Aljen's crunchy bits
Re: Aljen's crunchy bits
Aljen: Souhas. Obava, že by se to krylo s Peekayovo SW myslím není na pořadu dne a jediné, co si musím ohlídat, je ten old schoolový workshop / debata, pokud se mi to podaří nějak zorganizovat.
Jinak se vším, cos napsal, beze zbytku souhlasím a začínám se na to těšit.
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Já bych byl moc rád bývalý příslušník nějaké bezpečnostní složky, jehož (nejen) soukromý život je úplně v troskách =)...
Jinak se vším, cos napsal, beze zbytku souhlasím a začínám se na to těšit.
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Já bych byl moc rád bývalý příslušník nějaké bezpečnostní složky, jehož (nejen) soukromý život je úplně v troskách =)...
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Re: Aljen's crunchy bits
Taakze prave som dostal potvrdene ze mozem vyrazit na Slezinu vo stvrtok
Dojdem vo stvrtok, zakricim Diaspora, pockam ci sa niekto ukaze a ak ano zacneme robit systemy, cluster a postavy
(ak nie tak budem hrat Zeus on the loose ...a sam)
zlahka to tu zhrniem:
Co je Diaspora?
Ide o FATE3 based system ktory vznikol ako verzia Travellera s vyraznejsimi pribehovymi pravomocami hracov. Sustreduje sa na hard scifi (blizsie sucasnym znalostiam a technologiam. Ziadne free FTL (faster then light travel), nenewtonovska fyzika, transhumanita).
FTL: existuje FTL v podobe slipstreamu. Niektore hviezdne systemu obsahuju 5AU nad a pod rovinou ekliptiky (nad a pod barycentrom systemu) nevysvetleny fyzikalny jav .. slipknot. Pomocou neho sa da v nulovom case preniest do ineho systemu. Cestovanie v systemoch podlieha newtnovskym zakonom a tak je palivo zivotu nevyhnutnou sucastou pohybu v priestore - a to hlavne jeho nedostatok.
Obyvatelstvo: Zakladny pohlad na Diasporu je ze rasou ktora sa rozsirila po vesmire su prave ludia zo Zeme. Je lahko mozna implementacia jasteroidov, rosolovych kociek alebo energetickych multidimenzionalnych entit ale to uz je cisto vec hernej skupiny. Systemy boli osidlene starocia, mozno tisice rokov v minulosti, spomienky a zaznamy na tu dobu uz takmer neexistuju. Vdaka roznym podmienkam nie su samozrejme vsetky systemy na rovnakej urovni. Niektore kolonie boli schopne/mali moznost posunut hranice poznania, dostali sa na vyssiu techno uroven a mozno aj presli na vyssiu transcendentnu uroven vedomia (ci sa rozliali v nanotechnologickej katastrofe na sedy rosol pokryvajuci planetu bez zivota). Ine klesli a nielenze nie su schopne kozmickych letov, ale pohybuju sa niekde na urovni stredoveku ci dokonca doby kamennej.
Systemy: Viacere hviezdne systemy (6 az 10) su prepojene slipstreamom do siete ktora sa nazyva cluster. Fyzicky mozu byt oddelene tisickami svetelnych rokov ale slipstream ich spaja do blizkeho susedstva. Nachadzaju sa tu rozlicne civilizacie s rozlicnou urovnou nerastneho bohatstva, technologie a socialneho zriadenia. To samozrejme znamena trenice a politicke rozpory ako je pre ludi vlastne. Studene a radioaktivne horuce vojny tiez nie su neobvykle. Cluster dokonca ani nie je stabilny. Stali sa pripady kedy nejaky slipstream zanikol a naveky odrezal cast ludi mimo ich domov. A taktiez pripady ked sa objavila cesta k novemu nepreskumanemu systemu, ktora kompletne rozvratila pomer sil v clusteri.
a par ilustracnych obrazkov :
Dojdem vo stvrtok, zakricim Diaspora, pockam ci sa niekto ukaze a ak ano zacneme robit systemy, cluster a postavy
(ak nie tak budem hrat Zeus on the loose ...a sam)
zlahka to tu zhrniem:
Co je Diaspora?
Ide o FATE3 based system ktory vznikol ako verzia Travellera s vyraznejsimi pribehovymi pravomocami hracov. Sustreduje sa na hard scifi (blizsie sucasnym znalostiam a technologiam. Ziadne free FTL (faster then light travel), nenewtonovska fyzika, transhumanita).
FTL: existuje FTL v podobe slipstreamu. Niektore hviezdne systemu obsahuju 5AU nad a pod rovinou ekliptiky (nad a pod barycentrom systemu) nevysvetleny fyzikalny jav .. slipknot. Pomocou neho sa da v nulovom case preniest do ineho systemu. Cestovanie v systemoch podlieha newtnovskym zakonom a tak je palivo zivotu nevyhnutnou sucastou pohybu v priestore - a to hlavne jeho nedostatok.
Obyvatelstvo: Zakladny pohlad na Diasporu je ze rasou ktora sa rozsirila po vesmire su prave ludia zo Zeme. Je lahko mozna implementacia jasteroidov, rosolovych kociek alebo energetickych multidimenzionalnych entit ale to uz je cisto vec hernej skupiny. Systemy boli osidlene starocia, mozno tisice rokov v minulosti, spomienky a zaznamy na tu dobu uz takmer neexistuju. Vdaka roznym podmienkam nie su samozrejme vsetky systemy na rovnakej urovni. Niektore kolonie boli schopne/mali moznost posunut hranice poznania, dostali sa na vyssiu techno uroven a mozno aj presli na vyssiu transcendentnu uroven vedomia (ci sa rozliali v nanotechnologickej katastrofe na sedy rosol pokryvajuci planetu bez zivota). Ine klesli a nielenze nie su schopne kozmickych letov, ale pohybuju sa niekde na urovni stredoveku ci dokonca doby kamennej.
Systemy: Viacere hviezdne systemy (6 az 10) su prepojene slipstreamom do siete ktora sa nazyva cluster. Fyzicky mozu byt oddelene tisickami svetelnych rokov ale slipstream ich spaja do blizkeho susedstva. Nachadzaju sa tu rozlicne civilizacie s rozlicnou urovnou nerastneho bohatstva, technologie a socialneho zriadenia. To samozrejme znamena trenice a politicke rozpory ako je pre ludi vlastne. Studene a radioaktivne horuce vojny tiez nie su neobvykle. Cluster dokonca ani nie je stabilny. Stali sa pripady kedy nejaky slipstream zanikol a naveky odrezal cast ludi mimo ich domov. A taktiez pripady ked sa objavila cesta k novemu nepreskumanemu systemu, ktora kompletne rozvratila pomer sil v clusteri.
a par ilustracnych obrazkov :
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Aljen's crunchy bits
zaujemcom odporucam kuknut sem. Je to vcelku dost dlhe ale usetri to cas na Slezine ked budete s popismi skillov trosku oboznameni:
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Aljen's crunchy bits
Chcem sa este raz ospravedlnit za piatocnu hru.
Nehrali sme ani Diasporu (limited scifi elements ... lubostny trojuholnik nemal zahltit celu hru a neukazanie ziadnej minihry az na kratky personal combat v mojej zmutovanej verzii)
ani FATE (nevedel som si spomenut na pravidla a tak sa to lepilo pocas hry)
a ani poriadne RPG kedze som mal volaku GM krizu a improvizacia mi nesla veskera zadna
nabuduce hadam bude lepsie
Nehrali sme ani Diasporu (limited scifi elements ... lubostny trojuholnik nemal zahltit celu hru a neukazanie ziadnej minihry az na kratky personal combat v mojej zmutovanej verzii)
ani FATE (nevedel som si spomenut na pravidla a tak sa to lepilo pocas hry)
a ani poriadne RPG kedze som mal volaku GM krizu a improvizacia mi nesla veskera zadna
nabuduce hadam bude lepsie
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Aljen's crunchy bits
Aljen: Nesmíš být vůči sobě tolik kritický, já jsem se hrou spokojený. Čtvrteční vytváření clusteru, postav a zápletek nemělo chybu a samotné páteční hraní bych rozhodně nehodnotil záporně. Možná je fakt, že to mělo jistý nádech takového space adventure míchlého milostnou zápletkou, ale hráli jsme to všichni poprvé, takže se strefit přesně do atmosféry hard scifi (sám nevím, jaká by měla přesně být) nebylo lehké.
ad FATE - já si myslím, že tam byly akorát drobet nejasnosti ohledně toho negativního vyvolávání aspektů a jejich používání. Podle mě je problém v té volnosti a abstraktnosti pravidel, neb já osobně jako GM mám tendence hoodně improvizovat a samotná pravidla i lehce upravovat v závislosti na konkrétních situacích. A ani mi nepřijde, že by nejasnosti v systému nějak extra narušovali hraní.
Suma sumárum - jsem spokojený, bylo to prima.
ad FATE - já si myslím, že tam byly akorát drobet nejasnosti ohledně toho negativního vyvolávání aspektů a jejich používání. Podle mě je problém v té volnosti a abstraktnosti pravidel, neb já osobně jako GM mám tendence hoodně improvizovat a samotná pravidla i lehce upravovat v závislosti na konkrétních situacích. A ani mi nepřijde, že by nejasnosti v systému nějak extra narušovali hraní.
Suma sumárum - jsem spokojený, bylo to prima.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Re: Aljen's crunchy bits
nie je za čo sa ospravedlňovať, samotná hra bola výborná a generovanie clustru sa mi z celej sleziny páčilo najviac
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aljen's crunchy bits
Nabuduce podla mna skus spravit ten burning v mensom rozsahu, nema zmysel generovat tolko materialu ako na celu kampan (a samotny burning tym padom aj trval tolko, ako plnohodnotny session).
Inak by asi bolo treba si vyslovene pred takymto conovym hranim skusit zbehnut hru (resp. konkretny scenar v pripade hier, ktore nemaju hracmi generovany plot) "nanecisto" doma - nieco velmi podobne sa mne stalo so SW, preto bola sobotna hra omnoho lepsia (vyuzil som XP z piatku).
Inak by asi bolo treba si vyslovene pred takymto conovym hranim skusit zbehnut hru (resp. konkretny scenar v pripade hier, ktore nemaju hracmi generovany plot) "nanecisto" doma - nieco velmi podobne sa mne stalo so SW, preto bola sobotna hra omnoho lepsia (vyuzil som XP z piatku).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Aljen's crunchy bits
burnovali sme podla mna minimum co navrhovali pravidla - kazdy hrac jeden svet (a kazdy svet mal menej ako 5 aspektov)
4 namiesto 5tich faz burnovania postavy. par skillov a par aspektov (nie 15 a 10 ako je to podla pravidiel)
Cas sme stravili hodne ked sme to prepletali medzi sebou. Vztahy medzi postavami a specifikacia stavu v clusteri.
bez vysvetlovania pravidiel, konceptu Diaspory atd si viem predstavitze to pojde stihnut za 2 hodky.
Jo urcite je treba si to najprv vyskusat doma. Niekolkokrat v pripade ze ani GM nepozna pravidla
Ak na to este niekoho ukecam.
4 namiesto 5tich faz burnovania postavy. par skillov a par aspektov (nie 15 a 10 ako je to podla pravidiel)
Cas sme stravili hodne ked sme to prepletali medzi sebou. Vztahy medzi postavami a specifikacia stavu v clusteri.
bez vysvetlovania pravidiel, konceptu Diaspory atd si viem predstavitze to pojde stihnut za 2 hodky.
Jo urcite je treba si to najprv vyskusat doma. Niekolkokrat v pripade ze ani GM nepozna pravidla
Ak na to este niekoho ukecam.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Aljen's crunchy bits
Toho se vůbec neboj ...Aljen píše: Ak na to este niekoho ukecam.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Re: Aljen's crunchy bits
Myslel som pokusnych kralikov tu v BAJarilo píše: Toho se vůbec neboj ...
Je mi celkom jasne ze ty by si sa na to podujal (ale ved BA nie je tak daleko )
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Aljen's crunchy bits
ty aljen, ale ak by si to dal na nejaký rozumný čas, napríklad v piatok, tak by som sa bez problémov obetoval ako králik...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Aljen's crunchy bits
pre mna je realne RPG len pondelok - stvrtok
a tu uz amm terminy plne.
Cize sa Diaspora odklada na neurcito, respektive na nejaky nahodny oneshot pri ktorom uz mozem pouzit vytvorene systemy
a tu uz amm terminy plne.
Cize sa Diaspora odklada na neurcito, respektive na nejaky nahodny oneshot pri ktorom uz mozem pouzit vytvorene systemy
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aljen's crunchy bits
Myslel som nieco ine - nema zmysel tvorit postavu kompletne podla systemu, ked vies ze to nemas sancu stihnut. To je nieco podobne, ako keby si na conovej hre Pendragona nahadzoval family history stareho otca a vyplnal manor sheet. Iste, je to cool a do plneho zazitku z hry to patri (a postavy to velmi silne dokresluje), ale jednoducho to nestihnes vyuzit.Aljen píše:burnovali sme podla mna minimum co navrhovali pravidla - kazdy hrac jeden svet (a kazdy svet mal menej ako 5 aspektov)
4 namiesto 5tich faz burnovania postavy. par skillov a par aspektov (nie 15 a 10 ako je to podla pravidiel)
(ta tvorba na 2 hodiny mi stale pride privela, obzvlast ak pripravuje 4-hodinovu hru)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Aljen's crunchy bits
Peekay: na druhú stranu mne osobne prišla zrovna tá večerná tvorba ako najzaujímavejšia fáza hry.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aljen's crunchy bits
To nám Spirit of the Century udělalo taky. (-;Antharon píše:Peekay: na druhú stranu mne osobne prišla zrovna tá večerná tvorba ako najzaujímavejšia fáza hry.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti