Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Archiv Sammaelova projektu.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

toto je prvy text od teba co ma zaujal natolko aby som ho cely precital. fajne.

skor ako horror to na mna posobi ako dark fantasy, co vobec nie je chyba.
Dakujem corvus, aj ja z neho mam dobry pocit, predstavil som si sam seba ako hraca nie ako spisovatela, a netajim sa ze ma silne ovplyvnil zazitkom s hrania hry silent hill.{pri ktorej sa priznam ze naozaj citim dost neprijemne niekedy}. Navyse mi Lemmy pomaha a dava mi pripomienky ako sa to prejavy v hre co je velmi dolezite.
EDIT: Len by sa tomu hodilo profesionalne literarne spracovanie, ale to ked bude zakladna prirucka dokoncena sa dufam poriesi, popripade si niekoho na to najmem.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Alef0 »

Vidim, ze stary OaP bol zahodeny(?). Pozitivne hodnotim, ze zacinaju vznikat napady, ktore vidim pouzitelne aj v hypotetickej hre.

Hmla je dostatocne konkretna, uchopitelna a dokonca mam pocit, ze by to fungovalo bez neludskych ras.

Ked vidim horor, tak je to externy horor, kde z tmy budu vyliezat slizovite prisery s perim na tvari a zubami na chrbtoch.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Corvus »

dokonca mam pocit, ze by to fungovalo bez neludskych ras.
ano tiez ma to napadlo.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Ked vidim horor, tak je to externy horor, kde z tmy budu vyliezat slizovite prisery s perim na tvari a zubami na chrbtoch.
Nie je to len o tom ide o tych disfunkciach ktore hmla vyvolava, a taktiez neustala pritomnost toho odporneho praskotu a sepotu, ked sa hmla bude odlivat spolu s tmou bude rozbucha sa edesanom srdce zvysi tep, bude to ako ked ti z zil vytiahnu ihlu. Navyse pri hre moze tato noc kedykolvek prist, je to tak ako ked v silent hille zazvonila odporna sirena a mne naskocila husia koza lebo som vedel co pride.
EDIT: ked sme pri tom niektore mutacie budu naozaj neprijemne, najme tie ciro magickych bytosti ako su vily atd

EDIT 2: Co sa tyka ras tie chcem nechat pretoze je to aj o diskriminacii kasty magov, ktory su nuteny odyst do vyhnanstva. A ich skrytej vojne proti frakcii ducha stroja, ktoremu risa dlhuje take majetky za projekty priemyselnej revolucie ze sa povrava ze cisar je len zmanypulovanou babkou. Ked sa cisar dopocuje o tomto humbugu a uvadomi si tuzbu po moci Najvplyvnejsiej frakccie zformuje ligy s pravomocami a tym frakciu decentne vysachuje.Rasy pretvorim na obraz novej atmosfery.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Alef0 »

Zdroje hororu podla Bifiho:
* bezmocnost - postava nema prostriedky na vyriesenie situacie
* izolacia - samota, opustenie, strata istot
* slow grinding - moznosti postavy sa postupne zuzuju
* neznamo - postavy nevedia, co ocakavat
* twisted - tradicne prvky v pokrutenom kontexte
* nadprirodzenost/nepochopitelnost
* odpudivost/obludnost/zvratenost

Posledne styri sa imho daju podporovat settingom (su staticke), prve styri sa mi javia byt skor otazkou pribehu (su dynamicke).

Ale tu dost teoretizujem. Horor sa stane hororom az citanim/hranim a nie tym, ze vyhlasim "ajhla, horor" a potom sa budem hadat s divakmi, ktory v tom vidia nieco ine.

Tu je priklad sireny: ta malo podla mna taky efekt preto, lebo to bolo v pribehu. Sirena posobila preto, ze predosle sireny v pribehu posobili strach. Nie preto, ze niekto napisal ,,vzdy, ked zaznie sirena, rozhosti sa strach".
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Corvus »

myslim ze cim ' pre nas normalnejsi' bol svet pred pohromou, tym vacsi impakt budu mat tie zmeny ktore nastanu pri prichode tmy.
cize by som to s fantazijnostou povodnej Edesie neprehanal. povedzme ludia a par relativne neskodnych ras (vily, nejaki skriatkovia) ... a nove rasy by boli nove mutacie tychto starych ras + zvierat.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Ano sirena ti davala vnutorny pocit niecoho co ti zjezi chlpy pretoze vies ze nieco pride, nieco strasne ale nevies co a kedy. Velmi pekne zhrnutie bodov a som si isty ze sa v tomto settingu bude dat pouzit kazdy z bodov.

Co sa tyka ras:
Chrlic podporuje setting povestou a vizorom, alfair je jasny, dvergiar tiez a o chymere ani nevravim ale veci ako anjel, demon, taurus a podobne zalezitosti neaplikujem chcem sa pohybovat v korupcii, prehnitosti, opustenosti a diskriminacii.
cize by som to s fantazijnostou povodnej Edesie neprehanal. povedzme ludia a par relativne neskodnych ras (vily, nejaki skriatkovia) ... a nove rasy by boli nove mutacie tychto starych ras + zvierat.
Ano pohraval som sa s touto myslienkou, a je to zaujimave pretoze som tiez myslel na to ze edesania neboli zvyknuty na paranoje , depresie fobie, strach z tmy.
EDIT: Hra za tieto styri rasy bude aj tak tak rozdielna a zlozita najma pri pociatocnom testovani ze je zbytocne vyvijat dalsie. Kym tieto nebudu dotiahnute k dokonalosti a hratelnosti
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Lemmy »

Taky myslím, že několik ras není nutně potřeba - mohlo by to působit jako guláš, pokud tu jsou mutace a deformování.
U těch mutací vzniklých ras je jedna zásadní záležitost: Asi se projevují různorodě, takže se by se těžko určovala "jednotná" podoba (tělesná i duševní) některých takto vzniklých ras možných pro výběr hráčů - navíc se jedná pouze o zmutované jedince, kteří mají co dočinění s magií.

Ale - nechal bych to spíš na dané družině:
Buď si vybere hru s více rasami (více fantasy nádech) nebo jednoduše pojetí upraví tak, že jsou jenom lidé. Pokud chce hrát s rasami vzniklími díky mutaci, také není problém je udělat dle sebe.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Bifi »

Sammael, príjemne prekvapuješ, to už ma láka hrať.

Mne tie iné rasy (nie nutne ako hrateľné PC rasy) prídu ako potenciálne zaujímavé. Každú z nich tá tmavá strana zmenila, zmutovala. Na tej svetlej strane je ideálny predobraz rasy alebo kultúry, na tmavej strane odraz jej strachu, to, čím sa môže v najhorších snoch stať. Príklady:

** Kým na jednej strane ešte stále žijú veselí škriatkovia vo voľnej anarchistickej spoločnosti, ktorí pestujú huby a varia z nich pivo, na druhej stranu je to hierarchická temná tyrania škriatkov s ligotavými ostrými zubami, ktorí pomocou jedov a omamných látok varených z húb vyrábajú z najnižších členov svojej spoločnosti (t.j. škriatkov-otrokov) nemysliacich vojakov a lovcov a dovoľujú si dokonca občas zotročiť aj členov iných, väčších rás (napríklad spútaný obor, držaný na "sedatívach", ktorého pred bojom - s iným klanom, či útokom na ľudské obydlie - nadopujú látkou vyvolávajúcou vražednú nenávisť, pri ktorej dotyčný necíti bolesť).

** Wolfeni sú na svetlej strane ušľachtilí lovci žijúci v úzko spätých klanoch, so silným zmyslom pre svoju vlastnú (aj keď barbarskú) česť - napríklad nebojujú vyslovene zákerne a ušetria protivníka, ktorý sa vzdá. Záleží im na sebakontrole a uchovaní vlastnej tváre. Uctievajú lesné božstvá, stavajú im svätyne, uctievajú svojich predkov a staršinov, maľujú si na srsť špirály a ďalšie symboly ich predkov a božstiev. Ich zbrane sú z kameňa a kosti, primitívne, ale "úhľadné". Wolfeni na tmavej strane sú však vyšinuté samotárske bytosti, lovci, ktorí sa neštítia ničoho a ich cieľom je len získať čo najviac skalpov. Majú červené oči, sú neprirodzene zhrbení a na chrbte im trčia ostré štetiny. Hrozne rýchlo sa pohybujú na štíhlych končatinách a na ukrývanie sa využívajú tiene a tmu. Trpia záchvatmi vražednej zúrivosti. Ak sa dvaja stretnú, veľmi pravdepodobne sa dosekajú na smrť (aj keď občas možno vytvoria svorku). Namiesto malieb si na niektorých miestach (stehná, hruď a brucho) vyhoľujú srsť a jazvia kožu pod ňou, do ktorej vyrývajú zvrátené symboly temných bohov a spomienky na svojich zabitých nepriateľov. Používajú ligotavé zubaté čepele z kovu.


Každá bytosť má svoju "light" verziu a "dark verziu". Predstavte si to ako dve kresby. Na jednej je pekný, svetlý elf/trpaslík/škriatok/kentaur v jasných farbách, čistom oblečení a štíhlych líniách, na druhej (za zrkadlom) je to akoby tá istá postava, ale leží na nej tieň: je v tmavších farbách, má nenávistný úškľabok alebo nosí masku, vlasy jej stoja v špicoch, oblečenie je dotrhané či opatrené hrotmi, za opaskom jej visí odrezaná ruka. Môže byť aj fyzicky iná: pokrútená, štíhlejšia, hrbatá alebo naopak zhrubnutá a územčistejšia. Proste black metal.

Za fascinujúce považujem ale aj to, že sa ale zmenia zvyklosti týchto bytostí, celé ich kultúry (nielen že jedna má Cha+2 a druhá Str+2).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Každá bytosť má svoju "light" verziu a "dark verziu". Predstavte si to ako dve kresby. Na jednej je pekný, svetlý elf/trpaslík/škriatok/kentaur v jasných farbách, čistom oblečení a štíhlych líniách, na druhej (za zrkadlom) je to akoby tá istá postava, ale leží na nej tieň: je v tmavších farbách, má nenávistný úškľabok alebo nosí masku, vlasy jej stoja v špicoch, oblečenie je dotrhané či opatrené hrotmi, za opaskom jej visí odrezaná ruka. Môže byť aj fyzicky iná: pokrútená, štíhlejšia, hrbatá alebo naopak zhrubnutá a územčistejšia. Proste black metal.
Bifi ale ked si cital demo tak tie rasy su tak pisane kazda jedna ma svoju temnu stranu v podobe veci ktore ju zuzuju kazda ma svoje problemy ktorym musi celit. Teraz len musim tomu dat vacsi doraz pretoze kazduy znich tento priliv ovplyvni.

EDIT
Ale - nechal bych to spíš na dané družině:
Buď si vybere hru s více rasami (více fantasy nádech) nebo jednoduše pojetí upraví tak, že jsou jenom lidé. Pokud chce hrát s rasami vzniklími díky mutaci, také není problém je udělat dle sebe.
Ano s Lemmym zdielam rovnaky nazor.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Bifi »

Sammael píše:Bifi ale ked si cital demo tak tie rasy su tak pisane kazda jedna ma svoju temnu stranu v podobe veci ktore ju zuzuju kazda ma svoje problemy ktorym musi celit.
Hm? Nerozumiem, napíš viac. Hlavne o tých podčiarknutých pojmoch.
Sammael píše:Teraz len musim tomu dat vacsi doraz pretoze kazduy znich tento priliv ovplyvni.
Hm?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Pokusim sa Bifi odpovedat a dufam ze dobre vystihnem co chcem povedat ak nie pokusim sa znova

Takze zacnime takym alfairom, ten zije na hranici snov a reality, ustavicne bojuje s nocnymi murami, je na takyto boj aj viacej menej zvyknuty, stale vsak zije v napati, kedy sa co moze stat, predstav si ze utrpy mozgovu disfunkciu alebo dostane paranoje a depresie. Je to ako ked ta nieco trapy vo vnutry a ked sa nahulis a zle to padne dostanej strasne depresie ze tomu nedokazes celit.

Taka chymera sa naucila ovladat krce ako tak ale nikdy nevie kedy jej spodna celust napr ktora je mechanicka a ocelova, odyde a poruicha sa polame mu vsetky zuby a znetvory tvar viac ako je . Paranoje ze ublizi svojim milovanim neziaducim a neocakavanym krcom.

NApr dvergiar neviaze sa nanho eter edesii ale miri ano temny eter je to zda sa preco je stvoreny nastava nieco ako nova.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Corvus »

Sammael: toto uz zachadza do tvojho stareho stylu pisania... :>:o/ je to neprenositelne do hry podla mna.

to co napisal bifi mne osobne sedi viac.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Hmmm neviem nejako pravdu povediac rozoznat svo stary styp pisania a novy.
Kazdopadne bifiho napad s wolfenmi spracujem , pretoze som chcel urobit rasu takychto masochystickych bestii, a toto je idealna podoba.zda sa
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Aljen »

Toto sa mi paci podstatne viac ako O&P.
Uz to tu popisali predo mnou takze nebudem opakovat.
Pacia sa mi ked su veci jednoduche.
hmla so sladkastym nadychom a temnota
ktora meni ludi na emocionalne trosky, trebras podporenim ich temnej strany podobne ako sa switchuju rasy (co je uz podla mna aj interny horror), na blaznov, psychopatov, otupelych divakov

Dalsie nove rasy sa mi nikdy zvlast nepacili - ale je to o osobnej preferencii.
Viem si smelo tento koncept predstavit s klasickymi ludmi, elfami, trpazlikmi a orkami (chymera a chrlic je proste na mna moc ... ako hratelna rasa este viac)

---
Z nejakeho dovodu ked citam o Chymerinych krcoch tak mam krce ja ... znie mi to priserne
Spasm v anglictine je ok vyraz ale krc :eyecrazy:
---
edit:
Sammael: toto uz zachadza do tvojho stareho stylu pisania... :>:o/ je to neprenositelne do hry podla mna.

to co napisal bifi mne osobne sedi viac.
a s tymto suhlasim. Posledny prispevok bol pre mna zmatocny a totalne zahmleny s prichutou wannabecoolashell
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů