DrD+ 2.0
Moderátor: Bouchi
-
- Váš Astrální Brácha .)
- Příspěvky: 1904
- Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
- Bydliště: Praha
Re: Odp: DrD+ 2.0
:D Tj, zrevidovat se mělo doopravdy všechno. ;DGonzáles píše: stačilo mi vidět, co všechno chtěli kluci změnit, aby vznikla ta Pluska dvojky.
It's Alive!
-
- Příspěvky: 306
- Registrován: 12. 6. 2010, 12:05
Re: DrD+ 2.0
No myslim ze vetsina lidi co dneska hraje Drd+ uz ma svoje vlastni home rules ktere pouzivaji protoze jim to tak vlastne vyhovuje. Takze by se dalo rict ze jsme si ty erraty vlastne udelali samy
-
- Váš Astrální Brácha .)
- Příspěvky: 1904
- Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
- Bydliště: Praha
Re: DrD+ 2.0
Tak to dycky bylo se všema dračákama. ;)Valor píše:No myslim ze vetsina lidi co dneska hraje Drd+ uz ma svoje vlastni home rules ktere pouzivaji protoze jim to tak vlastne vyhovuje. Takze by se dalo rict ze jsme si ty erraty vlastne udelali samy
It's Alive!
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: 26. 3. 2007, 14:13
- Bydliště: České Budějovice
Odp: DrD+ 2.0
Grane, já si naopak myslím, že tak to bylo se všema hrama, který dostatečně dlouho hráli lidé tvůrčí a dostatečně invenční, aby je měnili, rozvíjeli a upravovali...Gran: Tak to dycky bylo se všema dračákama.
Kdo si hraje nezlobí!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: DrD+ 2.0
No, ani ne. Dračák je v tomto směru s převahou nejvíce upravované RPG u nás.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: 26. 3. 2007, 14:13
- Bydliště: České Budějovice
Odp: DrD+ 2.0
Jestlipak to nebude, Jersone, tím, že je tu (DrDo) s námi dlouho a svou strohostí přímo k tomu vybízelo. Jiné systémy, pokud vím (fórum jsem neprocházel, ale ani dračáky tu nemají mnoho vylepšení), nemají žádnou pořádnou stránku, kde by se vylepšení dala sdílet (na rozdíl od dracidoupe.cz). Co se týče kostky (d20.cz - DnD), tak je tam spíše tendence prostě přeložit to, co udělal někdo v zahraničí, než vytvářet něco vlastního, což zjevně tlačí touhu po přetváření pravidel pod prahový neklid takovýchto individuí (přeci jenom samo se to neotestuje).
A vůbec, co si budeme povídat - konkrétní světy jsou také jistý doklad o přetvoření pravidel, nebo si to nemyslíš/te?
A vůbec, co si budeme povídat - konkrétní světy jsou také jistý doklad o přetvoření pravidel, nebo si to nemyslíš/te?
Kdo si hraje nezlobí!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Odp: DrD+ 2.0
Shadowrun je s námi jen o pár let méně a tolik modifikací k němu rozhodně nebylo. Hlavně ale nebyly tak moc potřeba. A vyšly nové edice, které tak či onak opravovaly chyby předchozích.Gonzáles píše:Jestlipak to nebude, Jersone, tím, že je tu (DrDo) s námi dlouho a svou strohostí přímo k tomu vybízelo.
Pokud jde o dracisoupe.cz, přičinná souvislost je přesně opačná - napřed byly tuny modifikací popsaných v Dechu Draka, Šavlozubé veverce a hromadách papírů či diskusních fór, které se následně začaly objevovat i na specializovaných stránkách, z nichž dracidoupe.cz vyrostlo nejvíc. Pokud nějaká hra nepotřebovala tolik různých modifikací, tak ji hráči neupravovali, nevznikla žádná potřeba tyto modifikace zveřejňovat a tedy nebyl žádný důvod pro existenci rozsáhlých stránek s modifikacemi.
Tedy pokud není moc co vylepšovat, zcela logicky nenajdeš stránku, kde by byly popsané vylepšení. A naopak existence tisíců dalších "vylepšujících" pravidel je pro mě pádný argument pro to, že původní produkt musel být nutně špatný, když tolik vylepšení potřeboval, nebo i jen umožňoval.
O otestování vůbec nejde. Prakticky jedinou motivací pro úpravy je "funguje to špatně - nerealisticky/nezajímavě - chci to upravit." Řada úpravy nebyla před jejich zveřejněním pořádně otestovaná. A některé nebyly otestované nikdy, protože kromě tvůrců nikoho nezaujaly.což zjevně tlačí touhu po přetváření pravidel pod prahový neklid takovýchto individuí (přeci jenom samo se to neotestuje).
Nemyslím. Svět nemusí používat žádné úpravy pravidel. Dokonce si myslím, že dobrý svět (tedy setting) je na pravidlech nezávislý, i když jeho konkrétní podoba je samozřejmě pravidly ovlivněna.A vůbec, co si budeme povídat - konkrétní světy jsou také jistý doklad o přetvoření pravidel, nebo si to nemyslíš/te?
Taria se - pokud vím - obešla bez úprav pravidel DrD. Pro Asterion byly potřeba implementace pravidel DrD, aby podle nich byl hratelný, pokud jsi tím myslel tohle. Ale opět - s univerzálněji postavenými pravidly by tolik změn a dodatečných úprav nebylo potřeba.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: Odp: DrD+ 2.0
Zásadní rozdíl je, že Shadowrun má konkrétní setting, zatímco DrD je stavěné s tím, že si hráči svůj setting vytvoří. Není tudíž moc překvapivé, že v DrD si hráči vytvářeli své vlastní světy (plus pravidlové mofifikace s tím spojené) a v Shadowrunu ne. Jsou to prostě hry určené k jinému použití.Jerson píše:Shadowrun je s námi jen o pár let méně a tolik modifikací k němu rozhodně nebylo. Hlavně ale nebyly tak moc potřeba.
Jinak by ses možná docela divil, doplňků k Shadowrunu vznikalo celkem dost (a hodně velké, viz například katalogy zbraní nebo úprava celých pravidel SR do fantasy prostředí).
A přidávaly spousty nových.Jerson píše:A vyšly nové edice, které tak či onak opravovaly chyby předchozích.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: DrD+ 2.0
Já ty katalogy zbraní viděl, ale to není úprava pravidel.
Na rozdíl od pravidel pro teplotní komfort oblečení, pravidla pro kouzelní v boji, pravidla pro magické předměty, atd.
Na rozdíl od pravidel pro teplotní komfort oblečení, pravidla pro kouzelní v boji, pravidla pro magické předměty, atd.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: 26. 3. 2007, 14:13
- Bydliště: České Budějovice
Odp: DrD+ 2.0
Nemohu souhlasit s argumentem "existence vylepšujících" pravidel je pádný argument pro špatnou kvalitu produktu". Navíc možnost přidávat vylepšení taktéž nutně nemusí vypovídat o kvalitě.Jerson píše: Tedy pokud není moc co vylepšovat, zcela logicky nenajdeš stránku, kde by byly popsané vylepšení. A naopak existence tisíců dalších "vylepšujících" pravidel je pro mě pádný argument pro to, že původní produkt musel být nutně špatný, když tolik vylepšení potřeboval, nebo i jen umožňoval.
A to nemluvím o tom, že ta většina z té existence tisíců dalších vylepšujících pravidel je zpravidla formou
, takže to patrně ani s tím DrDo nebude tak zlé.Jerson píše:Já ty katalogy zbraní viděl, ale to není úprava pravidel.
A otázka, Tobě se nestalo, že si prostě při pohledu na něco (protože se bavíme o RPG, tak pravidla, třeba) neměl chuť jen tak udělat vylepšení (třeba jen pro radost ze samotného tvůrčího procesu), ačkoliv si byl s původní verzí spokojen? Prostě jen zkusit udělat alternativní verzi?
Mě osobně se to čas od času přihodí.
Nicméně, úpravy pravidel stejně zpravidla obsahuje. Předpokládám, že si také narazil na problém stylu - když budu dělat svět podle pravidel A tak tam tohle a tohle funguje jinak než v pravidlech B i C a D a pokud chci stejný svět používat pro pravidla A i C, musím buď daný aspekt nepřidávat, nebo vymyslet nové pravidlo tam, kde není, a nebo (předpokládám že je to zrovna Tvůj případ, když sis vytvořil vlastní pravidla) si vytvořit vlastní pravidla přesně na míru svému světu a stylu hry a na zbytek jiných pravidel holt kašlat.Nemyslím. Svět nemusí používat žádné úpravy pravidel. Dokonce si myslím, že dobrý svět (tedy setting) je na pravidlech nezávislý, i když jeho konkrétní podoba je samozřejmě pravidly ovlivněna.
...
Kdo si hraje nezlobí!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Odp: DrD+ 2.0
Až teď jsem si všiml, že jsem neodepsal na poznámku.
Může vzniknout mnoho kombinací, některé o kvalitě produktu neříkají nic. Pokud ale velmi velká většina uživatelů pociťuje nutnost přidání vylepšujících pravidel, a u jiných podobných produktů k takové situaci nedochází, pak lze první produkt (RPG pravidla) považovat za horší než jiné produkty. A následně věc horší než jiné věci své třídy můžeme označit za "špatnou".
Stejně tak si myslím, že bych pro tento svět dokázal použít i jiná pravidla, třeba Apocalypse World (s přefluffováním) nebo Fate, aniž bych musel měnit jejich základy.
Ale to už s problémem úprav DrD prakticky nesouvisí ani bych tyhle závěry nechtěl používat jako argument pro úpravy Dračáku.
To směšuješ několik věcí. Jedna věc je možnost přidání pravidel. Druhá, jiná věc je možnost přidání vylepšujících pravidel. Třetí věc je (prakticky) nutnost přidání vylepšujících pravidel. Čtvrtá věc je četnost přidávání pravidel.Gonzáles píše:Nemohu souhlasit s argumentem "existence vylepšujících" pravidel je pádný argument pro špatnou kvalitu produktu". Navíc možnost přidávat vylepšení taktéž nutně nemusí vypovídat o kvalitě.
Může vzniknout mnoho kombinací, některé o kvalitě produktu neříkají nic. Pokud ale velmi velká většina uživatelů pociťuje nutnost přidání vylepšujících pravidel, a u jiných podobných produktů k takové situaci nedochází, pak lze první produkt (RPG pravidla) považovat za horší než jiné produkty. A následně věc horší než jiné věci své třídy můžeme označit za "špatnou".
Opravdu? Já se zatím setkal jen se skupinami, které používají (kromě jiných) i pravidla, která původní formulace mění. Takže nejde o rozšíření, ale opravu "ne tak úplně fungujících" věcí. Nevím z jakých počtů vycházíš ty.A to nemluvím o tom, že ta většina z té existence tisíců dalších vylepšujících pravidel je zpravidla formou (dodatečných rozšíření), takže to patrně ani s tím DrDo nebude tak zlé.
Ne. Nemám důvod a potřebu šťourat do věcí, které fungují dobře. Pokud je to možné, můžu takovou věc doplnit nebo rozšířit, ale to považuju za něco jiného než ji změnit. Pokud bych ji ale měl vylepšit, tak to pro mě znamená, že už samotný základ nefunguje dobře.A otázka, Tobě se nestalo, že si prostě při pohledu na něco (protože se bavíme o RPG, tak pravidla, třeba) neměl chuť jen tak udělat vylepšení (třeba jen pro radost ze samotného tvůrčího procesu), ačkoliv si byl s původní verzí spokojen? Prostě jen zkusit udělat alternativní verzi?
No, ne. Pro jeden svůj svět (Předválečný Teslapunk) jsem použil dvoje svá pravidla RPG, každá se zcela jiným přístupem. Svět je pořád stejný a pravidla jsem kvůli němu měnit nemusel. A naopak tato pravidla byla mnou i dalšími lidmi použita pro značně odlišné světy, třeba fantasy, a to jen s drobnými úpravami (fantasy verze obsahovala podrobnější pravidla pro boj chladnými zbraněmi a obranu štíty, které by zřejmě šly použít i pro moderní svět, ale nikdo je nikdy nepotřeboval, protože se v něm nablízko bojovalo málo a se štíty vůbec).Nicméně, úpravy pravidel (setting stejně zpravidla obsahuje. Předpokládám, že si také narazil na problém stylu - když budu dělat svět podle pravidel A tak tam tohle a tohle funguje jinak než v pravidlech B i C a D a pokud chci stejný svět používat pro pravidla A i C, musím buď daný aspekt nepřidávat, nebo vymyslet nové pravidlo tam, kde není, a nebo (předpokládám že je to zrovna Tvůj případ, když sis vytvořil vlastní pravidla) si vytvořit vlastní pravidla přesně na míru svému světu a stylu hry a na zbytek jiných pravidel holt kašlat.
Stejně tak si myslím, že bych pro tento svět dokázal použít i jiná pravidla, třeba Apocalypse World (s přefluffováním) nebo Fate, aniž bych musel měnit jejich základy.
Ale to už s problémem úprav DrD prakticky nesouvisí ani bych tyhle závěry nechtěl používat jako argument pro úpravy Dračáku.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
-
- Příspěvky: 4594
- Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
- Bydliště: Kostka
Re: DrD+ 2.0
Ne, neděje.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 9. 8. 2017, 18:09