Konflikty ve Střepech snů
Moderátor: Erric
Re: Konflikty ve Střepech snů
Peekay - Já se do žádných úprav vrhat nehodlám, jen mají střepy poněkud moc revolučních myšlenek než jsem schopen absorvovat a mám trochu obavu že toho nebudou schopni ani mí hráči.
Každopádně počkám na plnou verzi a budu věřit že pochopím zmíněné mechaniky
Každopádně počkám na plnou verzi a budu věřit že pochopím zmíněné mechaniky
Chro - chro - chro - *quík*?
Přišel jsem, vyhrabal jsem, sežral jsem.
Přišel jsem, vyhrabal jsem, sežral jsem.
Re: Konflikty ve Střepech snů
Tech revolucnich myslenek je tam urcite dost. Puvodne jsem chtel byt mnohem vice umirneny, ale jak jsme se v tom nimrali, zjistil jsem ze ta umirnenost by nam neumoznila udelat dobrou hru. Protoze uz tak je narocne navrhnout dobry system, ne tak jeste jej kompilovat z nekolika ruznych hernich pristupu. Snaha samozrejme byla priblizit se co nejvice soucasnym systemum. Ale pribehova hra si zada pribehove mechaniky a to znamena revolucni reseni. Naopak si od toho slibuju, ze oprosteni se od slozitych systemu, tabulek a hory mechanik a presun k pribehu bude prirozeny pro nove RPG neposkvrnene hrace.
Re: Konflikty ve Střepech snů
PAR RAD
Planuji o tom napsat drive nebo pozdeji nejaky clanek, ale chci sem hodit par rad, jak hrat konflikty ve Strepech. Vsechno co sem napisu je vicemene v knize ale asi ne tak jednoznacne a transparentne:
1) Ke konfliktum se propracovavejte prubezne a snazte se plynule vypravet. Neni nutne krecovite strihat z konflitku do konfliktu.
2) Nenavrhujte detaily konfliktu do sazky! Sazka je: "Pokud vyhraju ja, on umre, pokud vyhrajes ty, bude zit." Nepridavejte do konfliktu detaily o tom, jak umre, kdo ho zabije, nebo proc. To vsechno se odhali az behem konfliktu postupnym zvysovanim sazek. Do sazky dejte jen to co je bezprostredne nutne. Tedy kam se posune pribeh, nic vic.
3) Stale se snazte, aby hraci meli zhruba odehran stejny pocet konfliktu. Neni vhodne, aby jeden mel za sebou 4 a ostatni zadny.
Kdyby me jeste neco napadlo, tak to sem pridam.
Planuji o tom napsat drive nebo pozdeji nejaky clanek, ale chci sem hodit par rad, jak hrat konflikty ve Strepech. Vsechno co sem napisu je vicemene v knize ale asi ne tak jednoznacne a transparentne:
1) Ke konfliktum se propracovavejte prubezne a snazte se plynule vypravet. Neni nutne krecovite strihat z konflitku do konfliktu.
2) Nenavrhujte detaily konfliktu do sazky! Sazka je: "Pokud vyhraju ja, on umre, pokud vyhrajes ty, bude zit." Nepridavejte do konfliktu detaily o tom, jak umre, kdo ho zabije, nebo proc. To vsechno se odhali az behem konfliktu postupnym zvysovanim sazek. Do sazky dejte jen to co je bezprostredne nutne. Tedy kam se posune pribeh, nic vic.
3) Stale se snazte, aby hraci meli zhruba odehran stejny pocet konfliktu. Neni vhodne, aby jeden mel za sebou 4 a ostatni zadny.
Kdyby me jeste neco napadlo, tak to sem pridam.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 23. 6. 2011, 14:52
Re: Konflikty ve Střepech snů
Zdar,Erric píše:PAR RAD
...
2) Nenavrhujte detaily konfliktu do sazky! Sazka je: "Pokud vyhraju ja, on umre, pokud vyhrajes ty, bude zit." Nepridavejte do konfliktu detaily o tom, jak umre, kdo ho zabije, nebo proc. To vsechno se odhali az behem konfliktu postupnym zvysovanim sazek. Do sazky dejte jen to co je bezprostredne nutne. Tedy kam se posune pribeh, nic vic.
...
znamená to tedy, že finální vyhodnocení má odpovědět na tu původní otázku? Tj pokud jeden vyhraje, umře, pokud druhý, bude žít.
Čili, vývoj konfliktu nemůže z tohoto mantinelu utéct.
Re: Konflikty ve Střepech snů
Petr: Je to jak pises, jen upresnim tady se nejedna o smrt postavy hrace, ale o nejakou vedlejsi postavu v pribehu.
Konflitk vzdycky odpovida na nejakou otazku ktera ma dve obecne odpovedi prezije/neprezije, uletime/neuletime, ziskame/ziskate ale...
Cilem je nedavat do toho zbytecne detaily, protoze ty vznikaji az hrou a to je to, co vlastne dela ty konflikty zajimavymi.
Konflitk vzdycky odpovida na nejakou otazku ktera ma dve obecne odpovedi prezije/neprezije, uletime/neuletime, ziskame/ziskate ale...
Cilem je nedavat do toho zbytecne detaily, protoze ty vznikaji az hrou a to je to, co vlastne dela ty konflikty zajimavymi.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 23. 6. 2011, 14:52
Re: Konflikty ve Střepech snů
Fajn:)
Pokud se tedy druhá strana snaží použít kostky způsobem, který nesouvisí s odpovědí na tu Získám/Získáš otázku, tak takové použití kostek budu rozporovat na metaherní úrovni.
Pokud se tedy druhá strana snaží použít kostky způsobem, který nesouvisí s odpovědí na tu Získám/Získáš otázku, tak takové použití kostek budu rozporovat na metaherní úrovni.
Re: Konflikty ve Střepech snů
PetrGasparik píše:Pokud se tedy druhá strana snaží použít kostky způsobem, který nesouvisí s odpovědí na tu Získám/Získáš otázku, tak takové použití kostek budu rozporovat na metaherní úrovni.
Ano vypravec by mel vzdy povypravet o nejake prekazce, ktera postave brani v ziskani toho co chce ona. Hrac naopak vymyslet co muze jeho postave pomoct v tom co chce on. Samozrejme nedava moc smysl rict proste neco, co neposune postavu ani dopredu ani dozadu.
Takze: "Vidim na obzoru prijizdet jezdce" - to nic neznamena, protoze to nikoho nikam neposouva
Ale: "Vidim prijizdet jezdce, vsichni nepratele prestali mirit kopimi na me a zacli se stavet do obranne pozice" - to uz smysl dava, protoze moji postavu to nekam posunulo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti