NOVY SETING

Archiv Sammaelova projektu.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Sammael píše: A klasicke dobrodruzstvo: na tutto otazku zatial neodpoviem ale uvytam nejake zbeze napady.
A zradil B, pretoze mu velmi zalezi na C, co je nezlucitelne s B.

Postavy mozu byt sucastou A, B ci C.

(za A, B a C si dosad realie sveta - mozu to byt osoby, organizacie, idealy, atd)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 »

A klasicke dobrodruzstvo: na tutto otazku zatial neodpoviem ale uvytam nejake zbeze napady.
Aj ja uvitam nejake zbezne napady: ako potencialny zakaznik mi zapletky daju napovedu o tom, aka atmosfera to bude. Primarnym tvorcom si ty, tak to aspon nakopni :-)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 »

Tema o Psoch vo vinohrade dava na znamenie, aky pristup je dobry:
http://rpgforum.cz/viewtopic.php?p=201461#201461

RPG je to zaujimave, jedine usilie do ilustracii, prekladu a prevedenia. To je presne produkt, ktory posle sanku do pivnice.

Navyse: Preklad nepotrebuje kreativitu. Dostavate totiz hotovy produkt, ktory len treba lokalizovat.

To len tak na margo.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Pre Sammaela (a každého RPG tvorcu) veľmi užitočných 19 otázok, ktoré je potrebné dôkladne zodpovedať v priebehu tvorby: Power 19.

Pre easiness ich sem rovno aj postnem:

1.) What is your game about?**

2.) What do the characters do?**

3.) What do the players (including the GM if there is one) do?**

4.) How does your setting (or lack thereof) reinforce what your game is about?

5.) How does the Character Creation of your game reinforce what your game is about?

6.) What types of behaviors/styles of play does your game reward (and punish if necessary)?

7.) How are behaviors and styles of play rewarded or punished in your game?

8.) How are the responsibilities of narration and credibility divided in your game?

9.) What does your game do to command the players' attention, engagement, and participation? (i.e. What does the game do to make them care?)

10.) What are the resolution mechanics of your game like?

11.) How do the resolution mechanics reinforce what your game is about?

12.) Do characters in your game advance? If so, how?

13.) How does the character advancement (or lack thereof) reinforce what your game is about?

14.) What sort of product or effect do you want your game to produce in or for the players?

15.) What areas of your game receive extra attention and color? Why?

16.) Which part of your game are you most excited about or interested in? Why?

17.) Where does your game take the players that other games can’t, don’t, or won’t?

18.) What are your publishing goals for your game?

19.) Who is your target audience?


**Denotes key question that should be answered/discussed first and foremost when designing a RPG.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 »

To su vyborne otazky a urcite by to posunulo vyvoj, keby sa na ne podarilo zodpovedat (niektore mozno uz boli, len sa stratili v texte).

Ja som zatial pochopil toto (vynechane otazky su take, ze nepoznam odpoved a nechcem si vymyslat, resp. odpoved bola "hm")
---------------------
1.) What is your game about?**
Hra je príbehom fantasy hrdinov, ktorí môžu ešte spasiť svet alebo sledovať jeho zánik.

2.) What do the characters do?**
Postavy sú hrdinami, ktorí bojujú so mocnosťami, ktoré sa na prvý pohľad vokoncom nedarí prekonať.

3.) What do the players (including the GM if there is one) do?**
DM pripravuje výzvy, nepriateľov a dobrodružstvá, hráči ich porážajú.

6.) What types of behaviors/styles of play does your game reward (and punish if necessary)?
Porážanie prekážok silou, vierou, inteligenciou, stratégiou a kalkulom.

10.) What are the resolution mechanics of your game like?
FATEové mechaniky.

12.) Do characters in your game advance? If so, how?
Postupujú po úrovniach, tak ako v štandardnom D&D a pod. Úrovne zvyšujú ich silu,
schopnosti, kúzla a pod.

13.) How does the character advancement (or lack thereof) reinforce what your game is about?
Silnejšia postava môže čeliť väčším hrozbám, silnejším nepriateľom a mocnostiam,

15.) What areas of your game receive extra attention and color? Why?
Vizuálne a externé prevedenie príručiek.

17.) Where does your game take the players that other games can’t, don’t, or won’t?
Epické dobrodružstvo, kde epickí hrdinovia dokážu porážať epické hrozby pre existenciu ako takú.

19.) Who is your target audience?
Mládež primárne zanietená svetom, žánrom, atmosférou a štýlom hrania World of Warcraft. Vek od 13 rokov do 18 rokov. Určené ako "moje prvé RPG."
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 11:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos »

Když jsem se tu tím konečně prokousal, tak mi to všechno co se Sammael snaží vytvořil připomíná herní systém Zlosyni a neznabozi, který vytvořil jeden nadšenec někdy kolem roku 97/98.

Tenhle systém nebyl moc rozšířený, ale myslím, že tady by se našli lidičky, kteří jej znají.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

1.) What is your game about?**
Hracske postavy sa snazia prezit natlak konfliktov so vsetkych stran, kedze ludstvo je v chaose uvedomujuc si svoj zanik, ide o to ludom pomozu prezit alebo ich duse hodia demonom ako zradlo pre psa. Mozu sa vsak najst jedinci ktory naozaj odolaju lakaniu dobra aj zla, a dokazu si najst svoje miesto vo svete v ktorom si kazdy uvedomuje svoj zanik, dokonca dokazu epicky zvratit udalosti.(inak som sa pohraval s myslienkou,ze ak by to naozaj hracov chytilo a spravili si komunitu, robili by sa takzvane epic events a ich skutky by boly napisane v historii buducich expanzii settingu ktore by popisovali nasledujuce udalosti po core booku(take interaktivita pre komunitu a hlavne vyzva) ale to je len napad).

2.) What do the characters do?**
Ako napisal alef perfektne, postavy bojuju s mocnostami ktore maju silne zaklady a velku silu, alebo su to ludia ktory su ako stvana zver,alebo su to ine rasy ktore sa im snazia pomoct a ochranit ich pretoze ludska essencie je pre nich potrebna, alebo riesia konflikty medzi gildami, ktore superia o mocenstvo lebo tusia ze jednorozcom sa podary demonov porazit a ich gilda preberie kontrolu.

3.) What do the players (including the GM if there is one) do?**
Gm dava hlbku a vahu existujucim konfliktom, zapaja pritomnost alternativneho sveta a hlavne posudzuje skutky hracov bodmi dobra a zla. Hraci celia vyzvam a riesia konflikty ci uz politicke alebo vojnove a hlavne je kladeny doraz na to ze akykolvek skutok moze spustit vlnu udalosti ktore nadobro zmenia jeho zivot a podstatu.

4.) How does your setting (or lack thereof) reinforce what your game is about?
Ak som spravne pochopil tuto otazku tak hra hracou zasveti do atmosfery settingu pomocou kratkych poviedok a komiksu. A hlavne tym ze sa im to cele snazi povedat posledny jednorozec v prvej osobe s osobnymi komentami(inak k tym jednorozcom mnohym to nemusi sediet ale nieje to kon ale nieco co vyzera podobne ako humanoid ale ma to kridla a roh a nazov jednorozec som dal koly tomu ze prva vec ktora ma dostala do fantasy je podla mna the best rozpravka"posledny jednorozec")

5.) How does the Character Creation of your game reinforce what your game is about?
No to je tazka otazka ale skusim to: No hrac si vie zvolit z viacero ras zhruba tych 8 plus clovek. clovek predstavuje setting vacsinou pochmurne, lebo there is no light v ich zivotoch,alebo to predstavy vo velkom style ala exalted so skilmi ktorymi ludstvo obdary jednorozec Raphael (ulrath som premenil na Raphael). Ostatne rasy prezentuju rozne nazory na konflikt, barbarov dokazu vela veci hned rozhadzat a napriek tomu ze su pomerne civilizovany nemienia konflikty riesit politicky, elf ma svoje problemi s existovanim na hranici dvoch svetov ale napriek tomu sa ludom snazia pomoct a td.

6.) What types of behaviors/styles of play does your game reward (and punish if necessary)?
Na tuto otazku je jednoznacna odpoved. Body dobra a zla a moznost premenit sa na anjela alebo demona, robi hru napinav, pretoze gm eviduje body dobra a zla a hrac si nikdy nieje isty ako na tom je avsak Gm mu povie ze mu zacinaju cervenat oci , alebo ich zily zacnu ziarit, tym si uvedomuje ze pozor nieco nieje ok stava sa zo mna to co nechcem? idem rychlo zachranit starku pred drakom:-)

7.) How are behaviors and styles of play rewarded or punished in your game?
Body dobra a zla a expy za samotny styl hrania a za slayovanie potvor a riesenie konfliktov plus nejake relikvie z davnej a bohatej minulosti:-)(vieme o com pisem).

9.) What does your game do to command the players' attention, engagement, and participation? (i.e. What does the game do to make them care?)
Neustala hrozba a to nie len zo strany demonov ale aj od bytosti ktore su si vedome svojho mozneho konca, a ich jednania su touto skutocnostou znacne ovplyvnene.

10.) What are the resolution mechanics of your game like?
FATE jednoznacne

12.) Do characters in your game advance? If so, how?pomocou expou a bodou dobra a zla.

13.) How does the character advancement (or lack thereof) reinforce what your game is about?
ze neutale vaha kde ku ktorej zo stran vlastne naozaj patry (svet sa snazi najst svoju podstatu za ktoru sa oplati este bojovat, pretoze vsetko krasne co poznali is gone) taktiez su na tom aj postavy.

14.) What sort of product or effect do you want your game to produce in or for the players
Zacne to demom na webe, bude to pokracovat domenou hry a stiahnutelnou plnou verziou za poplatok na urcity cas, potom podla uspesnosti vyjde core book v slovencine, cestine,rustine, polstine a madarcine, popripade boxed set s kockami pre fate a roznimi reference kartami. pokracovalo by to nie doodatocnymi priruckami ale expannzion packmi ktore by popisovali nasledne udalosti ovplyvnene komunitou hracov a hlbsie fakty zo sveta, a napadmi hracov ktory budu explorovat casti alternativneho sveta a inych lokalit, popripade artefaktou ktore objavia( to znamena ze zverejnim fakt dobre napady)

15.) What areas of your game receive extra attention and color? Why?
Otazka co je dobro a co zlo, dualny vesmir, podstata magie ako zijucej sily a eteru ktory ma schopnost dat zivot.

16.) Which part of your game are you most excited about or interested in? Why?
Premena na anjela a demona, lebo hracova postava sa moze naozaj zmenit a to ho moze naozaj lakat, privecernom zaspavani premyslat ci mu nebude lepsie ako demonovy a neustale lakanie dobra a zla a hraci to silne pocitia aj mimo hry. tento prvok moze byt silne vyuzity pri hrani s mladezov.

19.) Who is your target audience?
osoby od 18 do 99rokov. Oficialne koly adult ilustraciam, pritomnosti hororu a erotiky(bosora a ilustracie). A neoficialne si myslim ze toto pritiahne aj mladsie generacie(som ja ale pokusitel ).
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen »

ani neviem co povedat... na toto...
nuz... hadam len pockat na demo.

a zistit od alefa co to v Kosiciach hulia
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

sammael: imho par otazok si pochopil inak nez boli myslene
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

ktore napr?
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 »

4.) How does your setting (or lack thereof) reinforce what your game is about?
To je skor o tom, ako prostredie podporuje to, o com je hra. Teda ako ma prostredie vplyv na proces hry, a pribeh ako taky. Poviedky a komiks vnimam ako uvedenie do sveta, co je jednorazova vec. Tu sa skor pytaju na prvky, ktore to robia pocas hry. Nemyslim, ze jednorozec bude vstupovat do vsetkych dobrodruzstiev.
5.) How does the Character Creation of your game reinforce what your game is about?
To je o tom, ako tvorba postav podporuje to, co riesi hra. Tu vnimam generovanie postav ako vyber sad schopnosti / powerov / spellov / abilit, ktorymi sa tie rizika daju porazit. Styl D&D, styl WoW.
13.) How does the character advancement (or lack thereof) reinforce what your game is about?
Toto je zase o tom, ako postupovanie postav podporuje zamer hry. Imho to, ze ma postava X powerov a Y spellov nema vplyv na to, ku ktorej strane patri.
14.) What sort of product or effect do you want your game to produce in or for the players
Najprv ma zmiatlo slovo produkt v otazke. To je skor otazka na ucinok, dojem a vysledok, ktory ma hra vyprodukovat. (Asi) ide o to, ci je cielom poskladat pribeh, alebo sa pokusit najst cestu k vyriesniu dilemy alebo prosto mat radost z porazenia demona. (A nie, system, ktory podporuje vsetky sposoby, nepodporuje asi ziaden...)
19.) Who is your target audience?
To su vsetci ludia sveta, vies to nejak vyspecifikovat? Vies si predstavit moju staru mat hrat toto?

---------

Mam k tomu otazky:
trosku vidim spor v roznych styloch hrania. Ak hra niekto ultraturboepickych hrdinov (styl Exalted), tak je to trochu ine ako ked hra niekto warhammeracky prosty lud. Uz v D&D je jasne, ze bez velkej kreativity nemozes postavit 17levelneho hrdinu proti problemom prosteho ludu, kedze ti uz netvoria takymto hrdinom prekazky.
A naopak, postavit dedincana s vidlami proti 300ke demonov, ktori mu podupali pelargonie, je tiez povazlive.

Dalsia vec je ten styl, ked DM prideluje cierne a dobre bodiky. Co sa stane, ak niektory hrac opusti dilemu a rovno prejde na demonicku stranu, lebo demoni su viac kewl?

Ak ma byt dilema, co je zlo a co dobro, preco zrazu DM ma byt ten, kto ma konecnu objektivnu autoritu nad touto dilemou?

Ak mam povedzme epicku dilemu "obetovat zivot sestry a zachranit ostatnych" a ja sa ho rozhodnem obetovat sestru, kto posudi, ci to bol akt dobra alebo zla? Snaha mat realisticky zahmleny svet spojena so snahou klasifikovat dobro a zlo mi pride protichodna. Dobro-zlo je v konecnom dosledku rozpravkovy element. V pribehoch o najvacsich dilemach sa od tychto pojmov komplet upusta.

Ak hrac spravi nejaky cin v dobrej viere, ze inak nemohol a DM mu da cierny puntik, a hrac to robi dalej a neuvedomuje si, ze kona zle, len sa rano zobudi s 20 ciernymi bodmi a parohami na zadku, nastane u hraca sok a spor.

S alignmentami a ich biednym pouzitim moze byt kopa problemov. V D&D stavanom na hrdinske hranie sa hra casto rozpadla v momente, ked sa nejaky hrac rozhodol ist s monstrami. Pretoze monstra su super.
Naposledy upravil(a) Alef0 dne 28. 11. 2008, 14:58, celkem upraveno 1 x.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

tak ako alef0 povedal
osoby od 18 do 99rokov
inak toto neznasam ked vidim napisane na krabiciach od hier.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen »

Ak mam povedzme epicku dilemu "obetovat zivot sestry a zachranit ostatnych" a ja sa ho rozhodnem obetovat sestru, kto posudi, ci to bol akt dobra alebo zla? Snaha mat realisticky zahmleny svet spojena so snahou klasifikovat dobro a zlo mi pride protichodna. Dobro-zlo je v konecnom dosledku rozpravkovy element. V pribehoch o najvacsich dilemach sa od tychto pojmov komplet upusta.

Ak hrac spravi nejaky cin v dobrej viere, ze inak nemohol a DM mu da cierny puntik, a hrac to robi dalej a neuvedomuje si, ze kona zle, len sa rano zobudi s 20 ciernymi bodmi a parohami na zadku, nastane u hraca sok a spor.
PRESNE tak.

mna osobne najviac dorazilo toto:
pretoze gm eviduje body dobra a zla a hrac si nikdy nieje isty ako na tom je avsak Gm mu povie ze mu zacinaju cervenat oci , alebo ich zily zacnu ziarit, tym si uvedomuje ze pozor nieco nieje ok stava sa zo mna to co nechcem? idem rychlo zachranit starku pred drakom:-)
... ako...
to je co?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

pozor cierny puntik to nieje, no umna ziadna hmla v tomto neni. je to "rozpravkove kontrastne dobro a zlo". A hrac si snad uvedomuje vahu svojich skutkov a vie ake to moze mat nasledky. No navyse znaky dobra alebo zla zacne hrac pocitovat postupne a pomalicky takze hracovy bude jasne kde sa ubera a zasa je to pomalicky proces, A je to aj o improvizacii gmka, esencia viaze anjelicku energiu nazyvanu:ziara: a demonicku symetriu, takze je to o improvizacii gmka a navyse je volitelne pravidlo otvorenych bodov, kde hrac vie pracovat s tymito bodmi a vie pozna ich pocet na ziskavani roznych statusov ako intrigar, legenda atd.


Ako som uz spominal jeden y nosnych elementov settingu je vaha rozhodnuti. A ked si si cital prispevky vysie dost ssom kladol doraz na to ze sa postava dokaze premenit na anjela ad demona, je to podla mna celkom broken element. A rozhodne sa ho hodlam nechat a spory medzi gm a hracmi su neustale ale to moze gm odovodnit tzm ze nebudu diskutovat o tom ci nutne zlo je naozaj zlo ale o tom ze preco sa na esenciu naviazal ta ci ona sila.
Naposledy upravil(a) Sammael dne 28. 11. 2008, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

och. tak GM bude moralny kompas v hre. to nie je bohvieco.

ty to asi vidis bez hmly ale povedz (ked pouzijem alefov priklad): keby obetujem zivot sestry a zachranim ostatnych, dostanem podla teba aky bod? a naopak ak sestru zachranim a obetujem ostatnych?
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti