Theurg - Formule Tok casu
Moderátor: Bouchi
Theurg - Formule Tok casu
Zdravím všechny,
lámu si hlavu s jednou otázkou a sice, jak přesně formule Tok času ovlivňuje čas ve své oblasti působnosti. Pravidla pokrývají vzoreček pro zvýšení/snížení rychlosti postav
Ale potřeboval bych vědět, jakým způsobem se upraví čas. Tzn třeba, že při síle 6 za jedno kolo uvnitř kouzla uběhnou dvě kola venku. Nebo podobně.
Chtěl bych to vědět kvůli toho, že mentální souboj teď může trvat i cca 150 kol. Pokud bych zrychlil čas a mentální souboj použil v okruhu formule Tok času, mělo by pro mě proběhnout více kol, než pro okolní svět. Takže bych to třeba zvládl za 75 kol. Bohužel zatím nevím jak to dopočítat, k tomu potřebuju odpověd na zmíněný dotaz.
Děkuji všem, kteří odpoví!
Ať vám to hází šestky
lámu si hlavu s jednou otázkou a sice, jak přesně formule Tok času ovlivňuje čas ve své oblasti působnosti. Pravidla pokrývají vzoreček pro zvýšení/snížení rychlosti postav
Ale potřeboval bych vědět, jakým způsobem se upraví čas. Tzn třeba, že při síle 6 za jedno kolo uvnitř kouzla uběhnou dvě kola venku. Nebo podobně.
Chtěl bych to vědět kvůli toho, že mentální souboj teď může trvat i cca 150 kol. Pokud bych zrychlil čas a mentální souboj použil v okruhu formule Tok času, mělo by pro mě proběhnout více kol, než pro okolní svět. Takže bych to třeba zvládl za 75 kol. Bohužel zatím nevím jak to dopočítat, k tomu potřebuju odpověd na zmíněný dotaz.
Děkuji všem, kteří odpoví!
Ať vám to hází šestky
-
- Příspěvky: 224
- Registrován: 15. 12. 2014, 04:05
Re: Theurg - Formule Tok casu
+6 znamena, ze v dosahu pusobnosti formule ubehnou 2 kola, zatimco mimo jen 1 kolo (-6 znamena opak).
Nicmene pro tve potreby (mentalni souboj) je dulezite si uvedomit, ze ti tato formule umozni jen udelat neco rychleji z hlediska vnejsiho okoli. Pokud ti mentalni souboj s nekym trva 150 kol, pak po seslani formule ti bude stale trvat 150 kol, ALE pro nekoho mimo tok casu ubehne jen 75 kol. Coz znamena, ze budes unaveny stejne, nezavisle na tom jestli jsi tok casu seslal nebo ne.
To je dusledkem toho, ze Tok casu manipuluje (podle popisu formule) primo jen s casem a nikoliv casoprostorem (jako nektera carodejova kouzla).
Nicmene pro tve potreby (mentalni souboj) je dulezite si uvedomit, ze ti tato formule umozni jen udelat neco rychleji z hlediska vnejsiho okoli. Pokud ti mentalni souboj s nekym trva 150 kol, pak po seslani formule ti bude stale trvat 150 kol, ALE pro nekoho mimo tok casu ubehne jen 75 kol. Coz znamena, ze budes unaveny stejne, nezavisle na tom jestli jsi tok casu seslal nebo ne.
To je dusledkem toho, ze Tok casu manipuluje (podle popisu formule) primo jen s casem a nikoliv casoprostorem (jako nektera carodejova kouzla).
Re: Theurg - Formule Tok casu
Pokud předpokládáš, že za sílu +6 uběhnou dva kola, tak formule Tok času v základním tvaru čas vůbec nezrychluje/nezpomaluje (protože u síly 0 nám uběhne za jedno kolo venku, jedno kolo uvnitř). Což je IMHO blbost.
Ohledně mentálního souboje - máš to na něčem založeno? Protože pokud dvakrát zrychlím v oblasti čas, tak můžu na soupeře mimo oblast vystřelit dva šípy. Mám možnost zaútočit dvakrát. Proto i pokud jsem v oblasti, tak pro mě čas plyne rychleji, proto jsem schopen zaútočit 2x i v MS. Beru to tak, že v duševním světě se musíš koncentrovat a zvládneš zaútočit jen jednou za kolo. Když budu uvnitř Toku času, tak tohle pravidlo neporuším. Stále zaútočím jednou za kolo (tzn únava je stejná, ano). Ale pro zbytek světa uběhnou kola dvě.
Jaký bereš rozdíl mezi manipulací s časem a s časoprostorem? Protože ve chvíli, kdy tok času zrychlí hráče a zvedá jim statistiky a teoreticky i počet útoků, čímž ovlivní okolí, už bych to označil za časoprostor ...
Ohledně mentálního souboje - máš to na něčem založeno? Protože pokud dvakrát zrychlím v oblasti čas, tak můžu na soupeře mimo oblast vystřelit dva šípy. Mám možnost zaútočit dvakrát. Proto i pokud jsem v oblasti, tak pro mě čas plyne rychleji, proto jsem schopen zaútočit 2x i v MS. Beru to tak, že v duševním světě se musíš koncentrovat a zvládneš zaútočit jen jednou za kolo. Když budu uvnitř Toku času, tak tohle pravidlo neporuším. Stále zaútočím jednou za kolo (tzn únava je stejná, ano). Ale pro zbytek světa uběhnou kola dvě.
Jaký bereš rozdíl mezi manipulací s časem a s časoprostorem? Protože ve chvíli, kdy tok času zrychlí hráče a zvedá jim statistiky a teoreticky i počet útoků, čímž ovlivní okolí, už bych to označil za časoprostor ...
-
- Příspěvky: 224
- Registrován: 15. 12. 2014, 04:05
Re: Theurg - Formule Tok casu
Presne tak. Nejde o predpoklad, ale dusledek toho, ze sila formule je teoreticky od -nekonecna do +nekonecna.tlemoun píše:Pokud předpokládáš, že za sílu +6 uběhnou dva kola, tak formule Tok času v základním tvaru čas vůbec nezrychluje/nezpomaluje (protože u síly 0 nám uběhne za jedno kolo venku, jedno kolo uvnitř).
toto neni v rozporu s tim co jsem napsal ve sve odpovedi.tlemoun píše: Ohledně mentálního souboje - máš to na něčem založeno? Protože pokud dvakrát zrychlím v oblasti čas, tak můžu na soupeře mimo oblast vystřelit dva šípy. Mám možnost zaútočit dvakrát. Proto i pokud jsem v oblasti, tak pro mě čas plyne rychleji, proto jsem schopen zaútočit 2x i v MS. Beru to tak, že v duševním světě se musíš koncentrovat a zvládneš zaútočit jen jednou za kolo.
Nicmene pro tve potreby (mentalni souboj) je dulezite si uvedomit, ze ti tato formule umozni jen udelat neco rychleji z hlediska vnejsiho okoli. Pokud ti mentalni souboj s nekym trva 150 kol, pak po seslani formule ti bude stale trvat 150 kol, ALE pro nekoho mimo tok casu ubehne jen 75 kol. Coz znamena, ze budes unaveny stejne, nezavisle na tom jestli jsi tok casu seslal nebo ne.
Ano jakoby zvladnes zautocit 2x za 1 kolo vnejsiho casu.
Ted mas na mysli asi opak???tlemoun píše: Když budu uvnitř Toku času, tak tohle pravidlo neporuším. Stále zaútočím jednou za kolo (tzn únava je stejná, ano). Ale pro zbytek světa uběhnou kola dvě.
Hlavni rozdil vidim v pojeti chovani sveta DRD+ (viz PPJ). Pokud jej ignorujes, stale se lze na to divat takto:tlemoun píše: Jaký bereš rozdíl mezi manipulací s časem a s časoprostorem? Protože ve chvíli, kdy tok času zrychlí hráče a zvedá jim statistiky a teoreticky i počet útoků, čímž ovlivní okolí, už bych to označil za časoprostor ...
Manipulace s casem je podmnozinou manipulaci s casoprostorem. Tedy se jedna o specialni pripad, kdy zrychleni pohybu (viz popis formule) je zapricineno pouze zmenou toku casu. Zatimco jina kouzla, jejichz dusledkem je zrychleni (zpomaleni ) pohybu, toho dosahuji i manipulaci s prostorem (zkracovani, natahovani vzdalenosti).
Priklad:
Tok casu (dvojnasobne zrychleni): postava se pohybuje 2x rychleji. Ale pokud bude terc kouzla nekoho pronasledovat musi vlastne ubehnout stale stejnou vzdalenost jako jeho obet. Tedy je unaven stejne jako by tu vzdalenost usel/ubehl stejnym zpusobem bez zrychleni kouzlem.
Rychle nohy (carodejovo kouzlo, 2. stupen uspechu, zrychleni +6): slouzi ke zrychleni terce. Toho zrychleni dosahuje obecne manipulaci jak s casem i s prostorem, nebot unava za dobu stravenou pod vlivem kouzla neni modifikovana. Tedy cast kouzla pro terc "zkracuje" vzdalenost. Zdvojnasobeni utoku pri MS by se tedy nekonalo.
Portal: je typicky priklad na kouzlo manipulujici pouze s prostorem (kdyz pominu modifikatory schod do...)
Kdyz jsem si ted precetl znovu dana kouzla u carodeje, jde mozna muj vlastni dojem, zalozeny na stare diskuzi na lopuchu. To nic nemeni na tom, ze formule Tok casu je ciste zamerena na ovlivnovani casu.
Radeji upozornuji, ze jde o mou vlastni interpretaci.
Re: Theurg - Formule Tok casu
Ohledně toho, že čas je při síle formule 0 nezměněný, jsme udělali Home rule. Jednoduše vytvoření nové tabulky, kdy při bonusu 0 je hodnota 2 (tedy uvnitř uběhnou dvě kola za jedno venku). Jsem zvědav jak se to osvědčí
S tím MS - Ono to jde takhle zrychlit, ale je třeba vzít v potaz, že pokud Tok času trvá třeba 5 kol a zrychluje čas 2x, tak nejde jednoduše říct, že se aktivita provede 10x (2x5) rychleji. Tak je s tím krapet počítání.
Mea culpa, jo přesně jak říkáš, má to být naopak.
PPJ mám pročtené. Lopuch ještě prolouskávám, ale už se blížím k přečtení celého theurga (i když musím říct, že debaty ohledně dosahu a úhybu proti modifikátoru exploze u ohnivé koule mě opravdu nebavily).
Už chápu asi co myslíš.
Je mi právě docela líto, že na lopuchu se formule Iluze a Tok času neřešily nějak více (I když taková metamorfóza ano), protože původně jsem odpověď hledal tam.
Každopádně díky.
S tím MS - Ono to jde takhle zrychlit, ale je třeba vzít v potaz, že pokud Tok času trvá třeba 5 kol a zrychluje čas 2x, tak nejde jednoduše říct, že se aktivita provede 10x (2x5) rychleji. Tak je s tím krapet počítání.
Mea culpa, jo přesně jak říkáš, má to být naopak.
PPJ mám pročtené. Lopuch ještě prolouskávám, ale už se blížím k přečtení celého theurga (i když musím říct, že debaty ohledně dosahu a úhybu proti modifikátoru exploze u ohnivé koule mě opravdu nebavily).
Už chápu asi co myslíš.
Je mi právě docela líto, že na lopuchu se formule Iluze a Tok času neřešily nějak více (I když taková metamorfóza ano), protože původně jsem odpověď hledal tam.
Každopádně díky.
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: 26. 3. 2007, 14:13
- Bydliště: České Budějovice
Odp: Theurg - Formule Tok casu
No, já vám nevim, kucí...
Nějak jsem v pravidlech nepostřehl, že by takováto kouzla zvyšovala/snižovala počet útoků během kola i kdybyste měli formuli se silou +20. Jen přidává bonus či postih k jednání - tj. postava se sice pohybuje rychleji či pomaleji (tj. za určenou dobu dojde dál nebo snadněji zaútočí, nikoliv však vícekrát). Ostatně proto je u těchto kouzel uveden bonus k rychlosti terče a bonus k bojovým charakteristikám (typicky Síla/3). Tj. žádné zvýšení počtu akcí se nekoná, jen je postava vzhledem k urychlení či zpomalení ve svém počínání z(ne)výhodněna.
Nemam sice pravidla po ruce, ale myslím si, že je to takto.
Přidávání akcí během kola je jen ve starém DrD.
Nějak jsem v pravidlech nepostřehl, že by takováto kouzla zvyšovala/snižovala počet útoků během kola i kdybyste měli formuli se silou +20. Jen přidává bonus či postih k jednání - tj. postava se sice pohybuje rychleji či pomaleji (tj. za určenou dobu dojde dál nebo snadněji zaútočí, nikoliv však vícekrát). Ostatně proto je u těchto kouzel uveden bonus k rychlosti terče a bonus k bojovým charakteristikám (typicky Síla/3). Tj. žádné zvýšení počtu akcí se nekoná, jen je postava vzhledem k urychlení či zpomalení ve svém počínání z(ne)výhodněna.
Nemam sice pravidla po ruce, ale myslím si, že je to takto.
Přidávání akcí během kola je jen ve starém DrD.
Kdo si hraje nezlobí!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
-
- Příspěvky: 306
- Registrován: 12. 6. 2010, 12:05
Re: Theurg - Formule Tok casu
DRD+ nepodporuje varinatu vice akci v jednom kole. Obecne to tato formule to simuluje tim ze zveda bojove statistiky. Je potreba si uvedomit ze utok v ramci kola je popsan jako serie vypadu, ktera zpusobi nejake zraneni. Neni to jeden svih mecem.
U strelby/kouzleni to zacina byt samozrejmne problematictejsi. Nikdy bych ale hraci nedovolil vykonat vice akci za kolo, porusuje to zakladni premisu pravidel.
U strelby/kouzleni to zacina byt samozrejmne problematictejsi. Nikdy bych ale hraci nedovolil vykonat vice akci za kolo, porusuje to zakladni premisu pravidel.
-
- Příspěvky: 224
- Registrován: 15. 12. 2014, 04:05
Re: Theurg - Formule Tok casu
A prave proto, jsem psal, ze jde o mou interpretaci.Valor píše:DRD+ nepodporuje varinatu vice akci v jednom kole. Obecne to tato formule to simuluje tim ze zveda bojove statistiky. Je potreba si uvedomit ze utok v ramci kola je popsan jako serie vypadu, ktera zpusobi nejake zraneni. Neni to jeden svih mecem.
U strelby/kouzleni to zacina byt samozrejmne problematictejsi. Nikdy bych ale hraci nedovolil vykonat vice akci za kolo, porusuje to zakladni premisu pravidel.
DRD+ se snazi zabranit vice akcim v jednom kole, ale existence kouzel to nabourava.