Human2.0

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Human2.0

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi
"Human 2.0 je akční papírová RPG hra z blízké budoucnosti. Má jednoduchá pravidla, zaměřuje se především na realistické chování zbraní, absolutní volnost, realismus a svět v roce 2031."

(...)

Hra obsahuje i základní informace o settingu v podobě Prahy roku 2031, kde je možné zálohovat vědomí, provádět na lidech augmentace a sílí průmyslová špionáž.

V pravidlech je pro Střelbu v příkladech použita desetistěnná kostka, ale hazí se jí dvakrát pro určení procesnt, v mechanikách je tedy uvedena i k100.
:!: Ke stažení tady v příloze :!:
Přílohy
Human 2.0 - Zbraně.pdf
(211.43 KiB) Staženo 78 x
Human 2.0 - Vybavení.pdf
(422.06 KiB) Staženo 64 x
Human 2.0 - Rady pro Pána hry.pdf
(98.07 KiB) Staženo 61 x
Human 2.0 - Pravidla.pdf
(1.64 MiB) Staženo 92 x
Human 2.0 - Deník postavy.pdf
(118 KiB) Staženo 61 x
Naposledy upravil(a) Kmotr dne 9. 3. 2013, 15:42, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od Aljen »

Pokud ta hra bude ze současnosti, česky, pěkně napsaná, pěkně oilustrovaná a pěkně zpropagovaná, tak i když pravidla budou strašlivý šit, je velmi slušná šance, že bude u nás úspěšnější, oblíbenější a hranější než něco, co vyhrálo Ennie Awards či jak se to jmenuje.
Pokial to nebude fungovat tak sa na to ludia vykaslu. Naozaj tak blbi nie su. Nebudu sa trapit a zahraju sa na pocitaci alebo stolovku.
Alebo si najdu nieco ine ceske co funguje.
---
Myslim si ze sa da urobit kulhankovita hra plna akcie, mrtvol a over-the-top scen. Podla mna to je dobry koncept ktory v cestine nemame spracovany a ja by som si ho zahral. Avsak.
Kulhanek fici na hrdinoch co su sami o sebe over-the-top a uplne inde ako ludia. Upiri 2x, Patejl (Cynika neratam, ten bol rad ze uteka) Zvazil by som ci postavy nebudu prave taketo bytosti - kilujuce mookov po tuctoch.
Ak nie a ty nechas hru postavenu na vysokej umrtnosti postav ktori nie su od mookov rozdielni ("Ved hraci sa casom naucia co maju robit aby neumierali") 3/4 ludi odide frustrovanych.

Ak chces nechat system strelby cez % ak ak ches zachovat expenie zbrani (s cim sa tiez da dalej pracovat) navrhol by som iny sposob riesenia zasahovych zon aby sa obmedzil pocet hodov a matematickych operacii.
Kradezou z WFRP :P
Hodis d100. vysledok je XY, zistis ze si trafil a na zistenie to ho ze Kam presne tak otocis cislice na YX a pozries v tabulke kde presne je tvoj zasah (a ta sa da urobit tak clever ze aj pri sanci na zasah 10% mas sancu trafit lubovolnu cast tela). Pritom samozrejme zohladnis rozne moznosti co sa moze stat (trebars aj v zavislosti od pouzitej municie a toho ci to bol JHP, AP, ). Uz zmienene priestrely lebky. Prezitie davky zo samopalu alebo smrt pri jednom zasahu 0.22cal to vsetko sa dazakomponovat
HP sa samozrejme do takehoto systemu nehodia (ked niekto dostane 0.50cal do lakta tak v povodnom systeme nech strati 30HP zo 40 ale fici bezproblemov dalej. V systeme zalozenom na fikcii neurcenej vopred mantinelmi pravidiel o tu ruku pride a je vyradeny)

Jednoznacne vsak treba system na vsetky ostatne cinnosti (Podla mna nevadi ak bude od mechaniky strelby-zasahu nezavisly) a oposing rolls. Moze to byt aj jednoduchy podobne ako ho mas teraz. Mas viacero moznosti ako ponat postavu ako taku. Vlstnosti v sucasnej podobe je len jeden sposob a vobec nemusi byt najlepsi.
Vlastnosti postavy mozu byt napriklad: Shoot, Steal, Lie, Punch

Nenechaj sa obmedzit pristupom DrD (Vlastnosti, %, HP) a pozri si aj spustu inych systemov ... idealne indie ktore k hre pristupuju inak. Inspirovat sa da na mnohych miestach

BTW v aktualnom charsheete nevidim Hacking ;)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od OnGe »

Opravte mě pokud se s těmi matematickymi operacemi mýlim, ale...
vypočítám si hodnotu (Obratnost x 2/4/6 + XP - vzdálenost), hodím k100, kam to dostal určím hodem k6 a když netrefím hlavu nebo trup, tak hodím k6 ještě jednou, abych určil kam přesně to bylo, k číslu přidám sílu zbraně a mám jak velké je to bebí. Takže, jak přesně nějakou (jakoukoliv - i když je dám úplně pryč, pořád musím něčím hodit kvůli náhodě v zásahu) úpravou zásahových zón omezím počet matematických operací?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Human2.0

Příspěvek od morech11 »

úpravou zásahových zón (stačilo by ich 6 - hlava, trup, končatiny) sa zbavíš jedného (alebo ak to spravíš ako navrhoval Aljen tak aj dvoch - akurát brekeke tabuľka) hodov kockou. pri tak dlhom vyhodnotení zásahu je to príjemné :)
myslím, že operácie by sa mohli skrátiť použitím nejakej konštanty (ostatne prvé číslo počítaš v zásade len raz), záleží kam to autor bude chcieť tlačiť ďalej. ako Kulhánkovina by sa mi to aj vcelku páčilo, keby sa skráti tá matematika :) (dobre vieš, že ja mám problém aj s matematikou základnej školy $D )
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od OnGe »

Při nejlepší vůli, hodit 1-2x kostkou je jednoznačně jednodušší, než obracení cifer a hledání výsledku v tabulce - odečtení čísla z kostky matematická operace není, obracení cifer už ano :) Ale souhlasím, že kdyby zůstalo u "velkých" zásahových zón, vůbec ničemu by to nevadilo.

Jinak pokud správně chápu fungování zbrojí, tak mk4 zastaví skoro všechno, takže pak nic nebrání frenetickému kulhánkovskému masakru s nesmrtelným ranařem v hlavní roli.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od Jerson »

Sparkle píše:Ty pořád zapomínáš, že pro spoustu lidí je nejdůležitější to, že systém je česky. Není pro ně podstatný zdali je to realistický, vyvážený, hlavně aby si to mohli přečíst v češtině, protože je to prostě v češtině. Chápu, že ty nepatříš mezi tyto lidi, ani že ve svém okolí takových moc neznáš, ale jsou a je jich hodně.
Neříkám že ne, taky raději čtu hry v češtině. Ale třeba Shadowun řeší mnohem víc věcí než Human 2.0. Pravidla, ve které 95% věcí je "volných" (rozuměj GM musí pravidla vymyslet na místě) jsou pro tyto hráče stejně zbytečné.

Na netu je dost českých her i překladů, které boj moderními zbraněmi řeší lépe a navíc řeší i ostatní situace.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od Aljen »

i když je dám úplně pryč, pořád musím něčím hodit kvůli náhodě v zásahu) úpravou zásahových zón omezím počet matematických operací?
V tabulke hladas tak ci tak
prva k6 oznacuje oblast a druha k6 konkretne miesto v danej oblasti
zasahovych zon je 36 = 6*6

Warhammer sposob skracuje cas o hod 2k6, pozretie sa na kocky a hladanie na - hladanie
Moze sa ti to zdat malo ale ak to robis castejsie sa to nabali.
A v kulhankovine sa to nabali istotne
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Human2.0

Příspěvek od Alef0 »

Moje dojmy z vlaku:
* cele je to skvela RPG kuchynovka, teda nastrel hry, ale este to ma pred sebou dlhu cestu
* skvely motivacny text + napad na scenu v uvode
* vyborny abstraktny rozbeh, par cisiel a ideme
* strelba je prakticky jedina mechanika a aj to len hrajkanie sa s cislickami
* wtf simulacionisticky vybuch s 36(!!!) zasahovymi zonami? imho kludne stacia tie generalne.
* minimalisticka hra nema preco mat tri hody na vyhodnotenie uspechu, ved to je jak GURPS
* suboje su zjavne extremne gore, dve rany a krv strieka na litre
* naco mam hitpointy, ked mam vydrz dve kola? Nestaci Zijem/Krvacam/Kopka masa na zemi/Mrtvy jak punk?
* vybavenie vsetkeho okrem strelby je lubezne jednoduche
* hacking je vlastne extended mechanika, akurat nedava zmysel, preco tam je, ked v ukazke o tom nic neni. Nahle zafukalo od Shadowrunu? [ale zase vid mechanika DUelu z Mountain Witch]
* meranie progresu by sa dalo pouzit na hocico nestrelecke
* hra potrebuje nejaku viziu, resp. ujednotit o com to ma byt, lebo takto to nechtiac posobi dojmom niekolkych zlepenych veci, resp. sa cloveku az chce plakat, kvoli nepochopitelnym lapsusom
** Times New Roman je strela do oka (ved preboha v denniku je skvely font)
** 5 PDFiek v RARe je nezmysel
** preco preboha nie su obrazky z webu v texte?

vyhoda je ta, ze konecne to neni random ripoff drd. inak analogicke priklady z realu:
** Zhuba: jednostranova parodia na Dooma, skoro identicky pristup k hre: akurat v doomovi sa miesto hackovania zbieraju kluce
** Wilderness of Mirrors: hraci hraju tajnych agentov na misii, ale jadro nie je v hodoch, ale v priprave hry
** 3:16: emzaci padaju po desiatkach, opat jadro nie je v hodoch, ale v satire a style
Podotykam, ze vsetky tieto hry su v prekladoch.

Chcelo by to podumat a zrevidovat, resp. dat nejake example of play.

INak neviem preco mam pocit, ze je to vedlajsi produkt cohosi a ze viac casu bolo investovaneho do webu, twitteru a marketingu, len ked je za pozlatkom para, tak to povedie fakt k sklamaniu, pricom to tak vobec nemusi byt.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od OnGe »

Aljen píše:V tabulke hladas tak ci tak
prva k6 oznacuje oblast a druha k6 konkretne miesto v danej oblasti
zasahovych zon je 36 = 6*6

Warhammer sposob skracuje cas o hod 2k6, pozretie sa na kocky a hladanie na - hladanie
Moze sa ti to zdat malo ale ak to robis castejsie sa to nabali.
A v kulhankovine sa to nabali istotne
Já si dokážu představit, že po prvním souboji už si budu těch 6 velkých zásahových zón pamatovat a místo v tabulce hledám v obrázku. Hledám navíc číslo, ne rozsah. Tenhle přístup je jednoznačně jednodušší a troufám si říct, že i rychlejší než obracení cifer a hledání v tabulce.
Jerson píše:Na netu je dost českých her i překladů, které boj moderními zbraněmi řeší lépe a navíc řeší i ostatní situace.
Uveď, prosím, nějaké příklady
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od Jerson »

Vampire a odvozeniny, Shadowrun, GURPS, zbytek bych musel hledat. I wargamingové hry jako Infinity mají lepší souboják. Dokonce i tvoje pravidla byla lepší, pokud si je pamatuju.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od OnGe »

Děkuji (za příklady i metapochvalu :) ) V tom případě je ale ještě třeba definovat pojem "lepší". Pokud bych totiž hledal hru, ve které někam vletím jak tchoř do kurníku, začnu pálit a za chvilku mám hromadu mrtvol (na jedné či druhé, či obou stranách), k tomu se snadno nahraditelnými (a za určitých podmínek recyklovatelnými) hráčskými postavami, odehrávající se v nějakém mě známém prostředí, pak ani jedna z uvedených her mou tužbu zdaleka nesplňuje (Vampire nemůžu soudit - neznám, měl jsem zato, že je to spíš sředověk).

Je tedy fakt, že by nebylo vůbec naškodu rozepsat prahu roku 2031 do větších detailů a hodit nějaké vhodné zápletky, ale zběsilé přestřelky s haldou mrtvol dle mého s tímhle systémem mohou fungovat docela pěkně.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od Jerson »

když z Vampire vyhodíš upíry, máš trochu drsnější současnost. když z Shadowrunu vyhodíš magii a rasy, máš svět human 2.0 s podrobnými pravidly. V recyklaci hráčských postav nevidím žádnou výhodu, dokonce ani v tom aby byl svět nebezpečnější nebo stejně nebezpečný jako realita. z mnoha zranění se totiž člověk vyléčí, jen to trvá dlouho a ostatní můžou hrát dál. zdlouhavost léčení je onge větší omezení než zranění samotná, protože brzdí hru.
Nicméně nemám co dodat, otázky na autora jsem položil a dál pro mě má smysl vyjadřovat se až budu znát odpovědi.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od Aljen »

když z Shadowrunu vyhodíš magii a rasy, máš svět human 2.0 s podrobnými pravidly
Podrobne pravidla sa implicitne nerovnaju dobre pravidla na kazdy zelany styl
Zbesilu kulhankovinu si tam zahras akurat ked mas pravidla v malicku a aj to len mozno

v 3:16 je to pravdepodobnejsie

... 20 rokov oldschoolisti nemali siahodlhe hard mantinely a ... fungovali

---
Hmm dalsi system vhodny na Kulhankovinu by mohol byt Hell for Leather :D
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od OnGe »

Jo, když z shadowrunu vyhodím magii, elfy a draky a místo do ameriky to zasadím do prahy ... tak tim strávím víc času, než samotným hraním. A jestli hraju shadowrun, tak si to do Prahy posadím třeba i s elfama. Ale proč mám z něčeho něco vyhazovat nebo nedej bože upravovat?

Já osobně s tím nemám problém (naopak), dokonce ani u jiných druhů her, jenže já nemám problém ty hry ani od základu vytvářet, takže jsem trochu zvláštní případ. Většina hráčů chce vzít a jet. Což s touhle hrou může a vzhledem k rozsahu tomu ani nemusí věnovat moc úsilí.
Jerson píše:z mnoha zranění se totiž člověk vyléčí, jen to trvá dlouho a ostatní můžou hrát dál. zdlouhavost léčení je onge větší omezení než zranění samotná, protože brzdí hru.
Což nám dává výhodu nahraditelnosti hráčských postav - nebrzdí to hru :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od Jerson »

onge píše:Většina hráčů chce vzít a jet. Což s touhle hrou může a vzhledem k rozsahu tomu ani nemusí věnovat moc úsilí.
Nemůže. V prvním boji více postav ani nedokáže rozhodnout, kdo bude jednat jako první. Postavy se nebudou mít jak krýt. Vlastně stačí aby první nepřítel vystřelil jako první a postava může skončit na místě s pravděpodobností okolo 10 - 30%, což není zrovna málo.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Human2.0

Příspěvek od OnGe »

Nemyslím si, že cokoliv z toho by bylo (v rámci intencí hry) apriory problém. Ovšem chtělo by to ověřit pokusem :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti