Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek
( :arrow? anotace v Databázi RPG)
Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.
Tohle je obecná diskuze k dračí hlídce. Máme ještě jednu diskuzi, kde se babráme v detailech a čísílkách:
:arrow? Dračí Hlídka – Kritická analýza

Odkazy:
:arrow? Domovská stránka
:arrow? Skavenova recenze betaverze
:arrow? Jersonova recenze na Kostce
:arrow? Youtube kampaně klanu Zephyra
:arrow? Recenze na Games Tiscali
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Log 1=0 »

Tronar: A víš doufám, že existuje taky něco jako "magický rituál" který mi umožní refluffovat kteréhokoli alchymistu na kouzelníka? A vice versa, pokud se nebude na některých věcech bazírovat?
Nebo co je podle tebe ten rozdíl, kdy to je alchymista a kdy už kouzelní?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Pieta »

Log 1=0 píše: 29. 1. 2021, 14:50Nebo co je podle tebe ten rozdíl, kdy to je alchymista a kdy už kouzelní?
Kouzelníka přece poznáš podle toho, že nesesílá kouzla, že vaří lektvary, a že jedna z jeho specializací je zaměřená na výbušniny.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Tronar
Příspěvky: 224
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Tronar »

Log 1=0 píše: 29. 1. 2021, 14:50 Tronar: A víš doufám, že existuje taky něco jako "magický rituál" který mi umožní refluffovat kteréhokoli alchymistu na kouzelníka? A vice versa, pokud se nebude na některých věcech bazírovat?
A pokud kouzelnik, ktery tim vznikne bude priblizne takovy:
- mana/magy/sloty se mu neresetuji kazdy den, misto toho ji nasava z okoli/casti mrtvol/bylinek/protivniku
- muze hromadit magickou energii skoro do aleluja
- tydenni/mesicni/a delsi hromadeni magicke energie spali za jedno kouzlo
- drtiva vetsina jeho kouzel ma trvani delsi 1 dne, spise roky
- doba vyvolani kouzel je take vetsinou v radu aspon hodin
- uspesne seslani kouzla vetsinou vytvori magicky predmet

pak ti v ramci konzistence povim, ze jde o prevleceneho alchymistu, nikoliv kouzelnika

Nebo co je podle tebe ten rozdíl, kdy to je alchymista a kdy už kouzelní?
kouzelnik:
casove omezena magicka energie (co nespotrebuji, to propada)
vetsinou z niceho vytvori neco (mag.ingredience pouze jako soucast ritualu)
doba vyvolani vetsinou velmi kratka
trvani kouzel vetsinou kratke, kouzla s trvanim delsim nez jeden den jsou vyjimecna

alchymista typ 1:
sarlatan :D

alchymista typ 2:
magickou energii nema casove omezenou, muze ji hromadit (teoreticky neomezene, kdyz neberu v potaz setting)
suroviny, predmety, magickou energii potrebuje primo jako budouci soucast magickeho predmetu
magicka energie je jen dalsi surovinou ve vyrobnim postupu
vyroba je vetsinou narocna na cas a okolni podminky
trvanlivost produktu je vetsinou delsi nez jeden den, casto i roky.



PS: vidis nejaky dulezity rozdil mezi kouzelnikem specializujicim se na materialni magii a alchymistou jak ho popsal Pieta?
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Log 1=0 »

Tronar píše: 29. 1. 2021, 22:29 pak ti v ramci konzistence povim, ze jde o prevleceneho alchymistu, nikoliv kouzelnika
Konzistence ti je sice ke cti, ale pokud pominu ten poslední bod, tak mi to krásně sed na toho mága, jak před sochou podivné bytosti pálí obětiny a recituje zaříkání, aby proklel nebo požehnal člověka nebo místo.

Na toho mi tvůj popis "kouzelníka" absolutně nesedí. A stejně tak si dovedu představit alchymistu, který pracuje s nějakými všudypřítomnými esencemi (třeba aristotelskými živly), které vyčistí, ale ony se mu kontaktem s prostředím kazí, takže je musí zpracovávat většinou rychle.

Takže si myslím, že to pojímáš úzce.
Tronar píše: 29. 1. 2021, 22:29 PS: vidis nejaky dulezity rozdil mezi kouzelnikem specializujicim se na materialni magii a alchymistou jak ho popsal Pieta?
Kouzelník sesílá kouzla, alchymista vyrábí věci.
Víc není potřeba.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Tronar
Příspěvky: 224
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Tronar »

Konzistence ti je sice ke cti, ale pokud pominu ten poslední bod, tak mi to krásně sed na toho mága, jak před sochou podivné bytosti pálí obětiny a recituje zaříkání, aby proklel nebo požehnal člověka nebo místo.
zajimave, ten tvuj "mag" mi sedi vice na kneze ci druida, zvlast kdyz mluvis o obetinach.


Kdyz upravim tebou recene
Kouzelník sesílá kouzla, alchymista vyrábí věci. Knez vzyva a obetuje.
Víc není potřeba.
Takhle tvuj "mag" nic nedokazuje.

A stejně tak si dovedu představit alchymistu, který pracuje s nějakými všudypřítomnými esencemi (třeba aristotelskými živly), které vyčistí, ale ony se mu kontaktem s prostředím kazí, takže je musí zpracovávat většinou rychle.
A co ti brani ho nazyvat kouzelnik? Protoze me pripada jako mag, ktery je silou sve mysli vycisti a vzapeti pouzije na seslani kouzla, ktere muze mit ruzne efekty, treba vyrobit predmet.


Kouzelník sesílá kouzla, alchymista vyrábí věci.
Kouzelnik "materialista" nevyrabi veci?
Kouzelnik "zarikavac" nemuze vyrabet kouzelne amulety?
"Voodoo" carodej nesmi delat panenky?
Kouzelnik vitalni magie z kousku sveho tela stvori novy zivot s dusi, ha, homunkulus.

Takže si myslím, že to pojímáš úzce.
Alchymista jako RPG povolani ma v Cechach puvod v DrD. Rekl bych, ze to pojeti je specificke, takze kdyz chces mluvit o RPG alchymistovi na CZ foru, tak cekam, ze tam budou nejake spolecne znaky. A pokud "to neco" ma vic spolecnych znaku s materialnim carodejem, tak se mi proste nechce tomu rikat alchymista, jen proto, ze neco vyrabi.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Jerson »

Moc nechápu, o čem se teď bavíte. Zpočátku jsem myslel, že Pieta napsal příklad fungujícího pojetí alchymisty, který nezdržuje hru neustálým sháněním surovin a many, a GM nemusí shánět další tabulky, aby věděl, kolik mu jednoho a druhého má vlastně dát.

A uvedený přístup sice není tak volný jako alchymista v DH, ale je funkční - nebo přesněji že ta (zdánlivá) volnost v pojetí alchymisty v DH způsobuje praktickou nehratelnost, takže moc nedává smysl argumentovat s ní jako s výhodou.

Tím myslím například to, že alchymista může teoreticky nasbírat obrovské množství many, aby si následně vyrobil nějaký mocný předmět, ale prakticky mu PJ takové množství many najednou nebude chtít dát, protože se bude obávat, že by ten mocný magický předmět následně rozbil hru.

Tedy, pokud odhlédneme od toho, že magické předměty popsané v pravidlech jsou uvedené pro použití až na velmi vysokých úrovních (byť nechápu, proč jsou tedy v pravidlech pro začátečníky), a stejně jsou z větší části nezajímavé až nudné, byť místy s nějakým specializovaným ultimátním efektem (jako třeba automatická likvidace všech magických předmětů v okolí).
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Log 1=0 »

Tronar píše: 30. 1. 2021, 01:52 zajimave, ten tvuj "mag" mi sedi vice na kneze ci druida, zvlast kdyz mluvis o obetinach.
Spousta kultur v historii a spousta systémů ve fantasy (zejména SnS, ale nejen) tohle vůbec nerozlišuje.
Tronar píše: 30. 1. 2021, 01:52 A co ti brani ho nazyvat kouzelnik? Protoze me pripada jako mag, ktery je silou sve mysli vycisti a vzapeti pouzije na seslani kouzla, ktere muze mit ruzne efekty, treba vyrobit predmet.
Protože je nečistí svou myslí, ale pomocí svých nástrojů a tyglíků.
Tronar píše: 30. 1. 2021, 01:52 Kouzelnik "materialista" nevyrabi veci?
Kouzelnik "zarikavac" nemuze vyrabet kouzelne amulety?
"Voodoo" carodej nesmi delat panenky?
Kouzelnik vitalni magie z kousku sveho tela stvori novy zivot s dusi, ha, homunkulus.
Chtěl jsi rozlišení, tak jsem ho napsal výlučně. Ale máš pravdu, mělo by tam být spíše "specializuje se", ostatně definovat v tom výlučném paradigmatu rozdíl mezi Tulákem a Bojovníkem (Zlodějem a Válečníkem, atp. jak jim chceš říkat) by nejspíš nešlo, oba bojují, oba se mohou někam vloupat.
Btw panenka je spíše rituální předmět, přes který vůdů kněží sesílají kletby a homunkulus je dost spojen s alchymií.
Tronar píše: 30. 1. 2021, 01:52 Alchymista jako RPG povolani ma v Cechach puvod v DrD. Rekl bych, ze to pojeti je specificke, takze kdyz chces mluvit o RPG alchymistovi na CZ foru, tak cekam, ze tam budou nejake spolecne znaky.
1) Alchymie tu byla tisíce let před Dračím doupětem, rozhodně neplatí, že každý RPG alchymista musí mít něco společného s tím z DrD.
2) I když je skutečně tím DrD záměrně inspirovaný, tak není důvod, proč by tou jednou nedotknutelnou svatou krávou mělo být časové rozložení zdrojů. Myslím, že když se řekne alchymista, tak ani většina DrD hráčů ho nepopíše skrze tohle, spíše čekám věci typu "Vyrábí kouzelné věci", "je obratný", "dělí se na pyrofora a theurga" a podobně. A zrovna časové rozložení zdrojů je něco, co dělalo spoustě družin problémy a kazilo jim hru. Viz Jerson, který to píše úplně obecně, což samozřejmě byli i tací, kterým to nevadilo, ale pořád to byl dost rozšířený problém a přijde mi nezdravé prohlašovat, že se nesmí řešit.
Tronar píše: 30. 1. 2021, 01:52 A pokud "to neco" ma vic spolecnych znaku s materialnim carodejem, tak se mi proste nechce tomu rikat alchymista, jen proto, ze neco vyrabi.
A jak to poznáš? V DrD nic takového jako "materiálový čaroděj" není, v Pathfinderu nevím, ale mám pocit, že ty taky ne, tak jak můžeš říct, že je to to samé? Protože to má jinou, funkčnější, dynamiku zdrojů?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Tronar
Příspěvky: 224
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Tronar »

Spousta kultur v historii a spousta systémů ve fantasy (zejména SnS, ale nejen) tohle vůbec nerozlišuje.
Promin, historii, ani SnS nehraji.
Btw panenka je spíše rituální předmět, přes který vůdů kněží sesílají kletby a homunkulus je dost spojen s alchymií.
Vidis, takze to az tak zamenovat nejde, ze? I kdyz ritualni magii nevidim jako vylucne prirazenou.
1) Alchymie tu byla tisíce let před Dračím doupětem, rozhodně neplatí, že každý RPG alchymista musí mít něco společného s tím z DrD.
To jsem netvrdil. Ale klidne znova. Kdyz reknu ve vlakne o DH, ze neco proste neni alchymista (v ramci DH, DrD pristupu), ale preflufovany kouzelnik, tak asi nejsem offtopic, ne?
2) I když je skutečně tím DrD záměrně inspirovaný, tak není důvod, proč by tou jednou nedotknutelnou svatou krávou mělo být časové rozložení zdrojů. Myslím, že když se řekne alchymista, tak ani většina DrD hráčů ho nepopíše skrze tohle, spíše čekám věci typu "Vyrábí kouzelné věci", "je obratný", "dělí se na pyrofora a theurga" a podobně.
Tvrdil jsem, ze to je jedine kriterium? a ze musi byt vsechna splnena uplne stejne jako v DrD?

V ramci diskuze o DH, si predstav tohle:
Nekdo zboznoval hrani za Alchymistu v DrDold, mel "stesti" (jako vetsina lidi, co znam), ze ho nikdo nejebal do ucha, DrD mu kocku nesezralo, ale bohuzel pravidla stareho dracaku nema. Takze ma DH. A alchymistu hrat chce.
Kdyz mu nekdo nabidne prevleceneho kouzelnika, tak moc nadseny nebude, pokud mu jde o pocit z DrD alchymisty. A nejde pouze o omezene zdroje. Predmety trvajici maximalne 1kolo/1 den? plus ty rozdily viz vyse.
A zrovna časové rozložení zdrojů je něco, co dělalo spoustě družin problémy a kazilo jim hru. Viz Jerson, který to píše úplně obecně, což samozřejmě byli i tací, kterým to nevadilo, ale pořád to byl dost rozšířený problém a přijde mi nezdravé prohlašovat, že se nesmí řešit.

Tak za mne mas odpoved, ze tohle reseni je nedobre. Vylili vanicku i s ditetem. Kdyz budu chtit hrat kouzelnika, nebudu si brat alchymistu, ze? NEBOLI za nejvetsi prinos DrD ve fikci povazuji, ze kazde povolani pristupuje k dosazeni stejneho vysledku jinak.
Ze se pusobnosti povolani prekryvaji co nejmene. Pocitove i mechanicky. Nechtel bych hrat zlodeje, ktery bude mit na den omezeny pocet pouziti svych schopnosti. Nebo Valecnika, ktery pokud spali vsechen adrenalin, tak bude muset jit spat :D
Nebo za kneze, jemuz obraceny hrisnik vydrzi jen 1 kolo :D
A jak to poznáš? V DrD nic takového jako "materiálový čaroděj" není,
Ale je. Primo doslovne. Nicmene, aby melo smysl ho tam zkouset hrat, tak by v DrD nesmel byt Alchymista a veci s nim souvisejici.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Log 1=0 »

Tronar píše: 30. 1. 2021, 12:56 Vidis, takze to az tak zamenovat nejde, ze?
Nejde, právě protože fluff je hrozně důležitý, a on i ten čistý refluff udělá hodně. Dovednostní a univerzální systémy s tím pracují dost hodně.

Samozřejmě v CnL systému chceme, aby byly povolání mechanicky odlišná. Na druhou stranu, nechceme, aby se lišila moc. Mám za sebou experimentální hru, kde každý hrál v jiných pravidlech. Ano, fungovalo to. Ale standart to může být těžko.

Takže trvat na rozdílnosti do té míry, že způsobuje jinde problémy, je dost nemoudré. Alchymista nemusí rozbíjet denní cyklus zdrojů, kouzelník může mít schopnosti zadarmo, tulák si může šetřit nějaké triky pro krajní nouzi, kdy s nimi zazáří, i tak mohou být pro hráče dost odlišní.

A já neříkám, že ten Pathfinder alchymista to musí mít perfektně. Nemůžu to moc posoudit, protože nevím, kolik těch zdrojů na ten den vlastně mají, jaké mají další schopnosti, jak se liší efekty předmětů a kouzel. Ale ty máš nějak předem jasno, že to je přefluffovaný kouzelník, co nemá feeling alchymisty.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od boubaque »

Tronare, a jaké jsou teda rozdíly mezi alchymistou (podle DrD/DH) a materiálním kouzelníkem? Jenom to, že nemá manu/esenci/suroviny dané na den, ale omezené/dodávané fikčně? Protože já to z tvých příspěvků nevyčetl. Vlastně jsem získal dojem, že jsi jen kritizoval jiná provedení alchymisty, ale nedodal jsi tu "svatou krávu", o kterou by alchymista neměl přijít, když ho chce někdo přepracovat.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od York »

boubaque píše: 30. 1. 2021, 18:14nedodal jsi tu "svatou krávu", o kterou by alchymista neměl přijít, když ho chce někdo přepracovat.
Nemyslím si, že by taková jediná svatá kráva existovala. Je to podobný jako otázka, co dělá feeling Dračího doupěte. Není možný se shodnout na jedný konkrétní věci, ale když je těch rozdílů moc, feeling se vytratí.

Další věc je, že srovnávat je třeba vždycky v kontextu tý samý hry. Je celkem jedno, jestli se alchymista v DrD podobá wizardovi v DnD, protože s ním se v jedný hře nepotká. Ta samá class může v jedný hře působit v pohodě jako alchymista, zatímco v jiný hře se bude tlouct s kouzelníkem*.

* V ADnD 2e například kouzelný předměty, lektvary a podobný věci vyráběl wizard. Alchymista z DrD by tam tudíž působil jako wizard bez kouzel.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od boubaque »

Yorku, já si teda ještě počkám na případnou Tronarovu odpověď, ale ta mnou zmíněná "svatá kráva" nemusí být jedna věc. Pokud je jich plno, neměl by být problém jich pár vyjmenovat.

Ale když užs to nakousl, tak problém je, že tvoje odpověď je nicneříkající. Někomu, kdo by se chtěl třeba tvého názoru přidržet, nebo prostě pochopit, v čem ty vidíš rozdíl, taks mu jen řekl, že tvůj názor nelze explikovat. To je totální gnozeologická skepse a ta je pro design kontraproduktivní, demotivující.

Vlastně je to podobné jako tvoje předchozí komentáře k nastavení objemu many pro alchymistu PJem. Je zjevné, že záleží na skupině, resp. PJovi, jak magické nastaví prostředí, jak silného chce alchymistu vůči ostatním magickým povoláním a třeba jak moc ne/chce hráče alchymisty frustrovat. Ale pravidla mají vždycky nějakou alespoň implicitní míru magičnosti, nebo nějaký rozptyl, ustálený při playtestování. Z nějaké míry magičnosti fikčního světa jsou například odvozené ceny v maně. I kdyby ta rada ohledně přísunu many alchymistovi měla být: "Budeš to muset vyzkoušet ve své hře a poštelovat si to, aby vám to vyhovovalo, ale mně (autorovi, playtesterovi) se osvěčilo dávat X magie za Y dní/dobrodružstvá/úrovní." Rada "to záleží na tobě" je k ničemu, protože dotazující se PJ pak nemá ani ten odrazový můstek.

A stejné je to i tady. Pokud kritizuju, že alchymista v nějaké úpravě nevyvolává požadovaný pocit, pak je potřeba nějak explikovat přinejmenším ten pocit, ideálně ale i dodat nějaké prvky, které ten pocit ne/vyvolávají. Jinak je to jen negace.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od OnGe »

boubaque píše: 30. 1. 2021, 18:41 To je totální gnozeologická skepse a ta je pro design kontraproduktivní, demotivující.
Co je to gnozeologická skepse?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od York »

Design podle mě nejde komplet celej zanalyzovat a matematicky vyhodnocovat - nebo možná jde, ale je to komplexita na úrovni simulace dějů v atmosféře. Velká část je čistě o pocitu, a ten vychází z celýho kontextu, ne z vytrženejch jednotlivostí.

Musí alchymista pracovat s konkrétníma surovinama? Určitě nemusí. Musí bejt schopen vyrábět předměty dopředu? Taky ne. Musí mít suroviny omezený? Určitě ne. Přidej k tomu ale zbytek DnD a najednou to nebude ani trochu vypadat jako alchymista z DrD, i když ta classa bude umět v zásadě ty stejný věci.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od boubaque »

OnGe píše: 30. 1. 2021, 18:52 Co je to gnozeologická skepse?
Přesvědčení, že poznání není z podstaty možné.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti