[2009] Příprava surovostí

Archiv z tajných sekcí porotců pro přípravu RPG kuchyně. Všechny ročníky jsou v této jedné sekci.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

[2009] Příprava surovostí

Příspěvek od Pieta »

Brainstormové téma utichlo, ale už tam padlo dost návrhů na to, abysme z nich dokázali sestavit ingredience.

Konsensus, zdá se mi, se zastavil na tradičních třech z pěti ingrediencí; na tom, jestli má být omezení jedno nebo dvě jsem jasnou shodu nezaznamenal. Napište každý prosím svůj názor na tohle téma, ať to definitivně rozsekneme.

Zkuste každý z toho, co už padlo, případně z toho, co vás mezitím napadlo, vybrat to, co vám přijde opravdu hodně podnětné; asi je zbytečné vybírat celou pětici, zbytek přeci jen doplní ostatní, a klidně vybírejte víc, než jednu surovinu, pak už to nějak "zharmonizujeme".
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Kelton »

Zajímavé mi přijdou následující ingredience z těch vybrainstormovaných:

Hlubina - protože může být jak úplně konkrétní, tak zcela symbolická, a je to tak trochu extrém, nepřirozené místo
Podvod - nebo lež, klam, něco takového. Věci to nádherně zkomplikuje
Barva - je to hodně obecné, ale mohlo by to kuchaře nasměrovat k tomu, aby trochu provázali pravidla s vizuální stránkou věci
Hodiny - jsou jednak významný symbol, jednak pěkná mechanická hračka. Můžou se objevit i v pravidlech.

Ty dvě na H mi přijdou o trochu podnětnější než ten zbytek.


Co se mechanických omezení týče, pokud by byly dvě, dal bych jedno z nich to o manipulaci s časem. Ale kdyby bylo jen jedno, tak je to moc konkrétní. Pak bych asi volil to o čem mluvil Pieta, jen to nějak úderně zformulovat. Něco jako:

"Ve hře musí být přítomná smrt. Musí se dotknout všech postav. Pro hráče to nesmí být trest, vyřazení, ani oslabení"
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Invictus »

Ohledně počtu ingrediencí, jsem spíše pro rozšířenou sadu, než sady dvě a přijde mi, že když necháme 3 z 5, tak se nikam nepohneme, nevyzkoušíme jinou možnost v praxi a skoro nikoho kromě porotců (kterým tak zlehčíme hodnocení), tím vlastně moc nepotěšíme. Vnímám samozřejmě i výhody menšího počtu ingrediencí, ale ten výběr bych rozšířil aspoň na ty 3 ze sedmi (šest je málo, osm moc :) ), přičemž mechanická omezení bych asi nechal volitelná a třeba tři na výběr.

Co se mi líbilo, bylo to podílení se všech hráčů na tvorbě postavy.

Z igrediencí asi
Oko- které je hodně významově ohebné a někdo si pod tím určitě představí aspoň něco, ale možná je to až moc jednoduchá ingredience
Losování- které dává návod i na podobu mechaniky, čili možná by to šlo zařadit jako mechanické omezení pro stupňování napětí ve hře, případně endgame
Podvod- má trochu poodbně návodný charakter jako to losování, ale je více mlhyvý a určitě využitelný pro nějaké ty kompliakce ve hře
Úplatek- osobně mi přijde docela zajímavý a myslím, že středně obtížný k zakomponování
Krev- poměrně široce vysužitelná ingredience, a dokázal bych si představit i jako nějakou hlavní statistiku, jen se bojím že to bude táhnout k upírům a tak

Ale myslím, že pokud budeme chtít trochu obtížnější ingredience, tak bysme měli spíš vybrat něco z asociací těch co tu padnou, pokud nějaké byly. Konkrétnější pojmy jsou podle mne obtížnější k smysluplnému zakomponování. Jakože, když se dívám na to co jsem vybral, tak mi to přijde docela easy, oproti tomu co je někdy v brainstormu pod těmi pojmy za asociace.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Joe »

Wowza! Ani nevieme a dostávame sa smerom Horror :-)=

Možno by fakt stálo za to vyskúšať 3 zo 7...


Mne najviac rezonujú:

Hlbina
Farba/y
Oko
Búrka
Obrazovka


darn, samé Depresárium 8)
Už vidím tie šedomodré tóny hlbiny, na ktoré sa jedným okom pozerá cez obrazovku v búrke podvodník! $D
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Pieta »

Kelton píše:"Ve hře musí být přítomná smrt. Musí se dotknout všech postav. Pro hráče to nesmí být trest, vyřazení, ani oslabení"
Jo, tohle je přesně ono. (:
Teď ještě podobně kickassovsky zformulovat to časohýbání a myslím, že máme hotová dvě* mechanická omezení. (-;

I když, ono prosté "hráči musí mít možnost manipulovat s herním časem" je nádherně otevřené a dá se vymyslet fakt spoustu způsobů, jak s tím naložit. Alternativně, pro užší záběr "hráči (a ne nutně postavy) musí mít možnost vracet se v čase zpět i před události, které už byly odehrány."
___
* Budou-li nakonec dvě.
Já jsem pro dvě, Inviktus je pro "třeba tři", ostatní se k tématu ještě nevyjádřili, takže prosím napravit.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Pieta »

Proti třem ingrediencím ze sedmi nijak zásadně nejsem, i když myslím, že tři z pěti měly svoje kouzlo.
Pokud ale zvýšíme počet ingrediencí k výběru, byl bych pro nedávat žádná příliš volná, příliš jednoduchá, aby to neskončilo jako "všichni vzali tyhle dvě ingredience a přidali k nim nějakou další jako třetí". Přece jen obtížnost zadání je tu taky tak trochu proto, aby se hráči museli trochu zapotit, než vymyslí, co za hru vlastně chtějí a dokážou napsat.

Co by se mi líbilo mezi ingrediencemi:
- obrazovka
- obálka
- hodiny

Narozdíl od loňska, kdy jsem k tomu tlačil, tentokrát nejsou skoro žádná "situační" hesla, všechno jsou jen "předmětová" hesla. I to můžeme vzít jako experiment s formátem soutěže, prostě nezadat žádné děje, ale jen samé předměty.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Joe »

Súhlasím s pietou vo všetkých bodoch obhajoby.

Mechanické obmedzenia - môže byť na výber jedno z dvoch... jedine, že by nás napadlo do zajtra večera ešte tretie O-)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Peekay »

Invictus píše:Ohledně počtu ingrediencí, jsem spíše pro rozšířenou sadu, než sady dvě a přijde mi, že když necháme 3 z 5, tak se nikam nepohneme, nevyzkoušíme jinou možnost v praxi a skoro nikoho kromě porotců (kterým tak zlehčíme hodnocení), tím vlastně moc nepotěšíme. Vnímám samozřejmě i výhody menšího počtu ingrediencí, ale ten výběr bych rozšířil aspoň na ty 3 ze sedmi (šest je málo, osm moc :) ), přičemž mechanická omezení bych asi nechal volitelná a třeba tři na výběr.
3 zo 7 ma zlu vlastnost - nie je zarucene, ze lubovolne dve hry budu mat aspon nieco spolocne. Tym padom ako keby ani nemuseli patrit do jedneho rocnika. Obzvlast, ak budu na vyber dve mechanicke obmedzenia.

Preto som osobne za jedno mechanicke obmedzenie (opat - nech je to kurnik ROCNIK SUTAZE) a bud 3 z 5, alebo 4 zo 7. Popravde ale, 4 je uz trochu vela (ako spravne niekto poznamenal, vacsinou ta inspiruju dve z nich a zvysok tam uz nejako natlacis).

Z mechanickych obmedzeni sa mi pozdavala aj smrt, aj cas - je mi v podstate jedno, ktore z nich (ani jedno nepovazujem za prilis obmedzujuce), z ingrediencii by sa mi pacili hodiny. Daju sa totiz zaimplementovat aj ako symbol, aj ako konkretna proprieta (hra moze k niecomu pouzivat actual fyzicke hodiny a tak splnit ingredienciu).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Invictus »

Peekay: Jo chápu, to je skutečně bolavé, pokud chceme nějak tematicky srovnatelné hry (tady se přiznám trošku tápu, nevím co přesně vlastně očekáváš od stejných ingrediencí pro všechny, napadá mě třeba že se budou muset všichni poprat se stejnými, takže to bude skutečně soutěž). 3 ze 7 skutečně nepomáhají nějakému sjednocení, takže když už tak asi 4 ze 7 (nebo pokud chete hodně hard soutěž, tak 5-6 ze 7 :-)= ). Na druhou stranu, když si vzpomenu na minulý ročník, tak já osobně si pamatuju jako výrazný prvek věž, často se opakující ruskou ruletu, ale jinak nemám pocit, že by ty hry byly nějak výrazně podobné. Ale samozřejmě to je jen osobní dojem. :)
Spíš mi jde o to jak vyřešit tu poptávku po více ingrediencích, či dvou sadách.
Iron Within
Iron Without
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Kelton »

Takže - objevily se tyto návrhy, zatím s následující podporou:
Hodiny III
Hlubina II
Podvod II
Barva II
Oko II
Obrazovka II
Losování I
Úplatek I
Krev I
Bouřka I
Obálka I

Vzhledem k tomu, kolik jich máme, to buď nějak prořežeme, nebo zvolíme obsáhlejší variantu. Já bych se nebál použít variantu 4 ze 7, myslím že ty hry dvě sekundární témata snesou (a my je můžeme trochu míň dusit ohledně zakomponování, bude-li třeba).

Pokud by padla tato varianta, nechal bych všechny co mají 2 čárky a tu poslední k nim přidal jako tak trochu kontrast. Hmm ... Bouřku, Krev, nebo Obálku, nejsem si jistý.

Pokud by bylo ingrediencí jen 5, nechal bych ty samé a vyhodil bych Oko, Obrazovku nebo Barvu.


Mechanická omezení budou zřejmě tyhle, nebo jedno z nich.
"Ve hře musí být přítomná smrt. Musí se dotknout všech postav. Pro hráče to nesmí být trest, vyřazení, ani oslabení"
"Hráči musí být schopni manipulovat s herním časem"


V zásadě bych byl pro to, nechat na výběr z obou, protože každé z nich má nějaký potenciál a takhle z každého něco získáme.

Zdá se mi, že teď tam vidím jisté překryvy: Hodiny - Manipulace s časem, Oko - obrazovka, Podvod - úplatek - obálka. Ne že by to bylo to samé, ale lehce se obávám že ty ingredience začnou splývat, když budou vedle sebe.

PS.: už začínám vidět některé možnosti, co by s těmi ingrediencemi šlo dělat. Hlubina + Barva + Oko + Obrazovka = Paranoia
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Invictus »

Ostranil bych ty překryvy ingrediencí, čili ten úplatek a obálku a nechal tam jen podvod. Oko vs. obrazovka nevím. Docela se mi líbí ta bouřka, protože je poměrně odlišná od ostatních. Hodiny a manipulaci s herním časem bych nechal obojí, schválně jestli to někdo zkombinuje a co z toho vznikne (aspoň se nám tak vyrýsuje téma ročníku, tedy Čas).
Čili byl bych pro
Hodiny
Hlubina
Podvod
Barva
Oko či Obrazovka, případně nějakou syntézu
Bouřka
+možná ještě jednu, aby jich bylo sedm

mechanická omezení se mi líbí a pokud budou jen dvě, tak si není co řešit (pokud by byly tři tak bych ještě tlačil to podílení se všech hráčů na tvorbě jednotlivých postav, ale krvácet nebudu)
Iron Within
Iron Without
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Kelton »

Invictus: Možná by to šlo nechat takhle, a dát tam oko i obrazovku ... s takovou variantou bych byl spokojen. Uvidíme, jestli někdo nedostane lepší nápad
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Pieta »

Čtyři ze sedmi, hmm, to mi přijde zase o stupeň obtížnosti víc, možná by to pak chtělo v oznámení oznámit, že se povolují i volnější asociace?

Hodiny + herní čas jsou si ale vlastně hrozně blízké, respektive, kdybyste vy byli v soutěži, vzali byste herní čas, aniž byste zároveň vzali hodiny?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Kelton »

Máš pravdu že jsou si blízko, a máš pravdu že tyto dvě se budou vyskytovat pohromadě. Ale nevidím možnost, jak dosáhnout toho co chci (hodiny = cool, hýbání s časem = cool, hodiny =/= hýbání s časem).

To že je to obtížnější by nevadilo, od toho tam bude hodnocení začlenění ingrediencí. Můžeme dodat, že uznáváme když jedna nebo dvě nebudou centrální, ale hodnocení bude stejně probhat srovnáním s ostatními ... jak jinak, že?
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava surovostí

Příspěvek od Pieta »

A co z toho udělat zpátky "přesýpací hodiny"?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Zamčeno

Zpět na „Zákulisí RPG Kuchyně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti