Kouzlem a mečem

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi

Na letošní podzim chystáme vydání subtilní fantasy hry na hrdiny pro rolovými hrami nedotčené hráče a milovníky "old school" hraní. Naším cílem je vydat kompaktní až minimalistickou hru, která bude:

a) jednoduchá na pochopení
b) rychlá na přípravu

Herní systém vychází z minimalistického rpg Dungeon Squad, na jehož vydání se nám podařilo ujednat licenci. Systém je lehce rozšířený, ale zachovává si podobnou míru abstrakce jako předloha.

Aby hra byla dobře použitelná, vyjde jako boxík obsahující všechny důležité doplňky a vychytávky, včetně sady lehce zdobených kostek.

V současné chvíli probíhá testování pravidel, ladění výchozích dobrodružství a práce na grafice. Pakliže by se kdokoli měl zájem na vývoji podílet, rádi pomoc uvítáme. Název produktu momentálně není definitivně stanoven (pracovně tomu říkáme "Brutální řežba" 8) ), v záhlaví této diskuze je umístěna anketa současných nejzajímavějších návrhů. pokud máte jiný nápad, sem s ním!
Naposledy upravil(a) skaven dne 19. 10. 2010, 10:24, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od PetrH »

Myslím že ekvivalent 50 zlatek = měšec zní rozumně, nwvylučuje počítání jen zavádí “bankovky”. S kostkama bohatství osobně nevím, mě se nelíbí, hráčům je nutit nebubu, ale ani zakazovat je nebudu. Uvidím jaká bude finální verze pravidla.
Jekyll
Příspěvky: 177
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Jekyll »

Tak som si stiahol beta pravidlá a odohrali sme s družinou zatiaľ a rozhodne nie posledné dve sedenia. No a teda, bavilo nás to, čas pri tom rýchlo utekal, ale vyvstalo niekoľko otázok, a síce:
1) prečo je najnižšia kocka zdrojov K6 a nie K4?
2) ako sa vysporiadať s míňaním šípov? Hádže si strelec na ich použitie vždy keď vystrelí? Alebo len keď trafí? Alebo len keď spôsobí zranenie?
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Hrám: Zapovězené země/DnD 5e
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Zdravím

(1) absence k4 je zde záměrná - aby zásoby ubývaly rychleji, ale zatím to nebylo pořádně testováno. Pokud by se ukázalo, že rychlost spotřeby není ideální, je tam určitě možnost zapojit i k4 kostku.

(2) aktuálně je systém nastaven tak, že hráč si hází po každém souboji, v němž alespoň jednou vystřelil (ať už minul, zasáhnul či zranil).

Díky za dotazy a budu rád za jakýkoli další feedback.
Jekyll
Příspěvky: 177
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Jekyll »

Vďaka za odpoveď. Tým pádom mám len jednu poznámku:
skaven píše: 5. 3. 2019, 12:38 (2) aktuálně je systém nastaven tak, že hráč si hází po každém souboji, v němž alespoň jednou vystřelil (ať už minul, zasáhnul či zranil).
Ak tomu správne rozumiem, tak si náš lukostrelec nehádže po každom kole súboja, v ktorom vystrelí, ale až po súboji samotnom, ergo, keď skončí iniciatíva? Pretože pravidlá mi implikujú práve to hádzanie po kole (citujem: "Pokaždé, když postava zdroj použije (sní porci jídla, vypije příděl vody, vystřelí šíp, doleje olej do lucerny nebo zapálí pochodeň), hodí si příslušnou kostkou zdroje.")

Zatiaľ sme to hrali tak, že hraničiar si na tulec šípov hodil po každom úspešnom zranení (preto sme najnižšiu kocku pre tulec určili ako K4, lebo hádzal veľmi často na stratu šípov). V prípade, že by sa hádzalo len po súboji ako celku, tam mi už minimum K6 dáva zmysel.
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Hrám: Zapovězené země/DnD 5e
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od PetrH »

Jekyll muj pohled: ja kam hraju trosku vic smrncle AW, je to videt i zde v testovacim pbp. Ja osobne treba kostky zdroju nemam moc rad, ale chapu pouziti. Mozna bych nebral pravidla doslova, muzes na to hodit tri pohledy:
a) ucetni - kazdy sip se poctive skrta, to kam umoznuje je to spise meta
b) kostkovy - mas proste kostku zdroje napr. k12 - neni tam presne 12 sipu jako za a) ale az 12 sipu, testujes a muze se stat, ze mas napr. sipy na souboj a dojdes do vesnice a chces se predvest hmatnes oslnis damu a ejhle dosly...
c) pribehovy - kdy si reknes, ze toto te muze rusit, ale kdyz to drama dej atd vyzaduje nebo nabizi tak najednou dosly... hmatas po sipu, sakra toulec je prazdny v zapalu boje sis toho nevsimnul a ted to lano nahoru nevystrelis...
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Jekyll píše: 5. 3. 2019, 21:18 Ak tomu správne rozumiem, tak si náš lukostrelec nehádže po každom kole súboja, v ktorom vystrelí, ale až po súboji samotnom, ergo, keď skončí iniciatíva? Pretože pravidlá mi implikujú práve to hádzanie po kole (citujem: "Pokaždé, když postava zdroj použije (sní porci jídla, vypije příděl vody, vystřelí šíp, doleje olej do lucerny nebo zapálí pochodeň), hodí si příslušnou kostkou zdroje.")

Zatiaľ sme to hrali tak, že hraničiar si na tulec šípov hodil po každom úspešnom zranení (preto sme najnižšiu kocku pre tulec určili ako K4, lebo hádzal veľmi často na stratu šípov). V prípade, že by sa hádzalo len po súboji ako celku, tam mi už minimum K6 dáva zmysel.
Ano, je to tak, že až souboj skončí, hodí si. Tato změna se dostala až do další pracovní verze, která zatím není zveřejněná.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

PetrH píše: 6. 3. 2019, 09:56 Jekyll muj pohled: ja kam hraju trosku vic smrncle AW, je to videt i zde v testovacim pbp. Ja osobne treba kostky zdroju nemam moc rad, ale chapu pouziti. Mozna bych nebral pravidla doslova, muzes na to hodit tri pohledy:
a) ucetni - kazdy sip se poctive skrta, to kam umoznuje je to spise meta
b) kostkovy - mas proste kostku zdroje napr. k12 - neni tam presne 12 sipu jako za a) ale az 12 sipu, testujes a muze se stat, ze mas napr. sipy na souboj a dojdes do vesnice a chces se predvest hmatnes oslnis damu a ejhle dosly...
c) pribehovy - kdy si reknes, ze toto te muze rusit, ale kdyz to drama dej atd vyzaduje nebo nabizi tak najednou dosly... hmatas po sipu, sakra toulec je prazdny v zapalu boje sis toho nevsimnul a ted to lano nahoru nevystrelis...
Ani jeden z přístupů nepovažuju pro Kam vhodný - účetní systém je nuda, příběhové řešení zdrojí bych aplikoval do jiných typů her. Tady jsme zvolili systém, který je konzistentní se zbytkem pravidel, je zábavný, vnáší do hry napětí a přitom ve hře ponechává feeling starých dungeonů bez otravného "účetnictví".
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od PetrH »

Ja ti nevim... asi jsem ted hodne ovlivnen Aw, markym ale ani predrim jsem nejak nehral prehnane na zdroje, nevim zda pak hrace bude bavit situace: dosly ti sipy, ok ve vesnici poridim, vystrel sipu na neco, dosly ti sipy....
Jekyll
Příspěvky: 177
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Jekyll »

skaven píše: 6. 3. 2019, 10:12 Ano, je to tak, že až souboj skončí, hodí si. Tato změna se dostala až do další pracovní verze, která zatím není zveřejněná.
Rozumiem, v takom prípade mi K6 dáva celkom zmysel.

@PetrH: Ja celkom chápem tvoj prístup, ale keďže KaMII testujeme len druhú session, tak nechcem zbytočne houserule-ovať, príde mi to skoro (už len pojem test naznačuje, že schválne hráme v štýle play as written). Sám som DM pre Dungeon World, takže ma to k príbehovým riešeniam občas ťahá, na druhej strane, tento systém sme zvolili, lebo:
  • je jednoduchý a session vieme odohrať pri pive po práci,
  • veľa sa hádže kockami a my radi hádžeme kockami,
  • chcel som sa outcome-om na základe fikcie (v zmysle toho Dungeon Worldu) vyhnúť, lebo občas ma už z toho bolí hlava, skrátka a dobre, kocky nech rozhodnú :D,
  • fandím týmto light systémom a aj domácej (rozumej cz-sk) scéne.
@skaven btw, nezvažuješ do krabicového vydania aj nejaký mini DM screen (priznám sa, že netuším, či to v tom prvom bolo)? Každopádne, s alebo bez, keď to vyjde, vo mne kupca už máš :wink:
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Hrám: Zapovězené země/DnD 5e
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od PetrH »

V krabici bylo dobrodruzstvi, pravidla, kostky, denniky, zetony/stojany na figurky? Aspon doufam.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

PetrH píše: 6. 3. 2019, 15:54 Ja ti nevim... asi jsem ted hodne ovlivnen Aw, markym ale ani predrim jsem nejak nehral prehnane na zdroje, nevim zda pak hrace bude bavit situace: dosly ti sipy, ok ve vesnici poridim, vystrel sipu na neco, dosly ti sipy....
Ten systém je ale nastaven tak, že si hážeš až po použití - tzn. nemůže tě překvapit, že najednou něco nemáš. Myslím, že se to naopak dá dobře využít na dotváření atmosféry (pospěšmě, máme poslední pochodňe a rychle dohořívají), vkládání bočních questů/zápletek (cesta je dlouhá, nevím, jestli nám vystačí jídlo, budeme muset něco ulovit...) a dramatických situací (sakra, došly mi šípy! je čas vzít nohy na ramena a dýku do ruky).
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Jekyll píše: 6. 3. 2019, 17:42 @skaven btw, nezvažuješ do krabicového vydania aj nejaký mini DM screen (priznám sa, že netuším, či to v tom prvom bolo)? Každopádne, s alebo bez, keď to vyjde, vo mne kupca už máš :wink:
Obsah prvního vydání už popsal Petrh, já jen doplním, že to bylo koncipováno jako kapesní hra, takže malá krabička formátu A6, tzn. příručky jako malé sešitky, stejně tak deníky, mapky... Zástěnu jsem proto neplánoval hlavně z prostorových důvodů - do cestovního balení by se prostě nevešla. Ale třeba se hecneme a uděláme ji jako samostatný doplněk :)
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od PetrH »

To rozumim, ale i tak to muze generovat wtf momenty tak jak jsem popsal: mam jidlo snim, doslo,ulovim kance, mam jidla na tyden, snim doslo... mozna to tam lepe vysvetlit?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od York »

Podotýkám, že mě se tohle pravidlo taky nelíbí. Mám s tím špatné zkušenosti ze Star Wars, kde se baterky ve zbraních vybíjely tuším pokaždé, když padla 1 na d20. Takže i když měly vydržet třeba na 200 výstřelů, vybíjely se v průměru při dvacátém (nehledě na kapacitu). Dělali jsme si pak z toho srandu, protože jinak než parodii to moc brát nešlo.
Jekyll
Příspěvky: 177
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Jekyll »

Tak sme v stredu odohrali ďalšiu session a tak nejako mi opäť vyvstala otázka so streľbou:

Lukostrelec musí v aréne hodiť viac ako 2. V poriadku. Keď trafí, hádže na DMG a chce párne (sudé) číslo. V poriadku. Ale: hádže si potom protivník na brnenie? Lebo náš lukostrelec (a aj moje NPC) boli občas smutné, keď sa im KONEČNE podarilo hodiť párne číslo, no potom to znegovalo hod na brnenie.

PS: s 15 HP na úvod je vskutku jednoduché neprežiť viac ako dve session :D (aj keď tu je istá miera zodpovednosti na zlých hodoch a aj mne sťa GM).
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Hrám: Zapovězené země/DnD 5e
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů