Vyvážené souboje
Moderátor: Bouchi
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
Asi bych ti doporučil hrát Markyho verzi Dračáku. To je asi nejlepší zpracování starého DrD s moderním přístupem. Dračí hlídku bych ti nedoporučoval, leda bys měl starý Dračák zmáklý a ošéfované nevýhody.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 3. 10. 2020, 11:38, celkem upraveno 1 x.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
A odpoví ti bestiář na otázku "kolik nepřátel na jakých úrovních postavit proti x hráčům na x-té úrovni"?
Ale zase se tam docela dobře odhaduje, jak silní jsou nepřátelé proti hráčům. (-:ChlapecJakub píše: ↑3. 10. 2020, 10:39Jak sem tak procházel různá fóra tak lidi byli z DrD2 dost zklamání
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Vyvážené souboje
Drd2 ma fakt jinou koncepci nez ded1 a drd+. Je stavene na to, aby bylo vic povidaci a hraci a min cislickove.
To pochvali lidi, kteri to tak chteji, a ti ostatni budou zklamani. Pokud ale uzpredem vite, ze nekdo je zameren vic cislickove, nebo naopak vic povidaci, tak se da ta odezva odhadnout.
To pochvali lidi, kteri to tak chteji, a ti ostatni budou zklamani. Pokud ale uzpredem vite, ze nekdo je zameren vic cislickove, nebo naopak vic povidaci, tak se da ta odezva odhadnout.
But nobody came.
Re: Vyvážené souboje
V tom případě se to moc nepovedlo
Zrovna DrD 2 ale není DnD-like hra. Moje hypotéza je, že jakmile se přepneš do útoků, obran a takovejch věcí, tak je celkem intuitivní uvažovat stylem "Dal mi za dvacet, zdrháme!", ale naopak hodně neintuitivní "Sice to vypadá, že vyhrajeme, ale radši ustopíme a dojdeme pro posily."
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
Můj příspěvek měl i druhou polovinu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
Ale houby.
Což neznamená, že se to takhle hrát nedá. Samozřejmě, není tam úplně dobrá pravidlová podpora pro takové věci jako "přišli jsme jim sebrat kočár, takže se snažíme je poshazovat dolů a ujet, ne je přeprat," ale to neznamená, že tenhle přístup tam nejde použít vůbec.York píše: ↑3. 10. 2020, 12:33Zrovna DrD 2 ale není DnD-like hra. Moje hypotéza je, že jakmile se přepneš do útoků, obran a takovejch věcí, tak je celkem intuitivní uvažovat stylem "Dal mi za dvacet, zdrháme!", ale naopak hodně neintuitivní "Sice to vypadá, že vyhrajeme, ale radši ustopíme a dojdeme pro posily."
No a co! To ten můj taky! d-:
Navíc si myslím, že klidně můžu nechápat relevantnost jedné poloviny odpovědi, když ta druhá mluví o něčem jiném.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Vyvážené souboje
Pokud máš čas, stáhni si toho víc a přečti a pak vyberte. Recenze českých produktů na českých webech mají ten problém, že až příliš často a hlasitě se tu o jednotlivých systémech vyjadřují lidi, kteří na ně absolutně nejsou cílovka, a to pak zkresluje celkový dojem z hodnocení.ChlapecJakub píše: ↑3. 10. 2020, 10:39 Děkuji všem za super odpovědi! Co se týká toho výběru systému, tak sme o tom taky přemýšleli, DrD+ sme hrávali někdy před 10 lety ještě na střední a máme na něj všechny příručky tak sme se rozhodli to zkusit s tím. Jak sem tak procházel různá fóra tak lidi byli z DrD2 dost zklamání, na Dračí hlídku jsem se taky díval, ale vzhledem k tomu, že vyšla dost nedávno tak moc recenzí a názoru ještě není, tak nevím.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
Pokud máme bestiář, tak si nemusíme cucat čísla z prstu (nemusíme se hádat, jestli dračí spár dělá víc nebo míň damage než halapartna). Navíc tam snad z popisu (nebo porovnánín) pujde identifikovat slabší a silnější nepřátele. Začátečnické postavy by snad měly slabší nepřátele zvládnout, tak tím začneme. Po pár bojích budeme mít představu (hlavně hráči) a dál postupujeme combat as war.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Vyvážené souboje
Ne, ale zato ti pomůže s tím, aby byli protivníci mechanicky předvidatelní a konzistentní.
Představ si dvě hry. První by sílu všech protivníků na bojišti dohromady vyjadřovala jedním číslem, který by se pak porovnávalo se silou postav (taky všech dohromady). Druhá má podrobný staty pro každou postavu a každýho protivníka počítá zvlášť.
• Ta první hra by umožňovala jednoduše nastavit sílu protivníků vůči síle postav - srovnatelně silní protivníci by měli stejný číslo, silnější vyšší, slabší nižší. Abstrakce, že všechny protivníky na bojišti považuješ za jednu "jednotku" a tý přiřadíš hodnocení, ti elegantně vyřeší potíže s tím, jak zohlednit výhodu přesily a takový věci.
• V tý druhý bude stavění srovnatelně obtížnejch protivníků složitá úloha. Stejně dobře jako u té první to půjde udělat pouze v triviálním případě - pošleš na postavy jejich přesný kopie. Jakmile budou mít protivníci jiný schopnosti, bude jich víc nebo míň a podobně, začne to bejt matematicky jen velmi těžko podchytitelný a budeš muset odhadovat. DnD to třeba řeší přes challenge rating, což je vlasně odhad designérů, jak zhruba drsná ta potvora je, ale to zase dobře funguje jen v triviálním případě (potvora je jen jedna a družina je "stanradrdní"), protože když ti na ni naběhne nestandardní družina (třeba pět zlodějů) nebo se její schopnosti nakomběj se schopností jiný potvory (jedna třeba paralyzuje a druhá třeba moc nevydrží, ale má obrovskou damage), tak ten odhad přestane bejt použitelnej.
Ten druhej typ her se ale zase hodí, když chceš nechat na hráčích, ať sílu protivníků odhadují sami. V té první totiž není žádná pevná vazba mezi počtem a popisem protivníků - drak a pět trollů mají dejme tomu sílu 20 a pro postavy to byla hustá výzva, když na ně ale naběhne 50 skřetů, tak hráči nemají podle čeho odhadnout, proti jakýmu číslu půjdou. Na druhou stranu v tý hře hráči nejspíš už se skřetem bojovali a mohou na základě týhle zkušenosti a znalosti mechanik souboje odhadovat, jak se jim povede proti velký přesile - a to právě díky tomu, že mechanicky a statově je to ten samej skřet, jen je jich víc (což má zase předvidatelnou a konzistentní mechanickou reprezentaci). Díky tomu, že má každej protivník vlastní životy a vlastní staty, taky v tom druhym typu her dobře funguje taktika skrze fictional positioning - když si počíháš na skupinku 5 skřetů, kteří se od těch 50 oddělili, tak jsi to jednak mechanicky převedl na souboj "my vs 5 skřetů" a taky si z těch 50 skřetů udělal 45, takže máš poměrně dobrou představu, jak moc sis tím pomohl.
edit: Safra zase se tady vykecávám místo abych dělal na přípravě Trossu :\
Re: Vyvážené souboje
Jakože, recenze jsou fajn věc, ale každému se líbí něco jiného a to většinou z těchhle recenzí nezjistíš. Není žádný objektivní systém hodnocení, nebo recenzent. Spousta lidí ti řekne, že Drd2 je shit, protože jsou zvyklí na počítací systém DnD/drd1.6/DrD+ChlapecJakub píše: ↑3. 10. 2020, 10:39 Jak sem tak procházel různá fóra tak lidi byli z DrD2 dost zklamání, na Dračí hlídku jsem se taky díval, ale vzhledem k tomu, že vyšla dost nedávno tak moc recenzí a názoru ještě není, tak nevím.
Já ti třeba říkám, že přechod na Drd2 je pro mě nejlepší věc, co jsem udělal, protože mě a mým hráčům dává obrovskou svobodu toho, co můžeme ve hře dělat a zároveň nejdeme proti pravidlům.
Dračí hlídka recenze nemá, ale můj (silně subjektivní) názor je, že je to stará drd1.6, která je ale velice dobře naleštěná, přepsaná a není tak svazující. Zas, může přijít po mě druhý člověk a řekne, že nesouhlasí a v zásadě budeme mít oba pravdu.
Spíš je asi na tobě, co chcete hrát. Baví vás víc čísla? Jde vám o možnosti tvorby postavy? Nebo chcete příběh a volnost? Těch systémů je mraky a každý něco dává a něco ubírá...
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Re: Vyvážené souboje
Mě třeba přijde, že tohle se líp vyřeší v Drd2 než jiných systémech, které jsem hrál, ale je to jen můj názorPieta píše: ↑3. 10. 2020, 13:37Což neznamená, že se to takhle hrát nedá. Samozřejmě, není tam úplně dobrá pravidlová podpora pro takové věci jako "přišli jsme jim sebrat kočár, takže se snažíme je poshazovat dolů a ujet, ne je přeprat," ale to neznamená, že tenhle přístup tam nejde použít vůbec.York píše: ↑3. 10. 2020, 12:33Zrovna DrD 2 ale není DnD-like hra. Moje hypotéza je, že jakmile se přepneš do útoků, obran a takovejch věcí, tak je celkem intuitivní uvažovat stylem "Dal mi za dvacet, zdrháme!", ale naopak hodně neintuitivní "Sice to vypadá, že vyhrajeme, ale radši ustopíme a dojdeme pro posily."
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
Recenze na Hlídku se připravuje. A na Zapovězené Země taky
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Vyvážené souboje
Odpověď jsem psala s předpokladem, že na Drd+ trváš. Pokud zvažuješ jiný systém, doporučuji se zeptat v tématu o doporučování herních systémů. (které sama nemůžu najít, moudří prosím odkažte).
Každá hra je na něco blbá a skoro každá na něco dobrá, když tam vypíšeš své preference, určitě dostaneš dobrou odpověď. Plusko je jednak zastaralé, druhak bylo psáno asi třemi týmy autorů a je to takovej slepenec.
Každá hra je na něco blbá a skoro každá na něco dobrá, když tam vypíšeš své preference, určitě dostaneš dobrou odpověď. Plusko je jednak zastaralé, druhak bylo psáno asi třemi týmy autorů a je to takovej slepenec.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvážené souboje
To mně taky, ale York namítal, že dělat to v jiných systémech je těžké, s čímž nesouhlasím. Asi jsem to nenapsal úplně srozumitelně.
Tady teda dost přeskakuješ otázku, jestli je vůbec zájem o combat as war. A jestli je Jakub začátečník, tak jsi taky přeskočil vysvětlení, o čem to vlastně mluvíš. (:Quentin píše: ↑3. 10. 2020, 14:17Pokud máme bestiář, tak si nemusíme cucat čísla z prstu (nemusíme se hádat, jestli dračí spár dělá víc nebo míň damage než halapartna). Navíc tam snad z popisu (nebo porovnánín) pujde identifikovat slabší a silnější nepřátele. Začátečnické postavy by snad měly slabší nepřátele zvládnout, tak tím začneme. Po pár bojích budeme mít představu (hlavně hráči) a dál postupujeme combat as war.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Vyvážené souboje
O to, jak těžký je odehrát shazování protivníků z jedoucího vozu v různejch systémech, jsem vůbec nemluvil. Zaujal mě čistě tvůj soupis rad, jak hrát protivníky, protože jsem si uvědomil, že většinu z nich jsem nikdy v reálný hře neviděl použít ani od hodně zkušenejch PJů. Takže si říkám, jak moc jsou praktický (přestože na papíře zněj logicky).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti