Židé a judaismus
jo, ilgire, abycvh se přiznala, je mi to osobně ukradené.Je to dogma, takže osobně ti to samozřejmě může být ukradené, ale zkoušku z náboženství bys neudělala.
křesťanství pro mně není soubor znalostí a dovedností, které je třeba si osvojit a složit úspěšně zkoušku z náboženství.
Je ovšem pravda, že jsem asi mizerná křesťanka.
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Ale v těch Dobrých znameních se na něho odkazovaliResurrection píše:2Naoki: Nikoliv, realita. Jisty biskup v 16. stoleti to udajne takto vypocital (respektive on urcil rok a nekdo po nem den a hodinu). Je to v tom Kosidowskem
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18505
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Psát něco jako historický záznam a psát něco, aby se tomu věřilo, je docela kardinální rozdíl, nemyslíš? Ostatně ještě jedno literárněvědecké kopnutí - mýtus je právě přesně to, co popisuješ v bibli, mýtus je příběh, který se předával jako pravdivý, nezpochybňoval se, neuvažovalo se o něm. Teprve z mýtu vznikl epos a pohádka, kde už ta dohoda čtenáře a autora nějakým způsobem existuje, avšak fikce mytická ji postrádá (existuje dodneška zejména u tichomořských národů). Všimni si ale, že je to pořád "mytická fikce"...NaokiB4U píše:Jinak k tomu Exodu jsem se už vyjadřovali jinde, že narozdíl od pohádek, mýtusu a podobných plodů fantasie, autoři psali Bibli tak aby se věřilo co v ní je napsané a nebyla to nějaká skrytá domluva mezi autorem a čtenářem, která by nás přenesla do fantastického prostředí.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Otázka je, co do těch 10% patří.To je jen základ, těch nejnutnějších 10%
Někdy mám pocit, že pro některé lidi - i kněze - křesťanství zůstává omezeno právě jen na ten soubor znalostí a dovedností.Ty znalosti možná mají na vysoké úrovni, ale křesťanství není žába, aby se dalo rozpitvat na laboratorním stole a oni nic než to pitvání neumějí.
- Neferit Sr.
- Příspěvky: 1036
- Registrován: 4. 2. 2008, 21:50
- Bydliště: Órodná Haná
Z mého pohledu který věřící není a nikdy nebyl se mi do tohoto nechce nic moc říkat. Ale pár lidí co znám a jsou věřící na přímou otázku mají snahu říci jak to cítí oni. Není to o znalostech ale o pocitu a vnitřním přesvědčení. Nabiflované poučky, citáty a chování podle šablony považují za divadelní kousek. Pokud člověk víru nemá uvnitř sebe asi to nemá význam.
"Jde o to, že kdyby o něco šlo, bylo by dobré vědět, o co vlastně jde."
neznámý voják, na kbelíku z protipožární stěny muničního skladu v Žilině, LP 1981
neznámý voják, na kbelíku z protipožární stěny muničního skladu v Žilině, LP 1981
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18505
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Nabiflované citáty, poučky a chování podle šablony vidím jako první krok k náboženskému fanatismu. Víra je věcí každého jednotlivce, ať si říkají papež, ajatoláh nebo šanhedrin, co chtějí.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů