NOVY SETING

Archiv Sammaelova projektu.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

NOVY SETING

Příspěvek od Sammael »

Otvaram temu ohadom sttingu, ktoreho demo sa vam budem snazit priniest co najskor na stranku avsak neodpustim si vam nazriet do RAW verzie historie mojho settingu ocakavam ostru kritiku ale bez nej to nejde. Je to RAW verzia bez ilustracii to nieje ono ale tie coskjoro pribudnu. Prosim vas kazdy kto si to precita napiste nazor akykolvek ale vyjadrite sa k tomu .
POZOR-- je to faktograficky RAW(surovy nespracovany popis historie) je to len cast velku cast som vynechal. Cele to berte ako historiu planety nie settingu. Predtym ako vynesiete posledny zaver radsej sa ma please opytajte ako som to myslel
a PS jednorozci u mna niesu kone s rohom ale svate bytosti pripominajuce humanoidov s rohom.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

SVET HEROIKY

PRVÁ ÉRA - ÉRA JEDNOROŽCOV

O mne -
Som putovnik vo svete v ktorom zijem, putujem a ucim sa tajomstvam kmenov rodov a geografii aby som sa o tom mohol podelit s vami,volaju ma posledný jednorožec a som pravdepodobne tou najvzdelanejsiou a najstarsiou bytostou Elori- Espher- posledný jednorožec.

O Príchode jednorožcov -
Cez prastarí portál, o ktorom staré barbarské legendy tvrdia, že slúžil ako brána do éterického vesmíru ktorou na konci svojho života mohly prejsť len ty najudatnejší bojovníci v Elore a usadnúť na nebeské tróny aby naveky mohly držať ochrannú ruku nad svojimi potomkami, prichádzaju do vojnami zužovaneho kontinentu menom Elora, bytosti s neopísateľnou magickou mocou, Jednorožci, a spolu s nimi ich nespočetne obrovská a mimoriadne vyspélá armáda nazívaná templáry.

O Tažení aliancie proti znepriatelenym národom -
Ich príchod popisuje prvý písomný zaznam v histórii Elori. Ulrath, prvý a najmocnejší z jednorožcou uzatvára spojenectvo s najsilnejšiou mocnosťou sveta, prastarími drakmi, ktorých vyspelosť a magický potencial jednorožcov zaujme natoľko, že hnaný túžbou učiť sa, svoju vládu nad Elorou bez akýchkoľvek sporov prenechaju jednorožcom. Svojou obrovskou militarnou mocou a novo získaním spojencom, vedie Ulrath jedno z najvačších vojnových ťažení v histórii Elori proti večné zapasiacemu národu negramotných barbarov s bytosťmi z čistého svetla, anielmi a núti ich uzatvoriť mier.

Obrázek


------------img PRASTARY DRAK RAPHAEL -------------------

O Mierovej dohode a zrode prvého kráľovstva -
Tato mierová dohoda vedie k zrodu civilizovaného spoločenstva a spojeneckej aliancii barbarov, prastarých elfov, trpaslíkov a drakov, ktorý pomocou nádhery trpasličej architektúri, Elfským silným potenciálom rýchlo sa učiť a motivačným chórom svetlonošov, bojovníkov z rádov anielov ktorý sa rozhodnú aliancii vypomoct aj napriek svojej nestrannosti, vybudujú nespočetné a neuveriteľne rozsiahle kráľovstvo, a svojho spasiťeľa, mocného Ulratha vymenujú kráľom. V srdci Elori vybudujú trpáslíci za pomoci drakov, nesmierne rozsiahlu Arkádiu, sväté mesto tíčiace sa svojimi obrovskými citadelalami z Dračieho kameňa, najstaršieho zo vzácnych kameňov Elori ktorý sa vyskytuje prevažne v blízkosti vulkanickych lokalít, ktoré prastarí draci kedysi považovali za svoju domovinu a miesto pôvodu. Elfovia ktorý si osvoja magické učenia a reč jednorožcov založia prvu akadémiu na výuku jazyka, mágie a histórie(Kolegium Magikum). Samotný Ulrath a niekoľko prastarých jednorožcou a templárov žačína vyučovať na pôde kolégia.

O Založení prvej cirkvy a umeleckom rozkvete -
Ulrath spolu so svojimi jednorožcami a rádom templárov zasadnú v najvačšiej citadele ktorej vrchol sa dotýka nebies a založia prvý svätý chrám, a spolu s ním aj prvú oficiálnu cirkev v Elore pod vedenim pradavneho elfského učenca Nathaniela Sallacera, rovnako aj správnu radu tvorenú vyhradne najstaršími a najmocnejšími z Jednorožcov a Templarov, jej obrovské siene pokryté enormne masívnou freskou ritou rukami najnadanejších umelcov z rád Sylasov ( anielov s tvorivou inšpiráciou ) poukazujú na stvorenie vesmíru a Elory a na to ako bohovia opustili materiálny vesmír a stvorily Alastora pána a správcu materiálneho vesmíru. Knazi si začnú holiť uplne akekolvek ochlpenie aby boly absolutne cisty, taktiez haby su kazdodenne prane.


O Kráľovstve anielov a civilizovanom národe -
Barbary, divoký elfovia a trpaslíci ktorý sa rozhodli opustiť od života v divočine a zasvetiť svoj život učeniam vytvorili novú spoločnosť, z ktorej sa postupom času zrodily tri nové rasy, boli nimi ludia, gnómovia a vznešený elfovia. Barbarov, trpaslíkov a Elfov túžiacich nadobúdať nové vedomosti následovne sprevádzajú prívrženci z rad divokých a kanibalistických kmeňov hobitou. Avšak nie v takom počte aby sa ich genetika postupom času zmenila ako v prípade ostatných rás. Aniely sa naučia komunikovať s jednorožcami, prostredníctvom najstaršieho komunikačného média, sväteho chóru svetlonošov (bojovych anielov). Na dôkaz úcty k ich svatosti umožnia anielom Jednorožci pomocou svojej magickej moci lietať a obdaria ich telá veľkými krýdlami, aby si svoje krehké kráľovstvo dokázali vybudovať na vzduchom plávajúcich kontinetoch vznašajúcich sa nad zemou Elora. V Arkadii (svatom meste ) sa anielskej rodine narodia netradičnu cestou trojčata ktoré zmenia historiu elori, bratia Raziel, Azrael a Seraph.

O Slnečných Elfoch a prvej mene -
Na juhu Elori sa nomádske kmene Elfov vymenuju nezávyslími a na čele s ich vodcom, anielom Azraelom , jedným z najnadanejších učencov najvačšiej akadémie mesta Arkádia, menom Arkana alebo taktiež kolegium magikum, vybudujú obrovské kráľovstvo menom Utopia s hlavným mestom vybudovaným prevažne zo vzácneho kryštálu a pomenujú ho Osaze, alebo taktiež v Arkádii známe ako Kryštálové mesto a sami seba vymenujú za Slnečných Elfov. Sám Azrael nadobudne nárok na bohadstvo južného kráľovstva a spolu so svojimi štyrmi nevlastnými synmi, spravodlivým rozdelovaním bohatsva medzi obyvatelov kráľovstva vybuduje ríšu obchodu a bohatstva. Prikáže výstavbu baní a založí tak prvú ťažbu drahokamov v zemi, najbežnejšie ťaženou rudou sa stane med, striebro a zlato , a podľa rarity výskytu týchto troch nerastných surovýn stanový prvú oficilálnu menu v Elore, menu bežne známu ako Unra, ktorá sa delí do troch mincí, Zlatá, strieborná a medená Unra. A urči tak cenu ako aj surovýn tak aj drahokamov, služieb a predmetov. Doteraz sa považuje za vynalezcu meritka, váh a minci kral Azrael - reformator hospodarstva. Ulratha Azraelove presvedčenie, múdrosť a rozvoj zaujme natoľko že Azraelovu menu zavedie v celej Elore, a samotnym Slnečným Elfom udelý oficiálnu nezávyslosť a povolí kráľovstvu Utopia oddelenie od Elori pretože jeho sebavedomie nemohlo otriast nic na svete a preto bol v mnohych pripadoch velkorisi. Ulrath učí malú hŕstku nadšených gnomov orientovať sa podľa hviezd, tý začnú mapováť hviezdnu oblohu a zakladaju tak v kolegiu odbor astrológie.

O Usvite obchodu -
Sám kráľ Ulrath a kráľ Azrael založia gildu obchodníkov ktorých povinosťou bolo dohliadať na spravodlivosť obchodovania s pravomocou využívať militarnu pomoc templárov. Nastáva rozvoj kováčskeho umenia a buduju sa prvé kovačské akadémie pradávnych majstrov kováčov, trpaslíkov, ktorý ako jediný poznaju techniku spracovania rúdnej ocele a drahých kameňov. Technicky nadaný Gnómovia a perspektívny učenci z arkani, navrhuju prvé prototypi magiou pohánaných vzdušných prepravných jednotiek a vybuduje sa prvá preprava medzi Arkadiou a Utopiou.


O Nerových posadnutích dušiach -
Ulrathova pravá ruka a najbližší priatel Altaré, kočovný jednorožec, sa v túžbe po putovaní pokúsy otvorit staroveký éterický portál opäť raz a znova. Ulrath dôverne poznal svojho milujúceho priateľa a taktiež jeho neskrotnú vášeň a srdce pútnika a to bolo príčinou prvého veľkého exodusu jednorožcov z Elori, kedže Altaréa nedokázal nechať oddýsť bez sprievodnej ochrany, na jeho dlhú cestu vyslal spoločne niekoľkých členov rady Jednorožcov a viac ako štvrtinu svojich templárov. Avšak ani Altaré ani Ulrath nedokázal predvýdať že prastarý portál je rovnako nestabilný a rozpínavy ako vesmír, a Altaré a jednorožci ostali uväznený v Pandemonii ( Abossanovej priepasti ) v ktorej ich duše posadli tisíce nečístých uväznených duší, v Paendemonii ( Abossanovej nekonečnej priepasti ) je plynutie času nelineárne, takže niekoľko desaťročí budovania obrovskej démonickej armády v jádre priepasti, Abossanovej ríši bolo v časovom ponímani materialneho sveta otázkou niekoľkých dní. S altaréa sa stal pán nečistých menom Nero, a na eloru sa v priebehu deviatich dní vratil spolu s nespočetnou armádou démonov ktorú nazval posadnuté duše. Elorou otrasie konflikt, ktorý potrvá viac ako dvadsať rokov.

O Dvadsať ročnej vojne -
na počiatku vojny je založená prvá akadémia bojových mágov a taktiež vojenská akademia a garda obsidianových čepelý . V časoch beznádeje dlho trvájucej vojny sa mladý korzár Sared , ktorý sa počas konfliktu venoval prepadom vzdušných karaván cechu obchodníkov, sa so svojou preslávenou lietajúcou fregatou Hviezdny lístok a posádkou krviláčných pirátou vyda na ďaleký a nehostinny sever, kde nachádza nastarší kmeň barbarov a jeho uctihodného vodcu Ragnara Hromobrada, muža cti a nadpozemskej sily.

Obrázek

----------------------img Sared-----------------------

Sared barbarovy prejavý svoju úctu darom nespočetného bohatstva a nadherných drahokamov a naučí sa s negramotným národom komunikovať, barbari ohromený Saredovou fregatou a technikou výroby nadherných a neskutočne ostrých ukorisťených obsidianových čepelí, ktoré boly ukované výhradne pre prislušníkov Elfskej gardy obsidianových čepelí, nadobudnú rešpekt k cudzincom. Sared ragnarovy popíše inváziu démonou, ktorých barbari poznaju ako Ires, kedže sa s nimi ich pradavny predkovia na počiatku vekov maly možnosť utkať, ale považovali ich za odmietnuté duše tých ktorý svojimi činmi nemaly nárok zasadnúť na nebezky tron, a povie, že prave tato vojna je tou, ktorá dokaže ich mená zvačšniť na veky a ich dušiam zasadnúť na večné tróny. Tato skutočnosť Ragnara presvedčí natoľko aby svojou mocou zjednotil severské kmene barbarov, trpaslíkou a pradávnych obrov a zahájiť obrovské ťaženie do stredu kontinentu. Príchodom severskej aliancie nastáva ohromný stret armád v ktorom sám veľký ragnar padne, a tiež definitívna porážka Nerovej armády posadnutých duší a samotný Nero je mocným Ulrathom zahnaný do hlbýn Nefritového oceánu, ktorého blankytná farba je od tohoto dňa čierna ako zrádcova posadnutá duša. Sared je vymenovaný za vojnového hrdinu a stane sa ako jediny z ludí čestným členom gardy obsidianových čepelý.

Obrázek
-----------img NERO---------------------------------

O Exoduse Jednorožcov a období reforiem -
Po ukončení dvadsaťročnej vojny nastáva obdobie reforiem a obnovy civilizovaného sveta, Severské kmene sa opať vracaju do svojich domovov avšak spolu snimi odchádza aj mnoho učencov ktorý sa rozhodly zkultúrniť a bližšie poznať prastaré národy. Arkádia a Utopia obnový obchodné cesty a posilnia výstavbu hradov a opevnení. Gnomsky priekopnik v mechanike a architekt Kull Branik navrhuje technologicky najvyspelejšiu techniku obrany aká kedy v Elore bola, boly nimi automatoni, obrovský Titáni v nesmierne mohutnej a silnej zbroji pohánaný mágiou a mechanickými komponentami, aby tak Elora dokázala ustriehnuť pradávny a nezničiteľný magický portál.Taktiež preslávený kňaz a vojnový veterán Gerald Arthoz prezívaný démonobijec v požehnaní Elfského arcibiskupa Nathaniela Sallacera zriaduje nový rád bojových knazov nazívany paladini, sídlom na najvyššiej hore Elori, Renise, kde im arcibiskun necháva postaviť enormnú citadelu. Ich účelom je nájsť pozostatky armády posadnutých duší a vrátiť ich na miesta z ktorých vzišli, začnú dlhotrvajúce očistné taženia naprieč Elorou. Ulrath a rada jednorožcov sa rozhodnú opustiť tento sebestačný svet v túžbe opať uzrieť krásu éterického vesmíru a prenechá správu nad Elorou a armádou záhadných Templárov najmocnéjšiemu a najmudrejšiemu z bojových mágov, vznešenému anielovy menom Raziel, spoločnosťou za svoje netradičné bojové metódy a nevysvetlitelné hrdinske skutky počas vojni prezývaný taktiež záhadný. Odchod jednorožcov sprévádza obrovský sprievod vačšiny obyvaťelou elori až k samotnému prastarému portálu, ktorého nestabilita je Ulrathovy dobre známa avšak túžba stretnúť sa s vlastným otcom, svojim stvoritelom a pánom, Alastorom, ženie mocného jednorožca vpred. A aby sa už nikdy viac nezopakoval nájazd Abossanových zatratených duší rozhodne sa požiadať svojho blízkeho jednorožca menom Espher o to aby portál uzavrel a naveky ho strážil uzavretý, Espher jeho prosbu prijme a rozlúči sa so svojim priatelom a pánom, ulrath mu pri svojom odchode daruje kroniku ktorú poctivo po celé tie roky písal pretože vedel že z toho nemála mudrich jednorožcov boli oni dvaja jediný ktorý boli nadšený evidovaním historických udalostí. Následovne Espher portál uzatvoril a stal sa posledným jednorožcom na svete a historikom elori.

O Prvej dinastii a drakoch na dôchodku -
Po odchode jednorožcov sa prastarý draci osamostatnia a každý sa rozhodne žiť v samote a kľude. Každému z nich vytvoria majstry tesáry z rad trpaslíkov ohromné kamenné jaskyne s nádhernou a vznešenou architektúrou, potomkovia týchto bájnych stvorení nazívany tiež novodobý draci si svoj domov stále nevedia nájsť a putujú krajinou. Kráľ Raziel zvaný záhadný založí prvu dinastiu rodu Sylvanov v histórii Elori, a po tom ako sa jeho brat Azrael rozhodne vydať na nekonečnu púť a vzostúpi z tronu kraľovstva utopia, Raziel zjednoti kraľovstvá utopia a Arkadia a založí prvé císarstvo a sam sa necha vymenovať za prvého cisara.Na severe syn večného Ragnara, Brom Hromobrad zjednotí barbarské kmeňe, severských trpaslíkov a hordy obrov, založí tak prvé severské kráľovstvo menom Vallharas a umožní cechu obchodníkov budovať obchodné prístavy a strediská v masívnych horách Vallharasu, Anorien akceptuje žiadosť kráľa Broma o nezávyslosť severskéko kráľovstva a necháva vybudovať najvačšiu stenu v histórii kontinentu, ktorá oddeluje Vallharas od Ríše.Počas vlády císara Raziela Ríša rozšírila svoje územie na západ kde vznešený elfovia zjednotily národy mierumilovných Kentaurov a nehostinných kanibalských hobitov a vybudovaly obrovské prístavy. Zahájily tak veľkú namornú expanziu.Raziel spolu s arcimágom a pánom Arkany, Faenorom temnoplášťom ustanovia striktný kódex spravania sa, ktorý utláčal slobodu pri obradoch a tradíciach mnohým rasám. Na konci tejto éry dopadá z nebies do stredu Elori hviezda ktora zdevastuje časť prastareho lesa v ktorom leži staroveky portál , prinaša nevysvetlitelné znamenie. Ludia toto znamenie pomenujú Nebeské kladivo.

DRUHÁ ÉRA - ÉRA NEBESKÉHO KLADIVA

O Nebeskom Kladive a objavení zeme Zelenokožcov -
Elfský moreplavci nachádzajú nový svet, obývaný prastarou rasou nazývanou ork, ktorá po tisícročia bojuje s divokou rasou mohutných Taurus. Hornatý a pustý kontinent je bohatý na nádherné a vzácne magické kamene, ktoré sa orkovia naučily používať a o ktorých už dávno vedia že maju kúzelnu moc a využívají ich k zosielaniu rôznych, Elfmi nepoznaných kúziel. Orkovia naučia moreplavcov význami ideogramov znakou ktore znazornuju myslienku a pradávnu magickú alchimiu výmenou za znalosti kováčstva a výrobu učinnych strelných zbraní. Elfovia sa naucia dokonale ovladat reakcie tychto kamenov na rozne ingrediencie a predmety a po svojom návrate do Elorisu založia na poloostrove menom Minerva prvú akadémiu prastarej orkskej alchímie, a predstavý tak rasu orkov civilizovanému svetu. Pôvod Orkov a Taurusov nieje zatial známi avšak vodca klanu Orkov Tall-Anor tvrdi ze vzisly z ohňa a skaly. Brat císara Seraph, uznávany aniel a vodca obsidiánových čepely, vznešenej Elfskej imperialnej gardy, nachadza na pobrezi ostrova zelenokožcov (takto v tomto čase volali obyvatelia Ríše divoku zem) brnenie pradávneho jednorožca a prvého kacíra Nera, posadá ho temnota jeho mysel ovladnu strašlivé nočné mory plné neopisatelnej hrôzy a zo všetkych vznešenych elfov obývajúcich novoobjavený kontinent sa stavajú temny elfovia, bytosti s čiernou pokožkou, krvavo červenými očami a po nociach zužovaných nočnými morami, nadobudnu démonickú silu a posadnuty svojou mocou si temny aniel Seraph nechava vybudovať obrovsku temnú citadelu a podmaní si svojou ohromne silnou magickou a démonickou mocou Orkou a Taurusov,a týmto predstavý civilizovanému svetu vládu tyranidou. Člen imperialnej gardy a jediny neposadnuty najdenim nerovej zbroje hrdina Sared ,ukoristí loď na ktorej sa mu podarí vratiť sa do Elori a o tomto neštastí upovedomí Seraphovho brata, cisara Raziela. Seraph preruší akýkolvek obchod a kontakt s Ríšou, a tym ako znici mierovu flotilu vo vedeni kardinála Sallacera rozpúta vojnu s Ríšou.Vojnu ktora bola nazvana vojnou dvoch bratov.

O Vojne dvoch bratov -
Dlhorocna vojna vyvrcholy osobnym súbojom Raziela a Serapha, nesmierne silnych kuzelnych bytosti a skonci obrovskou kataklizmou, ktora spustosi polovicu kontinentu, od vtedy nazvanú divá zem. Niekolko temnych elfou prežije v útrobách jaskýň a vystavia si obrovske jaskynné domovy,
Tento súboj nevraživých bratov vyvrcholý v to, že sa z císara po smrti stava archaniel, naučí sa komunikovat s ostatnými archanielmi ktory žiju v eterickom vesmire a poprosi ich o pomoc pri pomáhani temnym elfom vybudovat svoje domovy, a obnovit život v divokej zemi , takto Ríša nazve novoobjavený kontinent. Medzitým členovia gildy obchodníkov nechávajú zavraždiť štyroch princov južného kráľovstva,ich ženy a ich potomkov, tým by po smrti císara Raziela ukončily dinastiu Rhial čo mohlo viesť k pádu cisárstva a z gildy obchodníkov by sa stala najvačšia mocnosť, avšak tento ťah cisar Raziel tušil a predtým ako sa postavil vlastnému bratovy vymenoval novým císarom novozvoleného velitela obsidianových čepely Sareda , avšak to samotný Sared pomáhajúci vybudovať opäť orkom a taurusom svoj stratený svet ešte stále ani len netuší a nachádza v divokej zemi svoju lásku, mladu temnú elfku Fenore.
enore.

Obrázek

-------------------img FENORE-----------------------

O Druhom Arcibiskupovy a páde gildy obchodnikov -
Medzitym v Arkádii oznámy Arcimág Faenor Temnoplášť pád císara, nástup jeho následovníka a dočasnú spravu nad zemov novým arcibiskupom, čo v gilde obchodníkov vyvolá nezhody, ktoré vyvrcholia popravením jej vedenia a znovuzaložením správy gildy. A zatiaľ čo sa Sared putujúci divokou zemou spolu so svojou družkou, hľadajúci magické kamene snaží vybudovať stratený svet, obyvatelia R´še začínajú pochybovať o Faenorovom príhovore a začnú kuť tajné pikle proti akadémii a cirkvy, ktorej zriadovanie preberá zakladatel rádu paladinov Gerald Arthoz - Demonobijec a stáva sa druhým arcibiskupom. Hrstka rebelov zakladá tajne spoločenstvo ktoré nazve gilda vrahov a začne podnikať výpady voči cirkvy. Sared v útrobách pradávneho chrámu neznámej architektúri nacháda prvý a najsilnejší z kamenov zasadený do hrude obrovskej kamennej sochy a prebúdza tak staré magické bytosti ktoré slúžia vlastníkovy pradávneho magického kameňa. Sared sa stáva ich pánom, tieto bytosti na prvý pohľad pôsobia ako kríženci človeka a vlka avšak masívnych rozmerov a purpurovo žiariacimi očami. Po tom ako sa spolu so svojou novou armádou vracia do osady orkov, pristúpi k nemu emisár Ríše a oznámi mu jeho pozíciu v starom svete a to že císarstvom otriasajú nepokoje. Sared požiada svoju nastávajúcu o to aby dohliadla nad budovaním noveho sveta a aby jej civilizácia, rod temných elfov nepadla do spárov divokých orkov a taurusov, daruje jej pradávny magický kameň a rozlúči sa s nou so slovami že nepotrvá dlho a opať sa stretnú. Sared sa ujíma žezla císara a spolu s Faenorom Temnoplášťom zakladá prvý oficiálny inštitút Súdu z dovodu sudenia vyznamnych osobnosti a doteraz nedotknutelných osôb rovnako ako aj ostatných, zaroven je samotný Faenor zvoleny ako hlavny zákonodarca ,aby tak riesily socialne a politicke reformi zaklada sa novy tvrdsi pravny kodex a prva zbierka trestnych zakonov a zakonov na ochranu majetku a postihovanie tvrdymi trestami porusovatelom majetkoveho prava,presadzuje tak prisnu disciplinu jak vo sfere slachty tak aj v sukromi.


O Fione a Trpasličiom kráľovstve -
Fenoré slova svojho milovaneho Sareda vezme za svoje a bude nadalej pokračovať v budovaní strateneho sveta a spolu so svojou armádou pradávnou rasov, ktorú Elfský akademici nazvu Chimérov udržuje mier a pokoj v divokej zemi. Avšak Fenoré si je vedomá následkou, ktore stráta magického kameňa može spôsobiť a nechá si fragmenty tohto kameňa implantovať viditeľne pod kožu a z najdených magických kameňov ukuť obrovské vojnové kladivo menom Ohromny lebkolom , národy divokej zeme nazvú Fenoré, matkou vlkov a je považovaná za jednu z najmocnejších magických bytosti. Ta porodi Saredovy onedlho potomka, dceru menom Fiona. V severskom kraľovstve Vallharas mlady trpasličí baník Burg pomože so svojimi spolupracovníkmi prastarému drakovy Shazaarovy, ktorý uviazol v zapadnutom lome, z Shazaara a burga sa stavaju nerozlučný priatelia a mlady trpaslik dostáva od prastareho draka kúzelný dar, masívnu a nadhérnú zlatú sekeru s neopísateľnou magickou mocou ktorú kedysi ukovaly pre svojho trpasličieho barbarského kráľa staroveky trpaslíci ktory v tom čase obyvaly najvačšiu časť severu a povie Burgovy že pred príchoom drakov vládly na Elore trpaslíci. Burg so svojim bratom Zorenom založia trpasličiu banícku rebeliu proti kraľovy Bromovy po tom ako sa ich odmena za vykonanu pracu zniži o nepostrádatelnú čiastku, tento konflikt prerastá do občianskej vojny a zjednotené trpasličie národy sa za pomoci prastarého draka Shazaara, znalosťiam v odvetvý kováčtva, zbrojariny a gildy obchodníkov osamostatnia v novo vystavianom kraľovstve pozdlž najrozsiahlejších hôr na severe a ucťievaný kráľ Brom umiera pod Burgovou magickou sekerou v ich osobnom duely na vrchu hory Asphar. Gilda obchodníkov odkupuje tuto ťažobnú zonu a oddeluje trpasličiu provinciu od Vallharasu, po tom ako miestodržitel barbarskeho trónu udelý trpaslíkom nezávislosť vznika prve trpasličie kráľovstvo, Karag a Burg usadá na jeho trón, ako kráľ Burg Ohnivá čepel. Svojho chranenca a najbližšieho priatela, prastareho Shazaara ponesu v Erbe kráľovstva a samotnému drakovy s úctou vystiaviaju obrovskú monumentálnu sieň priamo v strede hlavného jaskynneho trpasličieho mesta Zabur , píšiacu sa vrcholovou prácou najslávnejších trpasličích umelcov a architektov tohto obdobia. Uctihodny Shazzar nesmierny ako ho prezívaju trpaslíci sa stáva generálom Burgových armád.

Obrázek

----------------img - FIONA---------------------------

O Kacírskom prorotstve a koloseu -
Neskepticka skupina skolarov zaklada prvy institut zaoberajuci sa paranormalnimi javmi akymi su duchovia a stigmata (rany na tele neznameho povodu) prichzaju na to ze duch je dusa ktora nemoze opustit svet zivich pretoze bola nezmyselne zabita, nazyvaju duchou bezvyznamna smrt. Neskor ziskaju pravo vyhanat posadnute duse z tiel hriešnikov a je im povolene zabijat nenapravitelných kacirov, tuto organizaciu začne dotovat cirkev. Vo valharase je inkvizitormi vystopovaná stará barbraská veštica, ktorá verejne šíri proroctvo o štyroch jazdcoch apokalipsi, popole padajúcom z nebies a o konci sveta. Je považovaná za kacírku a abossanovu uctievačku a je verejne upálena na namestí Arkádie. Arcibiskup Arthoz oficialne zakladá nový náboženský rád - inkvizíciu za účelom potlačiť vo svete podobné rúhanie. Vedenie inkvizicie a žezlo hlavného Inkvizitora Patriarcha berie na svoje ramená paladin a veterán Luther Pavies, a sám arcibiskup zaháji výstavbu obrovského Zikkuratu (stupńovitý chrám) uprostred pustiny ktorú nazívaju obsidiánove pláne, kde výkriky bolesti vypočúvanych hriešnikou upadnu do večného ticha. Barbari buduju najvacsie koloseum na svete a davaju moznost utkat sa tým najsilnejsim v celej zemi v krvavých hrách. Vznešený elf Anima spisuje prvu zbierku ponaučení.

O Kalendári a hudobnej akadémii -
Prvy gnomsky astrologovia objavuju súhviezdia, nadšený vedec Guli Guleum vypocita mesacne fazy a obeh dvoch mesiacov a stanovuje kalendar a pocitanie dni, taktiež zhotovuje slnečné hodiny a tým sa odvetvie astronómie pre učencou kolégia stava čím dalej tým viac populárnejšie. Fenoré začína budovať kolónie v okoly obrovskej rieky Anathores a jej odrody, kedze sa to povazuje za jedinu úrodnu podu. Prvý hobiti hudobník Johan Mercurion ktorý dokázal svojimi melodiami a spevom liečiť zaklada hudobnú akadémiu a vynalieza devať strunový nástroj. Severska risa Valharas zacne mať demokraticku ustavu, postavenie vojnoveho vodcu je oslabene a jeho funkciu nahradza viac vojenskych velitelov zakladaju zdruzenie Archos, kmene rozhoduju kazdy rok ci sa ma uskutocnit zvolanie zdruzenia Archos, v pripade zvolania zdruzenia kazdy z kmenou zvoly jedinca ktoreho povazuje kmen za najnebezpecnejsieho a prinuti ho odyst do vyhnanstva, na jeho miesto prichadza kandidat ktoreho si svojimi hlasmi zvoli zastupitelstvo kmenov. Skolary zacnu povazovat Esphera posledneho jednorozca za boha mudrosti a vedomosti.
V krystalovej pusti hnutie rasy kabalov vyhlasuje rebeliu voci inkvizicii, začina napadať križové vypravy a širia strach a smrť kryštalovou pušťou. Vymenuju svojho prveho vodcu, starošinu menom Opal a založia hnutie ritualistov, kryštalovou pušťou začne viať zavan smrti a samotna smrť si na tomto mieste najde novy domov, ritualisti zdokonalia svoje učenia a naučia sa komunikovať s rišou mrtvych. Taktiež najstarší z kabalov menom Zephir svoje celoživotne alchimisticke študium elixira večneho života završi vynajdením púšneho prachu a zhotovením prvej bomby kombináciou draselneho liadku, dreveneho uhlia a síri. ritualisti pušny prach nazvu dračí dych a modifikaciou strelnej hákovnice vytvoria prvu strelnú zbran používajucu dračí dych a nazvu ju mušketa, a z ľahkých strelných zbraní takzvaných píštal vytvoria pištol. Neskor sa k skupine ritualistou pridava padlý biskup Guinevere, a spoločne s vodcom kabalov spustia kataklyzmaticky rituál so snahou spustošiť ríšu a privolať naň ohnivú búrku. Stary alchimista Zephir ich nadšenie nezdiela a spoločne so svojimi nasledovníkmi a vývojármi strelných zbraní ukončia strašlivy ritual masakrom v ritualnej sieni tesne pred jeho vyvrcholenim, čo kulminuje padajucim prachom z nebies. Obyvatelia ríše si vzpomenu na videnia a veštbu prvej kacirky, čo vyvola nesmierne nepokoje ktore otrasu zakladmi riše. Padajúci nebesky prach sa stáva druhým znamením a začiatkom novej éri


TRETIA ÉRA - ÉRA NEBESKÉHO PRACHU

O Zephirovovej púťi a vynájdení Plazmi -
Po tom ako Zephir ukončí rituál smrťou opalových prívržencov, rasa kabalou sa stahuje do ústrania a prestáva napadať koloiduce karavany a cudzincov. Zvesťovatelia a informátory, najbližší dôverníci císara Sareda informuju o rase kabalov a ich nesmiernom vynáleze menom dračí dych vôči ktoremu sa nedokažu postaviť ani samotný templáry. Sared sa rozhodne opustit svoj tron a spolu so svojim nerozlučným priatelom Johanom, akademikom a lektorom odvetvia iluzioniky, sa rozhodnu putovať až do vzdialených kryštálových púšti za účelom poznať zahadnú a vysplelú rasu kabalov. Johanova nesmierna znalosť iluzionizmu umožní dvojici dostať sa až k Zephirovy a jeho miestodržitelom, vystupujuc ako dvojica kabalov ktorá prekročila hranice Ríše a ziskala množstvo užitočných informácii, povedia mu že v ríši sa im dostalo uznania, pohostenia a že cisar hnutie ritualistou nepovažuje za nepriatelov ale naopak chce im pomôcť v ich alchimistickom pokroku a že vinu za napadanie paladinou a karavan prisudzuje skupine rebelizujucich kabalov a nie celej rase. Zephir im povie o hnuti ritualistou ktore zmasakroval a ukončil tak ich rebeliu, pretože vedel že ich povstanie by malo za nasledok otvorenú vojnu, ktorú nemôžu vyhrať. Dvojica sa stane Zephirovými dôverníkmi a blízkymi priatelmi, zatial čo si Johan vedie poznamky o ich rase a revolučnom vynáleze menom dračí dych. Po tom ako zephirovy porozpravaju o císarovy, kolegiu a Arkádii, a o tom že ríša podporuje na pôde kolegia vedcov a nadšencou učení nezavysle na ich pôvode, jeho túžba o poznani povedie k zephírovej puti do ríše za účelom stretnuť sa s honorábilis akadémie. Na jeho púti nehostinnou obsidianovou púšťou a za hranicami Ríše ho sprevadza dvojica, jeho družka Meadre a niekoľko rovnako nadšených alchimystov. Po tom ako vstúpia na pôdu kolégia, Zephirovej expedicii dvojica ukáže svoju pravú tvár, avšak vodcu kabalou narozdiel od ostatných ich pôvod vôbec neprekvapí pretože jednu vec o tejto bytosti cisar a johan nevedel skutočnosť, že Zephir dokáže čítať myšlienky iných. Císara milo prekvapí to, že s nimi Zephir hral rovnaku hru ako oni s ním, a že obe strany pochopili svoju vzajomnú prospešnosť. Na pôde kolegia sa Zephir pri svojom štúdiu poprvý krát stretáva s magickými kamenmi a začína vyvíjať substanciu ku ktorej jeho celoživotné štúdium malo viesť, začína spisovať štúdie o podobnosti latky ktorá tvorila nebezké kladivo s magickými kamenmi a prednáša na kolégiu prvu prednašku o magických kameňoch ako o potomstve z eterického vesmíru. Substanciu nazíva plazma. Meadre sa na žiadosť samotného Zephira vracia do kryštálovcej púšte aby zasadla na druhove miesto vodcu kabalov.

O Kaveji, kaviari a Mirmidonskom kráľovstve -
Bránami Arkadie prechadza zahalený cudzinec s prosbou stretnúť sa s císarom , pomocou nesmierne silnej okuzlujucej mágie sa dostáva až k trónu samotného císara predstavý sa ako Nautilus, emisár Mirmidonov . Avšak císar Sared v jeho hlase spozná nenapodobitelný akcent ktorý tak dobre poznal a tak dlho nepočul, emisarom totiž nebol nikto iný ako Azrael brat jeho priatela a radcu archaniela Raziela, ktorý svoju púť završil na juhu v spoločnosti kedysi primitívnej podmorskej rasy mirmidonov, jeho návšteva sa niesla v duchu prosby rozšíriť císarstvo a založiť novu alianciu, kedže z rasy mirmidonov sa stala neuveritelne magicky vypelá spoločnosť ktorá sa naučila komunikovať s humanoidmi a dokonca tráviť nekrátky čas na súši. Azrael sa zdôverý o tom ako narazil na niekoľko mirmidonov pri plavbe na južné poloostrovy a ich nesmierny magický potencial ho nutil dozvedieť sa viac, navštívil ich podmorské kráľovstvo a našiel tam nebádanu prívetivosť a túžbu mirmidonou rozvíjať sa o nove poznania, azraela ohúril nečakaný až priam neuveritelný potencial rýchlo sa učiť a o vinikajúcej danosti logiky tejto záhadnej rasy nehovoriac. A potom ako císara ponúkne vynikajúcou pochutkou z zabích ikier a predstavý mu zmes na vytvorenie chutného povzbudzujuceho zrńkového nápoja, sared Azraelovy predstavý, zanieteného alchimistu Zephira. Cisar Zephirovy jeho prosbu pokračovať vo vývoji plazmi v mirmidonskéj akadémii ktoru založil sám Azrael schválil spolu s podporou vedeckého vývoja a akademického rozvoja mirmidonskéj akadémie, na oplatku císarovy Azrael slúby otvorenie obchodných ciest s južným kráľovstvom ktoré nazval Mirmidónia, militárnu ochranu južnéj časti spolu s nárokom na rybolov v purpurovom oceáne spojenou s výpomocou pri výstavbe prístavov Císarského námornictva. Touto dohodou sa ríša rozširuje smerom na východ o Mirmidonske kráľovstvo. Záujem o ríšu o Kávej a Kaviari ako obyvatelia nazvali mirmidonske pochutky vzrastol tak, že sa podmorské mirmidonske kráľovstvo stalo mekou obchodu a stale častejšie návštevy turistou toto podmorské kráľovstvo zvačšilo natoľko že purpurové more sa v noci tbliece ako pozlátko. V celej Ríši sa čoraz viac začala rozširovať sieť kavejkárni (miest špecializovanu na rozne spracovania a podavania tohto chutného nápoja), a vzhľadom na malé množstvo Kaviari jeho hodnota vstúpla natolko, že si ho mohla dovoliť len šlachta.

ŠTVRTÁ ÉRA - GEHENNA

O Mirmidonskom masakre a Ophidiane -
Na hlavnom piedestráli nákupného centra mirmidonie je chytený žobrák, ktorý ukradol kôš s ovocím bohatému obchodníkovy , kráľovsvom otrasie strach z žobrákov, povaľačov a ľudí bez domova. Gilda obchodníkov obyvatelom sľubuje radikálne zakročenie ktorým zabezpečí poriadok a bezpečnosť v mirmidonii. Kráľ Azrael si je vedomí, že tento strach obyvatelov a čoraz vyšší počet kradeží jedla hladnými žobrámi môže viesť k úpadku mirmidonského pokojného spolunažívania a prosperite meky obchodu na ktorej výstavbe a založení pracoval tak dlho, a po dlhých vnútorných bojoch povoľuje gilde obchodníkov kontaktovať cech vrahov. Počas jednej noci je v mirmidónii zavraždených viac ako 300 žobrákov a bezdomovcov a ich telá su pohodené na dno purpurového oceánu, každy z obyvatelov o tomto masakri vedel avšak nikdo o tejto skutočnosti nerozprával a mirmidonsky masaker upadol na dlhý čas do zabudnutia, avšak jediný ktorého táto genocída naozaj zasiahla bol alchimista zephir, ktorého tento nárek zavraždených zrazil na kolená a upadol do kómi. Nasledovne mirmidoniou otrasie silné zemetrasenie ktoré poškodí velké množstvo uzlov v okolí centra ( Mirmidonsky uzol - časť kráľovstva niečo ako štvrť alebo mestká časť ), ani po tejto katastrofe, ktorú proroci mirmidonskej akadémie považuju za Alastorov hnev za krvipreliatie nevinnych si obyvatelia mirmidonie nahlas nepripomenu krvavu spomienku. Silne zemetrasenie na dne purpurového mora odhalí žilu dosiaľ nepoznanej rudy. Trpasličí kováči a zbrojmajstri su pevnosťou a tuhosťou tejto rudy očarený a žiadajú o výstavbu baní a možnosť spracovávať tento najtvrdsí kov v Elore v prospech ríše.
Císar Sared osobne prichádza do mirmidonie na výpomoc pri rekonštrukcii zaplavených uzlov, hnaný šokujucou správou o Zephyrovom stave. Po niekoľkých rokovaniach s gildou obchodníkov a cechom zbrojmajstrov císar schvaľuje výstavbu komplexu baní a ťažbu novonájdenej rudy ktorú medzičasom nazvu Ophidian, pretože sa jej povrch pod vodou leskne ako morský had.

O xenomorfnej entite menom Osiris a prvom jazdcovi apokalypsy Zephyrovy ( Dobivatelovy )-
Výstavba baní potrvá niekoľko rokov, a skončí po tom ako v útrobách zmyzne veľká časť baníkov. Pracujúca trieda sa baní začne báť a odmietnu naďalej v práci pokračovať. V slede týchto udalostí sa z komi prebúdza skolar Zephir absolutne nepostihnutý rokmi v kóme a sám odchádza do útrob baní. Kraľ azrael o tejto skutočnosti upovedomuje Císara a ten na jeho žiadosť do mirmidonie posiela nemalú časť templárov na prešetrenie udalostí, ku ktorým sa pripájaju nadaný a skúseny inkvizítori a paladini vedený osobne Lutherom Paviesom ( Hlavným inkvizítorom a patriarchom rádu ), ktorý je neustále zužováný strašními víziami pohromi. Expedícia v utrobách baní naráža na Úľ dosial nepoznanej a hrôzostrašnej xenomorfnej entity, ich pokožka je tvorená z velkej časti Ophidianom a ich myseľ je spojená v jednu, tato schopnosť z nich vytvorila nesmierne mocného protivníka, ktorý sa dokáže rýchlo adaptovať novým podmienkam a každá skusenosť a nove poznanie jedného z nich sa okamžite dostáva k ostatným jedincom vdaka ich prepojeným mysliam. Tútu entitu expedícii predstavý ich vodca,ich zdrojovy myšlienkový uzol bívalý císarov priatel a nadaný alchymista Zephir, ktorý si svojou mocou čítať myšlieky, tieto bytosti podmanil, počas niekoľkých rokov v podobnej hladine vedomia ( túto hladinu vedomia akademici medicíny v Arkádii nazívaju hladinou Deltis ktorá označuje hlboký spánok bez snenia ) v komatickom stave. Obklopený nespočetným množstvom krvilačných beštií Lutherovy a jeho následovaťelom Zephir predstaví svoju novú rasu menom Osiris a oznámi, že Mirmidonia si za svoj krvávý hriech zaslúži smrť a úpadok. Strhne sa obrovský a krvavý stret zaujmov ktorý ma za nasledok nepostradatelne stráty na životoch hlavne zo strany Ríše a Lutherova expedícia stále na jeho čele je zahnana za brány mirmidónie, ktoré na nejaký čas dokážu udržať Osiris pred ich inváziou. Zephir žiada kapituláciu ríše.

O aliancii divokej zeme a druhom jazdcovi apokalypsy Fione( Vojne )-
V Obrovskom trpasličiom meste s najvačšiou zlievarňou a alchimistiickými laboratóriami pre vývoj plazmových zbraní v divokej zemi počas nepodareného experimentu vybuchne enormné množstvo plazmi a zdevastuje tak okolíté lesí a obydlia čo ma za nasledok nespočetnú stratu na životoch a zdevastovanie fauny a florý v objekte vačšiom ako niekoľko kilometrov. Nasledovne sa divokou zemou preženie silná búrka a hustý čierny dážď, ktorý zamorý vačšinu pôdy a vôd.
Uprostred divokej zeme začína zoschíňať a opadať najstarší strom, strom ktorého chiméry považuju za usvit existencie, znečisťenú vodu a čierny dážď ktorý sa prehnal zemou začnú prisudzovať zbrojárskemu priemyslu a znečisťovaniu zeme jej obyvaťelmi , sfanatizuju niekoľko kmeňov orkov, krvilačných Taurus a v čele s pomstichtivou Matkou vlkov fionou zjednotia alianciu, ktorá povedie ťaženie proti koloniam Ríše v divokej zemi. Postupom času sa k Fione pridájú ostatne kmeňe orkov a taurus a spoločne so snahou ochrániť divokú zem vyvolaju otvorenu vojnu Ríši v divokej zemi.

O metamorfnej mágii a tretiom Jazdcovy apokalypsy Nerovy( Smrti ) -
Medzi tym shamani na Juhu divokej zeme nachadzaju v magických kamenoch runicku magiu ktorou sa pomocou magických rún a dlhotrvajúcich ritualov dokážu zosinchronizovať s blúdiacimi démonmi a zmeniť svoju formu, Nazvu sa novodobími demonmi menom KIRIL. Svetom divokej zeme a Celou ríšou začnu putovať zvesťovaťelia prichadzajúcej pohromi ktorý sa nazvú jazdcami epochi a začnu mladých a nádejných mágou učiť používať metamorfne runy a rituály, veľké množstvo mágou podľahne pokušeniu nadvlády a premení sa na strašlivých démonov ale nemálo z tých ktorý sa stretli s jazdcami epochi odolali pokušeniu a metamorfnou mágiou sa viac pripútali k prírode ako k blúdnym dušiam, naučily svoje telo transformovať sa do rôznych zvieracích foriem. Celou ríšou začal otriasať teror a strach, démoni túžiaci podmaniť si celé národy začínali o sebe dávať vedieť genocídami ktoré za sebou zanechavali. Ríša silnou rukou inkvizície ako tak odoláva útokom demonov a posadnutých jazdcov. Najstarší orkský šaman nadviaže na blúdiaceho démona ktorý zo všetkého najviac túži uvrhnúť celu Eloru do nekonečnej priepasti, na samotného Nera, ktorý kedysi dávno rozpútal strašnú dvadsaťročnú vojnu. Týmto sa na svet vracia najvačšia hrozba Elori, ktorý sa vyhlasi Abosanovým arcibiskupom a zjednotí KIRIL ( démonou novodobeho sveta ). Nero prisaha elore Smrť. A v tú noc , kedy nero sliapol na podu elori opať po tolkých rokoch sa elorou preniesol krvavý dažď.

Obrázek

----------------img Jeden z KIRIL-----------------

O príchode Svätých križiakov a navrate prvého z jednorožcov-
Udalostiam ktoré uvrhli Elonu do pekelnych pazurov abossanovej svorky nasledoval Ulrathov navrat z eterického vesmíru spoločne s armadou svätých križiakov ( potomkov starovekých templárov ktorých duše bolý ukute spolu so svatou zbrojou) nesúcich sa na lietajucich posvätných elementálnych pegasoch a mimoriadne mocnými strážcami eterického vesmiru, majstrami boja, eterickými sfingami. Ulrath zvoláva hrdinou z celej Elori aby spoločne s jeho armadou priniesli pokoj a mier do tejto kedysi prosperujucej a nadhernej zeme a styroch vodcov vsetkých zemí vymenuje za jeho emisarov svetla a kazdemu z nich daruje žijúci elementalny svatý mec s nesmiernou silou. Možno to budete prave vy kto vybojuje Elore mier a možno to budete vy kto si do tejto krasnej zeme kopne ako posledny, voľba je len vaša a nezabudajte že aj mala kvapka dokáže rozvíriť hladinu vody.[/img][/img][/url]
Naposledy upravil(a) Sammael dne 20. 11. 2008, 23:47, celkem upraveno 6 x.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

btw sorka za chyby v texte.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

takze. chcelo sa mi napisat len skratku tldr ale neurobim to.
komentovat podrobnosti textu ale tiez nebudem. len ti poviem ze toto je podla mna ta najmenej dolezita vec pre RPG. naco su niekomu obsiahle nudne texty z pseudohistorie s milionom mien ktore si nikto nezapamata ala Silmarilion pre hranie naozaj nerozumiem.
ak si zacal tvorbu settingu tymto tak je to podla mna zly zaciatok. Historiu sveta by som odbavil v tretinovej dlzke a zameral sa na to co sa deje a je zaujimave vo svete *teraz* ked sa odohravat hra.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen »

Nikdy som este necital taky wall of text na fore, ale vcera som sa cez ten tvoj preluskal.
Chapem ze to je RAW text ... velmi RAW ... cize ber moju kritiku iba k tomuto co si sem dal, to co mas napisane okrem tohoto strucneho vycucu moze byt na inej urovni cize DEMO ktore si vravel ze neskor spravis moze byt uplne o niecom inom. Necham sa rad prekvapit. Je vidiet ze si si dal vela prace s vymyslanim a ze si do toho investoval vela casu a energie.


1. gramatika: viem ze je to RAW, ale toto bol hlavny bod preco sa mi to velmi tazko citalo. Sam nepisem vzdy spisovne, ale ten text bol z tejto strany uplne priserny.

2. Trpis chorobou (aj profesionalnych) spisovatelov, ktora sa vola slovna burina. Mnozstvo pridavnych mien je extremne a to ze su casto rovnake ich robi strasne nudne. V takmer kazdej vete mas enormny, ohromny, prastary, pradavny, masivny, obrovsky, najX atd.

3. Niektore suvetia su zlozene hadam aj z piatich dlhych viet a su tym dost necitatelne. Stracam sa uz na tretom riadku vacsinou. Cize stylisticky to potrebuje tiez hodne upravit.

4. Obsahovo... nuz ja UltraSuperHigh fantasy moc nemusim cize mozem byt prilis kriticky. Tak trochu mi tento vycuc pride ako hrackarstvo po ktorom sa parkrat prehnal cestny valec a snehova freza. Strasny zmatok vsetkeho mozneho a vsehochutneho. Kvantitou bohate, ale kvalita a hlavne originalita ... tej tam vela nie je. A to je prave to jedine cim mas sancu zaujat.

--
Z tohoto co si tu uverejnil mam dojem akoby si sa snazil znovuobjavit koleso.
Ak chces preniknut na trh kde existuju komplexne, originalne a premyslene settingy s rozsiahlou fanusikovskou zakladnou tak podla mna na to asi nejdes zo spravnej strany.
Spojenia ako "žijúci elementalny svatý mec s nesmiernou silou" zneju kuul ... pre 13rocneho hraca WoW a ten si veru setting k niecomu kde nema mys, monitor a teamspeak nekupi.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

No to je teda dílo...

Nečetl jsem to celé, ani to číst nebudu. Jen jsem to prolétl (prvních pár vět každého odstavce).
Jediný přínos této statě vidím v tom, že je možné z ní načerpat nějaké inspirativní momenty. Jako ucelený setting mi to ovšem nepřijde. K čemu je mi vymyšlená šíleně složitá a podrobná historie?

Jo, pěkné obrázky.

EDIT: Teď teprve jsem si přečetl disclaimer na začátku. Takže - píšeš, že to není historie settingu, ale historie planety. Budiž, beru to jako historii planety. A ptám se - k čemu to je? Dobře, pokud tě bavilo to vymýšlet a psát, proti gustu... Ale do žádné knihy bych nic podobného nezařazoval. Drtivou většinu čtenářů to odradí. Být tebou, nechal bych si tuhle historii pro sebe, v šuplíku, a pak z ní občas vycházel při vytváření některých věcí v settingu samotném.

A udělám reklamu Ecthelionům. Kdyby ses chtěl pro inspiraci podívat, jak se dá také tvořit setting, tak tady.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

mojim cielom je vytvorit rpg, ktore bude reprezentovat, znamena aby si vela ludi naslo kus sveta ktory ho bavy (preto je to riesene ako planeta). A myslim ze vacsina svetov ktore vas bavia ako dragonlance napr ma historiu v main settingu rovnako dokonca dlhsiu a je to tam rozpisane uplne od zaciatku. Co sa tyka dizajnu z odstupom casu ked som si to precital, ano- je tam vela pridavnich mien ano vela chyb, z tohto dovodu na tom spolupracujem s chlapikom ktory tomu dava literarnu podobu a to z prvej osoby ktorou je posledny jednorozec (aj ked si myslim ze vacsina sa ani neunuvala si to precitat a ze snad nepripusti aby sa nieco dalsie komplexne na trhu riesilo).
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

Vymluva na komercni settingy se mi moc nepozdava ... na asterionu jsem hral rok a taky jsem cetl jen casovou osu a legendu o Taranisovi.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

Rozsiahlosstou mien som si vedomi tiez mi prekazaju vo vacsine hier a fantasy, avsak pri rozsiahlej historii su potrebne riesil som to tym ze som pouzival vacsinou zvucne a vacsinou zname mena a mena ktore nieco evokuju, dalsia vec budu oznacene cislami a pripadnym pomocnym popisom v liste na okraji strany. Dovod preco je to take rozdsiahle je ten ze chcem aby hraci hraly v akejkolvek ere a toto je len podrobny popis historie ktoru si v knihe ked hras posledny vek nemusis citat ale mozes z neho cerpat. Chcem to ponat komercne a preto tie rozne zijuce mece a plno veci, ktore zajmu 13 hracov ale aj to ma premna vyznam, aj to su hraci a ULTRAHIGHFANTASY projekt to aj ma byt. Vela hracov nechce hrat s pustnim prachom preto sa mu bude zdat byt svet prvej eri najlakavejsi atd. Chcem to ponat ako dielo v ktorom sa hraci mozu pohybovat ako ryba vo vode a svoje settingy zasadzovat kde len chcu, preto je tam aj orientalny kontinent aj podmorsky svet atd aby si tam kazdy nasiel co chcel.Cele to ma posobit ako velky zdroj pre settingy ktore mozu byt jak hororove tak orientalne tak ako aj z minulosti tak aj z poslednej apokalyptickej ery.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

To quentin: Nieje to vymluva ale fakt
Pozry si historiu a rozsiahlost WOW hry ktora zaujala 11000 ludi
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

chybi ti tam 3 nuly.

Zatim budu mlcet a pockam na dalsi materialy.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

No mas pravdu tei tri nuly tam chybaju.
Co chcem povedat je ze som inspirovany a je to aj vydno rozsiahlostou svetov.
Dragonlance,wow(nepopieratelne).guildwars,vampire(dokonca popisy jednotlivych miest).
Lebo sa mi na tom pacilo ze ked chcem hrat na severe mal som tam severny kontinent plny fajn miest, ked som chcel horor isiel som do miest kde je cely stat pokrity morom a mrtvolami sa to tam hemzi atd.
A taktiez sa mi pacilo riesit obdobia ako vampire dark ages , tri ery (myslim) Dragonlancu. A taktiez nemozem vynechat call of cthulhu(ktory settingami od roku 1920 je brutalne rozsiahly)nieco take na sk a cz scene nieje, ale nerobim to len koly tomu ze chcem prepratit nasu komunitu rpgckarov hore nohami, chcem zaujat volnostou vo svete, miernym gulasom z toho vsetkeho co som cital plus moje napady.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Když už tu padl odaz na NOS, dovolím si zde citovat zásadní Conlaiův přéspěvek k tvorbě světa:
Conlai píše:Vzdávám se! Nemám teď na to, abych přečetl celou tu mozgovou bouři, co se za dobu mé nepřítomnosti vyrojila, musím balit. Takže jen k jednomu příspěvku, který mě zaujal:
joeyeti píše:Dany svet (planeta alebo system s viacerymi osidlenymi planetami) sa vyvijal postupne od "stvorenia" systemu - teda od ustanovenia drah jednotlivych planet okolo centralneho slnka systemu. Zivot vznikal postupne - ovzdusie / voda / vyparovanie / tvorba kontinentov / ich clenenie v zavislosti od vulkanickej aktivity.
(tu by bolo dobre stanovit, ci sa cela neskorsia inteligentna civilizacia vyvijala na jednom kontinente, alebo bola roztriestena a tym padom bol vyvoj viac/menej odlisny)
Dalsia vec na zamyslenie je, ci sa inteligentne bytosti vyvinuli do formy podobnej cloveku (pre zjednodusenie vnimania sveta) alebo do inej vhodnej formy.

Z hladiska historickeho vyvoja inteligentnych bytosti je samozrejmou sucastou:
zdruzovanie sa do skupin a vzajomna pomoc, ktore je predpokladom prezitia druhu (a kedze je inteligentny, moze tuto skutocnosti zistit ovela skorej ako neuvedomele zvierata) - rozvoj neskorsich komunit
ohen, kedze skor ci neskor niekto na to pride, ze za urcitych podmienok / pouzitim urcitych nastrojov ohen vo vesmire vzniknut musi
nieco, coho sa inteligentne bytosti boja, co povazuju za "vyssiu inteligentnu bytost" - na volnej interpretacii, ci tu mozu zapracovat "mimozemske inteligencie" alebo naopak "boh"
nastroje, ako sucast prezitia inteligentnych bytosti
vyhoda gulateho povrchu, co ulahcuje namahavejsiu pracu
neskorsie vynalezy a zistenia - tlak zohriatej voda (para), mozno elektrina (blesky, staticka elektrina)

Dalsie volitelne vyvojove etapy, ktore pozname z nasej doby (poslednych 200 rokov), je mozne (ne)zapracovat po detailnejsom vytvoreni historie a smerovania celeho prostredia.

A utne sa to niekde tam, kde sa inteligentne bytosti zacinaju zaujimat o vesmir, zistia, ze to hore nie su len take nejake svetielka a "vesmir" nie je len planina / kontinent, ale svet, obiehajuci okolo niecoho, co sa vola "slnko", ktore sa nachadza v niecom inom a nie je "bohom"...


Byť se tento způsob jeví jako formálně správný, je to podle mě ten nejhorší možný způsob, jak začít tvorbu settingu. Je to cesta k "vanilkovému" settingu, kterými jsou trh a internet přesyceny.
Myslím, že důležitější je počáteční rozhodnutí o atmosféře a tématu settingu, přičemž hodně pomáhá o prostředí neuvažovat jako o planetě či kontinentu, ale jako souboru různých podmínek, ve kterých se postavy budou pohybovat - mapa světa nemusí být důležitá, co hraje roli jsou konflikty a atmosféra... možná ještě něco, ale víc mě nenapadá.

Konflikty proto, aby postavy měly kde žít. Postavy totiž, oproti rozšířenému mínění, nežijí ve městech, lesích a horách, ale v příbězích. A příběhy jsou postavené právě na konfliktech... Je to dost těžkopádné, ale doufám, že mě chápete...
To že mocichtivý baron Al-Handri žije v Krakením spáru spolu s krásnou dcerou Fatimou a nehodným synovcem Hodžou je zápis ze sčítání lidu.
Tajná válka s nepochopitelnými starými bohy, kteří na svět přicházejí skrz těla nevinných a poskytují svým služebníkům moc a bohatství, ale může Al-Handrimu dát život tím, že vstoupí do kultu a prohlédne až když staří ovládnou jeho dceru... následuje dobrodružství bla bla bla - důležité jsou podmínky pro příběh, ne podklady pro seminárku.

Atmosféra je potom to, co není absolutně důležité pro samotnou hru, ale co vybarvuje a pobází představivost. Kovové dýmky pikangských námořníků a rudé útesy Karneje, město ve kterém nikdo nesmí zabít kočku a modré střechy obchodní štvrti Fannu...

První náčrt settingu by měl obsahovat právě zmínění těch základních konfliktů, zárodků příběhů, podepřených nějakou tou barvou (aneb, jak došlo k apokalipse, jaké dnes lidé nosí klobouky a na čem jezdí). Odsud se bude odvíjet tvorba settingu a bude-li to důležité, třeba i rozhodnutí o tom, kdo první objevil oheň.

Toť je samozřejmě jen můj poněkud zmateně sepsaný názor. Peace. :wink:
Ohledně gramatiky na tom určitě zaparacuj.
Sammael píše:a PS jednorozci u mna niesu kone s rohom ale svate bytosti pripominajuce humanoidov s rohom.
A proč se jim tedy říká jednorožci? Měl jsem podobný problém už u představených ras, ale tady to bije do očí... pod pojmem jednorožec si prakticky každý člověk představí koně s rohem. Ty ale říkáš, že jednorožec je něco úplně jiného - když je to něco úplně jiného... proč se taky nejmenuje úplně jinak?

Btw. - kdyžtak zkus používat tlačítko edit, ať tady nemáš double- nebo triple-posty - debata tak vyapadá delší než je a špatně se v tom orientuje... :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

Takze stalo sa presne to co som nakoniec aj velmi chcel pustit vam raw matros a naucit sa z toho.

Co som postrehol je( chvala bohu ste mi nikto nepnapisal vy-----r sa na to s---a)
je ze to potrebuje
Rozdelit razne text a historiu do er aby celu historiu nemusel citatel prekusavat. Na zaciatku riesit posledne obdobie a sucasnost kde sa svet nachadza.
--Cele navrhujem napisat aj literarne ( pre ludi ktory svet naozaj oslovy a knihu si rad precita celu aj s podrobnou historiou)aj len cisty timeline a vycuc rychly pre gm ktory hraju poslednu eru ale mozno chcu naviazat na casi predosle.
-- Kazopadna gramaticka uprava(to je jasne uz od zeciatku som hlavne ilustrator a ten co ma napady)

Dalsie napady ocenim.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

CELE dielo by malo byt--vidim to asi takto
-uvodna poviedka(ktora oslovy a zasveti do atmosfery-via changeling the lost-RESPECT)
-uvitanie(co je to rpg strucna historia rpg-via a game of thrones)
-Uvod do poslednej eri a vo co go vo svete aktualnej doby, ktorou je gehenna)
-Vysvetlivky(ala asi vsetko co je na trhu heh)
-Vlastnosti(FATE)
-Char creation
(atd pravidla popisy ras maagia equip boj...)
-Geografia sucasneho svet(ako napr eberron a forgotten a dragonlance atd)
-Historia sveta a jeho podrobny popis +Hlavne kladeny doraz ze je mozne hrat akukolvek eru a podrobnejsie danu eru popisat,npc artefakty atd. Kzdu z er na uvod naozaj strucne predstavit az potom aby sa zaujiimal blizsie tou ktora ho zaujima.
A strucny timeline pre tych ktory sa historiou nechjce podrobne zaoberat ale chce vediet o co slo.
Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti