Asterion, svět pro RPG

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek

:arrow? Anotace světa a jeho modulů v Databázi RPG.

Asterion je známý český svět pro klasické hry na hrdiny, laděný do „středověké“ hrdinské fantasy. Skládá se ze dvou hlavních světadílů. Na severním Lendoru se nacházejí zavedená království, na jižní Taře – s převládajícími pouštěmi, pralesy a přilehlými stepmi – právě probíhá kolonizace a odehrává se tu i většina dobrodružství.

Svět pracuje s motivy morálky, dobra a zla. Unikátní síla zvaná „tvárnost“ způsobuje, že se činy myslících bytostí viditelně promítají nejen do okolního světa, ale i do nich samých. Ze zlých tvorů se stávají skřeti nebo zlí draci, z těch dobrých naopak dobří draci.
Rauksul
Příspěvky: 300
Registrován: 11. 8. 2009, 15:53

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Rauksul »

Markus píše: 27. 1. 2021, 17:16 Jo a ještě mi chybí "Historky od Hrbaté kozy" z Asterion: Čas temna. Může někdo nafotit?
tu je, pardon za zpozdeni

Obrázek
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Markus »

Chci Selhanovi poděkovat za postupně sepisované komentáře k asterionským produktům. Asterion jsem četl (a hltal) naposledy někdy před patnácti lety, a tak mě zajímalo, jak se jeví z dnešního pohledu – nicméně nikdy jsem neměl sílu to skutečně číst. Jsem rád, že to dělá někdo jiný. :)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Selhan »

Slíbil jsem to, tak to plním! Současným tempem to teda ještě nějakou dobu potrvá, ale když já se fakt chtěl dokopat k tomu nějaký vyzkoušet, a... nedaří se mi to.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od KDolecek »

Selhan píše: 26. 3. 2021, 11:07 Slíbil jsem to, tak to plním! Současným tempem to teda ještě nějakou dobu potrvá, ale když já se fakt chtěl dokopat k tomu nějaký vyzkoušet, a... nedaří se mi to.
No to nesmíš všechny přesvědčovat, že to za to nestojí, když to chceš vyzkoušet :D
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Pepa »

Asi tak... Protože jsem se chtěl zeptat, Selhane. Četl jsi i další astrionské moduly? Protože mi přijde, že Dálavy hodnotíš až zbytečně moc příkře. :>;o) Všechno deklarované tam je (Albireo + okolní města, Orlí poutníci, Pavučina, ...), takže já osobně jsem od toho dostal to, co jsem čekal... :think:

Ano, další moduly jsou lepší, ale... Nějak se prostě asi začít musí a zase tak špatné mi to nepřišlo... :think:
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Selhan »

Jenže já nezvládám přesvědčit sebe! :D

A mám tady ještě Nemrtvé a světlonoše a Písky proroctví, na které taky dojde, ježto jsem to Markusovi slíbil.

Co se příkrosti týče - inu, samozřejmě, každý to můžeme vidět jinak. Ale šel jsem do toho natěšený, že to nějak pro retrovlasteneckou zábavu zpracuju do Sirotčince, ne s nějakým předsudečným odporem, a tohle je můj výsledný dojem.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Pepa »

Já jsem si teď spíš uvědomil svoji chybu, a sice že ty nehodnotíš Hlavní modul ale Dálavy. (Já to totiž mám kvůli pozdější krabici Čas temna spojené...) Proto by mě tedy docela zajímalo, jak bys hodnotil Dálavy z Času temna... :think:

(I když ani ty "staré Dálavy" snad nebyly tak strašné, anebo ano...? :think:)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Markus »

Záleží, co bereš jako „strašné“, Pepo. Já Selhana chápu tak, že „strašné“ to sice není, ale že taky není žádný důvod, proč hrát zrovna tohle.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Pepa »

Protože v devadesátkách nic moc jiného hrát nešlo... :>;o)

Ano, v dnešní době bych s družinou také už začal hrát někde jinde (třeba v Erinu z modulu Z hlubin zelené a modré, anebo úplně někde jinde), ale tehdy se prostě někde nějak začít muselo... :D

(Což je vlastně i otázka: Mají se staré moduly a hry hodnotit z dnešního úhlu pohledu, nebo z tehdejšího úhlu pohledu?)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od sirien »

a) 1999 sou teda fakt hardcore "devadesátky"
b) ta Taria co vyšla o rok dřív je co, vzduch?
c) ...a ten Almir, taky o rok dřív?

Jinak mě přijde, že to Selhan s tím hodnocením trefil velmi dobře a výstižně. Dálavy nejsou modul pro hraní, Dálavy sou učebnice zeměpisu něčího šuplíkového světa.

A že "se někde začít muselo" - to ve skutečnosti není moc hodnotné sdělení, že ne? Klidně se mohlo začít v místě, které je zajímavé. Nebo to tuctově klišeoidní místo udělat aspoň herně bohaté. Dálavy nejsou ani jedno.

A že to jsou "staré moduly" je taky neobhájí, protože tyhle chyby byly zřejmé už tehdy - zejména v kontrastu např. k Charlesově Tarii: Záhvozdí (ze stejného roku). Popravdě, střelbou do vlastní nohy - nedostatky Dálav jsou zřejmé i v porovnání s Nemrtvými (o půl roku později), Hlubinami (tuším že o rok) a Písky (dva roky)

Dálavy jsou prostě špatnej modul. Ne "tohle je shit" špatnej, ale "he? meh" špatnej. A byly takové už podle svých vlastních dobových standardů.


EDIT: btw. v DB je chyba u Nemrtvých - ačkoliv skutečně popisují kus světa, tak ofiko to je tematický modul (nekromancie), nikoliv geografický.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od KDolecek »

Má někdo v Brně modul Zlatá pavučina a byl by ochoten mi jej půjčit na ofocení některých pasáží?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Markus »

Stranou pozornosti většiny z nás (hádám) vyšlo v rámci předvánočního publikačního shonu ještě něco dalšího...

Obrázek

:arrow? Krajiny za obzorem II: Hranice šílenství – Sarindarské výsostné vody
Asterion vstupuje do času, kdy kohorty skřetů táhnou ze svých držav na jihu, kdy povrch plundrují rasy z Podzemní říše a kdy bohové chodí po světě a vedou války proti vyznavačům falešných kultů a prastarých božstev. Na kraji známého světa, tam, kde je to, co je jinde ve světě šílené a nemožné, stálo v těchto časech pyšné město Sarindar. Město pirátů a obchodníků s nekromanty zničené armádami Žlutého drakočlověka. Město, jehož lid byl rozehnán do celého světa. Toto je příběh jeho pádu…

Krajiny za obzorem 2: Hranice šílenství – Sarindarské výsostné vody je geografický modul ze světa Asterion, konkrétně první samostatná část plánovaného většího modulu Hranice šílenství. Tato kniha je první z řady a popisuje město Sarindar a jeho okolí. Obsahuje všechny informace potřebné k tomu, abys PJ mohl městu Sarindar vdechnout život, at už v připraveném, nebo ve svém vlastním dobrodružství. V dobách jeho slávy, nebo v časech, kdy je jen ruinou plnou nemrtvých.

Modul doprovází samostatně dostupné dobrodružství Krajiny za obzorem II: Dračí gambit – Krvavý příliv.

Samotný text příručky je nezávislý na systému, ale na oficiálních stránkách jsou ke stažení systémové aplikace pro Dračí doupě a Dračí doupě II.
Obrázek

:arrow? Krajiny za obzorem II: Dračí gambit – Krvavý příliv
Děj tažení je inspirován Ostrovní válkou, která otřásla Úžinami Tary a nadobro tak změnila geopolitické dění v této oblasti. Ostrovní království Kirbega Žlutého za pomocí korzárů z Mořského císařství zničilo svobodné město Sarindar. Zůstaly po něm trosky zaváté pískem a tisíce lidí bez domova. Existuje však skupina válečných veteránů říkající si Žlutá zhouba, která se s touto situací nikdy nesmířila a vede proti Kirbegovi partyzánskou válku. A jsou to právě oni, kteří se rozhodli zahrát si Dračí gambit.

Krvavý příliv (150 stran) je první díl kampaně Dračí gambit, zasazené do světa Asterion. Doprovází vydání geografického modulu Hranice šílenství – Sarindarské výsostné vody. Kampaň má ve finále mít čtyři epizody, přičemž každou z nich je možné odehrát jako samostatné dobrodružství nezávisle na těch ostatních. V této epizodě postavy doprovázejí kupce a zajišťují jeho bezpečnost na zámořské plavbě. Plavba je ovšem zástěrkou pro mnohem důležitější úkol, který je zavede do trosek Sarindaru.
Víc o tom nevím, ale za zmínku stojí dvě věci:

1) Dobrodružství je zdarma dostupné ke stažení na Imagu.

2) Ten systém vytváření názvů se dvěma vnořenými podtituly mi přivádí těžké nostalgické vzpomínky na videohry z 90. let.
Ergon
Příspěvky: 15
Registrován: 31. 1. 2018, 19:47

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Ergon »

Ad 2) tak ten název má svůj důvod.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Markus »

Já jen tak přátelsky škádlím. ;) Připomnělo mi to hry jako Baldur's Gate II: Shadows of Amn – to byla doba, kdy nic nemohlo mít jenom jeden název. Jeden jako by nebyl nic.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Asterion, svět pro RPG

Příspěvek od Markus »

Prosím vás, kdo máte Čas temna, můžete se mi podívat, kdo je uveden jako autoři Historek od Hrbaté kozy? Čekal bych, že to bude mít separátní autory od hlavního modulu.
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti