Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek
( :arrow? anotace v Databázi RPG)
Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.
Tohle je obecná diskuze k dračí hlídce. Máme ještě jednu diskuzi, kde se babráme v detailech a čísílkách:
:arrow? Dračí Hlídka – Kritická analýza

Odkazy:
:arrow? Domovská stránka
:arrow? Skavenova recenze betaverze
:arrow? Jersonova recenze na Kostce
:arrow? Youtube kampaně klanu Zephyra
:arrow? Recenze na Games Tiscali
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od OnGe »

Jerson píše: 25. 1. 2021, 11:37 A proč může mít kouzelník pevný počet magů, a klerik se pohybuje alespoň v nějakém rozmezí?
Protože jsou to úplně rozdílné systémy. To znamená, že každý funguje úplně jinak.

Ostatní mají svoji zásobu many, kterou si nějakým způsobem obnovují. Alchymista nic takového nemá a je omezený jen tím, kolik toho dokáže vylouhovat a nasyslit.

(což bych viděl jako zásadní problém, protože pokud chce alchymista být dobrý alchymista, musí neustále shánět matroš a nějaké dobrodružství, ze kterého nic takového nekápne, musí odsunout na druhou kolej)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Jerson »

York píše: 25. 1. 2021, 12:14 Bylo by rozhodně fajn, kdyby s tím PJovi text v pravidlech aspoň trochu pomohl, ale nemyslím si, že je to "zjevně třeba". PJ nemusí umět formulovat obecnej postup, jak se to dělá. Úplně stačí, když to odhadne a pak případně upraví podle toho, jak to působí ve hře. RPGčka takhle fungujou odjakživa.
Tak jinak. Opakovaně se vyskytují hráči, kteří se ptají, jak mají řešit množství alchymistovy magenegie. Rada "udělej to podle sebe" jim nepomůže.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Pieta »

Alchymista je klasickej problém povolání, u kterýho zdroje a schopnosti fungujou v nějakým úplně jiným časovým měřítku, než u ostatních, ne? S tím předvídatelným výsledkem, že se to proti sobě nedá vybalancovat, pokud nemáte poměrně detailní informace o tom, jak hra probíhá, což jako vývojář nemáte. Podobně jako v D&D 5 mají některá povolání schopnosti na den a jiná na každý odpočinek, a taky to nedělá dobrotu, pokud se to hraje jiným stylem, než předpokládali autoři.

Občas se někdo snaží vyráběče vyřešit tím, že jejich výrobky jsou jenom dočasný, třeba v rozmezí minut až dnů. Což trochu utlumí ten problém s časovýma měřítkama, ale zase se to tak úplně nehodí k tomu DrD stylu, kde se suroviny samy od sebe nevrátí.
Jerson píše: 25. 1. 2021, 10:16Obecně, pokud mám ve hře něco vyrábět, tak takto.
V DrD už jsme postavu, co musela jít na své speciální místo, aby mohla používat svoje schopnosti, měli. Říká se jí druid a nelíbí se víceméně nikomu.

Tady teda ještě s bonusem, že vypravěč může říct, že to bude trvat dny, ale třeba i měsíce práce. To bych řekl, že se ke hře jako je Hlídka úplně zoufale nehodí.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Jerson »

Nejde o speciální místo. Jde o podmínky výroby. Chceš vyrobit něco běžného - vyrobíš to. Chceš vyrobit něco speciálního - dostaneš různé podmínky, které v pohodě budou fungovat jako náměty na dobrodružství, když je budeš shánět. Něco bys mohl zvládnout sám, s něčím by ti mohli pomoct ostatní. Nemusíš jít za chlapíkem v hospodě, aby ti dal úkol přinést krystal z tohodle chrámu k chlapíkovi z tamté vesnice, který tě pošle zabít tuhle potvoru ... tohle všechno ti řekne družinový alchymista, když se ho válečník zeptá, zda by uměl vyrobit sekeru, která bude vhodná na nemrtvé.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od eerieBaatezu »

Celý to kvantitativní pojetí alchymisty mi začalo jít proti srsti.

Když jsem vymýšlel pravidla přesně pro tohle, tak si člověk uvědomí, jak je to deregulovaný a celý se to může zvrhnout ve vybíjení zvířat s nejlepším poměrem mana/bojeschopnost, jak jeden alcháč s dobrým přídělem many může dělat tuny a tuny věcí a tím úplně debalancovat svět, atd.

Je to IMO fakt povolání, co si zaslouží pořádnou dávku zamyšlení a ne jen překlopení do nových pravidel starým způsobem.
Obrázek
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od OnGe »

Já bych dokonce řekl, že si zaslouží překlopení do sféry NPC.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od eerieBaatezu »

OnGe píše: 25. 1. 2021, 12:51 Já bych dokonce řekl, že si zaslouží překlopení do sféry NPC.
Taky validní názor. :)

Ale věci se dají řešit. Třeba pro Druida jsem udělal schopnost se navázat na prostředí, kde žije. Čili to, co umí v hvozdě, umí i v normálním lese, na poušti, v tundře, na ledu mezi tučňákama, prostě kdekoliv mimo města. A má to furt feeling druida, ale už nejsi limitovanej na jedno prostředí.

Pokud chce člověk nějaký věci zachovat, ale zase by měly bejt víc funkční, musí si s tím trochu pohrát. Co já jsem strávil času na tom, aby měl Kouzelník manu, ale přitom už nemusel po pár kolech střílet z praku, ale zároveň aby nebyl OP jak sviňa.

(Jinak já jsem v ADnD 2e objevil lásku k tomu, když kouzelný předměty může dělat Kouzelník, takže jsem alcháče vyhodil. $D Ale dělat předělávku DrD, tak bych ho tam dal, to je jasný. :D)
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Quentin »

Pak je možné omezovat množství lektvarů, výbušnin či vynálezů jinými způsoby, než jen nedostatkem magenergie.
První příklady, co mě napadají:

- první lektvar denně je ok, každý další házej na předávkování
- nelze mít na jednom místě víc než 3d6 damage výbušnin, jinak hrozí nebezpečí samovolného výbuchu
- magické předměty je třeba přivázat (or whatever that 5e bullshit is) a každá postava má omezený počet slotů.

Najednou je jedno, že může alchymista vyrábět kotel věcí, protože mají všechny vlastní cap. Ani nemusíme používat fancy magické suroviny, ale platit to všechno z normálních zlaťáků, aspoň budou mít víc využití.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jasný, dá se to řešit různě. Však v tématech o remaku jsme tam těch nápadů popsali docela dost.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Pieta »

Jerson píše: 25. 1. 2021, 12:48Nejde o speciální místo. Jde o podmínky výroby. Chceš vyrobit něco běžného - vyrobíš to. Chceš vyrobit něco speciálního - dostaneš různé podmínky, které v pohodě budou fungovat jako náměty na dobrodružství, když je budeš shánět. Něco bys mohl zvládnout sám, s něčím by ti mohli pomoct ostatní. Nemusíš jít za chlapíkem v hospodě, aby ti dal úkol přinést krystal z tohodle chrámu k chlapíkovi z tamté vesnice, který tě pošle zabít tuhle potvoru ... tohle všechno ti řekne družinový alchymista, když se ho válečník zeptá, zda by uměl vyrobit sekeru, která bude vhodná na nemrtvé.
A řeší to problém? Neznamená to jen, že dotazy moudré sově budou místo "kolik dát alcháčovi many" budou "jak poznat, co je odpovídající podmínka na vyrobení věci"?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od sirien »

DrD Alchymistu bez many udělal Log pro DnD a ve vybroušené verzi je už připravený pro JaD.

Jinak čistě pro záznam - Tirus určitě není prolhaná tlučhuba, určitě dostává desítky děkovných zpráv.

Že je dostává denně si jen plete s tím, že na ně denně pořád dokola kouká - pochopitelný omyl, asi jako se občas přihlásí na Facebook (nebo RPG Fórum a tak) účtem svojí kamarádky a zmate ho to tak že začne psát v ženském rodě.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Jerson »

Pieta píše: 25. 1. 2021, 13:50A řeší to problém? Neznamená to jen, že dotazy moudré sově budou místo "kolik dát alcháčovi many" budou "jak poznat, co je odpovídající podmínka na vyrobení věci"?
Rozhodně to bude řešit problém, který někteří PJjové popisují, že je otrava, když alchymista neustále shání suroviny a manu a zdržuje skupinu od jejich úkolů, ale když se nesnaží nic najít (nebo nechce zdržovat hru), tak nemá z čeho vyrábět.

Siriene, pokud někdo naprogramoval bota na posílání děkovných zpráv, tak možná o tom Tirus neví :-)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od MarkyParky »

To s tím násobením kouzelníkovy many počtem aktivních dnů v dobrodružství bylo ofiko DrDO pravidlo z PPP.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Pieta »

Pieta píše: 25. 1. 2021, 13:50A řeší to problém? Neznamená to jen, že dotazy moudré sově budou místo "kolik dát alcháčovi many" budou "jak poznat, co je odpovídající podmínka na vyrobení věci"?
Jerson píše: 25. 1. 2021, 14:00Rozhodně to bude řešit problém, který někteří PJjové popisují, že je otrava, když alchymista neustále shání suroviny a manu a zdržuje skupinu od jejich úkolů, ale když se nesnaží nic najít (nebo nechce zdržovat hru), tak nemá z čeho vyrábět.
Za prvý, i když teda přeskočím to, že ta schopnost uvazuje vyrábějícího na jedno místo a na dlouhou dobu, tak je pořád celej zbytek tý schopnosti psanej tak, aby zaváděl do hry nový problémy, nový cíle, nový vedlejší úkoly, prostě aby dosáhnul toho, že vyrábějící "neustále shání suroviny (...) a zdržuje skupinu od jejich úkolů" a zároveň je udělanej tak, že když tím dotyčnej nebude chtít zdržovat hru, tak nic (kromě běžných věcí) nevyrobí. Protože v AW je systém určenej k tomu, aby dělal problémy, což se do dračákovskýho dobrodružstvení nijak zvlášť nehodí.

Za druhý, jak už jsem jednou naznačil, mi to přijde přinejmenším srovnatelný s manou v tom, jaký to od vypravěče vyžaduje zkušenosti. Ukočírovat to tak, aby alchymista s tímhle přístupem byl vyrovnanej s ostatníma postavama, bez toho, že budou celý hře dominovat jeho výrobky, a bez toho, že bude muset hýbat celou hrou, aby něco vyrobil - to mi přijde jako ještě větší vaření z vody než přijít na to, kolik many má alchymista dostat.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od York »

boubaque nepril. píše: 25. 1. 2021, 12:10
York píše: 25. 1. 2021, 12:06(takže když ta konstanta bude třeba 2, tak na každý 2 předměty, který družina může získat, může alchymista další 1 předmět vyrobit).
Což je furt lepší doporučení než "podle toho, jak moc magický chceš svět".
Jo, ale jen za předpokladu, že PJ dobře odhadne, kolik by měl do hry dávat magickejch předmětů - převedeš to tím jen na jiný odhadnutý číslo.

Vhodný množství surovin pro alchymistu se asi předem dá určit jedině na úrovni designu dobrodružství, pokud teda budeš podle připravenýho dobrodružství hrát. Jedině tam máš přehled o tom, jaký překážky budou hráči překonávat, a tudíž kolik na to budou potřebovat zdrojů. A ani tak se to nedá spočítat, musíš to nějak ohadnout a pak playtestem ověřit, jestli jsi to udělal správně. Jediná skutečně funkční alternativa pro improvizovanou hru podle mě je v průběhu hry sledovat, jak je na tom alchymista s manou a kolik toho vyrábí, a podle toho mu do cesty předhazovat další surky.
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů