Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Archiv Sammaelova projektu.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Alef0 »

Uvazujem nahlas, budem sa citovat (formulaciu mi schvalil Sammael davnejsie)
Hrdinovia bojuju mecom a intrigami bud za jeden cech alebo za iny, proti demonom, proti inym cechom, proti spolocnosti a mozno sa im podari prezit koniec sveta.

A mozno zvratit.
a teraz
V svete edesie tazko nieco silne ovplyvnis.
Cize v podstate svet sa zruti do katastrofy, nech sa deje co sa deje? Trosku vidim rozpor. Ak je vo svete deziluzia (demoni deus ex machina vyhraju, lebo DM si tak povie), tak moze byt zaujimave skumat, co postavy (alternativne "aj tak vsetci zomrieme" moze ovplyvnovat hru aj negativne). Ak vo svete vyhraju anjeli, tak je to asi podobne, len z opacnej strany. Cize ako to je?

---------------------------------

Lemmy mal velmi dobru poznamku, ze popri predstavovivosti treba stale mysliet na to, co tam budu robit hraci a ci sa prvok da nejak v hre vyuzit. (Preto mam pocit, ze kilometrove historie su mi na nic, kedze ich precitam a zabudnem) Setting samozrejme moze byt aj atmosfericky, ale potom musi byt _velmi_ atmosfericky.
V OaP nejde o epiku ani o prezivanie ide o to ako sa hraci vysporiadaju s povynostami ktere su od nich ocakavane, a sfaktorom strachu ktory chcem do systemu zaviest hraci hoc pokom hned neskocia.
Potom mozno treba opat ukazat vzorky pribehov, ktore hraci mozu zazit alebo co.

Povinnosti znamenaju questy od cechu? Strach znamena generovania obavy o co? Strach cez externe hrozby (tu mas kridlateho pseudochobotneho demona, tras sa?) alebo ako?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Bifi »

I see a pattern here.

1. Sammael postne niečo nedokončené.
2. Ľudia mu to skritizujú, resp. mu dávajú nepríjemné otázky (prieskum trhu!).
3. Sammaelov protiútok ("nerozumiete tomu a ste nevďační") a obrana ("však to bol len náčrt").
4. Vyjasnenie si pozícií a chvíľu ticho.
5. Goto 1.

Dá sa to nejako zmeniť?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Sammael »

Ano bifi napisal si to vo chvily ked idem postnut toto:
V uvedomeni si toho ze to nikam nevedie
Nasledujucu spravu mi poslal mailom moj spoluautor gnatts je to odpoved na otazku ci sleduje co sa o O&P na fore pise a ci sa nezapoji a uplne popisal moju nechut nieco nadalej postovat.
"o ano - sledujem a pozorne citam... ale aj ked sa to viac menej pyta (zucastnit sa) myslim ze prispievatelia su nejaky moc "nabruseni" a vobec nemam chut sa tam zacat "flamewarovat" / AKA hadat... konstruktivna tvorba podla mna prebieha inak... (je to ako vyrabat automobil a nechat si do toho kecat mojou matkou, ktra by vzdy utrela kazde oznacenie, vysrobovala kazdu matku, a odstranila kazdu vazelinu a skvrnu od oleja... a baterku by hodila do kosa, lebo ju kopla)"

Zmeni sa to takto a tymto si za svojim slovom definitivne stojim
Ill go to hell till DEMO. :-)=
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Corvus »

konstruktivna tvorba podla mna prebieha inak...
presne tak. stale mi to pride ze ocakavas/ocakavate ze niekto z RPG fora to odrobi za vas :D

toto je pripomienkovanie a kritika a to je jedine co mozes ocakavat od toho ze niekde pastnes nedorobky.

Ill go to hell till DEMO.
tak demo BUDE? :eyecrazy:
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Sammael »

Uz sa na nom pracuje a nebue to dlho trvat. Myslienka ktora ma dnes napadla dala finalnu podobu toho co chcem a uz sa to len predlozi pred vas uz ziadne co keby co vy na to. UZ mam vsetko co potrebujem socha nabrala na takmer finalnom tvare. :-)= Dlezite je ze sa mi momentalna socha paci tak velmi ze ma uz nezaujima aka bude kritika ale to ze sa to mne osobne neuveritelne paci.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Alef0 »

Hladam dva rozdiely :D
"o ano - sledujem a pozorne citam... ale aj ked sa to viac menej pyta (zucastnit sa) myslim ze prispievatelia su nejaky moc "nabruseni" a vobec nemam chut sa tam zacat "flamewarovat" / AKA hadat... konstruktivna tvorba podla mna prebieha inak...
Sammaelov protiútok ("nerozumiete tomu a ste nevďační")
----------------
Anyways, ja suhlasim s tebou. Ak sa nieco robi, nie je mudre, aby do toho kecalo milion ludi. Ak chces nieco spravit, sadni si s troma ludmi, vyhotovte nieco komplexne a suvisle (DEMO! DEMO! DEMO!) a potom to predlozte.

Ty ocakavas, ze ludia prilozia ruku k dielu, ludom nie je jasne, ako. Potom sa stavia na vode alebo hmle, tak sa nie je na co zamerat a nastava kritika, ktoru je zrazu vnimana ako potapanie idei, co vobec nie je zamerne.

Demo! Demo! Demo! Po deme moze nastat konstruktivna kritika.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Sammael »

Amen
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Lemmy »

Sammael píše: Nieco taketo: Na zaciatklu bol eter z neho vzisly bohovia(nie boh bohovia, bude sa hovorit o kolektive) vznikol etericky vesmir a bohovia stvorily priepast kde zavrhly sammaela a podobnych rebelov. Potom prisiel pokus vytvorit materialny vesmir chcely to skusit a vznikla edesia a mira v priestore ktory nazyvaly PRIMA.
To je takový dobrý základ pro interpretaci ostatním.
V legendách se to však může promítnout mnoha odlišnými způsoby...

Pro jednu kulturu by mohla být legenda o stvoření podobná té, jak si napsal / Pro jinou by mohli být prvními bohové, kteří stvořili éter, materiální svět a začali proti sobě ve vidině prvenství svých potomků (stvořených ras) kout intriky, které vedli v přímou válku a docílili toho, že Sammael a jeho společníci byli jako menšina svrženi z nebes. Ti ve své zlobě stvořili propast a nelítostnou rasu démonů, která má vládnout světu a mstít se potomkům ostatních bohů. / Pro jinou kulturu mohou být Sammael a spol. proroky a andělé rebely a zrádci / Pro jinou kulturu je pouze éter, entita, která ve své chaotičnosti zplodila vše a jednou vše také zničí / Pro jinou mohli být nejdříve bohové, kteří stvořili materiální svět z jejich války o nadvládu na světem se objevil a stvořil sám o sobě éter / Pro další mohl být prvním středobodem materiální svět a zázrak, který stvořil éter atd, a bla bla...

Jinak myšlenka života tvořeného ve světe stále tmy z éteru (fotosyntéza i za tmy...) je velmi dobrá.
Naposledy upravil(a) Lemmy dne 17. 12. 2008, 13:38, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Lemmy »

Jak píší ostatní a psal jsem i dříve já...
Sammael Je lepší, když přijdeš s ucelenou hotovou částí a tak se pak probere a pokud se budeš chtít řídit doporučeními, ucelenou část upravíš. Vařit "z vody" a probírat nápad za nápadem opravdu není konstruktivní tvorba. :wink:
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Sammael »

Ano lemy o tom budu aj cechy kazdy na to pozera inac. Ide o to co si myslis ty! hrac a ci ti teoria niektorych cechov sedi viac nez prevazne nabozenstvo.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Fritzs »

Sammael: takže cechy budou mět vlastní náboženství...? Co takle rovnou svázat cechy a církve v jedno.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Sammael »

ee, je to viac menej filozofia zrodu a nazor na existujucich bohov
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Lemmy »

Sammael píše:Ano lemy o tom budu aj cechy kazdy na to pozera inac. Ide o to co si myslis ty! hrac a ci ti teoria niektorych cechov sedi viac nez prevazne nabozenstvo.
Ano, a v tom případě by nemuselo být špatné legendy stvoření a podobné příběhy namísto jednotného pohledu v úvodu knihy (= takhle to skutečně je, ikdyž si to přeberete jinak) uvést v každém cechu a každé kultuře (= takhle to je, protože to tak cítíte a toto je skutečná pravda, ikdyž si ostatní myslí něco jiného) - plus u každé kultury/cechu uvést pohledy na ostatní kultury/cechy - hráčům by při výběru postavy stačil pouze jakýsi úvodník toho, co daná kultura a cech představuje a specifické konkrétní informace by hráčům předložil až vypravěč (tudíž hráč postavy z jednoho cechu by nevěděl, jaká jsou přesná specifika hráče z druhého cechu... pouze by měl základní představu o tom, co je cech toho druhého zač a co by si přečet v ucelenějším popisu ve svém cechu... pro příklad: "můj spoluhráč je Svobodný... hmm, co říká můj cech... Paraziti a bezpáteřní intrikáni, kteří jsou s každým a zároveň s nikým. Nemáme je rádi... uvidím, jak se bude projevovat. Budu si na něj ale dávat velký pozor" apod.).
Toto je dobré, vzniká tím tajemno, paranoia a jiná podezíravost okolo, ale jak známe hráče, stejně budou mít časem pročtená specifika všech cechů/kultur (ale kdo říká, že si je vypravěč nebude moci upravit) :>;o)

Navíc by tím mohli vznikat zajímavé rozpory a možné rozepře i v jednom samotném cechu, pokud se jedná o cech multikulturní a jeden člen má názor na věc kvůli své kultuře odlišný, než člen druhý (ikdyž oba bojují za stejnou věc).
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Sammael »

No prekvapenim bude ze rozpravac je samotny samael. A ten ma vlastny pohlad ale aby ta nalakal tak o tom rozprava ako nezainteresovany rozpravac a pohlad na to ako to bolo povie sam, takze ked sa na konci knihy dozvies ze to bol sammael kto ta settingom prevadzal poviez si kua bolo to vazne tak?
Pretoze sa s tebou rozluci slovami vitaj v edesii som rad ze je tu nova dusa
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Příspěvek od Erric »

Jenze ted uz to neni zadne prekvapeni :cry:
Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů