Otáčení postav v průběhu boje
Moderátor: Bouchi
Otáčení postav v průběhu boje
No jo, ale z tohoto plyne, ze nikdy(i kdyz bojuje 1 proti 2) se nemuze utocnik dostat obranci do zad, protoze obrance se na nej vzdy otoci.Bouchi píše: Postava se samozrejme muze v prubehu kola v reakci na aktualni deni ruzne otacet i bez pouziti akce Presun, neni povinna stat jako tvrde Y natocena jednim smerem, dokud na ni neprijde rada. (Cili napriklad pri boji jeden na jednoho nemuze postava s vetsim hodem na boj provest akci "obehnu ho a zautocim zezadu", protoze protivnik ji samozrejme bude sledovat a natacet se soucasne s tim obihanim, aby byl porad celem.)
Neni tohle treba omezeny rychlosti postavy? Treba neco jako, kdyz mam rychlost 3, mohu se 3x v jednom kole otocit o libovolny uhel?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povolání Bojovník
Tak si to zkus s kamarádem, a uvidíš, jak by to mělo být.Soong píše:No jo, ale z tohoto plyne, ze nikdy(i kdyz bojuje 1 proti 2) se nemuze utocnik dostat obranci do zad, protoze obrance se na nej vzdy otoci.
Neni tohle treba omezeny rychlosti postavy? Treba neco jako, kdyz mam rychlost 3, mohu se 3x v jednom kole otocit o libovolny uhel?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Povolání Bojovník
Ted nevim co mas na mysli. Jako to, ze se obrancovi nejsi schopen dostat do zad pri pocerni vyhode?Jerson píše:Tak si to zkus s kamarádem, a uvidíš, jak by to mělo být.
Re: Povolání Bojovník
Neplyne. Postava se samozrejme muze natacet, ale nemuze byt otocena soucasne na dve opacne strany.Soong píše:No jo, ale z tohoto plyne, ze nikdy(i kdyz bojuje 1 proti 2) se nemuze utocnik dostat obranci do zad, protoze obrance se na nej vzdy otoci.Bouchi píše: Postava se samozrejme muze v prubehu kola v reakci na aktualni deni ruzne otacet i bez pouziti akce Presun, neni povinna stat jako tvrde Y natocena jednim smerem, dokud na ni neprijde rada.
Umysly bojujicich se sice vyhodnocuji postupne, podle hodu na boj (kvuli prehlednosti), nicmene to,co se stane behem kola, probiha do jiste miry "soubezne". Takze kdyz stoji nekdo proti vice protivnikum, bud ma prostor k manevrovani takovy, aby si nenechal nikoho v zadech (proti dvema se napr. pootoci a mirne couvne, takze bude mit jednoho mirne vepredu vpravo, druheho mirne vepredu vlevo), nebo si musi vybrat, koho si v tech zadech necha (ale vi o nem, proto si taky normalne haze na obranu, jen s postihem).
Re: Povolání Bojovník
Tak ja bych si to dovolil trochu rozepsat.Bouchi píše: Neplyne. Postava se samozrejme muze natacet, ale nemuze byt otocena soucasne na dve opacne strany.
Umysly bojujicich se sice vyhodnocuji postupne, podle hodu na boj (kvuli prehlednosti), nicmene to,co se stane behem kola, probiha do jiste miry "soubezne". Takze kdyz stoji nekdo proti vice protivnikum, bud ma prostor k manevrovani takovy, aby si nenechal nikoho v zadech (proti dvema se napr. pootoci a mirne couvne, takze bude mit jednoho mirne vepredu vpravo, druheho mirne vepredu vlevo), nebo si musi vybrat, koho si v tech zadech necha (ale vi o nem, proto si taky normalne haze na obranu, jen s postihem).
Muzeme met dva zpusoby vyhodnocovani boje:
1. Akce se deji soubezne(pripad drd+).
2. Akce se vyhodnocuji postupne(drdo).
V prvnim pripade ma kazda postava svoji akci a tu v zavislosti na poradi vyhodnoceni(nikoli v poradi podle rychlosti) provede. Problem je ten, ze pokud akce probihaji soucasne, tak nemuzes na ne prakticky reagovat
Ve druhem pripade sice muzes reagovat na akce souperu, kteri jsou pred tebou, ale zase musis met omezeny pocet reakci, jinak by to byla spise vyhoda reagovat az po tom druhem.
Proto moje otazka zni: Kdyz se muze postava libovolnekrat v reakci za kolo otocit, jak je to tedy omezeny, protoze pak vzdy muzes v reakci na neco se otocit.
Re: Povolání Bojovník
Neni to nijak exaktne omezene, resi se to proste podle aktualni situace.Soong píše:Proto moje otazka zni: Kdyz se muze postava libovolnekrat v reakci za kolo otocit, jak je to tedy omezeny, protoze pak vzdy muzes v reakci na neco se otocit.
Navic to porad jeste chapes trochu spatne.
Priklad 1: Po oznameni umyslu se ukaze ze postava A je ze vsech stran obklicena ctyrmi protivniky. PJ se tedy (jeste nez se zacne boj vyhodnocovat) zepta, ktereho z nich si necha v zadech (a bude proti nemu mit postih).
Priklad 2: Postava A stoji proti trem nepratelum a dokaze se postavit tak, aby je mela vpredu, napravo a nalevo (tedy nenecha si nikoho v zadech). V prubehu kola se k ni ale (tak, ze to postava A vidi) presune jeste ctvrty nepritel, samozrejme ji chce vpadnout do zad. Pokud do teto chvile nebyla A dostatecne zamestnana utoky tech tri, muze se rozhodnout pootocit se a nechat si v zadech radeji nekoho jineho.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povolání Bojovník
Pokud budete dva na jednoho, tak je pořád dost těžké se dostat tomu jednomu do zad, když má možnost manévrovat. Dokonce i ve třech to není tak jednoduché, pokud ho neobklíčíte už předtím. Pravidlové řešení RPGček, kdy se dva postaví na opačné strany protivníka, který díky pravidlům nemůže dostatečně ustoupit a tedy od jednoho to schytává zezadu je dost mimo reálnou zkušenost.Soong píše:Ted nevim co mas na mysli. Jako to, ze se obrancovi nejsi schopen dostat do zad pri pocerni vyhode?
hraju: Ω Projekt Omega
- Davec
- Příspěvky: 122
- Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
- Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčení postav v průběhu boje
Ovšm stále tu je ta věc, že pokud souběžně bojuje s několika protivníky, měli by být tito protivníci "nějak" zvýhodněni. A to nejen tím, že osamělému obránci dojdou obrany zbraní či štítem. Navíc to, že obránce je schopný manévrovat a díky tomu se natočit do pro sebe nejvýhodnější pozice platí i pro útočníky. I oni mohou manévrovat a pokoušet se dostat do výhodné pozice.
I když obránce stojí sám jen proti dvěma protivníkům, tak to že se mu jeden z nich pokouší dostat do zad (stačí i do boku - protivníci se snaží útočit z protilehlých stran) by mělo částečně odvádět obráncovu pozornost a oba útočníci by "měli" mít snazší práci. Jelikož postih za obranu proti útoku zezadu je -4, navrhoval bych, aby při boji s několika protivníky měl obránce postih -2 na všechny obrany v daném kole.
I když obránce stojí sám jen proti dvěma protivníkům, tak to že se mu jeden z nich pokouší dostat do zad (stačí i do boku - protivníci se snaží útočit z protilehlých stran) by mělo částečně odvádět obráncovu pozornost a oba útočníci by "měli" mít snazší práci. Jelikož postih za obranu proti útoku zezadu je -4, navrhoval bych, aby při boji s několika protivníky měl obránce postih -2 na všechny obrany v daném kole.
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčení postav v průběhu boje
To je otázka - asi by na to měla existovat dovednost, protože více protivníků může být stejně takvýhoda jako nevýhoda. Když člověk umí dobře bojovat proti přesila, dokáže manévrovat tak, že si tři lidé budou navzájem překážet a budou bojovat hůře, než kdyby nastoupili jeden po druhém.Davec píše:Ovšm stále tu je ta věc, že pokud souběžně bojuje s několika protivníky, měli by být tito protivníci "nějak" zvýhodněni.
Sehranost vboji vypadá strašně snadně v RPG, kde se jede na kola, ale doopravdy až tak jednoduchá není.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Povolání Bojovník
Tudiz ale NEMUZE reagovat otocenim na jednotlivou akci, protoze nevi, jakaou akci souper provede(jak jsi psal na zacatku). Ona muze predem tedy rici, na koho se bude branit a jak(ustoupenim, otocenim, atd.) ale nemuze v prubehu boje reagovat na okolni deni.Bouchi píše:Navic to porad jeste chapes trochu spatne.
Priklad 1: Po oznameni umyslu se ukaze ze postava A je ze vsech stran obklicena ctyrmi protivniky. PJ se tedy (jeste nez se zacne boj vyhodnocovat) zepta, ktereho z nich si necha v zadech (a bude proti nemu mit postih).
.Jerson píše:Pokud budete dva na jednoho, tak je pořád dost těžké se dostat tomu jednomu do zad, když má možnost manévrovat. Dokonce i ve třech to není tak jednoduché, pokud ho neobklíčíte už předtím. Pravidlové řešení RPGček, kdy se dva postaví na opačné strany protivníka, který díky pravidlům nemůže dostatečně ustoupit a tedy od jednoho to schytává zezadu je dost mimo reálnou zkušenost.
Tak to jses na strasne velkym omylu! Pokud mas volnost pohybu(vojnej teren), tak dostat se pri presile nekomu do zat je jednoduhy. Ten kdo je v oslabeni ma pak jedinou moznost a to couvat a couvat coz je pak ustup a ne boj. Jakmile zacne bojovat tak okamzite ma soupere v zadech(teda az na ty hrdiny z americkejch filmu)
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povolání Bojovník
No nevím, ono v praxi se moc neprovozuje "buď bojuju, nebo se hýbu". Spíš bojuješ a přitom se pohybuješ, aby se ti ten druhý nedostal do zad.Soong píše:Tak to jses na strasne velkym omylu! Pokud mas volnost pohybu(vojnej teren), tak dostat se pri presile nekomu do zat je jednoduhy. Ten kdo je v oslabeni ma pak jedinou moznost a to couvat a couvat coz je pak ustup a ne boj. Jakmile zacne bojovat tak okamzite ma soupere v zadech(teda az na ty hrdiny z americkejch filmu)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Povolání Bojovník
To vyvozujes z neceho, co jsem napsal, nebo odkud?Soong píše:Tudiz ale NEMUZE reagovat otocenim na jednotlivou akci, protoze nevi, jakaou akci souper provede(jak jsi psal na zacatku). Ona muze predem tedy rici, na koho se bude branit a jak(ustoupenim, otocenim, atd.) ale nemuze v prubehu boje reagovat na okolni deni.Bouchi píše:Navic to porad jeste chapes trochu spatne.
Priklad 1: Po oznameni umyslu se ukaze ze postava A je ze vsech stran obklicena ctyrmi protivniky. PJ se tedy (jeste nez se zacne boj vyhodnocovat) zepta, ktereho z nich si necha v zadech (a bude proti nemu mit postih).
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povolání Bojovník
Nevím jak bojuješ ty. Já to zkoušel jen na tréningu a i když jsem neměl neomezený prostor, tak jsem vždycky dokázal na jednoho zaútočit a zaujmout pozici tak, abych měl oba opět před sebou.Soong píše:Tak to jses na strasne velkym omylu! Pokud mas volnost pohybu(vojnej teren), tak dostat se pri presile nekomu do zat je jednoduhy. Ten kdo je v oslabeni ma pak jedinou moznost a to couvat a couvat coz je pak ustup a ne boj. Jakmile zacne bojovat tak okamzite ma soupere v zadech(teda az na ty hrdiny z americkejch filmu)
Každopádně bych ty pravidlo pro boj moc nekomplikoval, stačí tak jak jsou. Omezený počet obran postava má, tak co.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Povolání Bojovník
sam jsi to napsal:Bouchi píše: To vyvozujes z neceho, co jsem napsal, nebo odkud?
a take:Bouchi píše: Postava se samozrejme muze v prubehu kola v reakci na aktualni deni ruzne otacet i bez pouziti akce Presun, neni povinna stat jako tvrde Y natocena jednim smerem, dokud na ni neprijde rada. (Cili napriklad pri boji jeden na jednoho nemuze postava s vetsim hodem na boj provest akci "obehnu ho a zautocim zezadu", protoze protivnik ji samozrejme bude sledovat a natacet se soucasne s tim obihanim, aby byl porad celem.)
Tak tedy nevim, podle me si to but jasne odporuje, nebo jsem to vubec nepochopil. V jednom prispevku pises o reakci na aktualni deni a ve druhem pises o tom, ze ma pred tim nez se zacnou provadet akce rici, co bude delat(tudis nemuze reagovat na aktualni deni).Bouchi píše:Navic to porad jeste chapes trochu spatne.
Priklad 1: Po oznameni umyslu se ukaze ze postava A je ze vsech stran obklicena ctyrmi protivniky. PJ se tedy (jeste nez se zacne boj vyhodnocovat) zepta, ktereho z nich si necha v zadech (a bude proti nemu mit postih).
Jinak to, ze postava je oblicena 4 protivniky nic nevypovida o tom, jak ji ti protivnici obklicili. Teda krom te situace, kdy byla postava vylozene prekvapena.
Ja tedy nejsem nikterak zdatny sermir, ale nejakou tu zkusenost s bojem mam(kdysi jsem byl nadseny drevarnik). Ona je ta potiz, ze kdyz se branis proti presile, tak nejsi schopen stale sledovat oba soupere. Pokud chces s nimi bojovat, tak zautocis na prvniho, ale ten druhej se ti dostane ihned dozad(neni problem udelat 2 rychly kroky, navic mec ma 90cm + ruka a to je uz dost dlouhej operacni prostor). Jakmile se na nej otocis(zareagujes) tak to zase schytas od toho prvniho. Dostanes se do mlynice, ze ktere se da uz jen utikat a ne nejak bojove couvat. V hustym terenu je to trochu lepsi, tam se da mnohem lepe manevrovat mezi stromy, ale tady zase nastava problem se stromama(vetvicky) ci popadanejma haluzama o ktery packas(byl jsem svetkem nekterych skaredych urazu zpusobneny takovymto uhybanim pred presilou).Jerson píše:Nevím jak bojuješ ty. Já to zkoušel jen na tréningu a i když jsem neměl neomezený prostor, tak jsem vždycky dokázal na jednoho zaútočit a zaujmout pozici tak, abych měl oba opět před sebou.
Každopádně bych ty pravidlo pro boj moc nekomplikoval, stačí tak jak jsou. Omezený počet obran postava má, tak co.
Re: Povolání Bojovník
A taky jsem napsal "resi se to proste podle aktualni situace." Proto jsem uvedl dva priklady odlisnych situaci.Soong píše:a take:Bouchi píše: Postava se samozrejme muze v prubehu kola v reakci na aktualni deni ruzne otacet i bez pouziti akce Presun, neni povinna stat jako tvrde Y natocena jednim smerem, dokud na ni neprijde rada. (Cili napriklad pri boji jeden na jednoho nemuze postava s vetsim hodem na boj provest akci "obehnu ho a zautocim zezadu", protoze protivnik ji samozrejme bude sledovat a natacet se soucasne s tim obihanim, aby byl porad celem.)Tak tedy nevim, podle me si to but jasne odporuje, nebo jsem to vubec nepochopil. V jednom prispevku pises o reakci na aktualni deni a ve druhem pises o tom, ze ma pred tim nez se zacnou provadet akce rici, co bude delat(tudis nemuze reagovat na aktualni deni).Bouchi píše:Navic to porad jeste chapes trochu spatne.
Priklad 1: Po oznameni umyslu se ukaze ze postava A je ze vsech stran obklicena ctyrmi protivniky. PJ se tedy (jeste nez se zacne boj vyhodnocovat) zepta, ktereho z nich si necha v zadech (a bude proti nemu mit postih).
Jinak to, ze postava je oblicena 4 protivniky nic nevypovida o tom, jak ji ti protivnici obklicili. Teda krom te situace, kdy byla postava vylozene prekvapena.
V tom prvnim prikladu je aktualni situace uz na zacatku kola "postava je obklicena ze vsech stran", tudiy je potreba, aby postava oznamila, jak se k tehle situaci postavi (koho si necha v zadech). A pri boji v takovemto obkliceni uz ma dosti omezene moznosti manevrovani.
V druhem priklade se postava dostala do obkliceni v prubehu kola, tudiz nekdy muze reagovat do te miry, aby se rozhodla, koho si v tech zadech necha.
Proste zamerem autoru pro tyhle situace AFAIK bylo nechat volnost pro reseni hracum a PJ a nevymyslet striktni manevrovaci a nataceci pravidla, ktera by z toho delala wargaming.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů