Kroniky Darižky - open brainstorm

Svet Darižky je temným a nemilosrdným miestom plným fantázie a mystiky presiaknutej krvou a studeným dažďom. Príbehy rozprávajú o hrdinoch, ktorí stratili svoje sny a prostý život aby po boku starovekých ochrancov bojovali proti tieňom a starým božstvám zužujúcich tento svet. Všadeprítomný boj o prežitie odkríva čoraz viac tajomstvá dávno zabudnutej kultúry, ktorá odhaľuje svoju strašlivú a zvrátenú tvár.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Sammael »

Túto tému som založil po diskusii s Lemmym, s ktorým sme často brainstormovali cez PM napady pre Darižku. Niektoré si miesto v settingu určite nájdu a niektoré možno v tom vašom. No každopádne bolo by nepekné sa o to nepodeliť v open space. A tak ak vás Darižka zaujala a chceli by ste popripade prihodit nieco co vás napadlo tak máte priestor otvorený. Možme tu spoločne diskutovať o dalšej buducnosti projektu. Ktorý zo dňa na deň nepochybne narastá.

Lemmy - brainstorm
Měl bych pár dekorativních nápadů co mě teď napadli (buď do Raviny nebo někam do šuplíku) - spíš je to takový brainstorm, hlavně CP a jiní antagonisté, jiné nápady...

Zlého hrdinu už máš, přemýšlel si o dobrém (může být i skupina, která jde za ideálem dávno padlého dobrého hrdiny, jako rytíři nějakého řádu atd)..
Zlodějská, špiónská a vražedná síť (něco si myslím už o tomto naznačil)
motiv "padlého" krále (jako byl třeba Aragorn)
kdysi věhlasná, nyní pomalu se rozpadající žoldnéřská legie, která nehledí na dobro nebo zlo a nechává se najmout dle toho, kdo víc platí a je známá svými dobrými i špatnými skutky (tento nápad jsem si vypůjčil od geniálního díla Glena Cooka)
prokletý lid (motiv z Howardova Kulla a obecně z příběhu sword and sorcery) - jedná se o jakési "spiknutí" - nejlepší bude příklad: V Kullovi jde tuším o skupinu vrchnosti, která vládne plebejcům... Kull odhalí, že jsou to ve skutečnosti zlí hadí lidé, kteří se dokáží měnit v lidskou podobu, poté co rozlouskne spiknutí je zničí a stane se králem
prokleté město, které putuje s mlhou po krajině Darižky (motiv výpujčený z Ravenloftu), jemuž vládne krutý vládce, stižen kletbou za své zlé skutky... pokud se sem družina dostane, dostat se zpátky nebude vůbec lehké, protože mlha nekončí a jedinou možností je vyřešit quest (např. zabít tohoto vládce).
Skupina kouzelníků, která tajně tahá za nitky v některých místech (Svobodní zednáři inspired)
Třeba teď mě napadá znamení formy Eliášova ohně; dva zahalení jezdci za mlžné tmy střážící jakousi bránu; vlkodlak, který býval kdysi slovutným hrdinou (ale nyní se musí skrývat s prokletím před svým lidem v blatech nebo lesích); bludiště plné zákeřných pastí, kam jsou posíláni na smrt jedni z nejhorších vězňů - kdo projde, vyhraje zpět svůj život (pořádají se sázky, oblíbená hra mezi chudinou i bohatými)... zatím nikdo neprošel, kromě elfa, o kterém již nikdo neslyšel (traduje se, že je to skutečný Pán zlodějů, nebo že ho jistí lidé nechali zabít protože přišli o dost velkou vsazenou sumu či že je to celé podvod a byl stejně zavřený do žaláře)... další žalář na ostrově za mořem, kam jsou posíláni vrazi-kouzelníci a jiné zrůdy, které nemohou jiná vězení udržet (Azkaban inspired)
Naposledy upravil(a) Sammael dne 23. 11. 2009, 17:06, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Sammael »

Sammael - brainstorm
Napriklad teraz citam zrozeni zimy. A tam na zaciatku idu ludia do vyhnanstva a nesu svojho tazko raneneho *THana(nieco ako panovnik alebo lord) a on im tam chcipa na koni. Z toho ma napadla poviedka z ktorej vzislo a z tej poviedky ma napadol napad. Cisara postihne porazka a bude ako moj tato ( sice otec na rozdiel od cisára nieje ochrnuty ale poznamenany ano). Cisar vsak napriek tomu ze bude ochrnuty na lavu polku tela stoji vcele a jedna o zakopanie sekery so staroelfskymi kmenmi. A pribeh rozprava o tom ako pomohol svojej garde postihnuty porazkou ktora ho zrazila na kolena v bitke o ranivu bojovat so smeckami vlkov ktore napadli ich karavanu. Jednou rukou zahrdusil vlka a jednou rukou pozdvyhol tazku sekeru aby obránil kone. Cisar je silny a len malo co ho dostane na kolena
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Lemmy »

Další myšlenka -
Motiv mrtvého města...

Může jít o místo, které kdysi prosperovalo něčím specifickým, zdroje tohoto však již dávno došli (nejjednoduší je těžba něčeho) a nyní je toto místo vybrakované (jeho někdejší obyvatelé ho v době začínající chudoby opustili) a stalo se tajnou domovinou nějaké záludné skupiny (např. loupežníci...) nebo je to místo, kde se tajně skupina setkává (např. uctívači nějakého pradávného kultu či nějaký kult čarodějů...).

Druhý motiv ztraceného města: Město, ve kterém žijí hmyzí duchové či jiné obří hmyzí potvory (Shadowrun - Bug City inspired), celému tomuto vládne Královna, kdysi krásná elfská čarodějka, kterou temná magie z jiného světa přetvořila v hmyzohumanoidního mutanta). Město by se mělo přehlížet i historicky (nic významného) a mělo by být těžce přístupné a daleko od ostatní civilizace (hmyzáci se drží pouze ve své domovině, skřetů či jiných potvor je tu poblíž hodně, takže nemají potřebu vydávat se dále... zatím).
Do tohoto místa se již velmi dlouho nikdo neodvážil (z obou výprav na průzkum, co se to vlastně v tomto městě stalo se nikdo nevrátil, a když ano, tak šílený a nedlouho poté zemřel...).
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Fritzs »

Lemmy: To žui tam rači místo města hmyzáků rovnou dej "město starší rasy", staré miliony let a tiše čekající na návrat svých stavitelů... IMo do S&S to sedí líp jak bug city.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Lemmy »

Fritzs píše:Lemmy: To žui tam rači místo města hmyzáků rovnou dej "město starší rasy", staré miliony let a tiše čekající na návrat svých stavitelů... IMo do S&S to sedí líp jak bug city.
Taky dobrý nápad.
Je to brainstorm nápadů v momentě, co Sammael využije, je na něm.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Sammael »

Lemmy: takýchto miest je v Darižke neurekom, čiže je vynikajúce ak s nimi budeme dizajnersky pracovat. Darižka stoji na popole predošlích civilizácií, ktoré pravdepodobne zahubila temná mágia (ale to historikovv zacne napadat az v stvrtom veku ked temna mágia príde vziat svoj dlh). Taketo miest mozu byt velmi zaujimave, pretoze tam mozu existovat staroveke prekliatia a sidlit bytosti ktore bez temnej magie nevedia zit cize ostavaju v týchto utrobach. Starý bohovia, ktorých temna magia krmý ako dojčence. Môžu im služiť tajne kulty, možu im navonok služiť tajne kulty no ich stara mysel nechape ze ich tieto kulty svojou vyspelostou ovladajú a pripravuju osamostatnit sa od temnej magie.

Hmyzí Ľud(alebo ako by som to nazval možno snáď kolónia). Nie je vobec zlí napad pripomenul mio Daikine elfov z confrontation ktorý mali bytosti pripominajuce scarabov. a armor mali z ich panciera (zda sa ze tie scarabi mali naozaj pevné tela)

Navyše v garílskom domíniu môžu piesočné búrky (trebarz vyvolane a kontrolované temnou mágiou) ukrývat aj cele mesta.Ktoré sa stránia slnecnej ziare pretoze slnko uz nie je to co kedysi (whatever :-)= )
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Lemmy »

Motiv žijící přírody...

Místa, která žijí vlastním životem - oživlé stromy (+ různí treefolkové, masožravé rostliny,..), myslící kameny (+ žijící kameny, zlobři), duše vod a písků (elementálové či duchové zemřelých - např. někdejší vládce v rozlehlé poušti - faraón, který se projevuje "oživlým pískem", který pohlcuje poutníky, ale i celé karavany, které se dostanou příliš blízko k jeho hrobce).

Symbolika, motivy shodných čísel a jmen - čísla, která se v některých záležitostech tajemně opakují v důležitých historických událostech.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Aljen »

a dalsie ingrediencie do torty
setril by som ;)
aby sa to aj dalo jest
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Sammael »

Aljen to je iba brainstorm :)
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Sammael »

To už by sklzlo to high fantasy (neviem sa uz k nemu vratit, po tom ako som zacal citat howardoveho conana (hrat online hru conan), glena cooka, duriho Č. a zrozeni zimi.Chcem to drzat na hranici S&S (nie zakonite). Darizku chcem mat chladnu a tragicku. Elementalov tam nechcem evokuju spominanu tortu. Rovnako tak magia nie je vsemohuca. Navrhli sme iba prakticku, tepelnu (fire ice atd),iluzionizmus, transmutacnu, liecebnu a detekcnú + tu je ritualova temna, bojova sa iba vyvíja kedze ju nebolo v tretom veku az tak treba a viiac sa pracovalo s mágiou, ktorá by mohla pomoct ľudu a rekonštrukcii. Navyse v povolaniach neexistuje mág iba magický adept. Pretoze magov v zemi mnoho nieje, sú to tý, ktorý pamataju temnu magiu a na jej zakladoch vyvíjajú novu formu.

Vo stvrtom veku je bojova magia iba v plienkach (pracuju na nej usilovne pretoze temna magia nabera na sile). Predtým vo vojne o Ranivu a branení hranic pred vpádmi sa pouzivala najma tepelna v kombinacii s praktickou. Plus par zaklinadiel s ostatných oborov. Ni nikdy to nebola vyšlachtena utocna magia akou je napriklad ohniva gula ci gulový blesk. S tepelnou vies veci podpalit ale iba tie co sa daju aj normalne. No utocna je viac agresivna a ovladaju ju zatial iba tý co na nej pracuju

To s magiou nie je brainstorm ale hotový text, na ktorom pracujeme s jednym kamaratom v kosiciach (s jankom "ja")
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Lemmy »

Pokud sword and sorcery, viděl bych pár společných bodů, s kterými pracovalo nemálo autorů...

zapovězené kulty a tajné rituály, vzívání starých bohů (mnohdy zvířecích), snaha kultů o nadvládu - vyvolání zapovězené
bohyně/boha, který má pomocí nějakého obětního rituálu získat zpět nadvládu (Howard, Cook)
- celkově dobře vymyšlené božstvo
kdysi nejvyvinutější, nyní již ztracená říše (zatopená Atlantida v Conanovi, zatopená Lemuria v sáze tuším od Campa... nebo Cartera, dost si ty dva pletu...)
hadí lidé (s tím pracoval jak Howard tak byli v Lemurii byli taky nějací ještěří lidé, pokud se nepletu)
atd...
země inspirované orientem (arabská a egyptská kultura), časté míšení orientálních prvků dohromady
na některých místech určitá multikultura
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Sammael »

Tak vlastne potomstvo starej civilizacie je jedným z nosných prvkov mojej prace. Hadí ludia a jasterý hmm nejako mi to nezapada do konceptu. Iba ak napríklad menej hadi nie ako nagy. Napriklad pokozkou alebo ocami a fork tongue. To ano t sa mi paci. Nuz orientalna mi je blizkla dokonca aj egyptska mytologia rovnako tak. No viac nez s faraonmy a heketmy chcem pracovat so strigonmi a bosorkami.
vzívání starých bohů (mnohdy zvířecích)
toto je pecka
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Fritzs »

Sammael píše:
vzívání starých bohů (mnohdy zvířecích)
toto je pecka
Proč zvířecích... jednoduché geometrické vzory jsou mnohem, mnohem děsivější. Navíc je najdeš v přírodě poměrně hojně. :-)=
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Sammael »

Ako by si si taky kult predstavoval?
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Kroniky Darižky - open brainstorm

Příspěvek od Fritzs »

Sammael: Viz. Uzumaki kapitola 18 a dále.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Zamčeno

Zpět na „Kroniky Darižky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti