Demo

Archiv Sammaelova projektu.
Uživatelský avatar
Gatts
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 3. 2005, 00:19
Bydliště: Blava ne?

Re: Demo

Příspěvek od Gatts »

Quick Start/ Demo maju uzasnu vlasnost, vzdy su precitane kazdym kto si ich ma precitat... ako PC hrac hra dema skoro vsetkych hier ktore ho ani len nezaujimaju, tak ako vasnivy citatel si precita obalku snad kazdej knihy aj ked jej autor je trulo ci este horsie -> neznamy, tak aj hier majuce quick starty je dostatocne malo na to aby si hrac, hladajuci svoj dalsi objekt hrania, precita kazdy QuickStart, tomu neverim, to viem.

Od zaciatku som suhlasil s volbou dlzky ktoru Sammael zvolil, nikdy ma nebolo citat ako ziadam viac stran, ci dokonca slov.

Je ale potrebne hlavne Sammaelovi, tak vami ovplyvnenom v tejto oblasti, dopomoct rozoznat kratke a dobre a len kratke. Isto by nechcel zanechat dojem v citatelovi "to bolo kratke a.... no skratka unikatne kratke... taky axiom kratkosti"...

Ano spominate atmosferu, ano, je dolezita, aj kratkost je dolezita... ale sa tu vyjadrujete akoby viac ani nebolo. Ide totiz aj o inu dlzku ako pocet znakov/slov, o dlzku dojmu, ktory nie je zalozeny na atmosfere. Cele Demo je zatial este v plienkach... ale o to je dolezitejsie odputat sa od predsudkov, kratkych cielov a strachov... lebo ako aj clovek, ktoremu zanedbame vychovu je horsie napravitelny, motivovatelny ci usmernitelny ako ten o ktoreho sa starame od zaciatkov.

Vy chcete len aby Sammaelovo dieta hralo na klaviri a tam ho tlacite, na gulatu tocitu stolicku a lepite mu lepiacou paskou ruky na klavesy... nestarate sa co potrebuje jest, co ma rad, co ho bavi, ci je dobre ci zle, akoby ste ani mu nechceli pomoct, uz len vidite seba ako dufate ze bude hrat lepsie ako ten co pre vas hral minule, len preto ze vsetku svoju energiu (povazujuc ju za vzcnu) tlacite do not a tie tlacite do uboheho dietata... dielo, aj toto demo, je dieta a teda potrebuje viac ako len ciel... poprve takymto tempom to decko nikdy hrat nebude, lebo skape od hladu, ak prezije, tak len preto ze zacne zrat noty... a az vyrastie jeho hudba sa vam isto pacit nebude, tak preco tak stereotypne a laicky tlacite pilu, ked sa este ani cirular netoci?

Dakujem ze sa delite o to co sa vam paci... a ze teda (mozno aj s dobrym umyslom, comu neverim) presadzujete vase osvietenstvo. Ale to nepotrebujeme, nechajte si to.

Poznamka: Bifi postol text pred mojim [10:43], no na ktory v tomto prispevku nereagujem v texte nad, ale v len v texte pod.

Add-on : to Bifi -> opakujem - nikdy som nepresadzoval ani nepresadzujem aby bola prirucka dlhsia ako je. Ocividne cela tato diskusia skoncila ako nedorozumenie a bol by som rad ak by skoncila.

O co mne islo, je zanechat Sammaelovi co najvacsi podiel originality, menej sa lamat smerom "ale takto to predsa je aj u susedov" a vynut sa tak lacnemu "klonovaniu" len sa k tomu nezne priklanat, aby zas nebol uplne z radu trciaci, len tak aby si ho vsimli... a zostali vdacne verni... Vsetci vieme ako to "ma" vyzerat, ale neprizname si ze prd vieme co naozaj zakaznik moze chciet - to je nemozne, chcem preto aby Sammael dal to najlepsie zo seba, bez zbytocnej "spionaze/zlodejiny", zvysok nechat na skutocnom zakaznikovi. Nie je dolezite cim je podobny, ale cim je iny. A vobec nemusi nic rossirovat, ale ak ma pocit ze ma co povedat povedat to... povedat to aj keby mal nieco ine, co by tam mozno malo byt, vyhodit... tak ako sa rozhodol nevedovat bohom, lebo nie je priestor... ale potom by mal zvolit stylizaciu ktora by ubrala bohom na dolezitosti, zatial vyznievaju dolezito. Vobec nemusi mat v Genezis viac ako dve strany, ale potom moze preskocit cez bohov a chory a blahblah rovno k Samaelovi, naco spominat etapy len preto aby napisal ze ich vlastne nebude spominat... a podobne. Dve stranky nech zostanu, ale stale mi zostava zahadou co je Sammaelovske, co je to jeho "tajomstvo" ktore mi chce predat, co to za cloveka? Cim je jeho svet iny ako tisice inych? Co je to nad cim sa naozaj pozastavim? V tomto keby ste mu radsej pomohli, lebo ja a uz vobec nie Sammael nemieni zrobit viac textu, ale prave on potrebuje podporit svoju kreativnu stranku, pomozte mu vytiahnut zo seba sameho viac, ja viem ze to v nom je.
Naposledy upravil(a) Gatts dne 9. 1. 2009, 11:12, celkem upraveno 1 x.
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Demo

Příspěvek od Aljen »

Som na tom rovnako ako Alef0.

Detaily, fakty a kilometre textu to je pekna vec ... ked je dany setting pritazlivy. Ked ma koncept ktory ma chyti a nepusti.
Ak to nie je originalne (Co z mojho pohladu O&P zatial velmi nie je), tak to musi byt vyhotovene pritazlivo, mat klasicke veci vypovedane stylom ktory ma zaujme ... a to je prave atmosfera. Viem si predstavit hrat aj v highfantasy WOW svete ak ma niekto navnadi atmosfericky.

Ano prave ilustracie a mnozstvo feelingovych textov, kratke poviedky, sceny. Detaily v nich typu farba plasta prisluhovacov inkvizitora, pach demona, cengot krystaloveho mesta a skripot ked sa rozpada pod kopytami uprostred boja cechovmi daju omnoho lepsiu predstavu ako vypocet dynastii od stvorenia Stvoritela.

Nezaujima ma ze mec svateho Ezechiela ktory v 4tej ere Druheho prichodu TE.MNA(TM) utal nos velkemu zlemu Flkovi(TM) sa vola Kronochrostnoj. To je pre moju hru takmer nepodstatne. Ako GM si to ak to nahodou budem potrebovat bud vymyslim alebo najdem v podrobnom settingu kdesi na zadnej strane v registri.

Mam uz nejake skusenosti a tak porovnavam. Co ma zaujalo a cim. A preco som sa uz vopred na hru tesil alebo tesim.
DarkSun, S.T.A.L.K.E.R, Kriziacke staty v Trose, Hyperion, Pendragon,
Tak som chapal aj zmysel Dema. Zaujat ma a navnadit ma na finalny produkt. A preto pisem co sa paci mne

Taky je ucel fora nie? Vymenit si s ostatnymi nazory, myslienky a pohlady na veci.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Demo

Příspěvek od Joe »

Gatts,

to, že by všetci čítali všetky Quick-Starty a všetky Demá, vôbec nie je pravda.
Keď otvorím Quick-Start od autora, ktorý ma zaujíma, a vidím, že po prvej stránke ma to nezaujalo, ďalej nečítam. Viem totiž odhadnúť štýl a pokračovanie a poznám sám seba natoľko, že viem na začiatku povedať, že toto sa mi páči a toto nie.

Som zvedavý, čo Sammael prinesie, teším sa na budúcu sobotu.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Demo

Příspěvek od Lemmy »

Joe píše: Menej je pre mňa na 99% vždy viac. To znamená, že keď otvorím Quick-Start (Demo) pravidiel RPG, očakávam stručné vyobrazenie toho, o čo vlastne v príručke/hre ide a prečo vlastne túto príručku čítam (a či by som radšej nečítal nejakú inú).
Haleluja. Přičemž dodám (shrnu): stručné, ale jasné a výstižné - atmosférické a určující
Gatts píše: Vy chcete len aby Sammaelovo dieta hralo na klaviri...
Toto jsme už nějakým způsobem řešili a snad vyřešili... nedochází mi motiv tohoto prohlášení, takže to nechám být :think:
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Demo

Příspěvek od Alef0 »

Pisanie nie je matematika, s tym suhlasim. Ak by jestvoval vzorec, formula, predpis na genialnu knihu, bolo by na svete sveta žiť (pun intended). Jestvuje veľa monumentálnych diel v svetovej literatúre, ktoré sú obsahom jednovetné -- a nie sú to nutne poémy -- ale obsahujú hlboké myšlienky, na ktorých možno vystavať svety. Príkladom, ktorý často uvádzam, je Iľja Iľf a jeho denníky, kde útržok poviedky o Rimanoch v sovietskej Odese vo mne vzbudil záujem. Ale i naopak: mnoho klasikov svetovej literatúry písalo diela, ktoré svojim rozsahom zapĺňali policu, a možno práve to ich zaradilo medzi velikánov. Motivácia skracovať nevzišla z mojej hlavy. Koniec koncov, všimnime si dnešnú uponáhľanú dobu, ktorá istým spôsobom podnecuje čitateľov k minimalistickej forme. (Aký je tvoj názor? Si za kratšie či dlhšie diela?) Osobne musím mať veľkú odvahu a motiváciu prečítať si nejakú monumentálnu príručku a to bez ohľadu na to, či ide o rolovú hru alebo Píseň ledu a ohně. Malý rozsah podľa mňa vychádza z viacerých faktorov. Po prvé, samotné demo už svojim názvom neevokuje päťstostranovú buchľu. Práve naopak, krátky rozsah znamená, že čitateľ si ho prelistuje a usúdi, či má zmysel investovať čas, energiu a úsilie do ďalšieho štúdia. Je na autorovi, aby v tomto kratučkom diele ponúkol čo najviac. To prirodzene nie je ľahké (ako sa zrejme zhodneme). Rozhodne je to test autorových schopností. Po druhé, krátkosť dema považujem za výhodu. Ako už bolo mnohokrát povedané, demo (čiže ukážka) otestuje autorove schopnosti nie len z hľadiska schopnosti vyjadrovať sa účelne a kompaktne, ale aj zo schopnosti vôbec niečo dohotoviť. Fóra sú plné produktov, ktoré mali v úmysle spasiť svet, a následne skončili v zabudnutí. Dôvody azda nemusím rozoberať: nadšenie tvorcov opadne, prídu zaujímavejšie hry a príležitosti alebo samotní autori jednoducho ostanú v úžase pred penzom práce, ktoré musia vykonať a ktoré im na začiatku nebolo evidentné. To, že autori dokážu zhotoviť demo, je hmatateľným dôkazom ich nadšenia a podporuje ich v ďalšej činnosti. To, že beriem na svoju stranu čitateľa možno ľahkovážnym spôsobom, som si ,,nevycucal z prsta". Mojim východiskom je množstvo jestvujúcich diem (ach, ohybná slovenčina :-)), ktoré sú rozsahovo minimalistické. Odkazy možno nájsť v inej téme, zasielal ich tam Joe. Len zhrniem: Degenesis má 15 strán, z toho ledva 4 sa venujú svetu. Mnohokrát mnou omieľané demo k Eberronu malo, myslím, 16 strán, pričom text tam bol v minimálnej forme. Ďalšia inkarnácia tohto dema mala 66 strán, ale tie boli zahltené úžasnými ilustráciami a rovnako text prinášali v kusej, priam komiksovo bublinovej forme. Je na zváženie, či snaha ísť proti prúdu bude mať zmysel. Osobne si myslím, že poprední komerční dizajnéri vedia čo robia, čo je potvrdené aj predajnosťou. To, že sa Sammael rozhodol spraviť svet na minimálnom počte strán, je prirodzená vec (a mám na tom istý malý podiel). Úplne súhlasím s tým, že ako platiaci zákazník si vyberieš, do čoho investuješ peniaze. To, že zlučuješ do jednej škatule strohý svet v demo a originále, mi pripadá ako _dramatické_ zjednodušovanie. Opäť opakujem: demo svojou strohosťou v rozsahu má prinášať bohatosť obsahu. Plná príručka je obsahom neobmedzená a môže si dovoliť plne rozvinúť načrtnuté vec. (Lež i tam treba vážiť, aby to neskončilo povestným anglickým everything but a kitchen sink). Navyše, za demo neplatíš a tvoja časová investícia je minimálna. Stručne: demo kompaktné, plná príručka neobmedzená. Ak je Sammaelove doteraz zverejnené dielo nepochopené, znamená to opäť viac vecí. Možno je ponúkané nesprávnemu publiku (tu je však otázka, čo je správne publikum, keď bolo explicitne oznámená, že dielo má univerzálne cieľovať všetky vekové kategórie bez rozdielu). Možno je publikum až príliš kritické (túto možnosť pripustil Markus). V tomto prípade je riešenie jednoduché: zmeniť pole pôsobnosti a vybrať si iných kritikov. Aj tí sa totiž môžu mýliť. (Umberto Eco vyhlásil o Mene ruže, že čitateľa, ktorý sa nevie prelúskať prvými sto stranami chápe. Znamená to, že nechce pristať na hru iniciovanú autorom). Z tvojich reakcií mám pocit, akoby si trochu znevažoval doterajšiu kritiku a kritikov a považoval ich za nekonštruktívnu. Toto vo mne vzbudzuje údiv. Všimnime si, akými dramatickými a masovými iteráciami prešlo dielo za dva mesiace. Predstava, ktorá bola nejasná, nabrala práve vďaka kritikom z fóra jasnejšie kontúry. (Má ešte veľmi veľa nejasností, ale to je iný príbeh.) Skúsme si predstaviť hypotetickú situáciu, že by Sammael nekonzultoval svoje materiály s fórom. A odhadnime, asi ako by dielo vyzeralo. (Nijak a mŕtvo, poviem bez obrúska). (Ak máš sumárny pocit, že fórum nie je konštruktívne a chceš ho opustiť, je to na tebe. Poradím len drobnosť: každý autor, ktorý odišiel s rachotom a krikom o nepochopení, pôsobil detinsky.) Rozoberme ešte tretiu háklivú možnosť a to je tá, že Dielo nie je celkom dokonalé a naozaj má značný počet chýb a nejasností. Namiesto kontrakritík (ktorých už bolo viac než dosť a vďakabohu ustali) sa skúste ako autorský kolektív zamyslieť nad tým, či na nich _predsa_ nie je aspoň zrnko pravdy. Na tomto fóre sa pohybujú ľudia, ktorí o oblasti, v ktorej chcete pracovať, vedia toho skutočne veľa a sú ,,hrdinami" (nech už to znie akokoľvek pateticky) tejto komunity. Už len tento moment a rozsah skúseností by vo mne budil dojem, že naozaj vedia, čo hovoria. Vráťme sa k rozsahu. Neviem prečo považuješ za jediného reprezentanta krátkych, no atmosferických diel, len poémy. Ale tomu som sa venoval vyššie. Ako vravíš, hra tohto typu musí prenechávať priestor na pôsobenie fantázie. Ale to, že vybuduješ osemstostranový foliant, nemusí nutne znamenať, že to bude mať zmysel a že to bude užitočné. Značné množstvo hráčov hrá vo svojich vlastných svetoch, ktorých popisy by sa dali zhromaždiť možno na pár stranách. Keď som hrával Eberron, stačila mi základná príručka a pár strán na to. Hráči chcú hrať. Hráči nechcú čítať. (Prirodzene, sú aj výnimky). Ak už čítajú, tak skôr v podobe príbehov a osudov postáv, než v suchých opisoch nesúvislých súčastí sveta. Príbehy a osudy postáv ich totiž inšpirujú, pretože dávajú i v rolových hrách príležitosť povedať ,,chcem byť ako on". Intermezzo, ktoré malo byť na konci, ale tu mu bude lepšie. Gatts, zrejme si spoluautorom. Dobre, ak máš pocit, že treba mať veľké demo, pretože strohý svet nezaujme čitateľa, máš jedinú možnosť, ako vyvrátiť to, čo bolo napísané vyššie. Urobte demo, ktoré je rozsahovo veľké a publikujte to. Ak budete úspešní (a ja vám držím palce), budete pioniermi. Siahodlhé príspevky o tom, že krátky rozsah nebudí atmosferu, mi prídu ako mlátenie prázdnej slamy. Ak by som chcel byť náročky veľmi nepríjemný (v protiklade so samým sebou), tak za dva(!) mesiace vznikli štyri(!) strany textu. Koľko rokov bude trvať vznik celej, povedzme 100+ stranovej príručky? Motivácia dôjde skôr, než bys řekl švec. Urobte svet, ktorý budí atmosféru na sto stranách. Ak pripomienky od ľudí nechcete (súdim podľa vety "nepotrebujeme ich"), tak prečo sem chodíš debatovať? Nie je to strata času, ktorá môžeš investovať do tvorby sveta? Zavrite sa so Sammaelom do pivnice a vylezte na Vianoce s hotovým svetom. Uvidíme, či z toho niečo bude. (Koniec náročky nepríjemnej pasáže, ktorá sa nezhoduje s autorovým skutočným názorom). Koniec intermezza. To ma vedie k interesantnej pointe, ktorú si spomenul. Koľko hier založených na knihách poznáme? Množstvo. Vystihol si presne poému. Svet budovaný v knihe je totiž budovaný samotným autorom a jeho elementy sú zavádzané podľa potreby príbehu (Včera som čítal peknú analógiu o Čechovovej puške. (Ešte stále čítate wall of text?) Puška, ktorá v prvom dejstve visí na stene, musí rozhodne byť v príbehu použitá). Keď si čítal Hobita a jeho príbeh, videl si jaskyne, elfov, draka a meč. Kniha ťa previedla príbehom, ktorý ťa fascinoval a prebudil predstavivosť. Lenže! Autor nepostupoval tak, že navrhol komplet Stredozem so všetkými Sauronmi, Barad Durmi, legendami o Akallabeth, Istarmi a hudbou stvoriacou svet. Budoval svoj svet zdola nahor podľa potreby. Až pri revízii Pána prsteňov sa ukázalo, akým bohatým a monumentálnym svetom je Arda. A presne takto postupuje kopa hráčov. Svoj svet pri hraní hier si budujú rovnako zdola. Najprv dedina, potom najbližšie mesto, potom kráľovstvo za kopcom. A po dvoch rokoch hrania zistia, že naozaj majú rozľahlý svet, ktorý funguje. Samozrejme, funguje aj opačný prístup, zhora nadol. Do hotového sveta sa dosadia postavy a príbehy. Hráč by si mal nájsť priestor pre postavy a voliteľne mať inšpiráciu. Aby si mohol tiež povedať ,,chcem byť ako oni". Aj Sammael sa rozhodol budovať prostredie od abstraktného ku konkrétnemu. (Bežte hrať, že vás to ešte baví, však ja ako autor som už zaspal!) Navrhuje si svet od stvorenia, dosadzuje si svoje ,,Saurony" a pady anjelov a až potom predpokladá, že do toho sveta zapadne malý Frodo a veľký drak. Žiaľ, chvíľkovo mám pocit, že aj na toho Froda sa zabúda. Akoby Sammael písal len pre radosť z tvorenia svetov, nemysliac na čitateľa a už vôbec nie na hráča. Prosto pre radosť z písania a radosti z tvorenia. Tento postup nemožno kritizovať, ale potom je otázka, komu má text slúžiť. Práve to je obrovský rozdiel medzi knihou a rolovou hrou. Kniha nemá byť interaktívna a rolová hra ťa nemusí nutne previesť pripraveným príbehom. Kniha je výborným zdrojom a prameňom nápadov pre rolové hry. K jestvujúcemu príbehu si môžeš pridať ďalší, podobný. Naopak je to však oveľa komplikovanejšie a pre čitateľa obzvlášť v situácii, keď nevie ako svet uchopiť. (Osobne mám napríklad stále problém s Vampirom: the Masquerade, kde úžasný originálny svet je taký prepracovaný, že neviem, ako by sa v ňom mali správať postavy.) Mám trochu pocit, že ty si skôr človek, ktorý chce čítať svety, prípadne ich tvoriť, pretože to pôsobí radosť. Lenže stvoriť svet, ktorý má inšpirovať mnoho ľudí, na mnohých stranách nemusí obsahovať požiadavku na veľa strán. Môže to skôr vypáliť paradoxne. Svet bez príbehov nemusí zaujať ani čitateľov (chýbajú tam príbehy) a nemusí zaujať ani hráčov (tí si totiž urobia často oveľa originálnejší svet za oveľa menšie energetické náklady.)
Naposledy upravil(a) Alef0 dne 9. 1. 2009, 11:29, celkem upraveno 1 x.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Demo

Příspěvek od Joe »

What the...

WALL OF TEXT! WALL OF TEXT ALAAAAAAAAAAARMMMMMMM!!!!

Obrázek
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Demo

Příspěvek od Lemmy »

Joe: Bod $D :clap:

Nicméně docela dobrý post (Alef).
Uživatelský avatar
Gatts
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 3. 2005, 00:19
Bydliště: Blava ne?

Re: Demo

Příspěvek od Gatts »

Joe píše:Gatts,

to, že by všetci čítali všetky Quick-Starty a všetky Demá, vôbec nie je pravda.
Keď otvorím Quick-Start od autora, ktorý ma zaujíma, a vidím, že po prvej stránke ma to nezaujalo, ďalej nečítam. Viem totiž odhadnúť štýl a pokračovanie a poznám sám seba natoľko, že viem na začiatku povedať, že toto sa mi páči a toto nie.

Som zvedavý, čo Sammael prinesie, teším sa na budúcu sobotu.
Presne to som mal na mysli, ze sa dostanes ku Quickstartu za kazdu cenu... to ze to odlozis po prvej stranke, ci dokonca paragrafe... to je prave moj point celeho tohoto cohosi:

Sammael mal a ma uzasnu myslienku o svojom svete, o Sammaelovi ako padlemu anjelovi, o zapletke... ale prave skracovanim sa z toho stalo nieco co by mna osobne donutilo nedocitat to, ale radsej civiet na strop a cakat na zazrak luteranov.

Kedze ste tu spolocne ritualne zavrazdili druhu z dvoch moznosti: rozsirit demo, zostava ta druha, o ktorej sa bavime tak povrchne akoby bud bola faktom, alebo nezaujimava, ktora ale mne nahana hrozu: ked uz mame obmedzenie na dlzku, ako tam dostat tu geniualnu myslienku... zatial mam pocit ze pra vas vsetkych je to samo sebou, ze sammael vstane, opluje susedovi auto, otrtka mu dceru a napise genialne dvojstranove demo, na ktore akoby ste si uz pripravovali servitky... ale prave od vas (preto tu aj je) caka pomoc typu mladsieho brata vzhliadajuceho k starsiemu bratovi, ktory zatial neprejavil nic len svoju aroganciu a samoegohladkanie... sammael uz dobre vie co mate radi, ale tuzi vediet ako to ma dostat na papier. On akoby to nerobil pre seba, pre buduceha zakaznika, ale pre vas, tak si jeho oddanost trosku vazte... ci ste zas tak zaskoceni a neviete o com tocim?
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Demo

Příspěvek od Alef0 »

Gatts: moja reakcia je v mojom predoslom poste. Skus si ho precitat a vyjadrit sa k nemu.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Gatts
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 3. 2005, 00:19
Bydliště: Blava ne?

Re: Demo

Příspěvek od Gatts »

Odkaz pre Sammaela na zaklade Alef0-vho (velmi dobreho) prispevku : co tak opustit text/obrazok/text a prejst na hybridnu komiksovu / bulbinkovu verziu, kde be nejestvoval obrazok bez textu a text bez obrazku (nemusi to byt cisto komiksove, ale viac komiksove ako len ilustorana kniha... ) mam pocit ze to by mohlo citatela viac a lahsie priputat... nech uz to znie akokolvek lacno :)

Alef0: precitam si to este raz a az potom sa vyjadrim, zaujalo ma to tak ze si to mienim precitat este aspon raz
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Demo

Příspěvek od Joe »

Gatts,

ale veď je to práve Sammael, kto hru tvorí, nie? On musí mať hlavný nápad o tom, čo je na hre také zaujímavé, aby to mohol a bol schopný vydať a úspešne predať ľuďom a aby ich to zaujalo.

My mu do hlavy bohužiaľ nevidíme a tak môžme pomáhať s čiastkovými vecami a radami, nie so základom hry a prostredia... Ak totiž sám nemá utriedené myšlienky a čaká na rázcestí na kopnutie múzy... tak my tou múzou určite nie sme! My sme pocestní, ktorí mu môžu pomôcť tu a tam, ale nie ho nasmerovať správnym smerom, ktorým chce ísť on sám.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Gatts
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 3. 2005, 00:19
Bydliště: Blava ne?

Re: Demo

Příspěvek od Gatts »

Joe píše:Gatts,

ale veď je to práve Sammael, kto hru tvorí, nie? On musí mať hlavný nápad o tom, čo je na hre také zaujímavé, aby to mohol a bol schopný vydať a úspešne predať ľuďom a aby ich to zaujalo.

My mu do hlavy bohužiaľ nevidíme a tak môžme pomáhať s čiastkovými vecami a radami, nie so základom hry a prostredia... Ak totiž sám nemá utriedené myšlienky a čaká na rázcestí na kopnutie múzy... tak my tou múzou určite nie sme! My sme pocestní, ktorí mu môžu pomôcť tu a tam, ale nie ho nasmerovať správnym smerom, ktorým chce ísť on sám.
Presne Joe, on to v hlave ma a co nema bude mat, a stoji to za to... ak by to dostal von, tak ako to tam ma, som jeho prvy zakaznik... preto vnimam ako povinnost pomoct vycucnut to z tej jeho hlavy, ale nezaskrtit to pupocnou snurou, a dufam ze vy sa pokusite zhostit toho isteho-> nechat Sammaela byt Sammaelom, ale popritom z neho dostat dielo von. [hlavne aby otecko aj dielocko zili, co je zatial neiste v oboch pripadoch]

Tak ako jeho buduci zakaznik od neho bude ocakavat vtiahnutie do deja, predostrenie hracieho sveta a to vsetko za prijemnej rozpravkovo hororovej fantasy atmosfery, tak Sammael ocakava od totho fora vytiahnutie jeho vlasntych myslienok za pomoci profesionalnych myslo-porodnych bab - vas.

A myslim si ze muzou mu kludne byt mozme IMHO... a nemusite sa bat zodpovednosti, on vie ze ak bude neuspesny, je to jeho neuspech.

BTW - mam pocit ze on robi vsetko aby sme mu do tej jeho makovice videli... co ty na to, S.?
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Demo

Příspěvek od Sammael »

Dovolte aby som sa k tomuto vsetkemu vyjadril wall of teeeext to mi robite z rana?
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Demo

Příspěvek od Bifi »

Ja si hlavne nemyslím, že atmosferickejší/poetickejší text je nutne aj dlhší text. Atmosféra je hlavne o spôsobe vyjadrovania, o voľbe slov, náznakoch, prirovnaniach - pozrite Aljenov post vyššie.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Demo

Příspěvek od Alef0 »

Gatts, mam dve otazky:

a) precital si si moj megaprispevok
b) aky je tvoj vztah k Sammaelovi? Vy ste spoluautori? Si jeho hovorca?
----------------------------------------------------------------------------------

Teraz poviem za seba (predpokladam, ze si jeho hovorcom): trochu vidim rozpor v tom, co ocakavas odomna ako citatela for ty a co ocakavam ja.

Moj pohlad je taky, ze ja maximalne mozem prihliadnut k hotovym textom a vyjadrit sa k nim par viac-ci-menej zdrbavajucimi poznamkami. (Takto to funguje v inych projektoch). Na to mam cas, aj energiu.

Ty ocakavas "vytiahnut z hlavy" pomocou porodnych bab. Lenze vytahovanie znamena casto to, ze ja ako porodna baba, sa namakam minimalne tolko ako regularny clen autorskeho kolektivu. Spolupraca v tomto zmysle znamena pre mna "Sammael vymysli vec, komentare doklepu detaily". Priklad: zverejni sa demo, komentare ho vylepsia. Toto funguje napr. pri Ecthelionovic hre.

Postup "Sammael ma hmlisty napad, skusme to z neho vypacit" je domenou autorskeho kolektivu a to by sa malo robit nazivo a nie cez forum. Je to pristup, ktory ocakava odomna aktivny pristup. Lenze to ma robit primarne autor.

Sammael chce robit svet. Sammael ma viziu. Sammael ma vyvijat iniciativu a byt aktorom. Ja mozem byt len tym, kto reaguje.

U mna totiz ide o energiu a volu investovat mnozstvo casu do projektu a spolupraca v duchu, kde pol roka sedim na fore a som v pozicii kritika, ked za ten isty cas mozem prelozit Mountain Witch, alebo hrat alebo sa naucit bibliu naspamat, je model, ktory nedokazem nasledovat.

Inak povedane, situacia, ked mam byt dotlaceny do zodpovednosti autora projekte, kde autor nechcem byt, mi nevyhovuje.

Ja chapem, ze nie kazdy dokaze dat svoje myslienky na papier. Na to si ale treba bud najst regularnych spolupracovnikov (a necakat na fore, ze sa ludia budu hrnut), alebo jednoducho sa zmierit s tym, ze mam napad, neviem ho spisat, co uz. (Napr. nosim v hlave uchylny napad na jednu hru, a tiez ho neviem spisat, jednoducho hra nevznikne).

Prave tieto rozpory vo vnimani vedu k smutnym vyrokom typu "nechajte si to pre seba" a "vy chcete, aby dieta hralo na klaviri".
Naposledy upravil(a) Alef0 dne 9. 1. 2009, 12:25, celkem upraveno 4 x.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů