Legendy

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

York píše: 25. 2. 2018, 22:10
skaven píše: 25. 2. 2018, 21:24u poolu, kde šestka je úspěch.
Shadowrun 4e má úspěch při 5 a 6 na d6 a strašně to haluzí. Běžně se nám stávalo, že někdo na osmi kostkách nehodil žádný úspěch, takže selhal v něčem naprosto triviálním.
Tak to je otázka procentualní šance (v pripade tech osmi kostek 3,9%), jak je ten pool nastaveny, navic ja bych rad vyuzil pravidlo pro vycerpavani, aby v klicovych situacich hrac mohl neco obetovat a dohodit kostky, kdys se zrovna nezadari. Na trivialni veci podle me nema smysl hazet :)
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od Paul »

V deskovce Neandertahal je taky kostkový bank, když jdeš lovit. Počet lovců=počet kostek a každé zvíře má hodnotu, kteoru je nutno hodit a její počet (např lumík potřebuje 1, nebo 2, mamut pak třeba šest jedniček) a když padne něco jiného, třeba šest, může lovec umrznout, či být sežrán, nebo jinak usmrcen.

Úspěch by mohl být 4+, na 5+ by ho mohly posunout zbroje, kluzká podlaha a tak dále, to samé na 6.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

Těch poolových systému je celá řada, já jsem si některé podrobněji rozebral v mých vývojových poznámkách.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od Ecthelion »

skaven píše: 21. 2. 2018, 21:19Takže kdyby to třeba někoho zajímalo, napište mi sem do diskuze a já to třeba začnu zveřejňovat a psát o tom, jak na tom makám. A když ne, nevadí, budu na tom makat i tak :D
Hlásíme, že zajímá! Když sem budeš dávat info, budeme moc rádi. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

Ecthelion píše: 27. 2. 2018, 12:47
skaven píše: 21. 2. 2018, 21:19Takže kdyby to třeba někoho zajímalo, napište mi sem do diskuze a já to třeba začnu zveřejňovat a psát o tom, jak na tom makám. A když ne, nevadí, budu na tom makat i tak :D
Hlásíme, že zajímá! Když sem budeš dávat info, budeme moc rádi. :wink:
A to mě těší :)

Zatím jsem většinu úsilí směřoval do přkotného sepisování postřehů a nápadů na Dropboxuovém dokumentu. Pokud mi nadšení a tempo vydrží, brzy pošlu draft stávajících pravidel, ale plánuju měsíční odmlku od práce, tak nechci slibovat zázraky :)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Legendy

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše: 25. 2. 2018, 22:10Shadowrun 4e má úspěch při 5 a 6 na d6 a strašně to haluzí. Běžně se nám stávalo, že někdo na osmi kostkách nehodil žádný úspěch, takže selhal v něčem naprosto triviálním.
Takže bys to chtěl pade na pade?
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Legendy

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 1. 3. 2018, 17:20 Takže bys to chtěl pade na pade?
3/6 na úspěch je rozhodně lepší, ale já bych klidně dal i 4/6.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od crowen »

????? Preco nie rovno 6/6?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Legendy

Příspěvek od York »

crowen píše: 1. 3. 2018, 20:15 ????? Preco nie rovno 6/6?
Jako že když ti kostka nespadne pod stůl, tak je to úspěch? To by byla docela pěkná mechafora ;-)
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od crowen »

Presne tak :-)
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

Mi příjde rozumné, aby systém měl nějakou základní transpareci v tom smyslu, že když průměrná postava jde proti průměrné překážce, měla by mít průměrnou šanci uspět (tedy 50 na 50).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Legendy

Příspěvek od MarkyParky »

Tohle
když průměrná postava jde proti průměrné překážce, měla by mít průměrnou šanci uspět
a tohle
(tedy 50 na 50)
fakt není to samé.

Teda, je sice pravda, že náš matikář nám den před maturitou řekl: "Zítra to buďto uděláte, nebo ne, takže to vlastně je 50 na 50," ale to tenkrat myslel jako nepříliš dobrý vtip.



Jsem průměrný řidič, a jednou či dvakrát do měsíce řeším na silnici průměrný problém - třeba mi někdo nedá přednost, nebo se musím prokličkoval zacpaným centrem města nebo je zrovna náledí.

Kdyby polovina těhle situací skončila neúspěchem, tak každou chvíli bourám nebo nedojedu. Neděje se mi to, většinou to nějak zvládnu.



Jsem průměrný muzikant, a přesto nezkazím každou druhou průměrně obtížnou pasáž v písničce.
Jsem průměrný lyžař, a přesto si nerozbiju hubu na každém druhém průměrně obtížném úseku sjezdovky.

Ve skutečnosti když průměrní lidé dělají průměrné věci, tak je jejich průměrná šance na úspěch mnohem vyšší.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

MarkyParky píše: 3. 3. 2018, 07:56 Ve skutečnosti když průměrní lidé dělají průměrné věci, tak je jejich průměrná šance na úspěch mnohem vyšší.
Tady se nabízí otázka, co je myšleno tou průměrnou akcí - tedy jak je nastaveno měřítko - protože tady se bavíme o situaci, která je nebezpečná (proto se na ni ve hře hází) - třeba když průměrný zápasník zápasí s jiným průměrným zápasníkem - šance na vítězství jsou stejné.
Pokud bych vzal příklad s řidičem, pak příklady, které uvádíš, jsou vpodstatě rutina, věci, na které by sis v rpg neházel. Teprve ve chvíli, kdy se proti tobě při předjíždění třeba vyřítí ze zatáčky auto, tak se musíš předvést a buď to dáš nebo ne.
Nebo příklad s muzikantem - když vystupuje před publikem, třeba skládá zkoušky a musí zahrát bez chyby.

Tak to alespoň bylo myšleno - tedy pokud v daném skillu průměrné trénovaná postava čelí průměrné nebezpečné výzvě (je otázka, jak to ve hře definuješ, moje kritérium bylo takové, že jeden hráč to chce nějak a druhý jinak - pak se hází), pak by měla mít šanci 1:1 že to dá/nedá.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Legendy

Příspěvek od MarkyParky »

Teprve ve chvíli, kdy se proti tobě při předjíždění třeba vyřítí ze zatáčky auto, tak se musíš předvést a buď to dáš nebo ne.
Nebo příklad s muzikantem - když vystupuje před publikem, třeba skládá zkoušky a musí zahrát bez chyby.
To je ale přesně to, o čem jsem psal. Mezi mým nednáním přednosti, jízdou na náledí a tvým přerušeným předjížděním není žádný velký rozdíl. A tyhle situace prostě nekončí v polovině případů průšvihem.


"Buďto to dáš, nebo ne" není totéž co "50:50", to je ten matikářův blbý vtip.

Jinak ještě si dovolím rejpnout, že sám sis na začátku zadefinoval ty situace jako průměrné. Přičemž já jsem za tebe už udělal ten první krok a vyřadil z nich slaměného panáka úplné rutiny na kterou se nehází. A rovnou diskutoval příklady průměrné situace, na kterou bych si už RPG házel. Takže gratuluji k poražení již poraženého slamáka :+)
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy

Příspěvek od skaven »

MarkyParky píše: 3. 3. 2018, 13:55 To je ale přesně to, o čem jsem psal. Mezi mým nednáním přednosti, jízdou na náledí a tvým přerušeným předjížděním není žádný velký rozdíl. A tyhle situace prostě nekončí v polovině případů průšvihem.
Můžeme to klidně otočit a brát za průměrnou dopravní situaci tu, která u poloviny průměrných řidičů končí úspěchem a u poloviny neúspěchem a myslím, že si to klidně můžeme dovolit, vzhledem k tomu, že se snažíme mechanicky kopírovat skutečnost. Pak se nemusíme dohadovat o tom, co je myšleno průměrně obtížnou činností...

Celá ta věc s průměrně zdatnou postavou a průměrně obtížnou činností tu byla nadhozena jako mustr, kterého se držím při zkoumání/nastavování různých poolových systémů, kde potřebuju mít střed, kterého se zachytím (takže ho prezentuju jako souboj dvou stejně silných veličin).
MarkyParky píše: 3. 3. 2018, 13:55 Jinak ještě si dovolím rejpnout, že sám sis na začátku zadefinoval ty situace jako průměrné. Přičemž já jsem za tebe už udělal ten první krok a vyřadil z nich slaměného panáka úplné rutiny na kterou se nehází. A rovnou diskutoval příklady průměrné situace, na kterou bych si už RPG házel. Takže gratuluji k poražení již poraženého slamáka :+)
Tohle je už otázka nastavení pravidel / settingu / hráčských preferencí - přeci jen u drtivé většiny problematických dopravních situací nejde o život, není to drama, já bych na ně neházel, nicméně o tom přeci ta diskuze není (teda asi je, ale neměla být). To, co tady řešíš ty je otázka přiřazováníobtížností, já si jen potřebuju "srovnat kompas" - zorientovat mapu - a teprve pak říkat co je na východ a co na západ...
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti