Factum
Factum
(anotace)
diskusia o vývoji hry (zrejme uzatvorená)
Hra Factum je univerzální systém čistě českého původu (v současnosti v beta verzi) určen pro příběhy plné soubojů v libovolném žánru. Inovativní tvorba postav založená na dotazníku a bodovém nákupu schopností doplňuje klasické mechaniky založené na míře úspěchu a poolovém hodu kostkami. Samozřejme, hra podporuje tažení, a zlepšování postav.
PDF zachráněno z hlubin internetu a přiloženo sem.
- Přílohy
-
- factum.pdf
- (1.6 MiB) Staženo 73 x
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Factum
To nevim, ja jsem to RPG nehral, takze nevim jak by fongovalo Ale patrne ano.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Factum
Dle me je ilusionismus regulerni herni smer, dle me v pripade pasivnich hracu nejlepsi mozny. To ze nekdo napsal rozsahle studie o jeho nepouzitelnosti (bohuzel jen z pohledu aktivniho hrace) neznamena, ze jde o ve skutecnosti spatny, nepouzitelny a zavrzenihodny smer.
To ze vam prijde nevhodny (a z pohledu aktivnich hracu existuje dostatek padnych argumentu) jeste neznamena ze kazdy kdo tak hraje hraje spatne. Protoze pro pasivni hrace je to skvela cesta...
Na tohle jsem fakt haklivy.
To ze vam prijde nevhodny (a z pohledu aktivnich hracu existuje dostatek padnych argumentu) jeste neznamena ze kazdy kdo tak hraje hraje spatne. Protoze pro pasivni hrace je to skvela cesta...
Na tohle jsem fakt haklivy.
Re: Factum
Preto som sa zamyslel, ono buchot kociek môže vybudiť hráčov (vlastne asi aj mňa by vybudil, keby som videl GMa za zástenou).
Iluzionizmus bol inak aj (zrejme) fundamentálnom článku (slovenský preklad) konštatovaný ako zlý len v prípade, že ho skupina odhalí.
Iluzionizmus bol inak aj (zrejme) fundamentálnom článku (slovenský preklad) konštatovaný ako zlý len v prípade, že ho skupina odhalí.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Factum
Ty si opravdu myslíš, že říkat hráčům "máte možnost zasáhnout do příběhu, všichni hrajeme podle stejných pravidel, GM nestojí proti vám" a přitom falšovat hody, vést hráče po předem připravené cestě a všechno ostatní je dobrý herní styl?Erric píše:To ze vam prijde nevhodny (a z pohledu aktivnich hracu existuje dostatek padnych argumentu) jeste neznamena ze kazdy kdo tak hraje hraje spatne. Protoze pro pasivni hrace je to skvela cesta...
Na tohle jsem fakt haklivy.
Osobně neznám ani jednoho člověka, kterému by se taková hra líbila z pohledu hráče. Asi se na to začnu cíleně ptát. Nicméně dokud nepotkám hráče, kterým se takový přístup líbí, budu ho považovat za špatný.
Jestli ty nějaké takové hráče znáš, tak sem s nimi.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Factum
Nie, nie, nie, nie.
Zober náhodných nedotknutých hráčov, predveď im príbeh štýlom ,,ja kecám, vy sa rozhodujete či vľavo alebo vpravo". Budú fascinovaní, lebo im to príde ako vylepšená forma táborákových príbehov.
Budeš falšovať hody, budeš hádzať potajomky za zástenou, budeš dokonca railroadovať, im sa to bude páčiť.
Lebo nič iné nebudú poznať a možno ani sami aktívne nebudú chcieť robiť niečo viac, budú sa len proste baviť. Proste budú ako deti, ktoré sa radujú z toho, že darčeky nosí Santa Claus.
Iluzionizmus začne byť problémom presne vo chvíli, keď ty ako hráč prozřeš a prídeš na to, že Rozprávač falšuje hody a railroaduje. Až vtedy ti to začne vadiť.
Zober náhodných nedotknutých hráčov, predveď im príbeh štýlom ,,ja kecám, vy sa rozhodujete či vľavo alebo vpravo". Budú fascinovaní, lebo im to príde ako vylepšená forma táborákových príbehov.
Budeš falšovať hody, budeš hádzať potajomky za zástenou, budeš dokonca railroadovať, im sa to bude páčiť.
Lebo nič iné nebudú poznať a možno ani sami aktívne nebudú chcieť robiť niečo viac, budú sa len proste baviť. Proste budú ako deti, ktoré sa radujú z toho, že darčeky nosí Santa Claus.
Iluzionizmus začne byť problémom presne vo chvíli, keď ty ako hráč prozřeš a prídeš na to, že Rozprávač falšuje hody a railroaduje. Až vtedy ti to začne vadiť.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Factum
Jsem pasivní hráč a považuju ilusionismus za špatný a zavrženíhodný.Erric píše:Dle me je ilusionismus regulerni herni smer, dle me v pripade pasivnich hracu nejlepsi mozny. To ze nekdo napsal rozsahle studie o jeho nepouzitelnosti (bohuzel jen z pohledu aktivniho hrace) neznamena, ze jde o ve skutecnosti spatny, nepouzitelny a zavrzenihodny smer.
To, že se neperu o autorství hry, vůbec neznamená, že chci, aby moje vstupy měly nulový/minimální význam.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Factum
Pieta ale prozřel tiež.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Factum
Markusi, když dovolíš, zůstanu v tomto tématu, protože se hry Factum týká a velmi silně. Z této pasáže mám totiž stejný pocit jako z podobných pasáží v DrD i jiných hrách, a jsem ochoten tvrdit, že styl hry, který obsahuje falešné hody pro zvýšení napětí hráčů (už tak dost pochybné řešení) bude trpět i podobnými problémy.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Factum
Fajn. Každopádně jsem velmi zvědav, co na toto řekne autor. A osobně se už raději budu držet zpět, než abych spustil přehradnou palbu argumentů a nenechal ho ani přijít
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Factum
Ano, jsou okolnosti za kterych je to dobry styl.Jerson píše:Ty si opravdu myslíš, že říkat hráčům "máte možnost zasáhnout do příběhu, všichni hrajeme podle stejných pravidel, GM nestojí proti vám" a přitom falšovat hody, vést hráče po předem připravené cestě a všechno ostatní je dobrý herní styl?
OH JAKY JSEM TO HERETIK!
Prosimte...
Alef me chape, jen bych k tomu dodal, ze jsou hraci, kteri prozrit nechteji, stejne jako jsou lide, kteri radsi koukaji na film nez hraji RPG...
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Factum
Renny napsal komentář pod anotaci. Jen nevím, jestli si všimne i téhle diskuze:
Renny píše:Děkuji oběma pánům za čas, který hře Factum obětovali a názorům, které zde nechali.
Jenom bych chtěl podoknout, že tato podoba hry (grafická i funkční) je skutečně BETA. My, tvůrci, jsme k tomu přistupovali takto - vytvořit fungující jádro, a pak z něj udělat něco odlišného, jedinečného. K druhé části jsme se kvůli mně nedostali, byť byla celkem detailně rozpracovaná (tvorbu postav během hry, přebírání pravomocí vypravěče, ovlivňování příběhu a ostatních spoluhráčů atd. atd.).
Nicméně toto celkem slušně fungující jádro hry jsem nedávno po letech našel a bylo mi ho natolik líto, že jsem se ho rozhodl zveřejnit.
To je celý příběh RPG Factum.
PS: A věřte, že se tu a tam hraje - pro svoji univerzálnost a jednoduchost ...
PPS: Skutečně díky za vaše komentáře!
Re: Factum
nieco mi hovori, ze autor by nemal pisat (a hviezdickovat) pod anotaciou na vlastnu hru.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti