;-)
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Bestiář Unlimited

Příspěvek od Lorwyn »

Wulfric píše: 28. 3. 2018, 16:27 O strachopudech z HP nic nevím (vůbec si nevybavuji, že tam něco takového bylo, co to má být prosím?), ale jde o slovenský nářeční výraz pro strašáka. ;-)
Strachopud byla jedna z nestvůr zmiňovaných Lenkou Láskorádovou (poprvé asi v pátém díle). V ději nijak nevystupuje a dle otatních postav (zejména Hermiony) neexistuje. Že je to jiné označení strašáka je zajímavé, já to měla za novotvar. Jak té potvoře říkají v originále netuším.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů