Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Petrish »

vcera pri dalsim z mych prodiranich se pravidly (prosre jen tak), jsem narazil na velice podivne kombinace....pro prehlednost je ocisluji:
1. mag umi iluzi tmy o rozloze vedminy chyse ukryt kamarada, cimz mu snizi ohrozeni (nejcasteji)...toto same muze udelat i kolem sebe, cimz ukryje sebe...plast soumraku u elfa rika, ze pokud se ukryvam ve tme, seru ci spatneho osvetleni, tak mam nadani...neni zde jedina zminka o podminujici dovednosti ani jina podminka, tedy pri seslani tmy lokem sebe - ukyry se ve tme. mam nadani na magii (konkretne iluze)...nemohu najit proc ne...
2. mag ma ZS podivny pritelicek, ktery tvrdi, ze hrac popise, proc jeho rozumny pomocnik ma rozsireny obsah charakterisky o 1 magickou dovednost nebo 1 ZS z magickeho povolani, a ze to ma byt neco, co neni typicke pro danou bytost, vic neni definovano...tedy hrac ji sam nemusi ovladat....pokud hrajeme s DLC hra mocnych, tak ziskam pomocnika, ktery ma dovednost zarikani a velikost charakteristiky 1 a pak diky teto obsahove pravomoci mu dal, ze muze vysvecovat magicka zridla...jako v bode 1 nemohu najit, proc ne...

ani jedno se mi z pohledu vypravece nelibi a udelam na to pripadne domaci pravidla, ale zajima me, jestli to je nejak osetrene v zakladnich pravidlech 2. vydani...diky ;)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda »

Oboje se mi zdá v souladu s pravidly. Co se Ti na tom jako vypravěči nelíbí? Zkusím k tomu přidat pár myšlenek za sebe..

1. Nadání pro magii iluzí, pokud skrývá sám sebe se mi nezdá nijak extra silné spíš je to za mě dobrý role-play. Samozřejmě se to ale nesmí zneužívat.. pokud tomu okolnosti vyloženě nepřejí (pravé poledne, uprostřed náměstí, v patách 10 strážných), tak by to mělo být buď velmi náročné, nebo až nemožné..

2. V zásadě proč ne.. tady bych se zaměřil spíš na správně nastavenou tvorbu zřídel.. svou podobou a náročností vytvoření musí odpovídat síle.. např. zřídlo síly 2 by nemuselo být až tak těžké vytvořit, nějaký pomník/oltář a pár dnů/týdnů... Kdybychom se bavili o opravdu silném zřídle (4/5) tak vystavět katedrálu, sám to rozhodně nezvládne a bude to trvat i roky..
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Petrish »

1.iluze prekryva realitu pro nejaky smysl (zrak)...takze proc?? kdyz tam udelam iluzi sochy, ktera vrha stin jako by bylo poledne, tak az bude odpoledne, rak ten stin bude spatne, ale urcite to iluzi neznici...proc by tedy takova iluze nemohla byt vytvorena uz "spatne"...a to i narocne??
nemam problem s vytvorenim iluze, ktera me zakryje, ale s tim, ze mi to aktivuje nadani, coz je problem (u magie)
2. bod je vic OP nez se zna...protoze mi staci mag urovne 1 a pak si zaplatim 2 zebraky, kteri se stanou mymi pomocniky (i kdyz s poutem 1) a pak obema dam diky podivnemu pritelickovi zvlastni schopnost portal....vidis ten problem??

pro hrace krasa...na lvlu 7 uz umi delat portaly...ale co ten vypravec s tim??
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda »

1) Jak jsi to popsal, tak to chápu spíš na 2 akce. 1. Akcí vytvořím sochu, tady se nepočítá nadání a pak druhou akcí se schovám ve stínu sochy a už s nadáním.

Ale nebránil bych tomu ani kdy to chtěl udělat v jedné akci.. jen musí být splněna podmínka, že skrývá pouze sám sebe.. má rasový talent na to, aby odhadl jak vytvořit stín ve kterém se dobře schová. Spíš než jako magii s nadáním to chápu jako skrývání ve kterém si pomůže magií.

A protivníci pak mohou podstoupit výzvu.. uvědomí si, že tady žádná socha nemá co dělat, nebo že vrhá špatný stín a už iluzi mohou prohlédnout.


2) Tak portál je jiná liga.. ale zase záleží na nastavení ve Tvém světě.. u mě portály musí vytvořit alespoň 20 spolupracujících kouzelníků a stojí to spoustu surovin a musí portál i aktivovat kdykoliv chce někdo projít.

Pokud to chceš omezit, tak bych s klidným srdcem řekl, že hráčova postava musí být expertní, pokud chce najít společníka s expertní schopností.

A taky by to teda neměl být ledajaký žebrák na kterého náhodou narazí ale třeba bývalý dvorní kouzelník, který se zbláznil a samotné jeho uzdravení do podoby, kdy bude schopný něco takového udělat vydá na několik dobrodružství.
Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda »

To je v popisu té zs Podivný přítelíček.. trval bych na smysluplném popisu proč zrovna tento společník ovládá tuto zvláštní schopnost.. aby uměl portály, tak to musí být expert a aby se objevil v roli žebráka, nebo se nechal najmout "ňoumou" na 7. úrovni, tak se s ním muselo stát něco zásadního..
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Petrish »

Jenda píše: 3. 3. 2021, 15:57 To je v popisu té zs Podivný přítelíček.. trval bych na smysluplném popisu proč zrovna tento společník ovládá tuto zvláštní schopnost.. aby uměl portály, tak to musí být expert a aby se objevil v roli žebráka, nebo se nechal najmout "ňoumou" na 7. úrovni, tak se s ním muselo stát něco zásadního..
jiste, jelikoz jde o obsahovou pravomoc, ktera ti dava prava creatora, tak popises, jak umi vytvorit portal, protoze je autista, do ted ani nevedel, ze to umi, nevi jak to dela, ale proste to funguje, stejne jako se urciti autiste mohou podivat na slozity priklad a vidi vysledek a ani nevi jak k nemu dosli...
popis izi, zahrnes do nej vzdy a vse ;) a ve fikci to sava smysl temer vzdy...

ta pravomoc prave dela to, ze nemusis mit kouzelnika, ze nemusis mit nekoho, kdo ma zaklad...proste to umi, protoze mu to treba nejaka magie vstepila do hlavy a ani nevi, ze to tam ma a ze to umi...
...tvuj svet a portaly neni spatny napad jak to vybalancovat, ale uz nejde o zakladni pravidla, ale o domaci pravidla...sam to mam vyresene po svem a kazdou obsahovou pravomoc jsem dale dodefinoval a upresnil...a dalsi veci, ale kdyz to jde, snazim se to zachovat dle originalnich pravidel...
-> proto se ptam zde a s odkazem na pravidla ;)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

To znění ZS výslovně říká:
Hráč může popsat, proč rozumný tvor, který je pomocníkem jeho hrdiny, má obsah své charakteristiky rozšířen o jednu magickou dovednost, nebo má o jednu zvláštní schopnost magických povolání více, než je pro obdobné bytosti obvyklé.
Opravdu tam není napsáno:
Hráč může jen tak přidat komukoliv superschopnost, případně to okecat pro-forma.
A co se týká powerlevelu:

Mistrovská ZS - ta jsou v podstatě z principu vyhrazena hrdinům na vysokých úrovních a mocným CP.

Tohle ZS má buďto nekouzlícího pomocníka naučit třeba základní užití jedné školy magie, nebo kouzlího posílit přidáním jedné "normální" (=nejvýše pokročilé) ZS. To není OP a nemá být.
Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda »

Markyho upřesnění záměru s použitím pouze zs/schopností z pokročilých povolání dává rozhodně smysl.

Jinak.. Hry mocných chápu jako inspiraci, kde je potřeba trochu upravovat, aby to sedělo, protože nejsou úplně sladěné s revizí základu.

Mistrovské schopnosti u pomocníků si ale myslím, že by se dalo použít na zajímavou zápletku.. ale nesmělo by se to nechat jako je autista, nikdy to neuměl a najednou to umí atd.. v tom mi právě přijde, že vymýšlíš odůvodnění která dávají smysl, jen aby obešla pravidla, ne aby to opravdu dávalo smysl... Nikdo se nic jen tak bez důvodu nenaučí náhle správně používat. Mohlo by dojít ke spoustě zajímavých chyb.. Autisté mají velké problémy komunikovat s okolím.. vůbec vysvětlit co a jak po nich chceš tak aby to pochopili bude oříšek. A v neposlední řadě jakmile se o takovém jedinci dozví králové, tak je budou chtít přetáhnout na svoji stranu ať už penězi, nebo silou.. Případně by se tajně mohlo jednat o krytí záporáka, který se s družinou veze a sleduje vlastní prospěch..
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Petrish »

popsat se bohuzel da vse...autizmus, dopad nejake magie, nasledky havarie nebo pozustatky z besa, ktery se ho kdysy zmocnil ve snovem svete...
vsechny obsahove pravomoci umoznuji editovat vytvoreny svet ci scenar, proto a tim drtiva vetsina vypravecu ma problemy. Protoze hraci to pouzivaji tak, jak se to hodi jejich postavam, kdyzto vypravec to tvori za jinym ucelem...

mistrovska ZS vcetne mocnych ZS jsou vyhrazena pro hrace??, ale NPC je taky maji...pokud rozlisime, ktere ZS jsou hlavne pro hrace, pak ale existuje i seznam ZS, ktera hrac mit nemuze, protoze jsou vyhrazena pro NPC...muzu tedy pridat ZS z tohoto seznamu...tedy triumfalni prichod nebo ozivlou horu, memu novemu pomocnikovi? (pomoci jine ZS nez je podivny pritelicek)

nema byt OP, ale kriteria bohuzel nikde nejsou ani zminena, coz by asi mela...uplne mi v pravidlech chybi, jak vytvaret NPC..je tam psane, co by pri jeho tvorbe nemelo byt opomenuto, ale jak treba balancovat obsah charakteristiky se sudbou nebo velikosti char. tam jiz neni ani doporuceni (je to spise o zkusonestech vypravece, kooperaci s bestiarem a studii bestiare)...



jendo: ne vsichni autiste maji problem komunikovat s ostatnimi..maji vlastni svet, coz ve fantasy svete muze byt naprosto cokoliv..
..a ano, kralove by po nem sli, ale to je uz otazka pruznosti a improvizace vypravece, coz je ve oneshotech problem a proto ma s obsahovkama dost vypravecu problem ;)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Ardea
Příspěvky: 10
Registrován: 2. 3. 2021, 17:25

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Ardea »

Ahojka, měla bych dotaz ohledně vyčerpání vůči Ovládnutí (magie mysli). Četla jsem pravidla asi desetkrát a pořád v tom mám trochu (hodně) hokej.

Příklad:
Byli jsme přepadeni na lodi a nepřátelský čaroděj vyletěl pomocí magie vzduchu nad hladinu asi 30 sáhů od lodi, kde na zádi stála má postava. Použila jsem Neviditelného loutkáře a chtěla mu dát příkaz, aby doletěl zpět k lodi. V tu chvíli jsme byli mimo konflikt (on uprchl dírou v lodi a já ho jen šťastně našla). PJ popsal, že se bránil Vůlí (Zaříkávač). Mág vyhrál, čaroděj se však vykoupil. Popsali jsme tedy, že nedoletěl přímo nad palubu lodi, ale velmi se přiblížil, nicméně PJ rozhodl, že ovládaný není a pokračovali jsme v iniciativě.

Můj dotaz zní - je to tak správně? Já jsem pochopila z pravidel o déle trvajících akcích (str.125) a ovládnutí (str. 175), že ovládnutí trvá, ale on se může pokusit mi vzepřít, když mu dám příkaz (to je to, proč se vyčerpával) a kdyby se nevyčerpal, neměl by se mi vzpírat, pokud se nezmění situace....
Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda »

Hodně se točíš v tom, že se bojíš co všechno Ti tam hráči můžou hodit.. za mě je vytvoření smysluplného důvodu o spolupráci hráče a vypravěče, aby to obohatilo příběh a ne obelstilo jednu, nebo druhou stranu - s tím, že vypravěč by měl mít právo veta.

Pokud by mi hráč řekl, že chce, aby ta postava ovládala nějakou mnohem mocnější schopnost, než sám umí, tak bych na nějakém silném omezení trval. Vypravěčská technika "ano, ale..."
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Ardea píše: 3. 3. 2021, 17:26 Příklad:
Byli jsme přepadeni na lodi a nepřátelský čaroděj vyletěl pomocí magie vzduchu nad hladinu asi 30 sáhů od lodi, kde na zádi stála má postava. Použila jsem Neviditelného loutkáře a chtěla mu dát příkaz, aby doletěl zpět k lodi. V tu chvíli jsme byli mimo konflikt (on uprchl dírou v lodi a já ho jen šťastně našla). PJ popsal, že se bránil Vůlí (Zaříkávač). Mág vyhrál, čaroděj se však vykoupil. Popsali jsme tedy, že nedoletěl přímo nad palubu lodi, ale velmi se přiblížil, nicméně PJ rozhodl, že ovládaný není a pokračovali jsme v iniciativě.

Můj dotaz zní - je to tak správně? Já jsem pochopila z pravidel o déle trvajících akcích (str.125) a ovládnutí (str. 175), že ovládnutí trvá, ale on se může pokusit mi vzepřít, když mu dám příkaz (to je to, proč se vyčerpával) a kdyby se nevyčerpal, neměl by se mi vzpírat, pokud se nezmění situace....
Ty to chápeš správně.

Vítězstvím ve střetu sis zajistila, že je ovládnutý.

Pokud se nevyčerpá, je ovládnutý a udělá, co přesně chceš.
Pokud se vyčerpá, zůstává ovládnutý, ale v daný okamžik může (za cenu komplikací) udělat jednorázově něco trochu jiného, než chceš.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Ardea píše: 3. 3. 2021, 17:26 že ovládaný není a pokračovali jsme v iniciativě.
Marky si zřejmě téhle pasáže nevšiml, protože jak sám napsal, pokud mág vyhraje, tak čaroděj je ovládnutý ať už se vyčerpá nebo ne.
Ardea
Příspěvky: 10
Registrován: 2. 3. 2021, 17:25

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Ardea »

MarkyParky píše: 3. 3. 2021, 17:47 Ty to chápeš správně.

Vítězstvím ve střetu sis zajistila, že je ovládnutý.

Pokud se nevyčerpá, je ovládnutý a udělá, co přesně chceš.
Pokud se vyčerpá, zůstává ovládnutý, ale v daný okamžik může (za cenu komplikací) udělat jednorázově něco trochu jiného, než chceš.
trajda píše: 3. 3. 2021, 18:02
Ardea píše: 3. 3. 2021, 17:26 že ovládaný není a pokračovali jsme v iniciativě.
Marky si zřejmě téhle pasáže nevšiml, protože jak sám napsal, pokud mág vyhraje, tak čaroděj je ovládnutý ať už se vyčerpá nebo ne.
Děkuji oběma!
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

MarkyParky píše: 3. 3. 2021, 17:47
Poprosil bych, aby tady ještě zaznělo, jak je to s tím Pláštěm soumraku. Plášť soumraku se spustí, pokud se hráč skrývá. Otázka zní, spustí se, když se hráč skrývá jinak než orientací ve městě/v lese? Co když se skrývá v iluzi? V plynovém granátu? V mlze? Ve výru popela? Co když se zahalí křovím? Jinými slovy, jde Plášť soumraku použít na magii?

Já už jsem si svoji odpověď našel. Já jsem se rozhodl, že skrývat se dá pouze orientací, takže Plášť soumraku se dá použít na magii pouze, pokud byla použita orientace a magie v jedné akci. Jako například akce: "Vytvořím iluzi tmy a skryju se v ní."

Petrish je ale přesvědčen, že skrýt se dá tuctem dovedností a prakticky každou magií, a že Plášť soumraku se spustí na každé skrývání, ať už byla použita orientace nebo ne.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů