Asterion, svět pro RPG
Asterion, svět pro RPG
Anotace světa a jeho modulů v Databázi RPG.
Asterion je známý český svět pro klasické hry na hrdiny, laděný do „středověké“ hrdinské fantasy. Skládá se ze dvou hlavních světadílů. Na severním Lendoru se nacházejí zavedená království, na jižní Taře – s převládajícími pouštěmi, pralesy a přilehlými stepmi – právě probíhá kolonizace a odehrává se tu i většina dobrodružství.
Svět pracuje s motivy morálky, dobra a zla. Unikátní síla zvaná „tvárnost“ způsobuje, že se činy myslících bytostí viditelně promítají nejen do okolního světa, ale i do nich samých. Ze zlých tvorů se stávají skřeti nebo zlí draci, z těch dobrých naopak dobří draci.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asterion, svět pro RPG
Trápilo mě, že máme v Databázi zející díru ve tvaru Asterionu, tak jsem mu vytvořil anotaci.
Což mi mimochodem připomíná, že mám doma základní modul + rozšíření Dálavy, Písky proroctví a Nemrtví a světlonoši. Nikdo jsem to nehrál a nikdy to hrát nebudu, takže jestli tomu někdo chcete poskytnout lepší domov (a ideálně si to odebrat všechno najednou), napište mi soukromou zprávu.
A rovnou i anotaci prapůvodního základního modulu:Asterion je známý český svět pro klasické hry na hrdiny, laděný do „středověké“ hrdinské fantasy. Skládá se ze dvou hlavních světadílů. Na severním Lendoru se nacházejí zavedená království, na jižní Taře – s převládajícími pouštěmi, pralesy a přilehlými stepmi – právě probíhá kolonizace a odehrává se tu i většina dobrodružství.
Svět pracuje s motivy morálky, dobra a zla. Unikátní síla zvaná „tvárnost“ způsobuje, že se činy myslících bytostí viditelně promítají nejen do okolního světa, ale i do nich samých. Ze zlých tvorů se stávají skřeti nebo zlí draci, z těch dobrých naopak dobří draci.
Je to ale už dvacet let, co jsem Asterion četl, takže na popis jednotlivých dalších modulů si netroufám. Jestli tu máme fandy Asterionu, berte to jako hozenou rukavici a výzvu k doplnění databáze. Můžete klidně zeditovat ty moje popisy, jsem si jistý, že jsou nedokonalé.První základní modul pro hraní ve světě Asterionu. Obsahuje přehled základních principů světa, ras žijících na Asterionu, historických událostí především a geografický průvodce soustředěný na jižní kontinent Tara, který je právě znovuobjevován a oslidlován. Jednotlivé oblasti jsou popsané spíš obecněji s tím, že podrobnější popis bude následovat v rozšiřujících modulech. Krabice obsahuje:
Základní modul, 128 stran. Popisuje historii, legendy, politické a zeměpisné uspořádání.
Ilustrovaný bestiář, 44 stran, myšlenkových bytostí - magických tvorů vznikajících z lidských emocí.
Mapy obou kontinentů
40stránkový sešit s pravidlovou aplikací pro Dračí doupě 1.5
Což mi mimochodem připomíná, že mám doma základní modul + rozšíření Dálavy, Písky proroctví a Nemrtví a světlonoši. Nikdo jsem to nehrál a nikdy to hrát nebudu, takže jestli tomu někdo chcete poskytnout lepší domov (a ideálně si to odebrat všechno najednou), napište mi soukromou zprávu.
Re: Asterion, svět pro RPG
Nemrtví a světlonoši jsou bomba. Na svou dobu tento modul překonal svou kvalitou fluffu a atmosférou i tehdejší D&D moduly. Jako možná jediný český produkt má dodnes světovou úroveň.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Asterion, svět pro RPG
Sháním dobrovolníky pro vykopírování obrázků ze scanu prvního, nejstaršího Hlavního modulu Asterionu.
On je totiž Hlavní modul Asterionu skoro nesehnatelný (samozřejmě až na nějaké ty záložní kopie) a přitom na něj navazují všechny následující moduly.
Text už v digitálu máme, ale bez obrázků je z toho takovej suchej manuál.
Za každou nabídku pomoci děkuju!
On je totiž Hlavní modul Asterionu skoro nesehnatelný (samozřejmě až na nějaké ty záložní kopie) a přitom na něj navazují všechny následující moduly.
Text už v digitálu máme, ale bez obrázků je z toho takovej suchej manuál.
Za každou nabídku pomoci děkuju!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asterion, svět pro RPG
Selhan zrecenzoval Únos Entefela, první asterionské dobrodružství (z modulu Dálavy):
Trochu mě mrzí, že s hodnocením asterionských modulů začínám takhle zostra, nicméně jakkoli na mne u Buchtových ilustrací dýchla nostalgie a snažil jsme se najít, co by semi na tom líbilo, nakonec zkrátka nemohu obejít fakt, že vyvrcholení dobrodružství nedává ani trochu smysl. Záporák nemá nejmenší důvod s družinou bojovat, družina nemá nejmenší důvod bojovat s ním, boj je to nezábavný a podle mého takřka jistě pro družinu na avizované úrovni smrtelný, a velmi mocný magický předmět, který mají šanci získat, je "příliš složitý" na to, aby ho postavy mohly použít. ... Cože?
Hlavní linie dobrodružství je docela přímočará - dá se to pochopit, když jde o sledování zloděje prchajícího divočinou, nicméně docela se mi ježí vlasy hrůzou z toho, na kolika místech vede dál pouze jedna konkrétní stopa, která je za skillcheckem. Jakmile se jednou hráči dostanou za druhou kapitolu, tak už to asi zvládnou, nicméně začátek, kde v obrovském neznámém městě je třeba zjistit, kterým směrem se magicky krytý zloděj vydal, a druhou kapitolu vůbec najít, je podle mě úhledně zabalený balíček frustrace.
O to podivnější je, že asi ve třetině hry je cesta přerušena naprosto nesouvisejícím a velice výrazným úvodem do zcela jiné zápletky s tajným řádem strážců šíleně prokletého artefaktu. Prokletý artefakt se zdá být mnohem důležitějším problémem, než nějaký pitomý kůň, a jediné, co podle mě brání celkem samozřejmému vykolejení celého dobrodružství je fakt, že byť jsou tajní strážci na straně dobra, nenapadne je nic lepšího, než unést a brainwashovat jednu z postav - což je prostě k nasrání, a celé to tak nejspíše skončí vcelku nesmyslným krveprolitím.
Další část dobrodružství je asi nejlepší - kolem Královské řeky je třeba vyřešit pár sociálních konfliktů, k jejímu překročení text nabízí několik variant, a postavy konečně dojdou k prvnímu zvratu: zloděj je ve skutečnosti hodná hraničářka, která koně potřebuje, aby zachránila svého bratra. Kdyby zde dobrodružství skončilo soubojem v malém dungoenu lidožravého obra, bylo by všechno ok a dal bych mu možná i tři hvězdičky. Bohužel, následuje velké finále, a jak jsem předeslal, nedává nejmenší smysl.
Hraničářka koně vede ke svému známému čaroději, který jí nakecal, že jej potřebuje k záchraně jejího bratra. Ve skutečnosti jej potřebuje, aby oživil armádu kamenných bojovníků. Co s tím? No, vlastně nic, tak ať si je vyvolá, ne? Nikde není nějak ukázáno, že by byl čaroděj zlý a chtěl s nimi udupávat štěňátka. Prostě ať si vezme trošku koňské krve (víc nepotřebuje, pak je možno koně v pohodě vrátit), odčaruje bratra (což umí bez problému) a jde se domů? Ne. Z nějakého důvodu si čaroděj najal jinou družinu dobrodruhů, aby fingovali, že na postavy útočí orkové (?), pak se tvářili přátelsky a vzali si od nich koně, pak vyvolá ohnivou stěnu, aby postavy musely jít skrz dungeon, ve kterém na ně shazuje stropy, pak vyvolá sochy a pošle je na postavy, a pak, pokud jej postavy porazí a nezabijou, zničí mocný magický artefakt, který mu tohle všechno čarování umožnil, a vrátí se dělat vesnického kouzelníka. WTF?!
Jako třešinku na dortu zmíním, že na konci knihy je u sedmi čarodějových žoldáků (se kterými mají postavy jen bojovat na život a na smrt) popsáno k jejich charakteru dvakrát víc, než ke všem ostatním NPC dohromady.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asterion, svět pro RPG
Selhane, rovnou jsem se hecnul a sepsal jsem anotaci i pro modul Dálavy. Akorát teda najít o tom cokoli na internetu je prakticky nemožné, takže jsem dost haluzil. Jestli k tomu chceš něco doplnit, máš volné pole.
Na druhou stranu tys udělal pěknou anotaci na toho Entefela a recenzuješ jenom to dobrodružství.
V ideálním případě bych ty anotace sloučil do jedné a tvůj komentář přesunul, akorát tam pak bude hodnocení jednom dobrodružství po hodnocením celých Dálav. Tak ti nevím ... Co myslíš?
Zbytek Dálav budeš taky ještě číst?
Každopádně gimme more.
Akorát mě trochu trápí ta samostatná recenze pro Únos Entefela. Podle logiky databáze by tam to dobrodružství nemělo být samostatně, protože se nedá samostatně pořídit - je to jeden produkt spolu se zbytkem Dálav. S touhle logikou oddělování dobrodružství bychom museli všechny krabice v databázi rozsekat na dílčí příručky, což není úplně praktické – jednak to nemá smysl oddělovat něco, co se nedá sehnat samostatně, a druhak to vytváří problém s otázce, co vlastně hodnotit (museli bychom hodnotit všechny příručky krabic zvlášť, což je trochu overkill).Dálavy jsou první rozšiřující geografický modul pro svět Asterion. Popisují oblast lendorských kolonií na severním konci nově objeveného kontinentu Tara. Modul se skládá ze dvou příruček a několika doplňků:
Hlavní text (106 stran) popisuje organizace, důležité postavy, společenské a politické uspořádání této části světa.
Únos Entefela (40 stran), dobrodružství pro Dračí doupě
Další doplňky: 6 kartiček run a znaků, barevná mapa Dálav formátu A2, černobílá mapa Albirea formátu A3, obal s černobílými mapami Sintaru, Nového Amiru a Koru
Na druhou stranu tys udělal pěknou anotaci na toho Entefela a recenzuješ jenom to dobrodružství.
V ideálním případě bych ty anotace sloučil do jedné a tvůj komentář přesunul, akorát tam pak bude hodnocení jednom dobrodružství po hodnocením celých Dálav. Tak ti nevím ... Co myslíš?
Zbytek Dálav budeš taky ještě číst?
Každopádně gimme more.
Re: Asterion, svět pro RPG
To je v zásadě stejnej problém jako recenze a hodnocení dobrodružství z časopisů, blogů a podobně. Nebude se ti to líbit, ale zjevně se ukazuje, že mít nezávislou kategorii "dobrodružství" (ať už jsou publikovaný kdekoliv) by bylo fakt užitečný.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asterion, svět pro RPG
Nezávislá kategorie Dobrodružství tam je celou dobu, Yorku. Tady neřeším kategorie, ale vyrvávání dobrodružství ze zbytku "produktu" a jejich zadání zvlášť.
Příklad: Krabice příběhů Impéria má pár příruček včetně jednoho dobrodružtví. DCC má dvě ukázková dobrodružství... přímo v knize pravidel. Tam je ta oddělitelnost ještě horší. A spojení pravidel s dobrodružstvím je přitom úplně běžný případ - ostatně, skutečně chceme oddělit Bílý hrad od Dračího doupetě? Atd.
EDIT:
Jiný modelový příklad. Severní Taria. Klasifikováno jako "příručka světa" a zároveň "dobrodružství" v jedné společné anotaci. Takových je tam víc.
Příklad: Krabice příběhů Impéria má pár příruček včetně jednoho dobrodružtví. DCC má dvě ukázková dobrodružství... přímo v knize pravidel. Tam je ta oddělitelnost ještě horší. A spojení pravidel s dobrodružstvím je přitom úplně běžný případ - ostatně, skutečně chceme oddělit Bílý hrad od Dračího doupetě? Atd.
EDIT:
Jiný modelový příklad. Severní Taria. Klasifikováno jako "příručka světa" a zároveň "dobrodružství" v jedné společné anotaci. Takových je tam víc.
Re: Asterion, svět pro RPG
Markus: Myslím tím opravdu dobrodružství, ne modul s dobrodružstvím.
Mělo by to bejt takhle:
○ Produkt může obsahovat dobrodružství (žádný, jedno nebo i víc). Ta lze hodnotit nezávisle.
○ Pokud jde o modul, jehož obsahem je právě jedno dobrodružství, tak hodnocení dobrodružství platí i pro modul a naopak. Pokud je v produktu dobrodružství víc, nebo to není jedinej obsah, tak by hodnocení dobrodružství mělo bejt na produktu nezávislý.
○ Produkt by u sebe měl mít seznam obsažených dobrodružství a jejich hodnocení.
PS: Kdo mi změnil černej bullet na kolečko bez výplně? Grr
Ano. Když budu hledat nejíp hodnocený dobrodružství, tak mě až tak moc nezajímá, v čem jsou publikovaný - to mě bude zajímat, až když se rozhodnu, že si ho chci zahrát.
Mělo by to bejt takhle:
○ Produkt může obsahovat dobrodružství (žádný, jedno nebo i víc). Ta lze hodnotit nezávisle.
○ Pokud jde o modul, jehož obsahem je právě jedno dobrodružství, tak hodnocení dobrodružství platí i pro modul a naopak. Pokud je v produktu dobrodružství víc, nebo to není jedinej obsah, tak by hodnocení dobrodružství mělo bejt na produktu nezávislý.
○ Produkt by u sebe měl mít seznam obsažených dobrodružství a jejich hodnocení.
PS: Kdo mi změnil černej bullet na kolečko bez výplně? Grr
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asterion, svět pro RPG
Yorku, já taky. Tak buď nechápu, co říkáš, nebo ty ses na tu databázi ani nepodíval a komentuješ bez znalosti, nebo se vyjadřuješ zmatečně. Tak nevím, co z toho je správně.
Re: Asterion, svět pro RPG
Úplně jsem si vzpomněl jak jsem to zkoušel hrát jako PJ. Rozbilo se mi to hned na začátku. Horko těžko jsem nějak vrátil postavy do kolejí, ale za chvilku byl problém jinde, tak jsem to vzdal a odložil do krabice. Žádné jiné dobrodružství z Asterinu jsem pak již nikdy nepoužil.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Asterion, svět pro RPG
To bude asi vzájemný.
Pokud tam máš možnost hodnotit dobrodružství nezávisle na tom, v čem je publikovaný, co ti vadí na hodnocení dobrodružstí nezávisle na tom, v čem je publikovaný?
Naposledy upravil(a) York dne 14. 11. 2020, 11:01, celkem upraveno 1 x.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3796
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asterion, svět pro RPG
Když se postavím do role, že chci databázi používat, tak v ní budu buď hledat recezne na pravidla, nebo na dobrodružství, nebo na settingy, podle toho, co zrovna hledám. Nebudu v ní hledat recenze na zboží - zvlášť, když to zboží už 20 let nejde sehnat. Na to je třeba Heuréka, od téhle databáze čekám, že bude spíš jako ČSFD - a tam taky nemají filmy hodnotitelné po dvou podle toho, v jaké double feature se původně dávaly. A Únos Entefela je intuitivně zcela jasné samostatné dobrodružství - je to i fyzicky vlastní sešit, který by klidně šel použít bez zbytku Asterionu. Že byl původně v krabici se dá dnes už zjistit jen od pamětníků. Mě rozhodně dává smysl mít ho tam samostatně.
Druhý problém pak tedy samozřejmě je, že mě mnohem víc zajímají dobrodružství než ty samotné moduly settingu, takže prokousat se těmi mi bude ještě docela dlouho trvat - slíbil jsem ti to, takže to udělám, ale nebýt tohohle, tak mě ta nutnost pročítat i to, co mě tolik nezajímá a v čem nevidím důvod, od recenzování odradí. Není lepší mít aspoň ta dobrodružství?
Já bych navrhoval tam mít modul Dálavy a v popisu napsáno "součástí je také dobrodružtví Únos Entefela, recenze zde" - a naopak u něj třeba poznámku, že byl samostatně neprodejný.
A taky - rozhodně chci mít zvlášť hodnocený Bílý hrad. Upřímně, jestli budu tu knihu někdy shánět, tak jen kvůli Bílému hradu, abych to z toho vytáhnul.
Mimochodem, není Lost Mine of Phandelver taky součástí Essentials Kitu? A taky mi přijde jako blbost jej hodnotit jenom současně se zjednodušeným úvodem do DnD 5e.
Druhý problém pak tedy samozřejmě je, že mě mnohem víc zajímají dobrodružství než ty samotné moduly settingu, takže prokousat se těmi mi bude ještě docela dlouho trvat - slíbil jsem ti to, takže to udělám, ale nebýt tohohle, tak mě ta nutnost pročítat i to, co mě tolik nezajímá a v čem nevidím důvod, od recenzování odradí. Není lepší mít aspoň ta dobrodružství?
Já bych navrhoval tam mít modul Dálavy a v popisu napsáno "součástí je také dobrodružtví Únos Entefela, recenze zde" - a naopak u něj třeba poznámku, že byl samostatně neprodejný.
A taky - rozhodně chci mít zvlášť hodnocený Bílý hrad. Upřímně, jestli budu tu knihu někdy shánět, tak jen kvůli Bílému hradu, abych to z toho vytáhnul.
Mimochodem, není Lost Mine of Phandelver taky součástí Essentials Kitu? A taky mi přijde jako blbost jej hodnotit jenom současně se zjednodušeným úvodem do DnD 5e.
Naposledy upravil(a) Selhan dne 14. 11. 2020, 09:52, celkem upraveno 1 x.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3796
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asterion, svět pro RPG
Hele musím říct, že se ten design postupně dost posouvá. Je to celkem zajímavé čtení, autor se evidentně snaží dopracovat k sandboxu, jen moc neví, jak na to. Železné doly teda končí u nenaplněného příslibu, ale u Stínové dýky už má na začátku u vyšetřování diagram vodítek. Ještě jsem to ovšem nedočetl, uvidíme, jak nakonec dopadne.PardGalen píše: ↑13. 11. 2020, 22:03 Úplně jsem si vzpomněl jak jsem to zkoušel hrát jako PJ. Rozbilo se mi to hned na začátku. Horko těžko jsem nějak vrátil postavy do kolejí, ale za chvilku byl problém jinde, tak jsem to vzdal a odložil do krabice. Žádné jiné dobrodružství z Asterinu jsem pak již nikdy nepoužil.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asterion, svět pro RPG
Je, ale zároveň je dostupný samostatně - minimálně překlad si rozhodně můžeš stáhnout zvlášť, ale myslím že i oficiálně ho Wizardi prodávají v samostatném PDF. Entefel se samostatně sehnat nedá.
Mám trochu problém v tom, že mi to boří logiku budování databáze - a oddělovat jednotlivé příručky z boxů se mi nechce. Byť máte pravdu, že pro dobrodružství se asi dá udělat výjimka.
Nechávám to tam zatím beze změny, promyslím si to a zkusím později přijít s nějakým strukturálním návrhem do organizačních diskuzí databáze. Bude to minimálně vyžadovat přepsání dokumentace/pokynů atd.
Díky.
Hele, pokud tě to nebaví, tak to nedělej. To nebyl příkaz, že to musíš dělat. Ty dobrodružství bohatě stačí a taky mi přijdou zajímavější.Selhan píše: ↑14. 11. 2020, 09:46 Druhý problém pak tedy samozřejmě je, že mě mnohem víc zajímají dobrodružství než ty samotné moduly settingu, takže prokousat se těmi mi bude ještě docela dlouho trvat - slíbil jsem ti to, takže to udělám, ale nebýt tohohle, tak mě ta nutnost pročítat i to, co mě tolik nezajímá a v čem nevidím důvod,
- MarkyParky
- Příspěvky: 16248
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Asterion, svět pro RPG
Jen poznámka:
Bílý hrad se dnes dá "sehnat" samostatně jako PDF. Narozdíl od těch pravidel, jejichž byl poprvé součástí.
Bílý hrad se dnes dá "sehnat" samostatně jako PDF. Narozdíl od těch pravidel, jejichž byl poprvé součástí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů