KAPITOLA c.1- VLASTNOSTI
KAPITOLA c.1- VLASTNOSTI
VLASTNOSTI
V hre Oceľ & Plameň vlastnosti postáv určujú ich fyzické a mentálne charakteristiky. Takmer každý hod, ktorý v hre hodíš bude ovplyvnený bonusom alebo postihom ktorý závisí od vlastností tvojej postavy. Tvoja postava ma šesť vlastností: Silu(skratka Sil), Obratnost (Obr), Odolnosť (Odl), Inteligenciu (Int), Múdrosť (Mdr) a Charizmu (Cha). Ich hodnoty určíš nasledujúcim spôsobom:
Hodnoty vlastností
Hrdinovia vo svete O&P sú o niečo silnejší , húževnatejší, múdrejší a rýchlejší než prostý ľud. Každá z postáv ma na samom začiatku všetkých šesť vlastnosti s hodnotou 10. Pán hry nasledovne hráčom udelí určitý počet bodov. Ich počet určí podľa toho akú hru chce po diskusii s hráčmi rozohrať a ktorú z líg si pre hru zvolia. O&P podporuje tri rôzne typy hry:
liga nováčikov
Slabšie postavy, zdaleka nie hrdinovia(15-18 bodov). Členov takejto ligy tvoria väčšinou prostí občania, ktorých guvernéri príslušných cechov poslali na podporu cisárskeho dvora, čoby kováčov, študentov alebo agitátorov. V cisárovom paláci si svoje miesto našli sformovaním dobrovoľnej ligy v obraz ligy ríše. Prácu im prideľujú nižšie úrady. Túžia po tom stať sa právoplatnou ligou cisárskeho dvora a snažia sa dosiahnuť vyšší štatus, ujímajú sa väčšinou na prvý pohľad nezaujímavých úloh, ktoré často končia neočakávane. Jedná sa prevažne o mladých občanov a členov cechov, niekedy sa do takejto ligy pripletie outsider zaslepený ambíciami.
liga Ríše
Silnejšie postavy(19-24 bodov). Členov ligy Ríše tvorí skupina naozajstných hrdinov, ktorý svojimi vlastnosťami mnohokrát prevyšujú prostí ľud. Ujímajú sa ťažkých úloh, ktoré im prideľuje jeden zo senechalov cisárovho dvora. Či už sa jedná o vojnové ťaženia proti Abosanovým hordám, inkvizičné pátrania po kacíroch a temných prorokoch, alebo eskortu rýchleho nasadenia. Liga ríše je jednoducho formácia, ktorá ma neustále nejakú prácu. V mene cisára riešia dilemy podľa vlastného uváženia, majú dokonca právomoc na mieste trestať hriešnikov a previnilcov. Vydávajú sa do nehostinných krajov a destinácii len aby splnili seneschalovu žiadosť.
Cisárova liga
Preslávený hrdinovia(25-30) plus majú povolené prekročiť hodnotu vlastnosti 18. Členov ligy najvyššieho stupňa vyberá sám Cisár, za pomoci emisárov a líg ríše hľadá jedincov, ktorý sa mimoriadne líšia od ostatných v svojom okolí. Ponúka im mimoriadny žold a robia preňho tú najdôležitejšiu prácu, robia jeho ochranku keď opusti brány palácu, bojujú bok po boku arcibiskupa v trpkom ťažení, riešia tie najdôležitejšie politické spory medzi cechmi, bránia cisárove najvyššie hodnoty. Odvracajú útoky drakov a obrov, sú idolom v očiach ambicióznych nováčikov ako aj starých veteránov, ženy ich milujú, deti si ich kreslia kriedou na chodníky a nepriatelia dobre poznajú ich mená. Kam stúpia, tráva nerastie.
Každý takýto bod zvýši hodnotu vlastnosti postavy o 1, ak sa takáto hodnota vyšplhá na číslo 15, musí hráč na jej zvýšenie o jedna použiť 2 body, pri hodnote 16,17, 3 body a pri hodnote 18 štyri body. Navyše sa môže rozhodnúť niektoré z vlastností určiť ako svoju slabú stránku a znížiť ich hodnotu z 10 na 8, čím získa 2 body na prideľovanie. Nesmie sa stať aby hodnota akejkoľvek z vlastností pri tvorbe postavy klesla pod hodnotu 8 alebo prekročila 18( v tomto prípade je jedinou prípustnou výnimkou Cisárova liga).
V hre Oceľ & Plameň vlastnosti postáv určujú ich fyzické a mentálne charakteristiky. Takmer každý hod, ktorý v hre hodíš bude ovplyvnený bonusom alebo postihom ktorý závisí od vlastností tvojej postavy. Tvoja postava ma šesť vlastností: Silu(skratka Sil), Obratnost (Obr), Odolnosť (Odl), Inteligenciu (Int), Múdrosť (Mdr) a Charizmu (Cha). Ich hodnoty určíš nasledujúcim spôsobom:
Hodnoty vlastností
Hrdinovia vo svete O&P sú o niečo silnejší , húževnatejší, múdrejší a rýchlejší než prostý ľud. Každá z postáv ma na samom začiatku všetkých šesť vlastnosti s hodnotou 10. Pán hry nasledovne hráčom udelí určitý počet bodov. Ich počet určí podľa toho akú hru chce po diskusii s hráčmi rozohrať a ktorú z líg si pre hru zvolia. O&P podporuje tri rôzne typy hry:
liga nováčikov
Slabšie postavy, zdaleka nie hrdinovia(15-18 bodov). Členov takejto ligy tvoria väčšinou prostí občania, ktorých guvernéri príslušných cechov poslali na podporu cisárskeho dvora, čoby kováčov, študentov alebo agitátorov. V cisárovom paláci si svoje miesto našli sformovaním dobrovoľnej ligy v obraz ligy ríše. Prácu im prideľujú nižšie úrady. Túžia po tom stať sa právoplatnou ligou cisárskeho dvora a snažia sa dosiahnuť vyšší štatus, ujímajú sa väčšinou na prvý pohľad nezaujímavých úloh, ktoré často končia neočakávane. Jedná sa prevažne o mladých občanov a členov cechov, niekedy sa do takejto ligy pripletie outsider zaslepený ambíciami.
liga Ríše
Silnejšie postavy(19-24 bodov). Členov ligy Ríše tvorí skupina naozajstných hrdinov, ktorý svojimi vlastnosťami mnohokrát prevyšujú prostí ľud. Ujímajú sa ťažkých úloh, ktoré im prideľuje jeden zo senechalov cisárovho dvora. Či už sa jedná o vojnové ťaženia proti Abosanovým hordám, inkvizičné pátrania po kacíroch a temných prorokoch, alebo eskortu rýchleho nasadenia. Liga ríše je jednoducho formácia, ktorá ma neustále nejakú prácu. V mene cisára riešia dilemy podľa vlastného uváženia, majú dokonca právomoc na mieste trestať hriešnikov a previnilcov. Vydávajú sa do nehostinných krajov a destinácii len aby splnili seneschalovu žiadosť.
Cisárova liga
Preslávený hrdinovia(25-30) plus majú povolené prekročiť hodnotu vlastnosti 18. Členov ligy najvyššieho stupňa vyberá sám Cisár, za pomoci emisárov a líg ríše hľadá jedincov, ktorý sa mimoriadne líšia od ostatných v svojom okolí. Ponúka im mimoriadny žold a robia preňho tú najdôležitejšiu prácu, robia jeho ochranku keď opusti brány palácu, bojujú bok po boku arcibiskupa v trpkom ťažení, riešia tie najdôležitejšie politické spory medzi cechmi, bránia cisárove najvyššie hodnoty. Odvracajú útoky drakov a obrov, sú idolom v očiach ambicióznych nováčikov ako aj starých veteránov, ženy ich milujú, deti si ich kreslia kriedou na chodníky a nepriatelia dobre poznajú ich mená. Kam stúpia, tráva nerastie.
Každý takýto bod zvýši hodnotu vlastnosti postavy o 1, ak sa takáto hodnota vyšplhá na číslo 15, musí hráč na jej zvýšenie o jedna použiť 2 body, pri hodnote 16,17, 3 body a pri hodnote 18 štyri body. Navyše sa môže rozhodnúť niektoré z vlastností určiť ako svoju slabú stránku a znížiť ich hodnotu z 10 na 8, čím získa 2 body na prideľovanie. Nesmie sa stať aby hodnota akejkoľvek z vlastností pri tvorbe postavy klesla pod hodnotu 8 alebo prekročila 18( v tomto prípade je jedinou prípustnou výnimkou Cisárova liga).
Pravdu povediac nepouzivam tru 20 a nepracoval som s nim.vykasli sa na rozsah 3-18. pouzi len modifikatory (true20 style)
_________________
Co sa tyka bodov sa mi celkom paci. Vzdy sa mi pacilo ked som mal pri tvorby postavy nejaky point pool. Nebol som smutny ze typkovy popadali 18 a mne nejake 8micky.
To lemmy takze sa to postup viacejmenej paci?
Ved tieto body urcia modifikatory. Moyno poviem hlupost ale podla mna v tom budu mat zacinajuci hraci o nieco vacsi prehlad a viac jasno nes na nich hned vyvalim upravovanie mnozstvo modifikatorov. Jesdnoducho si upravia cisla bod=cislo a zaverecne cislo mu urci modifikator. clean and clear. Ale kedze som s true 20 nepracoval neviem presne o com hovoris skus nejako skopcit tvorbu vlastnosti z true 20{to na co si narazal}otazka znie: aka je vyhoda pouzivat velke vlastnosti ked v hre pouzivas v 99% len modifikatory.
normalne budes mat vlastnosti +1,+2,-3 co su vlastne normalne modifikatory. odpada tam jeden krok kde musis premienat velku vlastnost na modifikator a nikto si nikdy nepamata ci je 16 uz +3 alebo +2
All heroes have certain basic abilities that define what they are capable of
doing. These abilities are Strength, Dexterity, Constitution, Intelligence,
Wisdom, and Charisma. They each have a numeric ability score, averaging
0 for a normally capable human. Higher ability scores are bonuses (+1
to +5 or more), while lower ability scores are penalties (as low as –5).
As part of creating your hero, you decide how strong, smart, and tough
your hero is by choosing the appropriate ability scores.
You have 6 points to divide among your hero’s abilities, which all start
at 0, neither a bonus nor a penalty. This means you can have +1 in all six
abilities; +3 in one ability, 0 in two others, and +1 in the remaining three;
or any combination adding up to 6. The only limitation is you cannot put
more than 5 points in a single ability score. (Scores can only go higher
than +5 as a result of level advancement and a few other factors.)
If you choose to have a negative value in an ability, you gain bonus points
to assign to your other ability scores.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
Vůbec to není hloupost. Toto mě napadlo okamžitě, ale stále nevím, jak tento názor obhájit před otázkou: Proč se ti zdají jen modifikátory složitější?Sammael píše:Moyno poviem hlupost ale podla mna v tom budu mat zacinajuci hraci o nieco vacsi prehlad a viac jasno nes na nich hned vyvalim upravovanie mnozstvo modifikatorov.
Jako ty bych spíše zůstal u těch čísel.
Ano, ono se ani s podobou nedá nesouhlasit. Základ je z d20, máš navíc tři varianty podle síly postav a hráči nemusí volit ze způsobu nahazování, body si rozdělí dle své svobodné vůle. Co dodat, dobré.
V celom D&D sa cisla abilit pouzivaju len na ability damage od jedov. To vies stale prenasobit konstantou.
Na utok, obranu a milion zakladnych veci sa pouzivaju len bonusy.
To, ze 18 posobi na hraca lepsie ako +3 je zvyk z AD&D, ktory pretrvava, lebo starych prostych hracov by vysokovalo, ze ability su inak. (Ano, 18 je viac ako +3, asi tak, ako v Yu-Gi-Oh maju karticky statistiky hybujce sa v tisickach, lebo 2000 je viac kewl ako 2). Technicky je to uplne to iste, a ja som naozaj skor nakloneny modifikatorom.
Point pool mozes rovnako vyriesit tak, ze "mate 2 x +3, 2 x +2" a podobne. Navyse postavu generujes raz, ale bonusy prepocitavas celu hru. Nehovoriac o tom, ze standardny point buy v D&D ma tabulku, ktora vonkoncom nie je linearna (mam ju napisanu na tahaciku, viem len, ze po 14ku je to linearne, potom uz nie) a to presne kvoli logike, ze cim vacsia abilita, tym vacsia cena. Pokojne mozes dat hracom povedzme pat roznych rozlozeni abilit, ktore si pridelia. Tento argument teda podla mna pada.
Nerozumiem tiez, co znamena "upravovanie mnozstva modifikatorov", mas konkretne priklady?
Na utok, obranu a milion zakladnych veci sa pouzivaju len bonusy.
To, ze 18 posobi na hraca lepsie ako +3 je zvyk z AD&D, ktory pretrvava, lebo starych prostych hracov by vysokovalo, ze ability su inak. (Ano, 18 je viac ako +3, asi tak, ako v Yu-Gi-Oh maju karticky statistiky hybujce sa v tisickach, lebo 2000 je viac kewl ako 2). Technicky je to uplne to iste, a ja som naozaj skor nakloneny modifikatorom.
Point pool mozes rovnako vyriesit tak, ze "mate 2 x +3, 2 x +2" a podobne. Navyse postavu generujes raz, ale bonusy prepocitavas celu hru. Nehovoriac o tom, ze standardny point buy v D&D ma tabulku, ktora vonkoncom nie je linearna (mam ju napisanu na tahaciku, viem len, ze po 14ku je to linearne, potom uz nie) a to presne kvoli logike, ze cim vacsia abilita, tym vacsia cena. Pokojne mozes dat hracom povedzme pat roznych rozlozeni abilit, ktore si pridelia. Tento argument teda podla mna pada.
Nerozumiem tiez, co znamena "upravovanie mnozstva modifikatorov", mas konkretne priklady?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
WTF???
edit:
znova point buy bez velkych vlastnosti s modifikatormi:
edit:
znova point buy bez velkych vlastnosti s modifikatormi:
You have 6 points to divide among your hero’s abilities, which all start
at 0, neither a bonus nor a penalty. This means you can have +1 in all six
abilities; +3 in one ability, 0 in two others, and +1 in the remaining three;
or any combination adding up to 6. The only limitation is you cannot put
more than 5 points in a single ability score. (Scores can only go higher
than +5 as a result of level advancement and a few other factors.)
If you choose to have a negative value in an ability, you gain bonus points
to assign to your other ability scores.
Naposledy upravil(a) Corvus dne 10. 12. 2008, 14:02, celkem upraveno 1 x.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
Nie je to nic neobvykle. Plno hier ma podobne rozdelenie kvalit postavy ktore na zaciatku hrac priradujeSammael píše:Naco takto? uz len pohlad na to nevyzera dobre
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Ocakaval by som racionalne argumenty? "Vyzera zle" nie je podla mna argument, rovnako ani "je o kusok lepsia", nehnevaj sa, a to bez ohladu na to, ktory pristup je lepsi.Prepacte ale pre tvorbu zaciatocnikom rpg je predsa len ta bodova osnova kusok lepsia, takze ostavam pri tom.
Ked uz nieco tvrdis, aspon to vyargumentuj, pretoze takto sa dost tazko debatuje (Ano, som popudeny.)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Cisarska extra liga:
1x +4
2x +3
2x +2
Cirkevna prva liga:
1x +3
3x +2
Novacikovska piata liga:
1x +2
2x +1
1x +4
2x +3
2x +2
Cirkevna prva liga:
1x +3
3x +2
Novacikovska piata liga:
1x +2
2x +1
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
toto je system nahadzovania postav ktory v DMG nazyvaju Elite Array (str. 169). a naozaj je jedno ci je to cez modifikatory alebo cez velke vlastnosti. (alef to sem ale trochu zbytocne priplietol)
Sammael chce ale Point Buy, ktory tiez ide cez modifikatory pouzit bez problemov.
naozaj neviem kde je problem.
Sammael chce ale Point Buy, ktory tiez ide cez modifikatory pouzit bez problemov.
naozaj neviem kde je problem.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů