Komplikovanější akce s opozicí

České RPG, které vás zavede do fascinujícího a kouzelného světa 19. století.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Komplikovanější akce s opozicí

Příspěvek od MarkyParky »

CP utíká temným tunelem pryč od postav.
Hráčka, která předtím nechala k ústí tunelu narůst břečťan se rozhodne ho zastavit kouzlem - chce aby břečťan velkou rychlostí začal vrůstat do tunelu, naplnil ho a CP tak uvěznil.

Sázky jsou:
- jestliže vyhraje hráčka, tunel se zaplní břečťanem a CP bude chycen
- jestliže vyhraje CP, uteče dříve, než se břečťan do tunelu dostane a hráčům zcela zmizí


Doposud standardní konflikt v PI.

Otázka nastupuje ve chvíli, kdy doplním informaci, že hráčka do tunelu vůbec nevidí, je o dvě patra jinde, reaguje pouze protože pokus o útěk zaslechla/domyslela si z událostí okolo.

Kdyby nešla proti hráči, tak bych zvolil prostě vyšší obtížnost.
Protože ale jde proti hráči, rozhodl jsem se to řešit bonusem pro CP (protože Fate říká nedávej postihy, dávej bonusy protistraně).

Je to akceptovatelné řešení? Nějaký lepší nápad?
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplikovanější akce s opozicí

Příspěvek od Ecthelion »

MarkyParky píše:Sázky jsou:
- jestliže vyhraje hráčka, tunel se zaplní břečťanem a CP bude chycen
- jestliže vyhraje CP, uteče dříve, než se břečťan do tunelu dostane a hráčům zcela zmizí
Jenom doplním, že remíza by klidně mohla vypadat tak, že ani jedna ze stran by neuspěla ve svém záměru úplně - tedy, že CP by unikl, ale nechal by za sebou stopu, která by umožnila postavám jej sledovat (třeba by se kus kabátu zachytil o břečťan, utrhl se, když se jím prodíral a zůstal na něm viset).
MarkyParky píše:Kdyby nešla proti hráči, tak bych zvolil prostě vyšší obtížnost.
Protože ale jde proti hráči, rozhodl jsem se to řešit bonusem pro CP (protože Fate říká nedávej postihy, dávej bonusy protistraně).
My na to nemáme žádné tvrdé pravidlo, děláme to citem a funguje to. Důležité je, aby se hra nezasekla na tom, jaké mechanické řešení zvolit (tím se ti rozpadá atmosféra a příběh) - když to tam nějak napálíš a jede se dál, tak je to správné řešení. $D Takže ano, vyřešil jsi tu situaci správně.

My se jinak postihům nevyhýbáme a občas je dáváme, abychom odlišili, proč se ten který bonus nebo postih uděluje. Když se třeba při jedné z posledních her Urcuner snažil vyvolat mlhu v bažinách, tak jsme nastavili poměrně vysokou obtížnost (protože se pokoušel o obtížnou věc, jakkoli měl magickou dovednost), ale zároveň dostal hráč postih na dovednost, protože ta dovednost byla sice z příbuzného oboru, ale nebyla k tomu určena. Mohli jsme samozřejmě jen zvýšit obtížnost, abychom se vyhnuli postihu... ale pak by se ztratil ten důvod, proč to tam je. Pocitově jsme dali obojí a fungovalo to dobře.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplikovanější akce s opozicí

Příspěvek od boubaque »

Přiznám se, že si nejsem úplně jistý, co vnímáš jako problém, ale zkusím ještě doplnit Ectheliony.
MarkyParky píše:Otázka nastupuje ve chvíli, kdy doplním informaci, že hráčka do tunelu vůbec nevidí, je o dvě patra jinde, reaguje pouze protože pokus o útěk zaslechla/domyslela si z událostí okolo.
Pokud nechávala narůst břečťan právě s takovovýmhle záměrem, pak bych to řešil jako obyčejný konflikt, nejspíš bych ani nedával žádné bonusy nebo postihy. A to i kdyby už v inkriminovanou chvíli postava žádnou s tím spojenou aktivitu nevyvíjela.

Pokud ten břečťan nechala narůstat s jiným záměrem a teď se ho jen rozhodla improvizovaně využít, tak bych asi o nějakém postihu/bonusu popřemýšlel, ale dost možná bych hráčce zároveň dal bod osudu, protože mi to (takhle od počítače) připadá jako skvělý nápad :)
Kdyby nešla proti hráči, tak bych zvolil prostě vyšší obtížnost.
Tady se přiznám, že tomu moc nerozumím. Mluvíš o tom, že by si cizí postava měla házet, jestli překoná nějakou překážku (kterou nenastavil hráč)? Pak bych to vůbec neřešil hodem, měl bych problém nastavit sázky :) Nehledě na to, že pokud CP utíká hráčům, kteří už na to nemají vliv, pak nejspíš hráči předtím prohráli konflikt se sázkou, že jim postava uteče. A pak už mi nepřipadá vhodné dávat hráčům možnost závislou na náhodě.* Pokud bych hráčům tu možnost dal, pak záměrně, ale snažil bych se asi o nějaké dilema (můžete CP ještě chytit, ale když se mu budete věnovat, nestihnete něco jiného).
Protože ale jde proti hráči, rozhodl jsem se to řešit bonusem pro CP (protože Fate říká nedávej postihy, dávej bonusy protistraně).
Nejsem si jistý, o které verzi Fate mluvíš, protože jak Fate 2, tak Příběhy mají třeba postihy při sekvenčních konfliktech (boj apod.) a tuhle poučku si z nich nepamatuju. Navíc souhlasím s tím, co napsali E2 výš.

__________
* Samozřejmě záleží na žánru, ve kterém hrajete, i na důležitosti CP, ale pak bych to vnímal spíš jako: A jak se vracíte tunelem ze strašidelné tvrzi, vidíte pánova pobočníka zamotaného v břečťanu. Povídá: "Přátelé! Co jsme si, to jsme si... Když už mě neváže loajalita k upírovi, co kdybychom se usmířili?"
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Komplikovanější akce s opozicí

Příspěvek od MarkyParky »

Bubaque píše: Pokud ten břečťan nechala narůstat s jiným záměrem a teď se ho jen rozhodla improvizovaně využít, tak bych asi o nějakém postihu/bonusu popřemýšlel, ale dost možná bych hráčce zároveň dal bod osudu, protože mi to (takhle od počítače) připadá jako skvělý nápad :)

Pokud nechávala narůst břečťan právě s takovovýmhle záměrem, pak bych to řešil jako obyčejný konflikt, nejspíš bych ani nedával žádné bonusy nebo postihy. A to i kdyby už v inkriminovanou chvíli postava žádnou s tím spojenou aktivitu nevyvíjela.
Právě že to byla situace, kdy ten břečťan na scéně byl z jiného důvodu (původně ho tam přičarovala, aby se vůbec dokázali do té šachty dostat). Takže to byla improvizace, opravdu spíš ve stylu "ha on nám utíká a já ho zkusím na poslední chvíli nějak zastavit".

... za samotné provedení (včetně hezkého popisu) pak hráčka FP od ostatních hráčů dostala.*
Boubaque píše: Mluvíš o tom, že by si cizí postava měla házet, jestli překoná nějakou překážku (kterou nenastavil hráč)?
Ne, to byla samozřejmě chyba.... myslel jsem, kdyby hráčská postava překonávala překážku, blbě jsem to napsal...

Boubaque píše: Nejsem si jistý, o které verzi Fate mluvíš, protože jak Fate 2, tak Příběhy mají třeba postihy při sekvenčních konfliktech (boj apod.) a tuhle poučku si z nich nepamatuju. Navíc souhlasím s tím, co napsali E2 výš.
Jo, to máš pravdu, s tím konfliktem mě to nenapadlo.

Ta poučka je jak ve FC4, tak ve FAE, tak jsem měl pocit, že to je obecně přístup Fate-like her...


*Nutno podotknout, že mě to ale překvapilo. Jako ten popis byl moc hezký a řešení situace to bylo perfektní. Ale zároveň z mojí zkušenosti během hraní DrDII takovéhle nápady a popisy padají většinou jak na běžícím pásu, protože ty pravidla si to v postatě vynucují, takže mě trochu překvapilo, že tady to lidi (i ty) berete jako něco mimořádného, co by se mělo odměňovat nad rámec běžného hraní ;o)
Odpovědět

Zpět na „Příběhy Impéria“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti