Grimoár

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od York »

Sosacek píše: 21. 10. 2020, 18:40 Muj pocit z Grimoaru je nasledujici: je plytvani Quentinem aby resil zakladni kostkove mechaniky, kdyz muze vzit nejake hotove OSR a vymyslet tabulky a dobrodruzstvi.
+milión
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 21. 10. 2020, 18:40Muj pocit z Grimoaru je nasledujici: je plytvani Quentinem aby resil zakladni kostkove mechaniky, kdyz muze vzit nejake hotove OSR a vymyslet tabulky a dobrodruzstvi.
Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Jsem v procesu přepisování do té varianty, kde hází jen hráči. Už mi chybí jen dořešit zbroje, ale jsem na tom zaseklej už dva dny :D Slibuju, že potom už začnu psát nějaký content :)

Můj potíž je, že (mám dojem) nemůžu použít celou stupnici k4 - k6 - k8 - k10 - k12
  • k4 jako "Beze zbroje, pouze oblečení" nefunguje, protože útok greatswordem nebo třeba ogřím kyjem je DC 5 a prakticky by (bez komplikace) nešlo uhnout. Přijde mi, že hromada archetypů (zloděj, alchymista, čaroděj, hraničář...) často nenosí zbroje a nerad bych jim je vnucoval, aby vůbec byly viable.
  • k12, přestože ne tolik odlišné od k10, už mi přijde jako moc efektivní. Trošku se obávám častých absurdních momentů, kdy vyblokuje tucet útoků za sebou. Navíc k12 (tzn. 6 obtížnost) jsem si schovával pro golemy a jiná nerozbitná monstra.
Obrázek

Vychází mi z toho něco jako tohle:
Le draft zbrojí píše:k6 - nic
k8 - zbroj nebo štít
k10 - zbroj a štít
Ale trhá mi žíly, že to nerozlišuje mezi těmahle dvěma (peasant týpek ve vycpávanici a man-at-arms v plátové zbroji)
Spoiler
Obrázek
Spoiler
Obrázek
Jak jinak lze rozdíl mezi typama zbroji ukázat? Nebo mám nechat těžkou zbroj + štít k12?

edit: Postavy vydrží pouze dvě zranění (tři se schopností Odolnost), a pokud podhodí útok o čtyři, tak jdou rovnou do bezvědomí. Píšu jen, abyste věděli, že jsou celkem křehké.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Markus »

Quentin píše: 1. 9. 2021, 09:10 já jsem přestal hrát Grimoár právě proto, že nebyl dostatečně minimalistický :lol: :lol: :lol:
Co to znamená pro Grimoár? Je vývoj dokončen?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Pokud mě neosvítí génius a nenapadne nějaký twist, co by to oživil, tak zatím ano.
Poslední verze je ovšem hratelná i zábavná!

Sosacek píše: 21. 10. 2020, 18:40Muj pocit z Grimoaru je nasledujici: je plytvani Quentinem aby resil zakladni kostkove mechaniky, kdyz muze vzit nejake hotove OSR a vymyslet tabulky a dobrodruzstvi.
Moji hráči se shodují se Sosákem :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Grimoár

Příspěvek od Markus »

Tak jelikož byl Grimoár oficiálně prohlášen za dokončený, blahopřeju k úspěchu, přesouvám ho pryč z tvůrčí sekce mezi české hry a zakládám mu anotaci. :wink:

Obrázek

:arrow? Grimoár
Grimoár je minimalistické české fantasy RPG, inspirované hrami vzniklými v hnutí old-school renesance (OSR) i „příběhovými“ hrami ze skupiny Powered by the Apocalypse. Klade důraz na jednoduchost vyhodnocování a svižnou hru, abstrakci a především práci s fikcí. Je vhodný pro lehké dobrodruhování, prolézání jeskyní a rychlou akci. Dohromady má celá hra 15 stránek.

Hra původně vyšla z Kouzlem a mečem, ale výrazně se od něj odchýlila. Postavy nemají prakticky žádné statistiky, povolání ani základní vlastnosti, na všechno se hází jednotně. Postavy si ale vybírají určitý počet „schopností“, které jim zvyšují kostku pro vybrané činnosti nebo dávají jiné výhody, např. přístup k alchymii a magii. Magie je postavená na „grimoárech“, kdy čaroděj může za den seslat určitý počet kouzel z těch, která má fyzicky u sebe v grimoáru.
Text jsem tak nějak tahal z paty, tak jestli chceš Quentine, něco zpřesnit, směle do toho. ;)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Radunamlejm vyrobil awesome kartičkový character sheet
https://drive.google.com/file/d/14I17bt ... TBNfQ/view

Originální post zde
https://discordapp.com/channels/4731055 ... 9456286740
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 3):
Passingby, radunamlejn, Muzzug
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 914
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Grimoár

Příspěvek od kin »

No dopr, to je ale dobré...!
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Má tam skoro celou hru. Karty schopností, karty zranění, karty vybavení, karty zvířat, karty kouzel... Je to boží.
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
kin
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1581
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Grimoár

Příspěvek od Passingby »

Hezká práce 👍 Akorát ten link na Discord asi nefunguje... (resp. bude hádám fungovat jenom těm, co se tomu postu stejně už dostanou)

EDIT Viz Quentin, ideální "tacilizace a materializace" pravidel :-D
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: Grimoár

Příspěvek od radunamlejn »

Ty jsi ale rychlej Quentine, než jsem to sem stihl dát já, už to tu je od tebe. Tak jen doplním, že obrázky jsou vesměs odemě a všem volně k dispozici. Originály (resp. v křivkách) to nejdete zde: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
A jediné, o co bych poprosil, pokud to někdo k něčemu někdy použije, aby mi poslal ukázku toho, co s tím podnikl.
Za tento příspěvek děkují uživateli radunamlejn tito uživatelé (celkem 3):
Quentin, kin, MarkyParky
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Sorry, asi je potřeba discord invite https://discord.gg/XR8BvBtYdE
Ale koukám, že to tu radunamlejn taky sleduje, takže asi není potřeba.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Grimoár

Příspěvek od Markus »

Máš nějakou oficiální "hlavní stránku" Griomáru? Nebo jenom první příspěvek téhle diskuze? Každopádně by to stálo za to to tam přieditovat, protože tohle je fakt šikovná pomůcka.

EDIT: A při té příležitosti připomínám, že Grimoár zcela ostudně nemá zatím žádné hodnocení. :)
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: Grimoár

Příspěvek od radunamlejn »

Markus píše: 19. 1. 2022, 19:16 EDIT: A při té příležitosti připomínám, že Grimoár zcela ostudně nemá zatím žádné hodnocení. :)
To asi bude tím, že tak napůl vyšel/nevyšel... :think:
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 19. 1. 2022, 19:16Máš nějakou oficiální "hlavní stránku" Griomáru? Nebo jenom první příspěvek téhle diskuze? Každopádně by to stálo za to to tam přieditovat, protože tohle je fakt šikovná pomůcka.
Mohli bychom to dát rovnou do té složky se hrou. Vyhodil bych ty starší verze, nechal tam jen tu poslední a tohle k tomu. Nevíte, jestli se dá udělat "shortcut folder" na cizí drive?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti