Kouzlem a mečem

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi

Na letošní podzim chystáme vydání subtilní fantasy hry na hrdiny pro rolovými hrami nedotčené hráče a milovníky "old school" hraní. Naším cílem je vydat kompaktní až minimalistickou hru, která bude:

a) jednoduchá na pochopení
b) rychlá na přípravu

Herní systém vychází z minimalistického rpg Dungeon Squad, na jehož vydání se nám podařilo ujednat licenci. Systém je lehce rozšířený, ale zachovává si podobnou míru abstrakce jako předloha.

Aby hra byla dobře použitelná, vyjde jako boxík obsahující všechny důležité doplňky a vychytávky, včetně sady lehce zdobených kostek.

V současné chvíli probíhá testování pravidel, ladění výchozích dobrodružství a práce na grafice. Pakliže by se kdokoli měl zájem na vývoji podílet, rádi pomoc uvítáme. Název produktu momentálně není definitivně stanoven (pracovně tomu říkáme "Brutální řežba" 8) ), v záhlaví této diskuze je umístěna anketa současných nejzajímavějších návrhů. pokud máte jiný nápad, sem s ním!
Naposledy upravil(a) skaven dne 19. 10. 2010, 10:24, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Jekyll píše: 18. 12. 2019, 11:56
skaven píše: 7. 12. 2019, 10:59 Máme tady první veřejnou verzi pravidel hry s pracovním názvem Grimoár, která bude nástupcem původního Kouzlem a mečem. Rozhodli jsme se, že vyvíjet budeme pokud možno co nejvíce otevřeně, takže odkrýváme karty - zde je verze 0.1.3 - budeme velice rádi za vaši zpětnou vazbu!
Chápem to správne, že KaMII vo forme, ako sme tie beta pravidlá testovali nebude? :(
Pravidla z betatestování dám určitě k dispozici na web, ale to co vydáme tiskem, se bude ubírat trošku jiným směrem (domnívám se, že pro daný žánr smysluplnějším)
Jekyll
Příspěvky: 177
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Jekyll »

skaven píše: 19. 12. 2019, 09:40 Pravidla z betatestování dám určitě k dispozici na web, ale to co vydáme tiskem, se bude ubírat trošku jiným směrem (domnívám se, že pro daný žánr smysluplnějším)
A veď proti tomu nič, aj keď po prvom zbežnom prečítaní mám trochu problém so systémom zranení (čo bude spôsobené zvykom sťa železnou košeľou). Zároveň si ale nie som úplne istý, či je tento smer vhodný ako úvodný systém trebárs pre deti (čo tuším prvé KaM bolo). Každopádne, veľa zdaru, možno donútim vyskúšať hráčov aj toto :D
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Hrám: Zapovězené země/DnD 5e
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od skaven »

Jekyll píše: 19. 12. 2019, 11:41
skaven píše: 19. 12. 2019, 09:40 Pravidla z betatestování dám určitě k dispozici na web, ale to co vydáme tiskem, se bude ubírat trošku jiným směrem (domnívám se, že pro daný žánr smysluplnějším)
A veď proti tomu nič, aj keď po prvom zbežnom prečítaní mám trochu problém so systémom zranení (čo bude spôsobené zvykom sťa železnou košeľou). Zároveň si ale nie som úplne istý, či je tento smer vhodný ako úvodný systém trebárs pre deti (čo tuším prvé KaM bolo). Každopádne, veľa zdaru, možno donútim vyskúšať hráčov aj toto :D
U dětí asi záleží na věku - pro děti od 4 let chystáme Arkánum, to jim bude vpodstatě šité na míru, starší těti třebas od 10ti let s Grimoárem (tak se nástupce Kam bude jmenovat) nebudou mít pimho problém.
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Hike »

Líbí se mi to moc, asi víc než Kouzlem a mečem, takže za mě palec nahoru ... jen bych se chtěl trošku porýpat v tom systému zranění, jako koncept super - nicméně je řečeno "hráčské postavy vydrží 2 lehká a 2 těžká zranění" a v příkladu je psáno: "když postava dostane druhé těžké, je vyřazena" ... přijde mi, že je tam chyba tj. mělo by být "když má dostat třetí těžké, je vyřazena"

Obzvlášť grimoáry s klesající kostkou při seslání kouzla, je super koncept.

Zahrnutí hodin přímo do pravidel, taky skvělé ... dává to smysl, funguje stejně jako "skill challenge", co propaguje M.Colville pro DnD.

Úplně jsem se natěšil do hry ...
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzlem a mečem

Příspěvek od Quentin »

Hike píše: 22. 12. 2019, 14:03jen bych se chtěl trošku porýpat v tom systému zranění, jako koncept super - nicméně je řečeno "hráčské postavy vydrží 2 lehká a 2 těžká zranění" a v příkladu je psáno: "když postava dostane druhé těžké, je vyřazena" ... přijde mi, že je tam chyba tj. mělo by být "když má dostat třetí těžké, je vyřazena"
Dík, vím o tom. V nejnovější verzi už je to opravené. Aktualizuju odkaz jen v hlavním tématu.
Úplně jsem se natěšil do hry ...
Noice!
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů