Grimoár
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Z mé zkušenosti můžu říct, že to jako motivace moc nefunguje, pokud si ji od toho slibuješ.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
- Bydliště: Aštarova flotila
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Prostě je nepustíš domů, dokud ti to neřeknou
Já to po hráčích na konci sezení vždycky chci. Přímo je vyzvu, aby mi řekli, co chtějí dělat příště, že to potřebuju. Vždycky mi to zatím řekli.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Moje spolehráče by to spíš asi otravovalo. Asi bych je k tomu dokázal donutit, kdybych to fakt vyžadoval a v podstatě počítal za ně, ale nejsem si jistej, že by se mi do toho chtělo. Může to bejt ale specifikum naší družiny, all in all to vypadá celkem jednoduše, těch bodů není moc a motivuje to k věcem, který v tomhle stylu hry dávaj smysl.
PS: Za zk bych nepsal tečku, stejně jako se nepíše třeba za kg nebo kč.
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Bod 4 silně doporučuji, mám s ním dobré zkušenosti. Bod 5 musím zavést.
My nezačneme sezení, dokud není jasné, kdo z něj udělá zápis. Někdo to udělat musí (úkol se točí v družině). A ten hráč si pak během hry píše poznámky, mezi sezeními pošle zápis. Přijde mi fér dát z to odměnu ve zkušenostech.
Dávat zkušenosti za formulaci plánu mě nenapadlo a musím to vyzkoušet, protože by hráči možná konečně formulovali plány. Na konci sezení se většinou domluví jen něco vágního (všichni rychle pospíchají domů) s tím, že se podrobnosti dohodnou mezi hrami na Facebooku. Tam se nedohodne nic, takže příští sezení navazuje vlastně bez plánu, spontánně, tím co zrovna koho napadne. Blbě se na to připravuje.
My nezačneme sezení, dokud není jasné, kdo z něj udělá zápis. Někdo to udělat musí (úkol se točí v družině). A ten hráč si pak během hry píše poznámky, mezi sezeními pošle zápis. Přijde mi fér dát z to odměnu ve zkušenostech.
Dávat zkušenosti za formulaci plánu mě nenapadlo a musím to vyzkoušet, protože by hráči možná konečně formulovali plány. Na konci sezení se většinou domluví jen něco vágního (všichni rychle pospíchají domů) s tím, že se podrobnosti dohodnou mezi hrami na Facebooku. Tam se nedohodne nic, takže příští sezení navazuje vlastně bez plánu, spontánně, tím co zrovna koho napadne. Blbě se na to připravuje.
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Mám stejnou zkušenost. Jako motivace to funguje jen trošku (ale možná lepší troška než jen lvly za docházku).
Špatně jsem to napsal. Má to připomenout nám, nejen jim. Já na to zapomínám stejně jako oni.
Jop, stejná situace jako u násMarkus píše: ↑9. 10. 2020, 15:55Dávat zkušenosti za formulaci plánu mě nenapadlo a musím to vyzkoušet, protože by hráči možná konečně formulovali plány. Na konci sezení se většinou domluví jen něco vágního (všichni rychle pospíchají domů) s tím, že se podrobnosti dohodnou mezi hrami na Facebooku. Tam se nedohodne nic, takže příští sezení navazuje vlastně bez plánu, spontánně, tím co zrovna koho napadne. Blbě se na to připravuje.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 9. 10. 2020, 16:07, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Přesně naopak. Za "zk." tečka patří, protože je to zkrácené slovo (ZKušenost) a zkrácenina se v češtině značí tečkou. Kč není zkrácenina, ale iniciály (Koruna Česká), kg je podobný případ (KiloGram), navíc tam je to zkreslené mezinárodní povahou zkratky. Ale zkráceniny se v češtině zpravidla značí tečkou (třeba přesvědčení můžu zkrátit na přesv., pondělí můžu zkrátit na pon., říjen můžu zkrátit na říj., atd. - všechno s tečkou.)
Fun fact:
zkušenost se zkrátí na zk. (s tečkou)
zkušenostní body se zkrátí na ZB (velká písmena, bez tečky) nebo z. b. (dvě tečky, mezera)
EDIT: Info pro zájemce tady a tady.
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Markus: Pokud by to bylo použito někde jednou v textu coby zkratka, tak máš naprostou pravdu a tečka by tam určitě patřila. Tady bych ji ale přesto nepsal - vypadá to divně, znepřehledňuje to text a nepsala se za tím tečka ani v DrD, stejně jako se nepíše za zkratkama Int, Obr, Odl (přestože by z čistě grammar-nazi pohledu měla, stejně jako by se Int, Obr a Odl nemělo psát s velkym písmenem).
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: [Heartbreaker] Grimoár
INT, OBR nebo ODL jsou herní termíny. Já tady zk. používám fakt jenom jako zkratku, abych neměl vypsané "zkušenost" pětkrát nad sebou.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Ale bacha, za zkratky, ktere konci poslednim pismenem slova, se v cestine tecka nepise:
vs (versus)
pí (paní)
cca (circa)
vs (versus)
pí (paní)
cca (circa)
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Hmm, takže možná proto se to v DrD zkracovalo zt a ne zk?boubaque neprihl. píše: ↑9. 10. 2020, 18:21 Ale bacha, za zkratky, ktere konci poslednim pismenem slova, se v cestine tecka nepise:
vs (versus)
pí (paní)
cca (circa)
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Vypadá to, že moje nové hobby budou useless sheety úplně na všechno Ale už, jak jsem tam plácal ty příklady, mi přišlo, že bude exp za dokončení questu motivovat k poflakování až příliš často. Aby z toho nakonec nebyl mandatory downtime po každé hře.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Zkouším googlit, jak lidi hackují End of Session move z DW a zatím nic moc. Občas se opakuje "Pracovali jsme jako tým?" Ale to mi přijde takové infantilní.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 25789
- Registrován: 14. 7. 2004, 19:30
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Predpokladam nezalomitelna mezera, jako u kalendarnich dat?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: [Heartbreaker] Grimoár
Quenin: Říkal jsem si, že jsem nedávno viděl něco, co bych dal jako příklad toho, co mysílím tím "grafik by si vyhrál s celou plochou", a on to byl Jochův deník z Túlavých Plášťů:
Nemyslel jsem tím, že by všude měly bejt obrázky jako ten tvůj meč uprostřed, ale třeba ty různý zuby a praskliny na papíře, stočený kraje svitku a podobně.
Nemyslel jsem tím, že by všude měly bejt obrázky jako ten tvůj meč uprostřed, ale třeba ty různý zuby a praskliny na papíře, stočený kraje svitku a podobně.