Střepy snů LITE
Moderátor: Erric
Re: Střepy snů LITE
ved v dalsom vydani to uz doklepnes.
napriklad v tom anglickom
napriklad v tom anglickom
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Střepy snů LITE
Jen tak dal
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 23. 6. 2011, 14:52
Re: Střepy snů LITE
Zdar.
Zkouším hrát LITE verzi. Pročetl jsem kde co (vč.manuálu a nenašel odpověď na otázku:
Kolik bodů je na začátku v Hodnotě a Šrámu?
Tipuji, že 1, protože 0 mi nedává smysl.
Zkouším hrát LITE verzi. Pročetl jsem kde co (vč.manuálu a nenašel odpověď na otázku:
Kolik bodů je na začátku v Hodnotě a Šrámu?
Tipuji, že 1, protože 0 mi nedává smysl.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 23. 6. 2011, 14:52
Re: Střepy snů LITE
A ještě bych si rád zrekapituloval, až kolik kostek může být při úplně prvním konfliktu ve hře:
-- úvod
Hráč: 1 kostka z cíle
Vypravěč: 2 kostky z cíle
-- hráč může zvyšovat
1 nebo 2 kostky z role
1 kostka Hodnoty (viz předchozí dotaz)
-- vypravěč může zvyšovat
1 kostka šrámu (viz předchozí dotaz)
-- hráč může gradovat
1 nebo 2 jednorázové snové body z cíle
-- vypravěč může gradovat
1 jednorázový body bolesti z hodnoty a/nebo 1 jednorázový body bolesti ze šrámu
-- bonusové kostky
0 - hráč na začátku nemá
celkem tedy je možno teoreticky naházet:
HRÁČEM: 6 kostek
VYPRAVĚČEM: 5 kostek
za což by v tomto případě přibylo:
1 bod do cíle
1 bod do Hodnoty nebo do Šrámu
a v druhém konfliktu může teoreticky vstoupit do hry o 4 kostky víc, mínus 4 spotřebované jednorázové v prvním kole.
je to tak?
-- úvod
Hráč: 1 kostka z cíle
Vypravěč: 2 kostky z cíle
-- hráč může zvyšovat
1 nebo 2 kostky z role
1 kostka Hodnoty (viz předchozí dotaz)
-- vypravěč může zvyšovat
1 kostka šrámu (viz předchozí dotaz)
-- hráč může gradovat
1 nebo 2 jednorázové snové body z cíle
-- vypravěč může gradovat
1 jednorázový body bolesti z hodnoty a/nebo 1 jednorázový body bolesti ze šrámu
-- bonusové kostky
0 - hráč na začátku nemá
celkem tedy je možno teoreticky naházet:
HRÁČEM: 6 kostek
VYPRAVĚČEM: 5 kostek
za což by v tomto případě přibylo:
1 bod do cíle
1 bod do Hodnoty nebo do Šrámu
a v druhém konfliktu může teoreticky vstoupit do hry o 4 kostky víc, mínus 4 spotřebované jednorázové v prvním kole.
je to tak?
Re: Střepy snů LITE
lite verzi si nepamatuju ale ze sramu a hodnot se normalne kostky nehazi ale prehazuji jiz hozene...
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 23. 6. 2011, 14:52
Re: Střepy snů LITE
To mi nepomohlo, sorry. Kdy použít hodnoty a šrámy vím.ValMor píše:lite verzi si nepamatuju ale ze sramu a hodnot se normalne kostky nehazi ale prehazuji jiz hozene...
Re: Střepy snů LITE
Petr: Ano nazacatku jsou Hodnota i Sram rovny 1.
Ale jak spravne pise ValMor, za ne se kostky nePRIhazuji, ale PREhazuji. To znamena vemes jednu svou kostku na stole a hodis s ni znova.
Takze ve tvem vypoctu je o jednu kostku na kazde strane navic. A az se Hodnoty a Sramy zvetsi, stale nepridavaji kostky na stole, ale jen umoznuji hodit znovu vice kostkami.
Ale jak spravne pise ValMor, za ne se kostky nePRIhazuji, ale PREhazuji. To znamena vemes jednu svou kostku na stole a hodis s ni znova.
Takze ve tvem vypoctu je o jednu kostku na kazde strane navic. A az se Hodnoty a Sramy zvetsi, stale nepridavaji kostky na stole, ale jen umoznuji hodit znovu vice kostkami.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 23. 6. 2011, 14:52
Re: Střepy snů LITE
AHA! Tohle mi v pravidlech uniklo. A to jsme je tolikrat cetl.Erric píše:Petr: Ano nazacatku jsou Hodnota i Sram rovny 1.
Ale jak spravne pise ValMor, za ne se kostky nePRIhazuji, ale PREhazuji. To znamena vemes jednu svou kostku na stole a hodis s ni znova.
Takze ve tvem vypoctu je o jednu kostku na kazde strane navic. A az se Hodnoty a Sramy zvetsi, stale nepridavaji kostky na stole, ale jen umoznuji hodit znovu vice kostkami.
Timto se omlouvam ValMorovi - sorry!
Takze, kolik je v prvnim konfliktu mozne mit maximalne na stole kostek? za hrace a vypravece, pri maximalni eskalaci.
dik
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 23. 6. 2011, 14:52
Re: Střepy snů LITE
zkusim si odpovedet sam:
max za hrace v prvnim konfliktu: 1 cíl + 2 role + 2 jednorázové cíl
max za vypravěče v prvním konfliktu: 2 cíl + 2 jednorázové hodnota+šrám
-- snažím si ujasnit zda správně chápu mechaniku
a ještě jedna otázka mi nedá spát:
uzavření sázek, vsazení role, vsazení hodnoty, vsazení šrámu, gradace - tohle vše by mělo posouvat děj, chápu to správně?
mělo by to zamezit tomu, aby se jedna akce opakovala dokola.
Příklad:
kouzelník se snaží otevřít kouzlem bránu, je to konflikt. když se mu to povede, brána se otevře, když ne, nezdařené kouzlo jej odmrští a vysílí tak, že nebude schopen dalšího kouzla. Hráč prohraje, ale zahraje roli hrdina, která mu umožní meditací dobít energii, aby mohl zkusit další kouzlo.
Je to správně zahrané?
max za hrace v prvnim konfliktu: 1 cíl + 2 role + 2 jednorázové cíl
max za vypravěče v prvním konfliktu: 2 cíl + 2 jednorázové hodnota+šrám
-- snažím si ujasnit zda správně chápu mechaniku
a ještě jedna otázka mi nedá spát:
uzavření sázek, vsazení role, vsazení hodnoty, vsazení šrámu, gradace - tohle vše by mělo posouvat děj, chápu to správně?
mělo by to zamezit tomu, aby se jedna akce opakovala dokola.
Příklad:
kouzelník se snaží otevřít kouzlem bránu, je to konflikt. když se mu to povede, brána se otevře, když ne, nezdařené kouzlo jej odmrští a vysílí tak, že nebude schopen dalšího kouzla. Hráč prohraje, ale zahraje roli hrdina, která mu umožní meditací dobít energii, aby mohl zkusit další kouzlo.
Je to správně zahrané?
Re: Střepy snů LITE
Petr:
ad vypocet - ano takhle uz je to spravne
ad konflikt - Sazka do konfliktu muze byt napriklad: Otevre branu/ Neotevre branu *nebo* Otevre branu vcas/ Otevre branu pozde *nebo* Otevre branu/Otevre branu, ale zrani se *nebo* Otevre branu a bude za machra/Neotevre branu a bude zesmesnen
No a pak jak spravne pises, kazdy ten pokus nekam posouva to co se v te scene deje, takze se zadna akce neopakuje.
Takze to odmrsteni je napriklad Gradace vypravece: V brane to zachrastilo, zablesklo se a odmrstilo te to dal, kolem brany se otevrely dve vypuste a zacaly se z nich sypat hadi.
Nacez nas kouzelnik najednou musi pocitat s hady a zacne kouzlit treba na ne.
Neni cilem zkusit jedno kouzlo, pak jine kouzlo pak jeste jine kouzlo na ty stejne dvere, to neni az tak zabavne. Ale je zabavne bojovat s kouzelnymi dvermi, kdyz te pronasleduje banda nazgulu a vase skupina se potrebuje dostat sakra rychle dovnitr.
ad vypocet - ano takhle uz je to spravne
ad konflikt - Sazka do konfliktu muze byt napriklad: Otevre branu/ Neotevre branu *nebo* Otevre branu vcas/ Otevre branu pozde *nebo* Otevre branu/Otevre branu, ale zrani se *nebo* Otevre branu a bude za machra/Neotevre branu a bude zesmesnen
No a pak jak spravne pises, kazdy ten pokus nekam posouva to co se v te scene deje, takze se zadna akce neopakuje.
Takze to odmrsteni je napriklad Gradace vypravece: V brane to zachrastilo, zablesklo se a odmrstilo te to dal, kolem brany se otevrely dve vypuste a zacaly se z nich sypat hadi.
Nacez nas kouzelnik najednou musi pocitat s hady a zacne kouzlit treba na ne.
Neni cilem zkusit jedno kouzlo, pak jine kouzlo pak jeste jine kouzlo na ty stejne dvere, to neni az tak zabavne. Ale je zabavne bojovat s kouzelnymi dvermi, kdyz te pronasleduje banda nazgulu a vase skupina se potrebuje dostat sakra rychle dovnitr.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host