[Brainstorming] Motivace Sídhe a Běsů
[Brainstorming] Motivace Sídhe a Běsů
Připravuji hru ze světa Příběhů Impéria, ve které hráčské postavy budou představovat Sídhe a Běsy (kontinentální obdoba Sídhe). Mám trochu problém s motivacemi a cíli postav. Obecně se člověk v příručkách dočte, že "jejich jednání a cíle jsou záhadné a pro lidi nesrozumitelné," což mi ale v praxi moc nepomůže.
Zároveň chci, aby hra probíhala v našem světě, aby docházelo ke konfliktům s lidmi a jejich organizacemi. Tedy žádné surreálné příběhy za branami Férie.
Hra má mít temné zabarvení a postavy budou (minimálně z lidského pohledu) záporné. Zatím mě k tomu napadají tyto věci, má někdo další nápady?
- Touha vládnout - postavy vystupují v přestrojení za mocné lidi a budují si své okruhy uctívačů.
- Zlovolná krutost - postavy soutěží o to, kdo zničí více lidských osudů.
- Vlastní přežití - postavy se z nějakého důvodu musí v lidském světě ukrývat před svými nepřáteli z Férie a hledají způsob, jak si zajistit bezpečný návrat.
Zároveň chci, aby hra probíhala v našem světě, aby docházelo ke konfliktům s lidmi a jejich organizacemi. Tedy žádné surreálné příběhy za branami Férie.
Hra má mít temné zabarvení a postavy budou (minimálně z lidského pohledu) záporné. Zatím mě k tomu napadají tyto věci, má někdo další nápady?
- Touha vládnout - postavy vystupují v přestrojení za mocné lidi a budují si své okruhy uctívačů.
- Zlovolná krutost - postavy soutěží o to, kdo zničí více lidských osudů.
- Vlastní přežití - postavy se z nějakého důvodu musí v lidském světě ukrývat před svými nepřáteli z Férie a hledají způsob, jak si zajistit bezpečný návrat.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Brainstorming] Motivace Sídhe a Běsů
- Otroci tradice (nebo fey zákonů) - Nevstoupí do domu bez pozvání, nesáhnou na železo, nedokáží vyslovit lež (přestože mohou manipulovat zamlčováním, překrucováním či slovíčkařením)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Brainstorming] Motivace Sídhe a Běsů
Navrhl bych raději sbírání duší a/nebo smluv. Vybereš si ambiciózního nebo zoufalého člověka, zjistíš, co chce, nabídneš mu řešení, a skrze magickou dohodu/smlouvu/potřesení rukou/polibek si zařídíš, že ti bude sloužit (jednou, možná opakovaně).
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Brainstorming] Motivace Sídhe a Běsů
Popisuješ chování, nikoli motivaci. Ale i tak díky, tohle tam rozhodně patří.- Otroci tradice (nebo fey zákonů)
Jo, tohle je super. Patří to spíš do bodu "touha vládnout", protože tím si Běs vytváří okruh jemu zavázaných lidí.Navrhl bych raději sbírání duší a/nebo smluv. Vybereš si ambiciózního nebo zoufalého člověka, zjistíš, co chce, nabídneš mu řešení, a skrze magickou dohodu/smlouvu/potřesení rukou/polibek si zařídíš, že ti bude sloužit (jednou, možná opakovaně).
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Brainstorming] Motivace Sídhe a Běsů
Splacení dluhu - někdo v minulosti skřítkovi pomohl (klidně banální věcí, kterou ale skřítek nedokázal provést sám – např. přenést dopis přes posvěcenou půdu, na kteoru nemůže Sídhe vstoupit) a ten mu to teď musí vrátit. A nezáleží na tom, že už je třeba smrtelník po smrti a je třeba dluh splatit jeho potomkům nebo tím, že vyšetřím jeho vraždu.
(Na tomhle setupu jsem odehrál několikrát oneshot – začínalo se tím, jak skřítci na hřbitovní zdi sledují pohřeb mladíka, kterému nedávno dali k doručení dopis.)
(Na tomhle setupu jsem odehrál několikrát oneshot – začínalo se tím, jak skřítci na hřbitovní zdi sledují pohřeb mladíka, kterému nedávno dali k doručení dopis.)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Brainstorming] Motivace Sídhe a Běsů
Tuzba po majetku, alebo moci. Napriklad kto ovlada najviac menhirov / kamennych kruhov / pralesov ako zdrojov magickej moci. K tomu potrebuju ovladnut co najvacsie uzemie, vladu si udrzat a nejako to financovat (vyberanie myta na hranciach / mostoch / brodoch, obchodne spolocnosti, zlate/strieborne/medene bane)...
Re: [Brainstorming] Motivace Sídhe a Běsů
Nevím, jestli takové věci ve hře chcete, ale co třeba témata jako hedonismus nebo pokřivený smysl pro umění? (alá - upíři z World of Darkness, Dark Eldaři z WH40K, Hannibal...)
[NSFW]
Sidhe/běs, co si chce ve světě smrtelníků užívat veškerých možných i nemožných tělesných prožitků. Můžou to být zvrhlé orgie, přecházející v hodně tvrdé BDSM vedoucí až ke smrti obětí. Můžou to být opulentní hostiny, kde se pojídají opravdu..."zvláštní pokrmy" (je libo mozeček novorozence, panenskou krev ovoněnou bylinkami nebo snad játra alkoholika nakládaná v brandy...?).
Nebo snad někdo, kdo rád ryje umělecká díla do lidské kůže...a nejlépe, když je čerstvá a nebo dokonce živá. Nebo využívá celá těla a materiál z nich k tvorbě uměleckých expozic...
[/NSFW]
A jedna "SFW":
Takové to klasické honění se za nějakými mocnými artefakty, co nějací troufalí smrtelníci nebo nezodopovědní obyvatelé Faerie přinesli do světa smrtelníků. Mohou být hodně nebezpečné a postavy je musí distat z rukou mocných a vlivných, než napáchají nějaké nepředstavitelné škody (z pohledu Sidhe/běsů).
[NSFW]
Sidhe/běs, co si chce ve světě smrtelníků užívat veškerých možných i nemožných tělesných prožitků. Můžou to být zvrhlé orgie, přecházející v hodně tvrdé BDSM vedoucí až ke smrti obětí. Můžou to být opulentní hostiny, kde se pojídají opravdu..."zvláštní pokrmy" (je libo mozeček novorozence, panenskou krev ovoněnou bylinkami nebo snad játra alkoholika nakládaná v brandy...?).
Nebo snad někdo, kdo rád ryje umělecká díla do lidské kůže...a nejlépe, když je čerstvá a nebo dokonce živá. Nebo využívá celá těla a materiál z nich k tvorbě uměleckých expozic...
[/NSFW]
A jedna "SFW":
Takové to klasické honění se za nějakými mocnými artefakty, co nějací troufalí smrtelníci nebo nezodopovědní obyvatelé Faerie přinesli do světa smrtelníků. Mohou být hodně nebezpečné a postavy je musí distat z rukou mocných a vlivných, než napáchají nějaké nepředstavitelné škody (z pohledu Sidhe/běsů).
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Brainstorming] Motivace Sídhe a Běsů
Moc se omlouváme, že píšeme až teď - nějak jsem tohle téma minul.
Sídhe může být k člověku od pohledu přátelský, stejně jako mu škodit, protože v 16. století jeden z jeho předků zmiňovaného Sídhe urazil nebo mu pomohl. Ti si takové věci pamatují dlouho a v jejich společnosti důsledky činů přechází na potomky a rodinu, takže za nějaký neuvážený čin předka ve středověku budou (ze svého pohledu) naprosto logicky činit odpovědným současně žijící (přičemž se nebudou obtěžovat vysvětlovat důvody svého nepřátelství, protože to je přeci nad slunce jasné). Půjdou klidně do války kvůli několik set let starm urážkám, slibům nebo závazkům... které v mezičase nezřídka ztratily význam. Ve Férii se vedou nákladné války kvůli lénům, která mezitím zanikla a už neexistují. Skřítkové kvůli nim ale stále umírají a válčí.
Mohou se plést do života lidí kvůli věcem, které s nimi nemají nic společného - pokud třeba některý ze Sídhe investuje do některé společnosti (aniž by o původu peněz společnost musela vědět), pak je společnost dle elfích pravidel možným cílem pro jeho konkurenty a jiní Sídhe ji mohou přivést na buben, aby investorovi uškodili. Sídhe jsou přirozenými nepřáteli upírů (jsou to bytosti růstu a světla, zatímco upíři jsou Ne-mrtví a bytosti noci a smrti) a nebudou váhat zasáhnout do přirozeného běhu věcí, aby omezili jejich moc nebo se jich zbavili, přičemž lidé mohou být zamotáni do celé mely (ani Sídhe se třeba nemohou dotknout posvěcené vody, aby upíra zahnali... ale lidé mohou). Lidé mohou být zamotáni do mely mezi Sídhe snadno a aniž by tušili proč. Může se stát, že krev trojice potomků dávných středověkých rytířů může otevřít dvěře, za kterými tito rytíři uvěznili nějaké dávné zlo... a někteří Sídhe ho chtějí otevřít a jiní udržet uzačené. Jiní mohou hledat součásti různých starých rituálů, kde ingredience mohou být lidská barva vlasů, vzpomínky na první lásku... krvelačnější běsové mohou chtít dle prastarých spisů ruku sedmého syna sedmého syna, krev panen nebo třeba lebku někoho se specifickou příbuzenskou liní.
To je hrozně super! Kdybys pak napsal nějaký krátký zápis, nebo shrnutí, budeme skákat radostí!
Spousta té nesrozumitelnosti plyne z toho, že Sídhe i běsové jsou dlouhověcí a vnímají mnohem větší díl světa než lidé (vidí věci nám neviditelné, součástí jejich světa jsou i různá léna a království Férii, včetně různých škvír mezi světy), stejně jako pro nás hodně cizí feudální a kouzelnou strukturu jejich společnosti. Vzájemně obchodují se službami a protislužbami, sny a pro nás nepochopitelnými věcmi. Zkusím jen rychle pár nápadů.
Sídhe může být k člověku od pohledu přátelský, stejně jako mu škodit, protože v 16. století jeden z jeho předků zmiňovaného Sídhe urazil nebo mu pomohl. Ti si takové věci pamatují dlouho a v jejich společnosti důsledky činů přechází na potomky a rodinu, takže za nějaký neuvážený čin předka ve středověku budou (ze svého pohledu) naprosto logicky činit odpovědným současně žijící (přičemž se nebudou obtěžovat vysvětlovat důvody svého nepřátelství, protože to je přeci nad slunce jasné). Půjdou klidně do války kvůli několik set let starm urážkám, slibům nebo závazkům... které v mezičase nezřídka ztratily význam. Ve Férii se vedou nákladné války kvůli lénům, která mezitím zanikla a už neexistují. Skřítkové kvůli nim ale stále umírají a válčí.
Mohou se plést do života lidí kvůli věcem, které s nimi nemají nic společného - pokud třeba některý ze Sídhe investuje do některé společnosti (aniž by o původu peněz společnost musela vědět), pak je společnost dle elfích pravidel možným cílem pro jeho konkurenty a jiní Sídhe ji mohou přivést na buben, aby investorovi uškodili. Sídhe jsou přirozenými nepřáteli upírů (jsou to bytosti růstu a světla, zatímco upíři jsou Ne-mrtví a bytosti noci a smrti) a nebudou váhat zasáhnout do přirozeného běhu věcí, aby omezili jejich moc nebo se jich zbavili, přičemž lidé mohou být zamotáni do celé mely (ani Sídhe se třeba nemohou dotknout posvěcené vody, aby upíra zahnali... ale lidé mohou). Lidé mohou být zamotáni do mely mezi Sídhe snadno a aniž by tušili proč. Může se stát, že krev trojice potomků dávných středověkých rytířů může otevřít dvěře, za kterými tito rytíři uvěznili nějaké dávné zlo... a někteří Sídhe ho chtějí otevřít a jiní udržet uzačené. Jiní mohou hledat součásti různých starých rituálů, kde ingredience mohou být lidská barva vlasů, vzpomínky na první lásku... krvelačnější běsové mohou chtít dle prastarých spisů ruku sedmého syna sedmého syna, krev panen nebo třeba lebku někoho se specifickou příbuzenskou liní.
Re: [Brainstorming] Motivace Sídhe a Běsů
Díky všem, velmi jste mi pomohli. Pokusím se shrnout motivace, co tady padly.
Touha po moci nad světem a lidmi
Splacení dluhů nebo odplata za křivdy z minulosti (i přes mnoho generací)
Zlovolnost, škodolibá záliba v manipulaci lidí jakožto podřadných tvorů
Zvrácený smysl pro estetiku, hedónismus dohnaný do extrémních podob
Hledání mocných artefaktů pro přízemní (sběratelství) i vyšší (záchrana světa) účely
Přežití (příběh jako survival, ovšem se stylovými prvky - tradice fae, artefakty, přísahy a pomsty...)
Touha po moci nad světem a lidmi
Splacení dluhů nebo odplata za křivdy z minulosti (i přes mnoho generací)
Zlovolnost, škodolibá záliba v manipulaci lidí jakožto podřadných tvorů
Zvrácený smysl pro estetiku, hedónismus dohnaný do extrémních podob
Hledání mocných artefaktů pro přízemní (sběratelství) i vyšší (záchrana světa) účely
Přežití (příběh jako survival, ovšem se stylovými prvky - tradice fae, artefakty, přísahy a pomsty...)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů