Vyvážené souboje
Moderátor: Bouchi
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 2. 10. 2020, 19:22
Vyvážené souboje
Zdravím všechny,
doufám, že DrD+ ještě vůbec někdo hraje Začali jsme s kamarády zase po letech hrát a jako PJ bych se rád zeptal jak určujete ve svých dobrodružstvích složitost soubojů? Myšleno, kolik nepřátel na jakých úrovních postavit proti x hráčům na x-té úrovni? V pravidlech jsem bohužel nenašel žádný systém a nějak nevím podle čeho určovat složitost, aby se souboj nestal příliš jednoduchým a nudným nebo naopak neskončil smrti celé skupiny.
Diky za jakýkoliv nápad!
doufám, že DrD+ ještě vůbec někdo hraje Začali jsme s kamarády zase po letech hrát a jako PJ bych se rád zeptal jak určujete ve svých dobrodružstvích složitost soubojů? Myšleno, kolik nepřátel na jakých úrovních postavit proti x hráčům na x-té úrovni? V pravidlech jsem bohužel nenašel žádný systém a nějak nevím podle čeho určovat složitost, aby se souboj nestal příliš jednoduchým a nudným nebo naopak neskončil smrti celé skupiny.
Diky za jakýkoliv nápad!
Re: Vyvážené souboje
DrD+ neznám, ale dva PJ, pro které je Drd1.6 ten nejlepší systém na světě, mi řekli, že můžeš vždycky podvádět na kostkách a měnit HPčka během hry, prej je to normální
Mno a teď si můžeš počkat na kvalitní rady...
Mno a teď si můžeš počkat na kvalitní rady...
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Re: Vyvážené souboje
Plusko jsem hrála trochu, můj muž hodně. Klíčem je velice dobře znát pravidla pro hráčské postavy, vědět co umí a neumí. Vzhledem k silovému rozsahu různých povolání a zaměření (a celkové epičnosti hry) to není ani tak moc o úrovních, jako spíš o schopnostech.
Pokud jste začali, tak na prvních lvlech se dají použít první lvly potvor z bestiáře. Nedá se ale používat pro "vyšší stupně" příšer, je blbě napsaný a když to počítáš podle něj, vyjde blbost.
Experimenovala bych nejprve s větším množstvím opravdu papírových tupějších potvor, které nestřílí (aby si hráči pohráli s obranou křehčích kamarádů a základy boje), potom přidala potvory s nějakou schopností (klidně jednou, ale nějakou co postavy nemají). Na tomhle uvidíš jak hráči hrají, jak se chovají, jestli znají svá pravidla a tak. Pak už by neměl být problém odhadnout jak moc to můžeš šroubovat nahoru. Kdybys náhodou boj moc podcenil a byl moc snadný, pošli posily
Pokud jste začali, tak na prvních lvlech se dají použít první lvly potvor z bestiáře. Nedá se ale používat pro "vyšší stupně" příšer, je blbě napsaný a když to počítáš podle něj, vyjde blbost.
Experimenovala bych nejprve s větším množstvím opravdu papírových tupějších potvor, které nestřílí (aby si hráči pohráli s obranou křehčích kamarádů a základy boje), potom přidala potvory s nějakou schopností (klidně jednou, ale nějakou co postavy nemají). Na tomhle uvidíš jak hráči hrají, jak se chovají, jestli znají svá pravidla a tak. Pak už by neměl být problém odhadnout jak moc to můžeš šroubovat nahoru. Kdybys náhodou boj moc podcenil a byl moc snadný, pošli posily
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 2. 10. 2020, 19:22
Re: Vyvážené souboje
Právě, taky to tak dělám Vždycky počkám jak vyjde první kolo souboje a pak předělávám HP
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 2. 10. 2020, 19:22
Re: Vyvážené souboje
Díky moc za obsáhlou odpověď. Líbí se mi ten nápad s posilami, to mě nenapadlo. V případě, že hráči vyhrávají s přehledem nepřítel si zavolá o posily nebo se z křoví vynoří nepřátelé doposud schovaní. A v opačném případě přispěchá na pomoc nějaký přátelský NPC. Super nápad, díky!Lorwyn píše: ↑2. 10. 2020, 20:12 Plusko jsem hrála trochu, můj muž hodně. Klíčem je velice dobře znát pravidla pro hráčské postavy, vědět co umí a neumí. Vzhledem k silovému rozsahu různých povolání a zaměření (a celkové epičnosti hry) to není ani tak moc o úrovních, jako spíš o schopnostech.
Pokud jste začali, tak na prvních lvlech se dají použít první lvly potvor z bestiáře. Nedá se ale používat pro "vyšší stupně" příšer, je blbě napsaný a když to počítáš podle něj, vyjde blbost.
Experimenovala bych nejprve s větším množstvím opravdu papírových tupějších potvor, které nestřílí (aby si hráči pohráli s obranou křehčích kamarádů a základy boje), potom přidala potvory s nějakou schopností (klidně jednou, ale nějakou co postavy nemají). Na tomhle uvidíš jak hráči hrají, jak se chovají, jestli znají svá pravidla a tak. Pak už by neměl být problém odhadnout jak moc to můžeš šroubovat nahoru. Kdybys náhodou boj moc podcenil a byl moc snadný, pošli posily
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
Já jsem plně v kempu: Nic nepočítat dopředu, ani neupravovat za běhu.
Pouze dbát na to, že do těch bojů hráči lezou sami (žádné neodhalitelné a nevyhnutelné přepady). Tím si určují obtížnost oni a ty máš o starost méně.
Snažit se odhadnout boje dopředu je práce. A upravovat za běhu je podvádění. Ani jedno není potřeba.
Pouze dbát na to, že do těch bojů hráči lezou sami (žádné neodhalitelné a nevyhnutelné přepady). Tím si určují obtížnost oni a ty máš o starost méně.
Snažit se odhadnout boje dopředu je práce. A upravovat za běhu je podvádění. Ani jedno není potřeba.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15086
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
Já jsem DrD+ neviděl ani z rychlíku (: , ale úplně obecně k téhle situaci - moc se tím netrap a nenervuj předem. Pokud teprve sbíráš zkušenosti, nikdo po tobě nemůže chtít, abys všechno zvládal perfektně a napoprvé. Když zjistíš, že jsi někde přestřelil, klidně se k tomu přiznej a něco uprav, spíš než aby ses to snažil potichu vyřešit a ještě riskoval, že to neodhadneš ani napodruhé.ChlapecJakub píše: ↑2. 10. 2020, 19:37Zdravím všechny,
doufám, že DrD+ ještě vůbec někdo hraje :D Začali jsme s kamarády zase po letech hrát a jako PJ bych se rád zeptal jak určujete ve svých dobrodružstvích složitost soubojů? Myšleno, kolik nepřátel na jakých úrovních postavit proti x hráčům na x-té úrovni? V pravidlech jsem bohužel nenašel žádný systém a nějak nevím podle čeho určovat složitost, aby se souboj nestal příliš jednoduchým a nudným nebo naopak neskončil smrti celé skupiny.
Pokud už boj spěje k nějakému průšvihu, tak se pak může stát spoustu věcí, které průběh nějak zvrátí, třeba
- nepřátelé se dají na ústup, aby se mohli vrátit s posilami
- nepřátelé se dají na útěk a všichni nebo část se vypaří a už dál nebudou do děje zasahovat
- nepřátelé si řeknou, že mají jasně navrch, a raději se pokusí z pozice síly vyjednat nějaké ústupky od hráčů, než aby riskovali zranění v dalším boji
- nepřátelé si řeknou, že druhá strana má jasnou převahu, a radši začnou vyjednávat, než aby se nechali potlouct
- atd, atd.
Ve většině šarvátek se nebojuje proto, aby druhá strana byla úplně utlučena, ale kvůli něčemu jinému - ať už to jsou peníze, jídlo, kontrola nad nějakým místem, vlastnictví nějakého předmětu, průchod územím na druhou stranu, kvůli urážkám nebo hádkám, kvůli nedorozumění... Když budeš myslet na to, jaké motivace obě strany mají, jak moc si za svým stojí a jak daleko kvůli tomu jsou ochotné zajít, často můžou boje přecházet do úplně jiných situací - vyjednávání, útěku, pronásledování, sledování, výměny informací, obchodování, co já vím. A potom na tom boji samotném zas tak moc nezáleží, protože když skončí, tak je výsledek boje východiskem pro nějakou úplně jinou situaci, hra jede dál, a dokud se všichni baví, je to v pořádku.
Quentine, to je rada pro chvíle, kdy vypravěč má systém dost v rukou na to, aby věděl, jak ho rozumně nastavit. Nepomůže to v momentě, kdy si není jistý, jestli nepřítel, kterého staví, je silný spíš jako vesnický hrobník nebo jako Sibuna Šakalohlavá, královna nemrtvých.Quentin píše: ↑2. 10. 2020, 22:24Já jsem plně v kempu: Nic nepočítat dopředu, ani neupravovat za běhu.
Pouze dbát na to, že do těch bojů hráči lezou sami (žádné neodhalitelné a nevyhnutelné přepady). Tím si určují obtížnost oni a ty máš o starost méně.
Snažit se odhadnout boje dopředu je práce. A upravovat za běhu je podvádění. Ani jedno není potřeba.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Vyvážené souboje
Jenom brainstormuješ, nebo jsi někdy něco z těhle variant v DnD-like hrách zažil?Pieta píše: ↑2. 10. 2020, 22:52 - nepřátelé se dají na ústup, aby se mohli vrátit s posilami
- nepřátelé se dají na útěk a všichni nebo část se vypaří a už dál nebudou do děje zasahovat
- nepřátelé si řeknou, že mají jasně navrch, a raději se pokusí z pozice síly vyjednat nějaké ústupky od hráčů, než aby riskovali zranění v dalším boji
- nepřátelé si řeknou, že druhá strana má jasnou převahu, a radši začnou vyjednávat, než aby se nechali potlouct
Při CaW PJ právě mít odhad síly protivníků nemusí, ten musí mít hráči. Musejí ale mít dostatek informací, ze kterých to jsou schopni aspoň zhruba odhadnout.Pieta píše: ↑2. 10. 2020, 22:52Quentine, to je rada pro chvíle, kdy vypravěč má systém dost v rukou na to, aby věděl, jak ho rozumně nastavit. Nepomůže to v momentě, kdy si není jistý, jestli nepřítel, kterého staví, je silný spíš jako vesnický hrobník nebo jako Sibuna Šakalohlavá, královna nemrtvých.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
Svatý o DrD+ sleduju od jedné jich vydání, a to co chcrsy tedy systém nastavení protivníků nebo vůbec NPC v něm neexistuje. Hodně hráčů se na to ptalo, vždycky byli odbyti slovy "to záleží na nastavení světa PJjem", což v překladu znamená "nevíme jak, neumíme systém to neumí, běž pryč a neotravuj." Ještě dodám, že si mocné pomůžeš - velmi podobné nastavení postav může být moc silné a nebo moc slabé v závislosti na různých dalších parametrech, někteří se o tom hádali dost dlouho.
Jinak vřele doporučuji DrD+ odložit a nepoužívat, i pokud k němu máš osobní vztah. Základní systém je rozbitý a dříve či později ti úplně rozhodí nastavení hry, tedy posune ho úplně jinam než byl původně. Snaha věnovaná na naučení a vylazení DrD+ je ne úměrná dosaženému výsledku.
Jinak vřele doporučuji DrD+ odložit a nepoužívat, i pokud k němu máš osobní vztah. Základní systém je rozbitý a dříve či později ti úplně rozhodí nastavení hry, tedy posune ho úplně jinam než byl původně. Snaha věnovaná na naučení a vylazení DrD+ je ne úměrná dosaženému výsledku.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15086
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
Když jsem hrál DrD, tak jsem řešil, jak se má správně kreslit mapa a co dělat, když Michalův trpaslík se zase chová zákonně zle bez ohledu na nahozené přesvědčení a při první příležitosti se pokusí někoho zabít nebo okrást, načež se všichni hráči začnou mezi sebou hádat.
Když jsem hrál 4e, tak jsme všichni bojovat chtěli, a smysl hry byl v taktice střetů, a 4e se o rovnováhu velmi dobře stará sama. Tam prohra byla prohra, žádné velké opravy za běhu jsme nepěstovali.
Když jsem hrál DrD2, samozřejmě.
A kde hráči informace vezmou, pokud je nemá vypravěč?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Vyvážené souboje
No já si právě řikám, že tyhle rady sice na papíře dobře zní, ale v praxi asi není úplně intuitivní je používat, protože jinak bychom to dělaliPieta píše: ↑3. 10. 2020, 01:58 Když jsem hrál DrD, tak jsem řešil, jak se má správně kreslit mapa a co dělat, když Michalův trpaslík se zase chová zákonně zle bez ohledu na nahozené přesvědčení a při první příležitosti se pokusí někoho zabít nebo okrást, načež se všichni hráči začnou mezi sebou hádat.
Když jsem hrál 4e, tak jsme všichni bojovat chtěli, a smysl hry byl v taktice střetů, a 4e se o rovnováhu velmi dobře stará sama. Tam prohra byla prohra, žádné velké opravy za běhu jsme nepěstovali.
V prvý řadě z popisů: "Stojí před váma pětimetrovej obr, když by na někoho z vás šlápnul, je s ním konec." A dál pak z průběhu boje: "Huh, on dává rány za 20? A takovejch s náma bojuje 8? Zdrháme!"
Samozřejmě aby tohle fungovalo, hra na to musí bejt stavěná. Nemůžeš v ní mít například skřeta, kterej vypadá pořád stejně, ale jednou má útok 3 a podruhý 47. A nebezpečnost nestvůr by měla pokud možno aspoň zhruba odpovídat popisu - když bude obr zraňovat za 1 život, hráči se ho nejspíš moc bát nebudou. Nevim, jestli zrovna DrD+ je tenhle případ. Pokud ne, tak se na CaW moc nehodí.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15086
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
A nedochází tu k nějakému zásadnímu minutí myšlenek? Jakub se ptá, jak to udělat, aby boj nebyl příliš jednoduchý nebo příliš nebezpečný. Nežádá si combat as war, a těžko bude hráčům dobře signalizovat nebezpečnost nepřítele, pokud neví, jak nebezpečný pro ně nepřítel je.
No, při hraní DrD1 jsem takové rady nedostal, a při hraní 4e nebyly relevantní, protože nám šlo o něco jiného. Když došlo na hru, kde jsem tohle věděl a chtěl používat, problém to nebyl.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Vyvážené souboje
Jsem rád, že to řekl Jerson první a nejsem tu já za odpuzovače. Něco podobného mi říkali o 1.6 a stejně jsem ji začal vést, protože to byla jediná věc co jsem znal a stejně jsem pak přecházel a učil se jiný systém.Jerson píše: ↑3. 10. 2020, 00:44 Jinak vřele doporučuji DrD+ odložit a nepoužívat, i pokud k němu máš osobní vztah. Základní systém je rozbitý a dříve či později ti úplně rozhodí nastavení hry, tedy posune ho úplně jinam než byl původně. Snaha věnovaná na naučení a vylazení DrD+ je ne úměrná dosaženému výsledku.
Zvaž jiné pravidla, třeba Dračí hlídka je tomu asi nejblíže a přesto funkční. Zapovězené země teď sbírají kladné ohodnocení. Já osobně hraju DrD2, kde i v bestiáři je napsaný lehce scaling, aby jsi měl tušení... možností je spousta, ale 20 let staré pravidla bych nechal nostalgii dětství.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
DrD+ ale má Bestiář. Takový ten vazač, kde si můžeš vkládat další potvory. Erric ho psal, mám pocit.Pieta píše: ↑2. 10. 2020, 22:52Quentine, to je rada pro chvíle, kdy vypravěč má systém dost v rukou na to, aby věděl, jak ho rozumně nastavit. Nepomůže to v momentě, kdy si není jistý, jestli nepřítel, kterého staví, je silný spíš jako vesnický hrobník nebo jako Sibuna Šakalohlavá, královna nemrtvých.
Kdyby mě někdo nutil hrát drd+, tak bych postupoval, jak jsem psal. Vybral bych od oka nejslabší potvory, co v té knize jsou (třeba nějaké skřety či bandity) a stavěl hráče do výhodných situací, kde si budou diktovat podmínky boje. A hned, jak se v útocích, obranách a ostatních statech zorientujeme, tak bych na odhadování síly nepřátel vybodl. S tím, že bych se pokusil nikdy nezačít boj, ze kterého nelze ustoupit.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 2. 10. 2020, 19:22
Re: Vyvážené souboje
Děkuji všem za super odpovědi! Co se týká toho výběru systému, tak sme o tom taky přemýšleli, DrD+ sme hrávali někdy před 10 lety ještě na střední a máme na něj všechny příručky tak sme se rozhodli to zkusit s tím. Jak sem tak procházel různá fóra tak lidi byli z DrD2 dost zklamání, na Dračí hlídku jsem se taky díval, ale vzhledem k tomu, že vyšla dost nedávno tak moc recenzí a názoru ještě není, tak nevím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů