Obecná diskuse k pravidlům

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
xKiv
Příspěvky: 86
Registrován: 23. 1. 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od xKiv » 14. 5. 2009, 17:42

Dante píše:DrD+ velmi dobře umožňuje zabití jedním šípem i na nízké úrovni.
Na druhou stranu v teto situaci neni mozne, aby obrance prezil tech sipu 30+ (pokud ho jeden dokaze zranit za cely radek, tak ho 12 zrani za vic nez tri radky a je mrtvy ... nepocitam ted ze se nektere nemusi trefit do hlavy, to je jenom +20% na pocet potrebnych sipu, odhledneme-li od ochrany zbroje).
Ledazeby - a tak si to taky dokazu predstavit - leda ze by se *nektere* vysledky "netrefil se" v herni realite interpretovaly jako "trefil se, ale jako zazrakem to nemelo zadny vliv na preziti".

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Gran » 14. 5. 2009, 21:59

Tuhle interpretaci používám často, hlavně teda v klasickém boji - jakože si při fajtu na meče akorát dali pěstí, kopli se popř. lehce škrábli, ale stojí to maximálně tak za nějakou tu únavu (která tam je standartně), rozhodně ne ani za křížek zranění...
It's Alive!

Uživatelský avatar
Dante
Příspěvky: 29
Registrován: 26. 9. 2006, 03:19
Bydliště: Praha - Holešovice
Kontaktovat uživatele:

Dileptor

Příspěvek od Dante » 11. 6. 2009, 20:16

Tak co maturita?
Nebyla by mimochodem nejaka dalsi verze programku? :) Treba s moznosti tisku? :)
ENPÄ TIIJÄ KARVOASI
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA

PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN

Uživatelský avatar
Dante
Příspěvky: 29
Registrován: 26. 9. 2006, 03:19
Bydliště: Praha - Holešovice
Kontaktovat uživatele:

činnosti vs. boj

Příspěvek od Dante » 21. 6. 2009, 16:50

Jaký je postih k obraně pokud obránce vykonává jinou činnost s plným soustředěním a ví o útoku?
Nebo by měl být rovnou hod na obranu rovný nule? Bral bych "nějaké minimální úhýbání" svým způsobem jako automatickou činnost, takže podle mě by hod být rovnou roven nule neměl (přecejen, i když člověk sprintuje/píše/kouzlí s plným soustř./atp... a vnímá útok, bude schopen nějakým způsobem na něj reagovat. Takže to srovnávat s útokem na osobu, která o útoku neví, spí, je svázaná nebo je vyřazená asi úplně nelze)
Osobně navrhuji postih (při plné koncentraci na jinou činnost) k obraně -9. Toť postih k obraně, docela to vystihuje i to, že neobratný člověk si při takové situaci může lehce i naběhnout a dopadnout tak hůř, než kdyby o útoku vůbec nevěděl. Jak bude ovlivněna činnost na kterou se obránce plně soustředí již postihuje odstavec PPH str. 69 "soustředění za extrémních podmínek"

Jak je to při útoku na osobu, která vykonává činnost s volným soustředěním? Pokud by to byl bojovník a zvládl by bojovat s volným soustředěním je to jasné...může vykonávat obojí - činnost i boj, dokonce se boje aktivně účastnit, jen obojí s postihem -3. Pokud jde ale o útok na osobu ve volném soustředění, pro kterou ale boj není denním chlebem a tudíž činností s plnou koncentrací?


U činností jako je předávání věcí atp. je ohaduji již postih jak za soustředění tak za méně výhodné polohy započítán v postizích uvedených v kapitole pro boj. Nebo ne?


Lezení je činnost s plným soustředěním? (pokud není napsáno jinak u ovládané schopnosti povolání)
Protože to by nám trošku kazilo boj na žebříkách, navrhuji toto:
Šplhání: Obr + 2k6+:
méně ~ pád
5 ~ zachytil se
7 ~ úspěšné šplhání s plnou koncentrací
13 ~ úspěšné šplhání s volnou koncentrací


Tím se umožní boj na žebříku obratným bojovníkům, co je pro ně boj činností s volným soustředěním. S použitím postihů u akce vyjmutí předmětu bych ještě připočítal postih -2 (BČ, ÚČ, OČ) pokud se postava při šplhu musí jednou rukou držet (žebřík, provaz), -4 (BČ, OČ) pokud se musí držet oběma rukama (skála) - a v tom případě může pouze uhýbat. Popř. ještě -4 pokud šplhající postava je k útočníkovi zády.

Tímhle teď umožním boj na lanech a žebříkach bojovníkům, kteří dosáhnou na šplh s volnou koncentrací a zároveň jsou schopni bojovat s volnou koncentrací. Nicméně to pořád neumožňuje boj na žebříkách a lanech postavám, pro které je sice šplh a lezení automaticky činností s volnou koncentrací, ale boj je pro ně možný jen s plnou koncentrací...jak na to? Jak umožnit zlodějům lítat na lustrech a stínat hlavy tanečníkům v sále? :D :D :D A zároveň zachovat pravidlovou objektivitu.


Nenutím tohle do pravidel, ale navrhuji to jako možné home-rule :)
ENPÄ TIIJÄ KARVOASI
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA

PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN

Klimbing
Příspěvky: 285
Registrován: 26. 7. 2008, 21:44

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Klimbing » 21. 6. 2009, 19:55

:eyecrazy: :lol: moc pěkný.

Uživatelský avatar
Dante
Příspěvky: 29
Registrován: 26. 9. 2006, 03:19
Bydliště: Praha - Holešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Dante » 27. 6. 2009, 16:23

Koukám, že reakcí teda nic moc....:D

Nicméně mám další dotaz. V pravidlech je protimluv.
Na straně 86: "Proti střelbě kryje štít i pasivně. To znamená, že postava si může přičíst Kryt při hodu na obranu, i když o střele neví a nesnaží se jí uhnout." (ještě možná vhodné dodat, střele letící ze směru ve kterém drží postava štít...ale to je logické)
Na straně 104 u Volby obrany proti střeleckému útoku: "Štítem se může krýt za stejných podmínek, jako byly uvedeny u základního útoku, tedy dvakrát za kolo"

A teď babo raď. Samozřejmě, že štít poskytuje pasivní ochranu/kryt (v jednom směru). Samozřejmě se lze ale štítem i aktivně bránit střelbě (narozdíl od zbraně...když nepočítám odpalování projektilů mečem). Jak tohle řešit?
Aktivně se lze krýt štítem dvakrát za kolo (nehledě jestli vůči střeleckému nebo TvT útoku). Pro to bych použil běžné hodnoty vypočítané z tabulky štítů. Pro pasivní kryt se nabízí použít Tabulku krytů ze str. 104, která by ovšem zasloužila lehké přepracování, protože takhle by se nám mohlo velmi snadno stát, že úhyb společně s pasivním krytím štítu vyjde mnohem lépe než aktivní krytí štítem.

Jedinné co by zůstalo výhodou aktivního krytí, je možnost krýt i útok ze strany, zatímco pasivní kryt bych přičítal pouze pokud by střela směřovala přímo čelně.

Takže co? Snížit hodnoty/pozměnit popis u Tabulky krytů, nebo zvýšit hodnoty krytů u tabulky štítů?

Nebo ...to by byl ale trošku úlet... při aktivní obraně přičítat i pasivní krytí? (tedy nepřímo započítání "krytu štítu" dvakrát)
ENPÄ TIIJÄ KARVOASI
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA

PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN

Klimbing
Příspěvky: 285
Registrován: 26. 7. 2008, 21:44

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Klimbing » 27. 6. 2009, 22:13

to první jsem bral víceméně jako vtip...resp. zamyšlení, jak by se ta která situace mohla řešit.

ad2) Hmm...kde je vlastně problém? Pravidla nám říkají, jakou obranu poskytuje štít při aktivním krytí a jakou při pasivním. Takže jen pokud nesouhlasíme s uváděnými hodnotami.
Kryt při pasivní obraně IMHO celkem vyhovuje pokud uvažujeme třeba: voják stojící za hradbami při jejich dobývání má +7 OČ (jde vidět sotva hlava), sluha před sebou křečovitě drží velký tác aby se vykryl střelbě +3 OČ...atd.
Při aktivní obranně vycházejí taky dle mého názoru rozumné výsledky (přinejmenším pro hru vyhovující).

Problém nastává, pokud někdo drží v ruce štít a nekryje se s ním (rozumněj aktivně) proti střelbě a zároveň se uhýbá tělem. Upřímně nedokáži si to moc představit a už vůbec mi to nedává smysl. Zkrátka situace, kde postava se uhýbá a zároveň pasivně kryje štítem mi nepřijde reálná. A pokud by na tom hráči trvali, že tu ruku drží bezvládně před tělem, tak dostanou postih k úhybu..jelikož je to IMHO omezuje. :P

Uživatelský avatar
Hecras
Příspěvky: 7
Registrován: 28. 1. 2009, 07:28

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Hecras » 29. 6. 2009, 07:36

Ta situace nastane, když na jednoho obránce se štítem střílí dejme tomu 4 střelci, proti dvoum se aktivně kryje a proti dalším, kteří stojí ve stejném směru? ....
Na ty má jen úhyb a štít si započítat nemůže, alespoň tak to hrajeme mi. Maximálně by mohl prohlásit že se pokusí celý schoulit za štít, to by ale potom byla právě ta pasivní obrana, štít by si počítal proti všem, ale zase by si neházel na obranu.

Uživatelský avatar
Dante
Příspěvky: 29
Registrován: 26. 9. 2006, 03:19
Bydliště: Praha - Holešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Dante » 29. 6. 2009, 16:41

To zni prijatelne.
Ma to ale jedno ale, ono to pravidlo, ze bonus za kryt se pricita k hodu na uhnuti dava smysl. To uhnuti prave totiz v tomto pripade znamena uhnuti za ten kryt v kritickem momente (schovani se za hradby, prikrceni pod stul atp.). Takze nakonec asi pripavit obrance uplne o hod to asi ne (leda by se skutecne schoulil za stit a nekoukal co kde lita, pak by ovsem sance trefit ho byla jeste mnohem mensi). Nebylo by spatne ovsem rozlisti kryt "ktery si postava nese" a staticky kryt.

Mozna bych to resil tak, ze "pasivne" (tedy proti neomezenemu poctu strelcu) se lze kryt pouze v jednom smeru (tech muzeme mit okolo postavy treba 8 - 8 vyseci) a navic pouze pokud pokud hrac vyuzije akci "boj v obrane" (tedy se soustredi na to aby se kryl pred sprskou sipu).
Zatimco treba pokud se aktivne ucastni boje TvT, muze pouzit pouze dve kryti stitem (jedno jestli proti sipu nebo meci) a zbytku uz pouze uhyba bez jakehokoliv bonusu.

Analogicky u dzbanu, zidli, podnosu atp...az na to, ze kdyz prijde na boj TvT, tak tyto veci ztraceji vyznam (pokud clovek zrovna nema jistou dovednost)


Jiny pripad jsou pak staticke kryty (hradby, polozeny stul, pult, postavena paveza, vuz...). U tech bych samozrejme pripocitaval kryt i ke kazdemu uhybu a nebal bych se pouzit treba nejaky mensi bonus i pri boji TvT. To uz zalezi ale asi na PJ, stejne jako bonusy za ruzna lepsi postaveni (high ground...)
ENPÄ TIIJÄ KARVOASI
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA

PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN

cestmirybka
Příspěvky: 10
Registrován: 10. 7. 2009, 11:41

Velikost

Příspěvek od cestmirybka » 27. 7. 2009, 18:38

Doufám, že nejsem příliš mimo téma, ale nepovedlo se mi zde najít něco jako otázky k pravidlům.
Studuji pravidla Drd+ 1.0 B (ale bohužel je teď zrovna nemám po ruce) a zatím jsem se dostal na začátek pohybu v PPH.

1) Na co všechno (číselně) má vliv velikost?
2) A jak (kdy) lze měnit?

add 1) jak jsem zatím pochopil, tak ovlivňuje jakou zbroj postava unese (chybějící sílu na zbroj) a opravuje se jí ÚČ střelce (štřílí-li na někoho velikého či malinkého).
Má nějaký vliv na boj nablízko?
Je vůbec někdy výhodné mít vysokou hodnotu u velikosti?

add 2) Jako odvozená vlastnost se mění při dlohodobé změně základních vlastností. Ale z dalších textů jsem nabil dojmu, že se dále (po vytvoření postyvy) již nemění. Někde u zbrojí byla uvedena hobitka Dangi (snad) a měla velikost -3, což by odpovídalo síle (při vytváření) -3. Ale v příkladu měla uvedenou sílu +1. Takže se jí velikost nezvyšovala se silou.
(Samozřejmě chápu, že se dá velikost změnit magickým efektem, ale o to mi nejde.)
Je možné měnit velikost i po vytvoření postavy díky zvyšování síly při přestupu na novou úroveň?
A pokud ano, tak dá se takto zvýšit maximálně o 1 nad rasu a pohlaví?

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3517
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Bouchi » 28. 7. 2009, 08:23

cestmirybka: 1) Jeste ma Velikost neprimo (prostrednictvim Vysky) vliv na Boj a na Rch (ktere se opravuji podle Vysky postavy).
2) Skutecne se nemeni, aspon ne pri zmenach zakladnich vlastnosti (ostatne neni nijak predepsana zavislost Velikosti a Hmotnosti postavy na techto zakladnich vlastnostech). Samozrejme se ale muzou zmenit z jinych duvodu - predstavme si treba osmnactileteho jinocha stihleho jak proutek, ze ktereho se vlivem zahalciveho zivota v blahobytu stane tloustik. Bezpochyby jeho Velikost a Hmotnost vzrostou, zatimco na fyzickych vlastnostech, zejmena obratnosti, pokud by se to melo projevit, tak spis negativne.

Uživatelský avatar
jefri1241
Příspěvky: 221
Registrován: 13. 8. 2009, 17:00
Bydliště: nenapíšem

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od jefri1241 » 20. 8. 2009, 14:29

zdravím Vás. Teraz neviem či sa táto moja otázka dá zaradiť do zoznamu pravidiel ale aj tak ju položím. napadlo ma že čo keby sa dali skombinovať rôzne druhy brnení, napríklad krúžková a na to kožená zbroj. Lenže sú tu nejaké výčitky Pretože ma napadlo žeby sa jednoducho spočítala potrebná váha, omedzenie by sa zvýšilo o 1 a ochrana by sa taktiež spočítala. Leže potom by to bolo lepšie než plátova zbroj. (Aspoň čo sa týka omedzenia). A chcel by som vedieť Váš názor čo si o tom myslíte.

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 77
Registrován: 25. 7. 2009, 16:13

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Stanley » 21. 8. 2009, 09:59

Tak co sem videl v televizi, tak pod platovou stejne byla nejaka zbroj. Jelikoz v tom bylo pekelne horko tak tam meli nejakou kozenou, ktera sala pot a trochu te chladila... Neni lepsi si nechat tu zbroj udelat z nejakeho magickeho kovu, nebo zaklit do ni demona?

Uživatelský avatar
jefri1241
Příspěvky: 221
Registrován: 13. 8. 2009, 17:00
Bydliště: nenapíšem

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od jefri1241 » 21. 8. 2009, 11:51

Tu ide o to že takto skombinovaná zbroj (krúžkova+kožená) by bola lacnejšia než plátova a pritom by bola aj v podstate lepšia.

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 77
Registrován: 25. 7. 2009, 16:13

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Stanley » 21. 8. 2009, 12:29

Samotna krouzkova je totiz k nicemu, pouzivala se spolecne s kozenou (teda co vim). Jinak pod supinovou bys asi nic nedal a platova je draha, protoze je to mistrovske dilo a ma byt nejlepsi.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti