Legendy

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Legendy

Příspěvek od PetrH »

tak jsme z archviu vytahnul svoj online gamebook na bazi enginu legent a kupodivu to funguje. ted udelat test pribeh:)
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

Protože nemám rád, když se věci nedotahujou do konce a tahle záležitost mi leží v šupleti dobrých dvacet let, rozhodl jsem se, že v rámci hesla "když už nemůžeš, tak přidej" si Legendy střihnu jako takový "side projekt" při práci na Jeskyních a dracích.

Popravdě mě pátá edice D&D v mnohém inspirovala a tak jsem si řekl - když už ty kýble textu všechny přepisuju a kompiluju, proč to ještě k něčemu nevyužít... Tak jsem vytáhl poslední soubor s pravidly Legend (pracovně ji říkám verze 2) - tam už byla pěkná struktura i pravidlový základ, zahodil jsem téměř celý návrh settingu, který byl v druhé verzi Legend takovou úlitbou směrem k širšímu publiku (no jo, trochu mě to mrzí, ale zas taková pecka to nebyla a co se mi líbilo, to si přetahuju do verze 3 :)) a vrátil jsem se k návrhům z verze 1 - kde jsem měl vlastní smyšlené národy. Ale protože jsem měl ještě pěkný návrh na verzi 2.5 - postapo fantasy, tak jsem to celé skloubil a docela mi to dává smysl, pěkně se mi v tom píše a je to pro mě mnohem inspirativnější než generická fantasy.

Chtěl bych si tentokrát udělat hru vyloženě pro sebe (a pro svoje tři ogary, kteří budou za pár let v tom správném hráčském věku :)), nemám v plánu ji komerčně šířit, takže se nemusím žinýrovat, když se někomu nebude třeba líbit, že krondirové mají chápavý ocas...

Nicméně dělám si teď při vývoji spousty poznámek a práce na textech pravidel jde docela od ruky, tak jsem to chtěl hodit v plén, jestli to třeba někoho nezajímá, protože já si o těch věcech docela rád povídám a někdy si třeba i nechám poradit... Takže kdyby to třeba někoho zajímalo, napište mi sem do diskuze a já to třeba začnu zveřejňovat a psát o tom, jak na tom makám. A když ne, nevadí, budu na tom makat i tak :D
Naposledy upravil(a) skaven dne 22. 2. 2018, 20:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Legendy

Příspěvek od eerieBaatezu »

skaven píše: 21. 2. 2018, 21:19a vrátil jsem se k návrhům z verze 1
Čili tohle je nějak aktuální? https://cs.wikibooks.org/wiki/Legendy_Armandie
Obrázek
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

eerieBaatezu píše: 22. 2. 2018, 06:48 Čili tohle je nějak aktuální? https://cs.wikibooks.org/wiki/Legendy_Armandie
Vychazel jsem z toho settingu, co jsem v prvni verzi hry pouzival, ale tenkrat jsme to hrali jako takovou low magic fantasy, ktera byla hodne o zkoumani sveta. Ted mam pocit, se se mi to podarilo posunout tak, ze archetypy, zapletky a situace, ktere pro me byly zabavne, se mi dari tvorit vice prirozene.
Uživatelský avatar
pietrovonholzkladde
Příspěvky: 299
Registrován: 26. 12. 2017, 10:57

Re: Legendy

Příspěvek od pietrovonholzkladde »

Skavene vratme se do verze lone wolf, system zraneni lehka, stredni, tezka, smrt. To bylo zajimave. Nebo apocalypse world ;)
Cítím to v krvi, cítím to ve vzduchu, cítím to všude...Bažina, smrad, vesničani...konečně se blíží osvěžující válka, to bude krve dost.
Deník postavy
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

pietrovonholzkladde píše: 22. 2. 2018, 20:39 Skavene vratme se do verze lone wolf, system zraneni lehka, stredni, tezka, smrt. To bylo zajimave. Nebo apocalypse world ;)
Do verze Lone Wolf se (alespoň co do Settingu) moc vracet nehodlám (ale můžu prozradit, že v Mytagu v tomto směru něco pečeme, brzy vydám nějaké oficiální oznámení...). Pravidlově se odrážím tam, kde se zařízly testovací materiály před těmi cca šesti lety, takže systém zranění je momentálně skutečně L, S, T, smrt :) Ale zvažuju, že to navážu na systém zdrojů a jejich čerpání (respektive by to bylo velmi logické...). AW je určitě jeden s mých inspiračních zdrojů (resp. studoval jsem zatím jen DW).
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od Paul »

skaven píše: 22. 2. 2018, 20:53 ale můžu prozradit, že v Mytagu v tomto směru něco pečeme, brzy vydám nějaké oficiální oznámení...
LWAG česky?
skaven píše: 22. 2. 2018, 20:53 Pravidlově se odrážím tam, kde se zařízly testovací materiály před těmi cca šesti lety, takže systém zranění je momentálně skutečně L, S, T, smrt :) Ale zvažuju, že to navážu na systém zdrojů a jejich čerpání (respektive by to bylo velmi logické...).
To bych dal spíš stresoidní fateoidní mechaniku řízlou s hrstkoidním poškozením letadel a následnými postiy k hodu (jop, a baví mě vymýšlet nové slovoidy), lehké, střední, těžké pro všechny je takové... divné, neměl bych mít jako maník z vesnice stejné podmínky, jako Prastarý rudý drak.
skaven píše: 22. 2. 2018, 20:53 AW je určitě jeden s mých inspiračních zdrojů (resp. studoval jsem zatím jen DW).
V AW se mi líbí ta realističnost, dá-li se to tak nazvat, méně Harmu, pokud útočím na gang, jestli útočím na vzdálenost a to, že stačí čtyři zranění a můžu přemýšlet nad tím, kde se dám pohřbít. Alě těch tahů je tam... na mě moc.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

Paul píše: 23. 2. 2018, 18:03LWAG česky?
Dneska už můžu, právě dorazila smlouva, takže ano, začínáme na tom makat :)
skaven píše: 22. 2. 2018, 20:53 To bych dal spíš stresoidní fateoidní mechaniku řízlou s hrstkoidním poškozením letadel a následnými postiy k hodu (jop, a baví mě vymýšlet nové slovoidy), lehké, střední, těžké pro všechny je takové... divné, neměl bych mít jako maník z vesnice stejné podmínky, jako Prastarý rudý drak.
Můžeš ten nápad prosím rozvinout? Já momentálně pracuju s fyzickými zdroji což je na jednu stranu určité množství kostek, které lze přihazovat k hodům, ale zároveň taky stav postavy, když se vyčerpají, postava je vyřazená. Takže vlstně taková obdoba životů, která má ale další využití ve hře...
skaven píše: 22. 2. 2018, 20:53 V AW se mi líbí ta realističnost, dá-li se to tak nazvat, méně Harmu, pokud útočím na gang, jestli útočím na vzdálenost a to, že stačí čtyři zranění a můžu přemýšlet nad tím, kde se dám pohřbít. Alě těch tahů je tam... na mě moc.
Já spíše koketuju s myšlenkou vůbec nedávat zkušenosti za zabíjení nepřátel. Chtěl bych to zkusit směřovat tak, aby se postavy snažily nepřátele nějak přelstít, schovávat se před nima, plížit se, likvidovat je ze zálohy apod...
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od Paul »

skaven píše: 23. 2. 2018, 19:33 Dneska už můžu, právě dorazila smlouva, takže ano, začínáme na tom makat :)
Budou i ty doplňující příručky, jako Magnamund Menagarie, Heroes of Magnamund a tak?
skaven píše: 22. 2. 2018, 20:53 Můžeš ten nápad prosím rozvinout? Já momentálně pracuju s fyzickými zdroji což je na jednu stranu určité množství kostek, které lze přihazovat k hodům, ale zároveň taky stav postavy, když se vyčerpají, postava je vyřazená. Takže vlstně taková obdoba životů, která má ale další využití ve hře...
Tak každá postava by měla jiný počet životů v malém čísle (řekněme, že já bych měl 5), lépe se to pak i počítá. Pokud bych dostal dvě poškození, byl bych skoro na polovině- bylo by to střední zranění a já bych měl nějaký postih, dokud se nevyléčím. Pokud bych dostal tři, postih by byl větší, takřka nepřekonatelný. Pokud čtyři, byl bych skoro mrtvý se vším všudy- pohyb nee, pokud bych nebyl stabilizovaný, umřel bych. Pokud tam chceš kostky u zranění, posunul bych to až na nějakých 20-30 u normálního člověka. Pokud bych klesl na 10-15 (na polovinu), měl bych zase ten nepřekonatelný postih. Plus by nemělla být devalvace jednoho životu- na první úrovni rozdíl mezi životem a smrtí, na desátém jen nic, co ale musím škrtat.

skaven píše: 22. 2. 2018, 20:53 Já spíše koketuju s myšlenkou vůbec nedávat zkušenosti za zabíjení nepřátel. Chtěl bych to zkusit směřovat tak, aby se postavy snažily nepřátele nějak přelstít, schovávat se před nima, plížit se, likvidovat je ze zálohy apod...
Dobrý nápad. Možná by to šlo udělat cestou hajlajtlých statů (ale když mi někdo dá stat, co nechci, nebo se mi nehodí, či ho nepoužívám, mám to blbé). Do toho méně životů a bylo by.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

Paul píše: 23. 2. 2018, 20:14Budou i ty doplňující příručky, jako Magnamund Menagarie, Heroes of Magnamund a tak?
zatím máme práva na Heroes of Magnamund, pokud se bude dařit, zařídíme i ty další
skaven píše: 22. 2. 2018, 20:53 Tak každá postava by měla jiný počet životů v malém čísle (řekněme, že já bych měl 5), lépe se to pak i počítá. Pokud bych dostal dvě poškození, byl bych skoro na polovině- bylo by to střední zranění a já bych měl nějaký postih, dokud se nevyléčím. Pokud bych dostal tři, postih by byl větší, takřka nepřekonatelný. Pokud čtyři, byl bych skoro mrtvý se vším všudy- pohyb nee, pokud bych nebyl stabilizovaný, umřel bych. Pokud tam chceš kostky u zranění, posunul bych to až na nějakých 20-30 u normálního člověka. Pokud bych klesl na 10-15 (na polovinu), měl bych zase ten nepřekonatelný postih. Plus by nemělla být devalvace jednoho životu- na první úrovni rozdíl mezi životem a smrtí, na desátém jen nic, co ale musím škrtat.
Aktuálně je systém postaven na počtech hozených úspěchů. 1-2 úspěchy jsou lehké zranění, 3-4 úspěchy střední (postih -1 ke všem hodům na celou scénu), 5 a více úspěchů je těžké zranění, to je trvalý postih -1 (dá se léčit, ale stojí to prachy...). Každý úspěch znamená jeden zdroj dolů (momentálně jich má postava v průměru 5-6). Když se vyčerpají zdroje, postava je vyčerpaná a odpadne. Pokud má přitom nějaké těžké zranění, může mu podlehnout, ale obecně je systém navržený tak, že se neumírá - zranění jen přináší komplikace.

Když to tak po sobě čtu, měl jsem to pěkně vymyšlené :D
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od Paul »

Přičemž všichni budou mít stejně životů (jakože u všech stačí těch pšt úspěchů na těžké zranění)?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

Paul píše: 24. 2. 2018, 12:00 Přičemž všichni budou mít stejně životů (jakože u všech stačí těch pět úspěchů na těžké zranění)?
Zdrojů může mít postava různě - počítá se s tím, že silný nepřítel bude mít větší zásobu, takže vydrží více zásahů. Takže některá postava odpadne při prvním těžkém zranění, jiná jich vydrží několik... Průměrně má postava 6 fyzických zdrojů, takže i nepřítel, který jich bude mít 2x nebo 3x tolik se dá porazit. Ale tohle jsem tuším ještě netestoval.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od Paul »

To zní dobře.

Jen tomu neříkej zdroje. Vyvolává to ve mně... nemilé vzpomínky.

Jak to teda bude s kostkami?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

Paul píše: 25. 2. 2018, 10:47 To zní dobře.

Jen tomu neříkej zdroje. Vyvolává to ve mně... nemilé vzpomínky.

Jak to teda bude s kostkami?
Zdroje docela dobře vystihují podstatu věci, takže u toho zůstanu. Nicméně co se týče kostek, dnes jsem nad tím dumal, mám tři systémy, které se mi líbí, ale každý má své pro a proti a svá úskalí. S největší pravděpodobností půjdu do d6 poolu, přičemž ještě zkoumám původní systém, pool kostek s hodnotou 0,0,1,1,2,2 což je docela zajímavá záležitost, ale hůře se mi tam interpretují výsledky než u poolu, kde šestka je úspěch. A pak mám v rukávu ještě úplně jednoduchý d12 systém, ale ten se mi momentálně líbí ze všeho nejméně.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Legendy

Příspěvek od York »

skaven píše: 25. 2. 2018, 21:24u poolu, kde šestka je úspěch.
Shadowrun 4e má úspěch při 5 a 6 na d6 a strašně to haluzí. Běžně se nám stávalo, že někdo na osmi kostkách nehodil žádný úspěch, takže selhal v něčem naprosto triviálním.
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů