Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda »

trajda píše: 29. 3. 2021, 14:42
Jenda píše: 29. 3. 2021, 13:59 pokud topůrko kladiva a podlaha na které stojí druid byla vyrobená ze stejného stromu.
Symbolický dotyk se dá získat pouze po akci, která směřovala k získání symbolického dotyku. Takže ani nalezený vlas není symbolickým dotykem, pokud nebyl utržen s cílem stát se symbolickým dotykem. Takže ani šíp není symbolickým dotykem na strom, ze kterého byl vytvořen, a už vůbec ne na ostatní šípy, které byly vytvořeny ze stejného stromu.
Tady si dovolím trochu nesouhlasit.. podle mě je to varianta přípustná podle odstavce na straně 183 (část předmětu musí být oddělená úmyslně nikoliv nutně se záměrem vytvořit symbolický dotyk) v pravidlech.

Úmyslné oddělení proběhlo výrobou. Šíp podle této definice dává skoro určitě dotyk na strom ze kterého byl vytvořen, jestli dává i na ostatní šípy ze stejného stromu těžko říct. V mém světě spíš ano.. dřevo spolu roste dlouhá léta, lidské nehty pár měsíců, odstřižený nehet dává dotyk, proč by neměly 2 předměty ze stejného stromu? (Pak je tu ještě omezené trvání symbolického dotyku do slunovratu/rovnodennosti. Tím se dá případné zneužívání zarazit.)
Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda »

Chtěl jsem říct, že v tomto případě mi to nepřijde v rozporu s pravidly. I když je to sporná situace. Já takové situace řeším podle toho, co mi přijde zajímavější pro příběh.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Jenda píše: 29. 3. 2021, 13:59 Já situaci chápu tak, že druid a protivník se sekyrkou stojí na stejné podlaze a druid chce na toporu protivníkovi sekery udělat trny.
Aha, tímhle směrem to fungovat nemá, kouzelník by měl očarovávat ta prkna, která má v dosahu - je to podobné jako s tou mlhou a účinkem pod vodu.

Potřebuji-li hráče zbavit kladiva a stojím na stejné prkené podlaze, nechám nějaké prkno napružit a pak vytlačit hřeby, aby vyskočilo z podlahy a vyrazilo mu zbraň z ruky :lol:
Jenda píše: 29. 3. 2021, 13:59Uměl bych si představit, že by to mohlo fungovat pokud topůrko kladiva a podlaha na které stojí druid byla vyrobená ze stejného stromu. (symbolický dotyk)
Otázka je jak by na to hráči přišli.. ale kdyby to hráče napadlo, tak bych alespoň ocenil pochvalou (dobrý nápad, ale bohužel Ti podlaha na topůrko nedává symbolický dotyk, protože nebyly vytvořeny ze stejného stromu). A kdyby byly hráči v zoufalé situaci (např. zajmutí a nevěděli kudy kam) tak bych takovýto nápad nechal zafungovat (chvíli jsi musel hledat, ale objevil si prkno s dotykem na protivníkovu sekyru), protože se mi líbí.
[/quote]

Do záznamu:
Podobné věci byly popsané v příkladech u magie dřeva před revizí. Na papíře to vypadalo hezky, v praktické hře to moc dobře nefungovalo.

Vytvářelo to totiž velký potenciál zanést si do hry precedenty na univerzální plot-breaking akce, který se může vymstít v nějaké další hře ...

Poprvé je to třeba lidem přijde jako hezký a originální nápad a tak přimhouří oko nad tím, že je to vlastně vyvařené z vody. Pak nastoupí "a minule nám zafungovalo X, tak to uděláme znovu" a stane se z toho rutina, která ve skutečnosti do hry nic nepřináší a naopak potenciálně nový obsah (např. jiné prostředí, ve kterém se bojuje/jedná a které tedy přináší nové výzvy) obchází.

Takže .... ač jsem velkým příznivcem toho pustit do hry téměř všechno, co hráče napadne, tak zrovna tady bych byl opatrný ... a spíš hráče naváděl na nějaká as-written řešení.
Wester

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wester »

Dakujem kazdemu za vycerpavajuce odpovede a nazorne priklady, myslim ze som uz vsetkemu porozumel. Prajem pekny den vsetkym
alfons.zelicko
Příspěvky: 4
Registrován: 21. 4. 2021, 10:39

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od alfons.zelicko »

Ahoj - ja bych mel dotaz na Jedy -> pravidla jsou napsana naprosto priserne v tom, ze informace o mechanikach jsou (nahodne?) rozhazene po cele knize, takze se omlouvam, pokud jsem jen neco prehledl... ale po revizi pravidel si nejsem jist jedy

Strucne: Udelam jed... pouzil jsem Grimoar nekoho ze zdejsich mistru kodu.....
Kurare (lide a zvirata zranena hrotem potrenym jedem / okamžitý jed > Tělo + lstivě / Paraliza - Zvýšení ohrožení + vyřazení + nepřesně Pohyb / Barva)
Cena: 7 Surovin (3 základ + 1 okamžitá aktivace + 1 kontaktní + 1 manévr + 1 vyřazení)

Znamena to, ze kdyz nekoho trefim sipem s timto jedem, tak si bude hazet proti pasti 9 na Odolavani jedum... a v pripade neuspechu ho to vyradi? (paraliza)... a v pripade uspesneho odolani se mu zvysi ohrozeni (+lstive) a ma nepresne na pohyb? Ergo jed VZDY zhorsi situaci svemu cili?

Nebo to je tak, ze kdyz odola, tak NIC a v pripade neodolani Vyrazeni, Nepresne na pohyb a jeste zvyseni ohrozeni? Tento vyklad mi prijde tak, s prominutim, debilni, ze se mi nechce moc prijmout...

Diky za reakci.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Dotazu moc nerozumím.

Ve výzvě mohou nastat tři výsledky - hozený úspěch, vyčerpání nebo přijmutí neúspěchu.

U odolání jedu:
> Úspěch - dotyčnému se nic nestalo - ani mechanický následek, ani příběhový důsledek jedu se neuplatnil.
> Vyčerpání - nenastal zamýšlený účinek, ale jiná komplikace - mechanický následek je zvýšení Ohrožení+postih, příběhový důsledek se popíše v rámci vyčerpání.
> Neúspěch - nastal zamýšlený mechanický následek i příběhový důsledek.

Taky se to dá říct tak, že:
> Neúspěch - dotyčný se otrávil
> Vyčerpání - dotyčný se přiotrávil, ale nějak to ustál
> Úspěch - dotyčný jedu zcela odolal.
alfons.zelicko
Příspěvky: 4
Registrován: 21. 4. 2021, 10:39

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od alfons.zelicko »

Nebral jsem v potaz (a nikde v pravidlech nenasel (nerikam, ze to tam neni v nejake necekane sekci)) moznost, vykoupeni se -> kdy se zvysi ohrozeni + postih... To ohrozeni se tedy zvysi o 1 za "klasicke vycerpani", ale kdyby jed "misto vyrazeni jen zvysoval ohrozeni" a cil jedu se nevycerpal, tak by se mu ohrozeni zvysilo o 2 (protoze +lstive). Ted uz to chapu :)

Diky za vysvetleni :)
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

alfons.zelicko píše: 21. 4. 2021, 11:47 Nebral jsem v potaz (a nikde v pravidlech nenasel (nerikam, ze to tam neni v nejake necekane sekci)) moznost, vykoupeni se -> kdy se zvysi ohrozeni + postih... To ohrozeni se tedy zvysi o 1 za "klasicke vycerpani", ale kdyby jed "misto vyrazeni jen zvysoval ohrozeni" a cil jedu se nevycerpal, tak by se mu ohrozeni zvysilo o 2 (protoze +lstive). Ted uz to chapu :)

Diky za vysvetleni :)
Vyčerpání je nejdůležitější mechanikou celých pravidel. Neber mě doslova, ale zkráceně by se dalo říct, že: "Pokud se hráči nelíbí realita, která hrozí jeho postavě, může zaplatit metaherní Zdroje, aby jeho postava na poslední chvíli přepsala realitu ve svůj prospěch i za cenu, že se tím dostane do trochu horší situace, která je horší, než před hodem, ale stále lepší, než kdyby nechala realitu nedotčenou."

V pravidlech není žádná kapitola Vyčerpání, ale nejvíce se o vyčerpání dozvíš na stranách 100-110.

Střet je, když dvě entity chtějí nahlásit svoji akci, ale není možné, aby obě akce proběhly současně ve stejné realitě. Představ si, že by takhle proti sobě stáli dva lučešníci a oba by si přáli "zabít toho druhého, než on zabije jeho." Takové akce nemohou nastat současně, proto je nazýváme střet. Jeden z nich vyhraje a jeho akce se promítne do reality, zatímco druhá akce se zahodí, jakoby se nikdy nestala. To ale znamená, že jeden z lučešníků zemře. Mechanika vyčerpání je důležitá právě proto, že je to jediná mechanika, která zachrání hráčskou postavou před smrtí. Proto Dračí doupě 2 nepotřebuje desítky životů, jak je tomu v mnoha jiných RPG hrách. DrD2 funguje na principu: "Hráč přepisuje realitu tak dlouho, až toho nakonec nebude schopnej. Pokud si cokoliv přeje smrt hráčské postavy, a hráč z nějakého důvodu nemůže nebo nechce přepsat realitu, hráčská postava umírá."
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

alfons.zelicko píše: 21. 4. 2021, 11:47"klasicke vycerpani"
Moc se omlouvám, až teď jsem si všiml, že mechaniku klasického vyčerpání už znáš. Pak tedy jenom dodám, že postih je hráči udělen jak v případě neúspěšného hodu, tak v případě vyčerpání. A to platí nejen pro jedy, ale pro veškerou dlouhodobou magii.

Strana 189, pravý sloupec, třetí odstavec.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Trošku Markyho upřesním....
MarkyParky píše: 21. 4. 2021, 11:13
Ve výzvě mohou nastat tři výsledky - hozený úspěch, vyčerpání nebo přijmutí neúspěchu.

U odolání jedu:
> Úspěch - dotyčnému se nic nestalo - ani mechanický následek, ani příběhový důsledek jedu se neuplatnil.
> Vyčerpání - nenastal zamýšlený účinek, ale jiná komplikace - mechanický následek je zvýšení Ohrožení (o 1 kvůli Vyčerpání) + postih, příběhový důsledek se popíše v rámci vyčerpání.
> Neúspěch - nastal zamýšlený mechanický následek i příběhový důsledek.

Taky se to dá říct tak, že:
> Neúspěch - dotyčný se otrávil
> Vyčerpání - dotyčný se přiotrávil, ale nějak to ustál
> Úspěch - dotyčný jedu zcela odolal.
Tedy doplním pro příkladový jed:
Kurare (lide a zvirata zranena hrotem potrenym jedem / okamžitý jed > Tělo + lstivě / Paraliza - Zvýšení ohrožení + vyřazení + nepřesně Pohyb / Barva)
Cena: 7 Surovin (3 základ + 1 okamžitá aktivace + 1 kontaktní + 1 manévr + 1 vyřazení)

> Úspěch - dotyčnému se nic nestalo - ani mechanický následek, ani příběhový důsledek jedu se neuplatnil; jed nezapůsobil
> Vyčerpání - nenastal zamýšlený účinek, ale jiná komplikace - mechanický následek je zvýšení Ohrožení (o 1 kvůli Vyčerpání + odpovídající platba Zdrojů) + postih( zde nepřesně na pohyb), příběhový důsledek se popíše v rámci vyčerpání.
> Neúspěch - nastal zamýšlený mechanický následek(Vyřazení + Zvýšení ohrožení o 2(protože lstivě) + postih(nepřesně na pohyb)) i příběhový důsledek(úplná Paralýza).
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jezus »

Z toho mimo jiné plyne, že nemá cenu do vyřazovacího jedu cpát manévr Lstivě (u jedu způsobující například závrať a "jen" zvyšujícího Ohrožení to může být naopak žádoucí). U vyřazovacích jedů je vhodnější Mocně, které zdražuje Vyčerpání a tedy je pravděpodobnější, že bude oběť vyřazena.
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz »

Mám hráče, který už rok neustále frflá na fakt, že když si vymyslí kombinaci dovedností, háže si na nejmenší z nich. Klasicky používá akrobacii (má +4) v kombinaci s velmi nízkou dovedností.

Zajímá mě, jak fikčně řešíte výsledek neúspěchu takové akce? Například zahlásí: chci vyskočit s odrazem na trolovi záda (+4) a bouchnout ho holí do nosu (+1).
Když neuspěje ve zkoušce, měl by podle vás vyskočit na záda, ale netrefit se, nebo by neměl ani vyskočit na záda? Chápu, že akce by se neměla povést jako celek, ale osobně mi nevadí, když se jen částečně nepovede a někam si vyskočí.

Přemýšlel jsem nad pár homebrew úpravama, ale rád se držím as written věcí, i když mě napadlo, že bych ho mohl nechat házet dvakrát, nebo počítat ten samý hod jednou pro akrobacii a druhou akci separé a podobně...
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Lyncz píše: 28. 6. 2021, 10:35Zajímá mě, jak fikčně řešíte výsledek neúspěchu takové akce?
Můžu tě ujistit, že to řeším úplně stejně jako jakýkoliv neúspěch v jakékoliv zkoušce. Nechám ho hodit a až ve chvíli, kdy to nehodí, tak mu oznámím, co mu hrozí za neúspěch. Hrozící neúspěch musí odpovídat aktuálnímu ohrožení. Hráč se pak rozhodne, jestli neúspěch přijme nebo se vyčerpá. Existuje jedno základní pravidlo jak určovat neúspěch ve zkoušce a to je: "Hráč není schopen (z fikčních důvodů) se o danou akci znovu pokusit dokud se nezmění situace v příběhu." Z toho vyplývá i druhé pravidlo: "Neúspěch ve zkoušce nemůže být pouze negací akce, protože negováním akce se hráč vrací do původní pozice, ze které je schopen akci zopakovat, což nesmí."

A v podstatě dokud tohle dodržuješ, tak mu můžeš hrozit skoro kterýmkoliv neúspěchem, například:

- Nevyskočil jsi a došel jsi k názoru, že toho nejsi schopen.
- Nevyskočil jsi a rozbila se ti hůl
- Nevyskočil jsi a upadla ti hůl.
- Nevyskočil jsi a zlomil sis nohu.

A na závěr si položíme otázku: "Můžu mu pohrozit neúspěchem: "Vyskočil jsi, ale..."?" Odpověď zní: "Ne, takovou možnost si schovej jako popis vyčerpání, protože neúspěch akce musí hráčovu situaci zhoršit, ne zlepšit. Zatímco vyčerpání ti smí situaci zlepšit výměnou jednoho problému za druhý."

Edit: Ještě bych měl dodat, že něco jiného je řešit neúspěch ve zkoušce a řešit neúspěch ve střetu. Protože, pokud kroll hlásil protiakci a vyhrál hod (což způsobilo, že kejklíř neuspěl), tak je na krollovi, jak popíše výsledek fikce. Pokud se krollovi líbí fikce, ve které má kejklíře na zádech, tak si jí tak může popsat. Kejklíř se pak rozhoduje, zda mu takový popis fikce vyhovuje nebo se chce vyčerpat.
luke31
Příspěvky: 33
Registrován: 13. 7. 2011, 09:43

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od luke31 »

Zajímá mě, jak fikčně řešíte výsledek neúspěchu takové akce? Například zahlásí: chci vyskočit s odrazem na trolovi záda (+4) a bouchnout ho holí do nosu (+1).
Osobně bych to rozdělil na dvě akce. První akce "vyskočím trollovi na záda" je dle mého snaha navýšit Ohrožení (přeci jen mu někdo visí za krkem) nebo příp. vytvořit si lepší podmínky pro další boj, tj. snížit své ohrožení či získat Výhodu. Tam ať si hodí na akrobacii. Pokud se podaří, tak hráčská postava vyskočila trollovi na záda.
Druhá akce je vlastní útok. Fikčně se vychází z toho, že už trollovi visí na zádech, ale i tak hází jen s tou +1 (ale možná může použít Výhodu, pokud si ji v předchozí akci vytvořil).

Alternativně by akce "vyskočím a praštím trolla do nosu" šla vyhodnotit jako útok (tedy hod +1) s Náročností. Ale pouze za předpokladu, že troll je příliš vysoký a hráčská postava musí vysoko vyskočit, aby měla šanci zasáhnout jeho nos. U šikovného akrobata může zmíněná Náročnost být nižší než už u jiné postavy s horší pohyblivostí.
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz »

trajda píše: 28. 6. 2021, 12:05
Lyncz píše: 28. 6. 2021, 10:35Zajímá mě, jak fikčně řešíte výsledek neúspěchu takové akce?
Můžu tě ujistit, že to řeším úplně stejně jako jakýkoliv neúspěch v jakékoliv zkoušce.
Děkuji za odpověď. Mám ale lehce pocit, že to gró toho problému jsme úplně nevyřešili. Pravidla samozřejmě mluví jasně, ale v těch kombinovaných to u tohohle jednoho hráče skřípe.

Jeho logika totiž je "Když na něj budu chtít jenom vyskočit, s +4 mám extrémně vysokou šanci, že se mi to povede. Když do toho přidám další dovednost, mám vysokou šanci, že se mi nepovede celá kombinovaná akce, tudíž ani vyskočení, které by moje postava normálně zvládla." Samozřejmě je na to spousta protiargumentů, jen mě zajímá, jestli se dá takhle poloviční úspěch dát brát jako neúspěch.

Mimochodem mě nikdy nenapadlo, že by se jako důsledek neúspěchu ve zkoušce dala považovat zničená zbraň. Ale vlastně proč ne, že ano...
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů