Legendy
Re: Legendy
Tak to je otázka procentualní šance (v pripade tech osmi kostek 3,9%), jak je ten pool nastaveny, navic ja bych rad vyuzil pravidlo pro vycerpavani, aby v klicovych situacich hrac mohl neco obetovat a dohodit kostky, kdys se zrovna nezadari. Na trivialni veci podle me nema smysl hazet
Re: Legendy
V deskovce Neandertahal je taky kostkový bank, když jdeš lovit. Počet lovců=počet kostek a každé zvíře má hodnotu, kteoru je nutno hodit a její počet (např lumík potřebuje 1, nebo 2, mamut pak třeba šest jedniček) a když padne něco jiného, třeba šest, může lovec umrznout, či být sežrán, nebo jinak usmrcen.
Úspěch by mohl být 4+, na 5+ by ho mohly posunout zbroje, kluzká podlaha a tak dále, to samé na 6.
Úspěch by mohl být 4+, na 5+ by ho mohly posunout zbroje, kluzká podlaha a tak dále, to samé na 6.
Re: Legendy
Těch poolových systému je celá řada, já jsem si některé podrobněji rozebral v mých vývojových poznámkách.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legendy
A to mě těší
Zatím jsem většinu úsilí směřoval do přkotného sepisování postřehů a nápadů na Dropboxuovém dokumentu. Pokud mi nadšení a tempo vydrží, brzy pošlu draft stávajících pravidel, ale plánuju měsíční odmlku od práce, tak nechci slibovat zázraky
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legendy
Mi příjde rozumné, aby systém měl nějakou základní transpareci v tom smyslu, že když průměrná postava jde proti průměrné překážce, měla by mít průměrnou šanci uspět (tedy 50 na 50).
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Legendy
Tohle
Teda, je sice pravda, že náš matikář nám den před maturitou řekl: "Zítra to buďto uděláte, nebo ne, takže to vlastně je 50 na 50," ale to tenkrat myslel jako nepříliš dobrý vtip.
Jsem průměrný řidič, a jednou či dvakrát do měsíce řeším na silnici průměrný problém - třeba mi někdo nedá přednost, nebo se musím prokličkoval zacpaným centrem města nebo je zrovna náledí.
Kdyby polovina těhle situací skončila neúspěchem, tak každou chvíli bourám nebo nedojedu. Neděje se mi to, většinou to nějak zvládnu.
Jsem průměrný muzikant, a přesto nezkazím každou druhou průměrně obtížnou pasáž v písničce.
Jsem průměrný lyžař, a přesto si nerozbiju hubu na každém druhém průměrně obtížném úseku sjezdovky.
Ve skutečnosti když průměrní lidé dělají průměrné věci, tak je jejich průměrná šance na úspěch mnohem vyšší.
a tohlekdyž průměrná postava jde proti průměrné překážce, měla by mít průměrnou šanci uspět
fakt není to samé.(tedy 50 na 50)
Teda, je sice pravda, že náš matikář nám den před maturitou řekl: "Zítra to buďto uděláte, nebo ne, takže to vlastně je 50 na 50," ale to tenkrat myslel jako nepříliš dobrý vtip.
Jsem průměrný řidič, a jednou či dvakrát do měsíce řeším na silnici průměrný problém - třeba mi někdo nedá přednost, nebo se musím prokličkoval zacpaným centrem města nebo je zrovna náledí.
Kdyby polovina těhle situací skončila neúspěchem, tak každou chvíli bourám nebo nedojedu. Neděje se mi to, většinou to nějak zvládnu.
Jsem průměrný muzikant, a přesto nezkazím každou druhou průměrně obtížnou pasáž v písničce.
Jsem průměrný lyžař, a přesto si nerozbiju hubu na každém druhém průměrně obtížném úseku sjezdovky.
Ve skutečnosti když průměrní lidé dělají průměrné věci, tak je jejich průměrná šance na úspěch mnohem vyšší.
Re: Legendy
Tady se nabízí otázka, co je myšleno tou průměrnou akcí - tedy jak je nastaveno měřítko - protože tady se bavíme o situaci, která je nebezpečná (proto se na ni ve hře hází) - třeba když průměrný zápasník zápasí s jiným průměrným zápasníkem - šance na vítězství jsou stejné.MarkyParky píše: ↑3. 3. 2018, 07:56 Ve skutečnosti když průměrní lidé dělají průměrné věci, tak je jejich průměrná šance na úspěch mnohem vyšší.
Pokud bych vzal příklad s řidičem, pak příklady, které uvádíš, jsou vpodstatě rutina, věci, na které by sis v rpg neházel. Teprve ve chvíli, kdy se proti tobě při předjíždění třeba vyřítí ze zatáčky auto, tak se musíš předvést a buď to dáš nebo ne.
Nebo příklad s muzikantem - když vystupuje před publikem, třeba skládá zkoušky a musí zahrát bez chyby.
Tak to alespoň bylo myšleno - tedy pokud v daném skillu průměrné trénovaná postava čelí průměrné nebezpečné výzvě (je otázka, jak to ve hře definuješ, moje kritérium bylo takové, že jeden hráč to chce nějak a druhý jinak - pak se hází), pak by měla mít šanci 1:1 že to dá/nedá.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Legendy
To je ale přesně to, o čem jsem psal. Mezi mým nednáním přednosti, jízdou na náledí a tvým přerušeným předjížděním není žádný velký rozdíl. A tyhle situace prostě nekončí v polovině případů průšvihem.Teprve ve chvíli, kdy se proti tobě při předjíždění třeba vyřítí ze zatáčky auto, tak se musíš předvést a buď to dáš nebo ne.
Nebo příklad s muzikantem - když vystupuje před publikem, třeba skládá zkoušky a musí zahrát bez chyby.
"Buďto to dáš, nebo ne" není totéž co "50:50", to je ten matikářův blbý vtip.
Jinak ještě si dovolím rejpnout, že sám sis na začátku zadefinoval ty situace jako průměrné. Přičemž já jsem za tebe už udělal ten první krok a vyřadil z nich slaměného panáka úplné rutiny na kterou se nehází. A rovnou diskutoval příklady průměrné situace, na kterou bych si už RPG házel. Takže gratuluji k poražení již poraženého slamáka :+)
Re: Legendy
Můžeme to klidně otočit a brát za průměrnou dopravní situaci tu, která u poloviny průměrných řidičů končí úspěchem a u poloviny neúspěchem a myslím, že si to klidně můžeme dovolit, vzhledem k tomu, že se snažíme mechanicky kopírovat skutečnost. Pak se nemusíme dohadovat o tom, co je myšleno průměrně obtížnou činností...MarkyParky píše: ↑3. 3. 2018, 13:55 To je ale přesně to, o čem jsem psal. Mezi mým nednáním přednosti, jízdou na náledí a tvým přerušeným předjížděním není žádný velký rozdíl. A tyhle situace prostě nekončí v polovině případů průšvihem.
Celá ta věc s průměrně zdatnou postavou a průměrně obtížnou činností tu byla nadhozena jako mustr, kterého se držím při zkoumání/nastavování různých poolových systémů, kde potřebuju mít střed, kterého se zachytím (takže ho prezentuju jako souboj dvou stejně silných veličin).
Tohle je už otázka nastavení pravidel / settingu / hráčských preferencí - přeci jen u drtivé většiny problematických dopravních situací nejde o život, není to drama, já bych na ně neházel, nicméně o tom přeci ta diskuze není (teda asi je, ale neměla být). To, co tady řešíš ty je otázka přiřazováníobtížností, já si jen potřebuju "srovnat kompas" - zorientovat mapu - a teprve pak říkat co je na východ a co na západ...MarkyParky píše: ↑3. 3. 2018, 13:55 Jinak ještě si dovolím rejpnout, že sám sis na začátku zadefinoval ty situace jako průměrné. Přičemž já jsem za tebe už udělal ten první krok a vyřadil z nich slaměného panáka úplné rutiny na kterou se nehází. A rovnou diskutoval příklady průměrné situace, na kterou bych si už RPG házel. Takže gratuluji k poražení již poraženého slamáka :+)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů