Mág (magie iluze a mysli)

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

MarkyParky píše:
Proti akce byla, že velitel chce vykřiknout "někdo mě ovládá!!" čehož si je by si měl být fikčně vědom, ne?
A jak tahle protiakce brání tomu, co po něm Sára chce?
Nebo je to myšlené jako "Nehodím ten kamínek a místo toho vykřiknu >>někdo mě ovládá<<"?
Jelikož při házení kamenu byla říkaná věta a on nemůže říkat dvě věci najednou, tak jsme to vyhodnotili jako protichůdné...ale i kdyby to bylo opačně, že velitel zahlásit akci (měl větší iniciativu) a Sára hlásí proti akci "místo zakřičení se v klidu sehne pro kamínek říkajíc "blabla" a hození jej do vody"
MarkyParky píše:Tak já nemám před sebou vaší mapu. Pointou příkladu bylo ukázat, že pomocí vyčerpání si Velitel může uchovat podezření i když se v příběhu stane to, co po něm Sára chce.
super, děkuji. To je opravdu dobré si uvědomit.
MarkyParky píše:
To že Sára vyhrkla to zaklínadlo nahlas popisuje nyní kdo?? Velitel, Sára nebo vypravěč?
Sára. Vyhrál Velitel. Sáře se vítězství nelíbí, chce to jinak, ale musí za to zaplatit.
Sára si proto zvedá Ohrožení+platí Zdroje a měla by popsat, jak to Vyčerpání její situaci zkomplikovalo a jak vypadala platba.
Ano Sára platí, ale to jsou přeci dva zdroje na duši, nevidím důvod, proč by si měla popisem zvedat ohrožení, spíš by si jaj v jejím zájmu chtěla snížit a nebo veliteli zvýšit, no ne?
Platí zdroji, takže proč by měla "platit" dál (na ohrožení) mi není jasné...
MarkyParky píše:Příklad s hostince:
někdo mě chce okrást v hostinci, když procházím uličkou mezi stoly, ale já si toho všimnu a hlásím protiakci ukrýt měšec, připlácím si za ZS "Skrytá kapsa" (1 tělo).

Možné výsledky:

Vyhraje zloděj. Zloděj popisuje, jak mi uzmul měšec a bezpečné mizí.
** Já se můžu vyčerpat duší a popsat, že mi sice uzmul měšec, ale já jsem si všiml kam běží a zbrkle se vrhám za ním. Zbrklost je moje komplikace, kterou platím.

Vyhraju já. Schovám měšec do "Skryté kapsy" tak, že zloděj netuší, kde je a popíšu si, jak jsem ho načapal.
** Zloděj se může vyčerpat a popsat, že když už neuzmul měšec, aspoň se zkusí ztratit v davu ... jen u toho ztratí i přehled kde já stojím. Jeho dezorientace je komplikace, kterou on platí za to, že nebude načapán s rukou v mé kapse.
takže to shrnu, tak s tím vypadnutím jeho měšce máš také problém :D (to chápu)...ale naprosto nechápu jaká zbrlkost, to je jizva, která mě omezuje? nebo co to je?
to samé dezorientace -> stejné otázky...

a jak by se pak pokračovalo dál? pokud bych uspěl a on se čerpal, nyní se snaží ztratit v davu (prostě se schovat nebo utéct), tak to se přenáší do dalšího kola, ne?? takže on už nahlásit akci dopředu a nemůže ji měnit a já jen mohu:
1) nahlásit že se ho snažím chytit/strhnout na zem (pak si házíme "proti" sobě)
2) a nebo že mě nezajímá (pak si hází na zkoušku)
?

PS: řekněme, že jsou obě postavy hráčské ;)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

Ano Sára platí, ale to jsou přeci dva zdroje na duši, nevidím důvod, proč by si měla popisem zvedat ohrožení, spíš by si jaj v jejím zájmu chtěla snížit a nebo veliteli zvýšit, no ne?
Revize. Juk na web drd2, tohle je docela zásadní změna v pravidlech.

Kdykoliv se někdo vyčerpává, tak si kromě zdrojů také zvedá Ohrožení.
takže to shrnu, tak s tím vypadnutím jeho měšce máš také problém :D (to chápu)...ale naprosto nechápu jaká zbrlkost, to je jizva, která mě omezuje? nebo co to je?
to samé dezorientace -> stejné otázky...
dtto - zvedlo se mi Ohrožení, proto popisuju, že jsem najednou zbrklý.

Opět aplikace změny z Revize.
a jak by se pak pokračovalo dál? pokud bych uspěl a on se čerpal, nyní se snaží ztratit v davu (prostě se schovat nebo utéct), tak to se přenáší do dalšího kola, ne?? takže on už nahlásit akci dopředu a nemůže ji měnit a já jen mohu:
Takže možné varianty pokračování:

1) Zloděj vyhrál, okradený se nevyčerpal. Okradený je bez peněz a asi ani neví, kdo ho kradl. Zloděj má iniciativu a může hlásit třeba akci "nenápadně se vypařím" a já maximálně protiakci "hledám, jestli se někdo nesnaží podezřele rychle zmizet." Pokud zloděj uspěje, tak nám konflikt asi i skončí nebo se změní v nějakou stopovačku.

2) Zloděj vyhrál, okradený se vyčerpal. Okradený je bez peněz, ale ví, kdo ho okradl a kam běží. Hodí se iniciativa, kdo vyhraje, rozhodne o dalším směřování konfliktu, je ale docela pravděpodobné, že to skončí na střetu: "Zloděj se snaží zmizet z dohledu v davu." vs "Okradený zkouší dohnat zloděje a chytit za flígr." Je to ale samozřejmě jen jedna z mnoha možností...

3) Okrádaný vyhrál, zloděj se vyčerpal. Okrádaný má měšec, zahlédl zloděje, ale nechytl ho při činu. Může dál probíhat obdobně jako 2 ...

4) Okrádaný vyhrál, zloděj se nevyčerpal. Méšec je bezpečné v kapsičce a zlodéj je chycen při činu. Hodí se iniciativa, ale místo nějaké honičky teď klidně může scéna pokračovat rovnou rvačkou/pokusem zdloděje spoutat ....
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

MarkyParky píše:
Ano Sára platí, ale to jsou přeci dva zdroje na duši, nevidím důvod, proč by si měla popisem zvedat ohrožení, spíš by si jaj v jejím zájmu chtěla snížit a nebo veliteli zvýšit, no ne?
Revize. Juk na web drd2, tohle je docela zásadní změna v pravidlech.

Kdykoliv se někdo vyčerpává, tak si kromě zdrojů také zvedá Ohrožení.
Můžeš mi sem, prosím, hodit stránku? (na to bych se juknul co nejdříve
MarkyParky píše:
takže to shrnu, tak s tím vypadnutím jeho měšce máš také problém :D (to chápu)...ale naprosto nechápu jaká zbrlkost, to je jizva, která mě omezuje? nebo co to je?
to samé dezorientace -> stejné otázky...
dtto - zvedlo se mi Ohrožení, proto popisuju, že jsem najednou zbrklý.

Opět aplikace změny z Revize.
Aha, a má to nějaký dopad na manévry? (ikdyž u jizev tam také není dopad na manévry), pouze jsou některé akce náročnější, kvůli "zdravotnímu stavu"
MarkyParky píše:Takže možné varianty pokračování:
vím, jak lze dál pokračovat, jen mě napadlo, jestli existuje něco, jako rezervování akce na další kolo konfliktu (nevím, jestli mi rozumíš)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MC-AW-Nesmrtelní
Příspěvky: 2917
Registrován: 9. 6. 2016, 14:12

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MC-AW-Nesmrtelní »

http://www.drd2.cz/pravidla/prepracovana2

Strana 7 a dál.
Aha, a má to nějaký dopad na manévry? (ikdyž u jizev tam také není dopad na manévry), pouze jsou některé akce náročnější, kvůli "zdravotnímu stavu"
Ne. Jen pokud se chceš vyčerpat, zvedneš si Ohrožení a popíšeš ve fikci, za jaké nové potíže jsi "vyměnil" za to, co ti původné hrozilo od vítěze.
vím, jak lze dál pokračovat, jen mě napadlo, jestli existuje něco, jako rezervování akce na další kolo konfliktu (nevím, jestli mi rozumíš)
Nevím, jestli ti rozumím.

Můžeš ovlivnit soupeřovu příští akci popisem ve fikci. To ano. Když vytáhneš ve své akci vodníka na souš, jen těžko si v dalším kole popíše, že plave pryč.

Ale neexistuje nic mechanického, co by si vynucovalo, že "příští tvoje akce musí být X".
10. léta 21. století Apokalyspy přichází
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Fafrin »

Mno, teoreticky existují možnosti "vynutit akci"
- 1) Ovládnutím
- 2) spuštěnou akcí na kterou musí cíl reagovat (řítí se na tebe přívalová vlna, když nic neuděláš, utopíš se. Co děláš?)
- 3) Obecně různé ovládací akce(magické či nemagické), mohou mít jako součást svého záměru "od teď budeš dělat toto", nebo "od teď nebudeš dělat toto". (Například od teď se koně bojí a budou se snažit jezdce shodit - pokud jsou koně bytosti na scéně, je jim tím přikázaná akce) Ale tohle samozřejmě platí pouze, pokud cíl tento neúspěch příjme.

Reaguju jen na konec, celou diskuzi jsem nečet.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

za stranu děkuji, určitě lépe nastuduji!

jinak tou přinucenou akcí jsem myslel třeba:
někoho mučím a ve svém kole ho zastrašuji "jestli mi to hned neřekneš, uštípnu ti malíček"

takže další kolo (pokud by to neřekl) bych jako vypravěč řekl: "nyní mu ho uštípni, protože jsi to řekl a tvá postava má v popisu že nelže)

doufám, že je to lépe srozumitelné, prostě jakoby sám svoji postavu zavázat k nějakému úkonu...


jinak donutit někoho jiného něco udělat je čistě o tom, jestli mu znemožníte dělat cokoliv jiného...u hráčů, kteří mají malou fantazii je to lehčí ;) :P
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

jinak tou přinucenou akcí jsem myslel třeba:
někoho mučím a ve svém kole ho zastrašuji "jestli mi to hned neřekneš, uštípnu ti malíček"

takže další kolo (pokud by to neřekl) bych jako vypravěč řekl: "nyní mu ho uštípni, protože jsi to řekl a tvá postava má v popisu že nelže)
Tohle by prakticky ve hře mělo vypadat spíš takhle:

Mučitel: "Jestli mi to hned neřekneš, uštípnu ti malíček!" - Zastrašování - Bojovník
Zajatec: "Prosím prosím, slituj se nademnou, já nebohý" - Ovlivňování pocitů - Kejklíř

Hod kostkou, vítězí Mučitel.

Hráč Mučitele popisuje:
"Nakláním se nad ním, s kleštěma těsně nad jeho prsty, výhružně se dívám.... jestli se nevyčerpá, tak mu rupnou nervy a začne vypovídat."

Hráč zajatce má na výběr:
- Přijmout jak to je a začít vypovídat.
- Anebo se vyčerpat. A pak vezme popis, co dával Mučitel a rozvine ho: "Skláněl se nademnou, vyhrožoval mi, tak jsem mu plivnul do obličeje, abych mu ukázal sílu svého vzdoru a nechal jsem si ten malíček uštípnout!"
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

tím jakoby teď přeskakuješ kolo, jak může mučitel popisovat, jak mu ho krásně pomalu štípe ten u toho řve bolestí a také nemáš možnost přesvědčování ze strany mučícího...neříkám, že to co jsi napsal je špatně, jen to vidím jako možnost jakým směrem daný konflikt dál odvíjet a popisovat...

toto vlákno je o mágovi a i když jsme se malinko dostali jinam, tak mě napadla otázka:

v hostinci si ke mně přisedne postava a já si hned všimnu, že nemá malíček (náš mučící po deseti letech -> žije a se svou elfskou ženou Níviel má tři děti)
já jsem mág úrovně 5 a specializuji se na Magii mysli. Ale nejsem moc společenský a proto místo, abych se ho zeptal, co se stalo, bych to rád zjistil pomocí magie mysli.

otázky:
1) je to vůbec možné?
2a) kdybych mu chtěl tuto myšlenku ukrást, musím o ní vědět?
2b) kdybych mu chtěl tuto myšlenku změnit, musím o ní vědět?
3) mohu někomu vložit úplně jinou myšlenku? (například že jsme příbuzní nebo že má k mé postavě nevyřízený dluh?)
4) nebo jediné co mohu je to, že ho chci ovládnout/vnutit nutkání, aby mi řekl tento příběh...a musím o té vzpomínce vědět?

snad to pochopíte :D nevím jak lépe to teď napsat...
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Bart »

vracím se k diskusi o kus zpátky (a vlastně je to trošku off-topic, ale):
Petrish píše:spíš než preventivní útok, bych vyhlásil, že sice si z mého řevu nic nedělá, ale probouzí to družinu, která se v závislosti na délce následujícího kola už může zapojit do konfliktu
(takže bych je nechal si naházet iniciativu a buď bude rychlost kola krátká, pak bych jim dovolil maximálně vstát nebo sáhnout po meči; nebo bude dlouhé kolo a oni mohou hlásit akci delší)

dovolil bys mi popsat akci za mé čerpání takto (tedy, že to ostatní vzbudí)?
já bych tohle jako vyčerpání spíš asi nedovolil, protože to zatahuje do střetu další postavy a má jednoznačný mechanický efekt, kterému by mohl chtít někdo bránit - smrdí mi to tím, že někdo ve vyčerpání zásadně změní fikci, aniž by s tím kdokoli mohl něco dělat

resp. dává smysl, že vzhledem k tomu, že už se na scéně řvalo před tím, ostatní postavy se probouzí tak jako tak a mohou se v dalším kole zapojit do konfliktu (v závislosti na délce kola atd...) - ale je to na posouzení konkrétní situace ve fikci (jak daleko kdo spí, ...) a jako vedlejší efekt popsaných akcí, nelíbí se mi vynucený mechanický efekt "dosáhnu toho, že všichni jsou vzhůru a mohou jednat"

postava může nahlásit, že křičí tak, aby všechny probudila a umožnila jim jednat - ale měl by to být popis její (rozsáhlé) akce, ne vyčerpání (a potom můžeme říct, že pokud PH určil, že je to možná akce a postava uspěla, tak skutečně jsou všichni probuzení a nebudeme dál zkoumat, jestli náhodou někdo nespal o kousek dál nebo moc tvrdě)

je to srozumitelné?

(zbytek diskuse jsem jenom prolítl...)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Fafrin »

Petrish píše: v hostinci si ke mně přisedne postava a já si hned všimnu, že nemá malíček (náš mučící po deseti letech -> žije a se svou elfskou ženou Níviel má tři děti)
já jsem mág úrovně 5 a specializuji se na Magii mysli. Ale nejsem moc společenský a proto místo, abych se ho zeptal, co se stalo, bych to rád zjistil pomocí magie mysli.

otázky:
1) je to vůbec možné?
2a) kdybych mu chtěl tuto myšlenku ukrást, musím o ní vědět?
2b) kdybych mu chtěl tuto myšlenku změnit, musím o ní vědět?
3) mohu někomu vložit úplně jinou myšlenku? (například že jsme příbuzní nebo že má k mé postavě nevyřízený dluh?)
4) nebo jediné co mohu je to, že ho chci ovládnout/vnutit nutkání, aby mi řekl tento příběh...a musím o té vzpomínce vědět?
1) Dosahem magie mysli je dohled a rituálem mumlání zaklínadel, takže základně je to možné. Základní magie mysli umí odhalovat pocity, rozpoložení, motivace. Hlubší ponoření do mysli člověka umožňuje číst v paměti a odhalovat tajemství. Důležité je říct, že pokud cíl nesouhlasí, magie mysli je okamžitá a nalezení nějaké staré, zastrčené či skrývané vzpomínky asi nebude jednoduché.
2a) Ano, nelze vzít něco, o čem nevíš, že to je.
2b) Obdobně - mohu např. vložit vzpomínku na minulé odpoledne, ale pokud při tom neznám původní vzpomínku na minulé odpoledne a nezměním/neodstraním ji, skončí cíl se dvěma vzpomínkami na minulé odpoledne. (Což pokud nemá důvod nějak řešit a nebudou příliš neslučitelné, si nějak třeba vysvětlí.)
3) ano. Conditions may apply.
4) můžu to najít, musím vědět či popsat co hledám (např. "Tvou nejhorší vzpomínku", "Tvůj největší strach", nebo "Jak jsem přišel o malíček".)
Na kradení, měnění a vlkádání vzpomínek, které mají vydržet je třeba mít, použít a zaplatit příslušnou ZS.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

takže mohu nahlásit "hledám v jeho mysli vzpomínku na to, jak přišel o prst" a pokud ho dostatečně opiji (třeba nutkáním chlastat jako duha), tak nemá šanci nesouhlasit s tím, že se mu pohybuji v mysli, je to tak?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Fafrin »

Pokud mu přivodíš nutkání chlastat jako duha až se tím vyřadí a padne mu hlava na stůl, celkem jistě ho pak můžeš přivést na to, aby se myslel/vzpomínal na to, jak přišel o prst a ty to můžeš číst.
Ale až to budeš chtít měnit, měl by být obecně schopen odporovat (dělat protiakce - pokud má zdroje aspoň na obrany.)
Na druhou stranu, navigovat opylou mysl může být Náročné. (To už je otázka výkladu).
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

ok, ale když bude spát (myslím normálně v posteli :D ), vzbudí ho to nebo ne? protože dle mého to je podobné jako s tím obrazcem u spícího draka...nebo ne?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Fafrin »

Je bytost? Je důležitej? Je to na zkoušku, nebo střet? Chce se v případě svého úspěchu/vyčerpání vzbudit?
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

nj, chápu :D prostě pak už záleží asi hlavně na tom, jak je důležitý...

BTW: u koho ale hostinský důležitý není?! :D nehrál jsem hru, kdy by nechal vypravěč zabít hostinského jen tak... (hráčem) vždy byl nějak důležitý...

EDIT: teď mě napadlo, kdyby někdo vytvořil iluzi hostinského, který vyklízí hostinec (a ty stoli a židle opravdu rovná) a pak jde a ulehne do postele...
jde o iluzi velikosti statku, protože místnost se stoly a další patro hostince, kde má pokoj s postelí se do chatrče nevejde a jde o dlouhodobé kouzlo, tedy do svítání, takže cena by pro mě jako mága 1+1 (a když tak vyčerpání)

kdežto kdybych udělal iluzi jenom hostinského, jak vytírá podlahu (podotýkám, že zem zůstává suchá) a pak si jde lehnout, tak platím pouze za dlouhodobou iluzi, protože hostinský, postel s peřinou (když se přikryje) a hadr s vědrem vody se do chatrče vejdou... nebo se bere jak daleko je hostinský teď od postele a to se do chatrče nevejde, takže připlácím
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů