DrdPlus.info
Moderátor: Bouchi
Re: DrdPlus.info
Na blogu si připomínáme další historický článek z počátků DrD+, ve kterém původní autoři opatrně přešlapují kolem výbušného tématu běžného hráče dračáku a opakují svou myšlenku, že zavděčit se všem prostě nelze.
Re: DrdPlus.info
Dech draka už dávno není součástí Pevnosti. Byl nadobro zrušen.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DrdPlus.info
Na blogu vzpomínáme na prosinec roku 2002, kdy původní autoři Dračího doupěte plus museli chca nechca přiznat, že musí vydání pravidel posunout. A k tomu přidávám komentář, jak se budeme snažit takové nezáviděníhodné situaci vyhnout při práci na nové verzi.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info
Já ty vaše komentáře z vývoje poctivě čtu, protože mi připadají jako hezká sonda do myšlení tvůrců, a už v těch příměrech vidím způsob uvažování.
Když pominu, že pravidla stolního RPG si ani náhodou nemůžou dovolit rozrůst se do složitosti softwaru, protože je boudou používat lidé, je tu ještě jeden věc. Pokud vám přijde účelné mít v jedné krabici hodně různých mašlí a provázků, a udržovat je oddělené, aby se nezašmodrchali, tak jako technik říkám, že je to sice hezké řešení problému, ale řeší následky, nikoliv příčiny. Protože pokud do krabice dáš pouze jednu přízi namotanou pevně na dobré špulce, tak se ti nikdy nezamotá, vždycky stačí jen vytáhnout, použít, vrátit zpět. Není třeba něco ovazovat, rozmotávat, oddělovat. A pokud potřebuješ víc barev, tak prostě do té krabice naskládáš víc takových dobře namotaných špulek příze - všechny stejné, vyladěné, utažené, nezašmodrchatelné.
Je pravda, že takový postup vyžaduje jeden krok navíc, dopředu - totiž určit, jakou krabici a jaké špulky použít. Ve chvíli, kdy je tohle vyřešeno, není žádný problém.
Bohužel k takovému řešení se nedá dojít pomocí rozmotávání krabice provázků, což je věc, kterou asi nechceš slyšet.
Když pominu, že pravidla stolního RPG si ani náhodou nemůžou dovolit rozrůst se do složitosti softwaru, protože je boudou používat lidé, je tu ještě jeden věc. Pokud vám přijde účelné mít v jedné krabici hodně různých mašlí a provázků, a udržovat je oddělené, aby se nezašmodrchali, tak jako technik říkám, že je to sice hezké řešení problému, ale řeší následky, nikoliv příčiny. Protože pokud do krabice dáš pouze jednu přízi namotanou pevně na dobré špulce, tak se ti nikdy nezamotá, vždycky stačí jen vytáhnout, použít, vrátit zpět. Není třeba něco ovazovat, rozmotávat, oddělovat. A pokud potřebuješ víc barev, tak prostě do té krabice naskládáš víc takových dobře namotaných špulek příze - všechny stejné, vyladěné, utažené, nezašmodrchatelné.
Je pravda, že takový postup vyžaduje jeden krok navíc, dopředu - totiž určit, jakou krabici a jaké špulky použít. Ve chvíli, kdy je tohle vyřešeno, není žádný problém.
Bohužel k takovému řešení se nedá dojít pomocí rozmotávání krabice provázků, což je věc, kterou asi nechceš slyšet.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info
A já si toho vážím
To jsi šel ještě o krok dál a správným směrem - vůbec ty špulky (respektive v mém případě klubíčka) nemíchat a od začátku je třídit. To už se ale dostáváme do oblastí abstrakce a jestli chceš hledat tu správnou hranici, co ještě patří do jiné krabice a co už do stejné, tak tě poprosím hodit to do Teoretizování ohledně remake DrD+, díky.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info
Tam jsem už psal, a nemá smysl, abych se opakoval. Vaše úsilí je obdivuhodné, ale nevěřím tomu, že by se z DrD+dal udělat použitelný šestém, natož aby obstál vedle dalších, přívětivějších fantasy systémů. Nicméně, jak to bude doopravdy ukáže až výsledek
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info
Na blogu jsem v krátkosti popsal, jak jsem hledal lepší zázemí pro náš blog a proč jsem nakonec použil upravený blog jiného programátora. Hlavní výhody z převlečení starého blogu na nový máme dvě:
- články už dokážou číst čtečky jako Pocket, takže si je můžete uložit na potom
- už je tam možnost diskuze, takže se každý může hned vyjádřit
Re: DrdPlus.info
Na blogu zmiňujeme, proč končíme s kalkulátory, co nás naučily a kam směřujeme s Dračím doupětem plus.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info
Je úžasné, jak vezměte systém, který je jako RPG úplně nahovno (bez pardonu), strávíte neuvěřitelné množství času a práce, abyste vytvořili nebo podobného, ale jiného, postupně vyhazujete věci podobné, protože jsou fakt na... nic, a nahrazujete je jinými, které by mohly fungovat - až zřejmě skončíte s pravidly, kzete nebudou ani DrD, ani DrD+, takže je původní hráči nebudou chtít použít, nových hráčů bude jen pár, a zbytek tou dobou už bude hrát DnD 5e, kzete je prakticky dokonalým nástupcem původního Dračáku.
A co víc, vaše pravidla budou teprve na začátku testování (až budou finální).
Ne že bych vás od toho chtěl zrazovat nebo vám dokonce bránit, obojí by bylo zbytečné, jen by mě zajímalo, zda s tímhle scénářem počítáte a nevadí vám, nebo věříte v jiný výsledek?
A co víc, vaše pravidla budou teprve na začátku testování (až budou finální).
Ne že bych vás od toho chtěl zrazovat nebo vám dokonce bránit, obojí by bylo zbytečné, jen by mě zajímalo, zda s tímhle scénářem počítáte a nevadí vám, nebo věříte v jiný výsledek?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info
Pokud se budeme bavit jen o systému, tedy o číslech, tabulkách, hodech, tak nelze než s tebou souhlasit. I když bych nebyl až tak pejorativní
Tohle je v pohodě. Naším cílem není ovládnou trh, koupit Mitago, vyhlásit patentovou válku Wizards of the coast... trh je nasycen, hráči přesyceni, žádný velký úspěch nečekáme a ani nepotřebujeme. Jen chceme zachovat to, co se nám na DrD+ líbilo (zkus škrtnout ve své hlavě systém, o ten tu nejde).Jerson píše: ↑17. 6. 2019, 18:42 Takže je původní hráči nebudou chtít použít, nových hráčů bude jen pár, a zbytek tou dobou už bude hrát DnD 5e, kzete je prakticky dokonalým nástupcem původního Dračáku.
A co víc, vaše pravidla budou teprve na začátku testování (až budou finální).
Ne že bych vás od toho chtěl zrazovat nebo vám dokonce bránit, obojí by bylo zbytečné, jen by mě zajímalo, zda s tímhle scénářem počítáte a nevadí vám, nebo věříte v jiný výsledek?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info
Když vynechám čísla a tabulky a zbytečně komplikovaný systém vazeb a spojení, tak DrD+ není myšlenkově špatné. Třeba to že dvě povolání se vyvíjí podle toho, co ve hře dělají, a hráč vlastně neví co se naučí je skvělý nápad, nicméně nutnost sledování PJjem mnoha parametrů to spolehlivě zabila.
Pokud jsou tohle věci, které se vám v DrD+ líbily, nechcete se vykašlat na vytváření vlastního systému (jehož odladění vyžaduje strašně moc testování) a místo toho tenhle zajímavý fluff naroubovat na nějaký existující a rozšířený systém, ať DnD nebo FATE (nebo třeba oba)?
Výsledek by byl užitečnější pro mnohem větší počet hráčů, a navíc by z něj mohli profitovat i hráči původního DrD+, kteří podle pravidel nějak hrajou, ale přitom určité oblasti nepoužívají kvůli extrémně složitým výpočtům.
Pokud jsou tohle věci, které se vám v DrD+ líbily, nechcete se vykašlat na vytváření vlastního systému (jehož odladění vyžaduje strašně moc testování) a místo toho tenhle zajímavý fluff naroubovat na nějaký existující a rozšířený systém, ať DnD nebo FATE (nebo třeba oba)?
Výsledek by byl užitečnější pro mnohem větší počet hráčů, a navíc by z něj mohli profitovat i hráči původního DrD+, kteří podle pravidel nějak hrajou, ale přitom určité oblasti nepoužívají kvůli extrémně složitým výpočtům.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info
To vidím podobně. To že hráči neví, co přijde, je hezké, ale po pár hraních se tenhle závoj neznáma stejně rozpustí a pak už to dost zdržuje (a hlavně zatěžuje PJ).
Je toho víc. Přenést by se to samozřejmě dalo, ale to už narážíme na osobní mantinely, v tomhle případě moje. Zanáším do toho osobní preference a postižení ze svého povolání - programátor. Pravidla jsou takový framework, který pomáhá, dokud ho používáš tak, jak byl navržen, a který brzdí a otravuje, když chceš něco udělat jinak. A protože si zatím nejsme jisti, co všechno budeme po systému pravidel požadovat, tak se mi nechce se svazovat s už exisujícím systémem.Jerson píše: ↑18. 6. 2019, 09:19 Pokud jsou tohle věci, které se vám v DrD+ líbily, nechcete se vykašlat na vytváření vlastního systému (jehož odladění vyžaduje strašně moc testování) a místo toho tenhle zajímavý fluff naroubovat na nějaký existující a rozšířený systém, ať DnD nebo FATE (nebo třeba oba)?
Výsledek by byl užitečnější pro mnohem větší počet hráčů, a navíc by z něj mohli profitovat i hráči původního DrD+, kteří podle pravidel nějak hrajou, ale přitom určité oblasti nepoužívají kvůli extrémně složitým výpočtům.
Třeba nakonec zjistíme, že nějaký systém nám sedí jako prdel na hrnec, nebo že ho stačí trochu osekat a je to, ale zatím to vypadá, že pro nás je přirozenější cesta podobná té, kterou ses vydal ty s Omegou - minimalisticky a po svém.
Re: DrdPlus.info
Jak jsem upozorňoval nedávno na Facebooku a teď i Sparkle tady na RPG fóru, tak na letošním Gameconu bude testování nových pravidel Dračího doupěte plus.
Ovšem ne od drdplus.info, ale od Adama Huda a jeho "druhé party", o které stále není nic slyšet, ale která tvrdě maká a co jsem jim nahlédl na jaře pod pokličku, tak budou původnímu DrD+ blíže, než my. Mají též zelenou od Altaru, aby oficiálně používali název Dračí doupě plus 2 (respektive Adam je dohodnutý s Bouchim, že by to šlo).
Pro nás to zatím ještě neznamená nic, ale celkově mi to dělá radost, protože:
A pak mi to nadále způsobuje smutek, protože Adam Hud vyvíjí "své" Dračí doupě plus 2 stejně, jako předchozí tvůrci - tedy pod pokličkou, bez detailů o vývoji a hlavně o rozhodování. Takže až mezi nás něco hotového přistane, tak nebudeme tušit, jak k jednotlivým pravidlům došli, na kterých myšlenkách a představách jsou postavené a proč například v pravidlech nebude stínový svět.
Ale co, hlavně že se něco děje!
Ovšem ne od drdplus.info, ale od Adama Huda a jeho "druhé party", o které stále není nic slyšet, ale která tvrdě maká a co jsem jim nahlédl na jaře pod pokličku, tak budou původnímu DrD+ blíže, než my. Mají též zelenou od Altaru, aby oficiálně používali název Dračí doupě plus 2 (respektive Adam je dohodnutý s Bouchim, že by to šlo).
Pro nás to zatím ještě neznamená nic, ale celkově mi to dělá radost, protože:
- Dračí doupě plus pokračuje i jinde, než jenom u nás, takže pro něj bude vznikat více nápadů
- Neviditelná kniha nachází spojence, naprosto přirozenou a organickou cestou (prostý zájem od Adama Huda), což může oběma projektům jenom prospět
A pak mi to nadále způsobuje smutek, protože Adam Hud vyvíjí "své" Dračí doupě plus 2 stejně, jako předchozí tvůrci - tedy pod pokličkou, bez detailů o vývoji a hlavně o rozhodování. Takže až mezi nás něco hotového přistane, tak nebudeme tušit, jak k jednotlivým pravidlům došli, na kterých myšlenkách a představách jsou postavené a proč například v pravidlech nebude stínový svět.
Ale co, hlavně že se něco děje!
Naposledy upravil(a) kostrivec dne 1. 7. 2019, 10:43, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů