Střepy snů - Dojmy z hraní

Střepy snů jsou hra o lidech, kteří mají své sny a velké cíle a na cestě za jejich naplněním prožívají nezapomenutelné příběhy. Budete hrát o jejich úspěších a tragédiích, vaše postavy se budou muset každou chvíli rozhodovat, co je pro ně v životě důležitější.

Moderátor: Erric

Zamčeno
Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 06:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor »

jen by me zajimalo jak jsi herne ziskal tolik kostek :)
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Erric »

Almad: Taky to nejak nechapu :think:
Uživatelský avatar
Almad
Příspěvky: 631
Registrován: 12. 9. 2006, 23:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Almad »

Erric píše:Almad: Taky to nejak nechapu :think:
Dal jsem to bez kontextu, protože mi přišlo, že kostky hovoří samy za sebe, ale dobre :oops:
skew píše:Tvoje horní proti hráčovým spodním ?
Jup, já Vypravěč se čtyřmi proti hráčským spodním.
ValMor píše:jen by me zajimalo jak jsi herne ziskal tolik kostek :)
Já to měl jednoduše, myslim že to je jenom za cíl + jedno přehození za nějakou Hodnotu.

Tři hráči to měli jako společný konflikt, takže to bylo něco jako Role (tušim to bylo 3+1+1) + 6 bonusových kostek + 3 gradace.

Samozřejmě to začínalo nevinně, ale hráči se rozhodli že tu injekci opravdu_nechtějí, takže postupně přidávali a pořád jim padaly ty dvojky a jedničky...
Starý člen http://rpg.church
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Erric »

Almad píše:ale hráči se rozhodli že tu injekci opravdu_nechtějí, takže postupně přidávali a pořád jim padaly ty dvojky a jedničky...
Tak TED je to teprve zajimave :clap:
Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 06:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor »

jak by rekl legendarni Rimmer " A jak tam tak sedíme ve 2:30 ráno, začal jsem litovat, že jsem se kdy přihlásil na kadetku. Na jih od nás byla voda a dostat se přes ni jsme nemohli. Z východu a západu nás vzaly dvě armády do kleští. Jediná cesta vedla na sever; tak jsem to risknul a modlil se, aby mi bohové přáli. Vzal jsem kostky a hodil dvě šestky. Caldecott byl u vytržení! Ještě jeden hod - další dvě šestky!...........Abych vás dlouho nenapínal. Hodil jsem pětku a čtyřku, což přebilo jeho pět a další dvě šestky. Po nich dvě čtyřky a dvě pětky. Když pak hodil trojku a dvojku, padla mi šestka a trojka."
:D :D
Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 06:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor »

Jinak jsme rozjeli novy pribeh ze strepu postaveny na pro me jako vypravece zajimavem scenari kdy postavy hraji lordy a hlavni adepty ve volbe nastupce zrovna umirajiciho vudce rise ve fantasy stredovekem kralovstvi (inspirace hlavne Rimskym Imperiem,Svatou risi rimskou, Reci Pospolitou a Shogunatem )..tedy od pocatku jsou hraci uhlavni nepratele, protoze vudce muze byt jen jeden.

Celkem me behem hrani (tzn zatim dve sezeni a tusim 5 konfliktu) zaujalo, ze presto ze hraci od pocatku vedeli co je ceka tak se vetsinu doby snazili vyhybat se primemu konfliktu mezi sebou. Takze spis vytvareli a ziskavali na svou stranu nova NPC, ktera by jim pomahala ve volbe ...coz sice nebylo spatne, ale urcity problem ze obe postavy byli vytvorene zretelne vice smerem k boji, kteremu se vybybali... coz zase vedlo k tomu ze konflitky zacali byt nedostatkove. No kazdopadne byl jsem nucen zacit byt dost tvrdy a v pribehu se zacali obevovat udalosti ktere sice primo nemeli na svedomi hraci, ale NPC v jejich sluzbach ktere zacali velmi tvrde dorazet na obe strany (jeden z Lordu byl otraven, kolem druheho se stahuje smycka jednoho velmi mocneho maga, ktery ma vlastni plan) a tahle metoda dost brutalnich operaci nakonec vedla k memu cili a to kdyz jeden z Lordu pomoci bandy vrahu vylakal do pasti druheho Lorda aby se zmocnil dulezite listiny. Nasledny megakonflikt skoncil stavem kdy jeden z Lordu je na uteku,jeho bodyguardi mrtvi nebo zajati,druhy Lord ma k dispozici jak listinu tak zajatce diky kterym muze utocnika dostat pred tribunal a navic se kolem uprchlikovi armady stahuje armada nepratelskych zoldaku planujici je povrazdit .... a hlavne konecne z pohledu vypravece to mezi obema hrdiny zacina jiskrit a pujde do tuheho.

Takze z tohoto pribehu jsem si odnesl hlavne fakt, ze boj mezi postavama je vcelku vypravecsky narocny a stoji to dost prace dosahnout toho stavu kdy pro hrace prestane byt boj vynuceny a zacne byt vyhledavany :-)=
Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 06:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor »

Trosku mam z her pocit ze mozna nebyl uplne nejlepsi napad spojit u hracu snove body pro vytvareni situaci mimo konflik s tema co se pouzivaji na pridani kostek v konfliktu. Hraci maji kostek relativne malo a hrozi jim ze v pripade dodani nejake veci do pribehu se jim to nafackuje uz v dalsim konfliktu kde je to muze mechanicky stat vitezstvi ....

Jasne matematika neni vse ... pribeh je zaklad. Na druhou stranu vysvetlete to hraci vojevudce jehoz 700 nejvernejsich jezdcu zrovna drti 10ti nasobna presila a je mu jasne ze jeho sance na to uhrat pouzitelnej vysledek a neskoncit v klade pred soudem hned vedle popraviste je temer nulova protoze nepritel ma proste o tri kostky vic coz v konfliktu 7 kostek na 10 celkem pravdepodobne rozhodne...
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Erric »

ValMor: Diky za podnet. Primarne maji ty Snove body slouzit k tomu, aby se postavy mohly dostavat ze zdanlive neprekonatelnych situaci: "John je pevne privazany k zidli stojici uprostred mistnosti." - "30 nasobna presila vas uzavrela v prusmyku"

K tomu se maji primarne pouzivat Snove body, aby si napriklad hrac pridal strepy na zemi v mistnosti se zidli, nebo uzkou soutezku, kterou se muze voj. jednotka pokusit dostat pryc ze sevreni (o cemz bude nasledujici konflikt).

Nicmene uznavam ze to hrace demotivuje od pouzivani kostek zajimavym zpusobem pro pribeh a hru a az budu psat pristi hru vezmu to v potaz. Na funkci hry by to nemelo mit zadny vyrazny vliv, ale je fakt, ze by pomohlo kdyby byli hraci motivovani k pouzivani snovych bodu o fous vice.


EDIT: Jinak to vypada, ze to prostredi Rima hrajete uz delsi dobu, napises pak nekam nejaky souvisly report, nebo zazitky z cele te kampane?
Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 06:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor »

No neni to z Rima ... byla to hra postavena na vytvorenem settingu stredovekeho kontinetnu s nekolika stovkama ruznych knizectvi ktere dohromady voli zastupce krale, ktery ma omezenou vladu nad vsemi knizectvimi na kontinentu dokud se nenajde osoba schopna najit cisarskou korunu schovanou nekde pod hlavnim meste rise kde se pribeh odehraval.... s tim ze tam pracoval motiv ohrozeni celeho kontinentu neznamou silou ktera intrikuje proti vse.

Hrali dva hraci. Jeden hral barbarskeho vojevudce, valecnika s krvi severskych bohu, kteremu se behem poslednich nekolika let podarilo sjednotit pod svou vladou temer cely sever kontinentu a vybudovat velkou armadu a druhy mladsiho syna jednoho z vevodu, kteremu tajemny cizinec nabidl ze z nej udela spravce rise pokud mu nasledne splni jeho prani a po brutalni smrti jak vevody i jeho starsiho syna stejnou vec nabidl i hraci.Takze se vlastne hralo o to kdo se stane vladcem sveta. Bohuzel hra se nedohrala z duvodu toho ze hracum prilis nevyhovoval styl hry kdy kdy jsem je nechal jit tvrde proti sobe v konfliktech takze jsme nyni presli na jiny setting a team hru v budoucnosti :)

Kazdopadne situace o ktere jsem se zminoval vlastne zacala ve chvili kdy hrac vojevudce potreboval ziskat od hrace vevody dulezitou listinu takze pripravil past a vlakal ho do hospody kde ho obklicil pomoci skupiny vrahu a svych vlastnich vojaku... Nastal brutalni konflikt kdy se hraci prakticky vyhazeli (skoncilo to tusim 13 ku 13 na kostky) s tim ze vevoda vyhral a vojevudce se musel nakonec spasit utekem do tabora svych vojaku (onech 500-700 jezdcu)kde svolal stab a svym vojakum oznamil ze situace je spatna a pomoci snoveho bodu oznamil ze den cesty od mesta se tajne presunula vetsi cast jeho armady (70000 muzu) ze severu, protoze predem pocital s tim ze by volba spravce rise mohla dopadnout v jeho neprospech a chtel mit nejaky tajny trumf. Armada zahaji pochod na mesto a zacne oblehani a on sam mezitim pronikne do katakomb a pokusi se najit korunu cisare a tim eliminovat stav kdy ve volbe spravce rise nema prilis sanci.

Jenze mezitim vevoda pomoci vojaku ktere zajal v hospode byl schopnen obvinit pred spravcem mesta vojevudce z ukladneho utoku na svou osobu a podarilo se mu ho ukecat aby mu pujcil cast jednotek mesta a s pomoci vlastnich jednotek + jednotek o kterych vedel ze jsou pripravene u tabora vojevudce, ktere meli vecer toho dne zautocit tak jako tak na jeho tabor dorazil k taboru vojevudce s tim ze ho proste dotahne k soudu

V tu chvili vojevudce diky tomu ze pouzil snovy bod + druhy bod drive behem hry + prohral predchozi konflikt prakticky vzato nemel temer sanci proti soudu cokoliv udelat. Sice se rozhodl ze se pokusi i tak prorazit ale v naslednem konfliktu ktery sice pribehove vypadal zajimave ho proste mechanicky vevoda smetl a stejne skoncil v retezech a jeho vojaci skoncili jako potrava pro vrany....
Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 06:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor »

Kazdopadne asi zacnu vic pouzivat bonusove kostky pro odmenoveni hracu za to kdyz budou pomoci snovych bodu dodavat do pribehu zajimave veci....

A nebo prece nemuze byt tak tezke vytvorit nejaky system volnych snovych bodu pro upravy pribehu ktere by hrac mohl pouzivat navic.... ted me napada dat na zacatku pribehu hraci jedna az tri volne snove body (dle rozsahu pribehu ci jak se to cislo jmenuje) a nebo na kazde sezeni jeden vlastni bod ...coz jsou body ktere nebude mozne pouzit v konfliktu ale ktere umozni dodat do pribehu nejakou vec aniz by to hrace oslabilo . Herne to hru nepoznamena a mohlo by to tenhle problem z vetsi casti vyresit :)Asi to jako homerule spolu s jiz pouzivanym pravidlem " prvni konflikt cile nemaze nikdy hodnotu ani sram" zavedeme... :-)=
Uživatelský avatar
Solweymira
Příspěvky: 76
Registrován: 4. 9. 2007, 12:25
Bydliště: Znojmo - Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Solweymira »

Krátké dojmy z prvního hraní Střepů u nás.
Na první sezení to dopadlo docela dobře. Složení skupiny - dva hráči DrD+, tři další měli zkušenost s Dogs in the Vineyard (což byl dobrý vklad). Prostředí postapo totalitního města na ruské Sibiři, tématem je svoboda, útěk do ráje. Hodně prvků jsem si vypůjčila z anime Ergo Proxy. Dobrá atmosféra, vyprávění se celkem dařilo. Rozhodně do toho všichni jdeme znovu.
Na co jsme narazili, byly samozřejmě konflikty. Hráči měli tendenci je prostě vyhrát - a dařilo se jim to. Poučení do budoucna - lépe stavět sázky (a to je docela umění, řekla bych :-)) a zvažovat rozvržení deníku.
Chci se zeptat na jednu věc. V konfliktech hráči vyhráli všechny až na ten závěrečný (což celému příběhu dodalo pořádnou tragiku a možná nebylo nejlepší pro výsledný dojem, ale co už). Kostky mi padaly celkem průměrně, ale prostě jsem jich měla málo. Rozsah hry 1 mi dal velmi málo munice a navíc hráčům deníky skoro nerostly - na hráčské straně se pět kostek sešlo za těch dvacet konfliktů všehovšudy třikrát. Neměla jsem body bolesti a díky úspěchům v Cíli a případně vzrostlým hodnotám měli hráči pořád náskok. Je to normální? :-)
Pokud se hráči spojují v konfliktu do skupiny, sčítají se kostky po konfliktu každému zvlášť nebo jako jeden balík? Nevybavuji si, jestli to tam někde v pravidlech explicitně stojí, u nás by to byl jediný způsob, jak deníky rozvíjet.
Další drobnost, se kterou jsme bojovali, ale která se snad srovná zkušenostmi, byl odhad vývoje Cílů. Totiž zdatně jsme splnili Společný cíl, u soukromých Cílů jsme byli 1-2 konflikty pozadu. Tedy Společný cíl by podle odhadu měl mít o trochu delší trvání než cíle soukromé. Osvědčilo se, že hráč sám může vyvolat konflikt (veliké překvapení u některých), ale odhad, jak velký kus příběhu se má odkrojit, zatím chybí.
Určitě si časem vzpomenu ještě na některé zádrhely technického typu, ale zatím stačí :-)
Doufáme, že tu brzo založíme druhou skupinu hrající Střepy...
Nerozhoduje lepší teorie, jen lepší život.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Markus »

Solweymira píše:tři další měli zkušenost s Dogs in the Vineyard
Měl bych zpozornit? :)

Každopádně držím palce do hraní Střepů.
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Erric »

Solweymira píše:Dobrá atmosféra, vyprávění se celkem dařilo. Rozhodně do toho všichni jdeme znovu.
To zní skvěle!
Solweymira píše:Chci se zeptat na jednu věc. V konfliktech hráči vyhráli všechny až na ten závěrečný (což celému příběhu dodalo pořádnou tragiku a možná nebylo nejlepší pro výsledný dojem, ale co už). Kostky mi padaly celkem průměrně, ale prostě jsem jich měla málo. Rozsah hry 1 mi dal velmi málo munice a navíc hráčům deníky skoro nerostly - na hráčské straně se pět kostek sešlo za těch dvacet konfliktů všehovšudy třikrát. Neměla jsem body bolesti a díky úspěchům v Cíli a případně vzrostlým hodnotám měli hráči pořád náskok. Je to normální? :-)
Je to normální, na začátku prostě hráči vyhrávají víc. Při designu jsem zastával názor, že je lepší, když hráči vyhrávají, než když prohrávají. A ke konci už jste došli ke zlomu a pak ta hra zacina vic a vic gradovat.
Solweymira píše:Pokud se hráči spojují v konfliktu do skupiny, sčítají se kostky po konfliktu každému zvlášť nebo jako jeden balík?
Jako jeden balik. Vsichni nesou rizika i vyhody.
Solweymira píše:Další drobnost, se kterou jsme bojovali, ale která se snad srovná zkušenostmi, byl odhad vývoje Cílů. Totiž zdatně jsme splnili Společný cíl, u soukromých Cílů jsme byli 1-2 konflikty pozadu. Tedy Společný cíl by podle odhadu měl mít o trochu delší trvání než cíle soukromé. Osvědčilo se, že hráč sám může vyvolat konflikt (veliké překvapení u některých), ale odhad, jak velký kus příběhu se má odkrojit, zatím chybí.
Tim se netrapte, hrajte to jak vam prijde prirozene a zajimave a brzy ten odhad ziskate.
Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 06:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor »

Solweymira píše: Chci se zeptat na jednu věc. V konfliktech hráči vyhráli všechny až na ten závěrečný (což celému příběhu dodalo pořádnou tragiku a možná nebylo nejlepší pro výsledný dojem, ale co už). Kostky mi padaly celkem průměrně, ale prostě jsem jich měla málo. Rozsah hry 1 mi dal velmi málo munice a navíc hráčům deníky skoro nerostly - na hráčské straně se pět kostek sešlo za těch dvacet konfliktů všehovšudy třikrát. Neměla jsem body bolesti a díky úspěchům v Cíli a případně vzrostlým hodnotám měli hráči pořád náskok. Je to normální? :-)
.
Naprosto normalni u nas vetsinou postavy projedou hlavne posledni konflikt v cili ...coz vede k zajimavym efektum :) Kazdopadne nic nebrani tomu si dat posledni konflikt pokud jde o vysledek pri prohre mene zasadni aby to hrace tolik nemrzelo::).
Jinak osobne se me osvedcilo pokud chci postavy trosku pocuchat behem hry jim dat konflikt aby se pomlatili mezi sebou (tim vzdycky jedna postava musi prohrat a tedy uz ty konflikty nejsou tak jednoznacne a navic je to sadisticke sledovat jak najednou vsichni premysli jak toho druheho dostat :-)= :)

Jinak pokud mas malo kostek bodu bolesti tak neni nic jednodussiho nez dat vice postavam jeden spolecnej konflikt + hazet co nejvic behem hry proti hodnotam postav .... staci par jednicek u hodnot a mas bodu ze nevis co s nima :)
Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 06:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor »

zase jedno... tusim uz 4te homerule :)
pri hrani s peti postavama se spolecnym cilem je treba pocet jednicek nutnych pro vzrust nebezpeci u spolecneho cile o jedna zdvojnasobit ... jinak to vede k silenemu narustu.
Zamčeno

Zpět na „Střepy snů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti