Pendragon!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Pendragon!
Kdysi dávno, dlouho předtím, než přišli lidé, obývali ostrov Albion pouze obři. Žili v nezkrocené přírodě a společnost jim dělali návštěvníci z Faerie – elfové a podobná stvoření. Později připluli lidé, byli to barbaři jako Piktové či Velšané, a usadili se v místech, kde obři nesídlili. Civilizace přišla na ostrov až pod velením vojevůdce Bruta. Jeho lidé byli obyvatelé zničeného města Trójy, pyšný národ utíkající před proradnými Řeky. Pobili obry, zabrali jim půdu a ostrov Albion přejmenovali na Brutusland. To se časem zkomolilo na Briton a ještě později na Británie. Jeho národu se začalo říkat Britové.
Jiní Brutovi krajané později založili město Řím a Británie se stala součástí Římské říše. Tak tomu bylo dlouhá staletí, dokud Řím nebyl dobyt a vyplundrován barbary. Římská vojska odešla z ostrova a zanechala Brity jejich vlastnímu osudu. Není tomu tak dávno, tu dobu totiž pamatují naši dědečkové a skrze naše otce nám zanechali mnohá vyprávění.
Po odchodu Římanů bylo nutno zvolit nového panovníka, a tak se sešlo nejvyšší Colegium, rada nejmoudřejších hlav Británie, a zvolilo nového císaře Constantina. Constantin vládl moudře v nesnadných časech a roku 440 jej nahradil jeho syn Constans. Nevládl však dlouho, poněvadž jej zabil muž jménem Vortigern a zmocnil se trůnu.
V té době Británie čelila ohromným nájezdům Piktů a Irů, takže Vortigern pozval na ostrov saské žoldnéře, s jejich pomocí zvítězil a v opojení chtíče pojal dceru saského krále za ženu. Sasům věnoval rozsáhlé země a dovolil jim usadit se v Británii natrvalo. Britským pánům se to nelíbilo, vzepřeli se, ale Vortigern a Sasové je porazili v boji a tím zpečetili přítomnost Sasů. Vortigernovi se však jeho bláhovost vymstila, když jej před pouhými 23 lety Sasové zradili a během takzvané "noci dlouhých nožů" zavraždili, většinu britské vysoké šlechty. Vortigern se stal loutkou v rukou Sasů a ostrov tím náramně trpěl.
Když byli naši otcové mladí rytíři, připlul z Bretaně nejstarší syn císaře Constantina (a bratr zavražděného Constanse), Ambrosius. Všichni Britové se sešikovali pod jeho kouzelnou zástavou, na níž byl vyobrazen obrovský červený drak. Aurelius Ambrosius přemohl Sasy, potom i samotného Vortigerna a byl jmenován králem nad krále, jemuž se říká "Pendragon", z části i díky draku z kouzelné zástavy. Ambrosius byl skvělý panovník, přemohl nejeden nájezd Sasů, Dánů, Fríšanů, Irů a Piktů. Když však před čtyřmi lety vedl armádu proti spojeným vojskům Sasů a Piktů, byl zákeřně otráven a zemřel.
Moci se ujal jeho bratr Uther, který vládne sice krátce, ale zatím je dobrým králem. Dnes se píše rok 485 a nad Británií se opět schylují mračna. Z východu přicházejí zvěsti, že na kontinentu se zvedá obrovská armása Sasů, která má připlout na ostrov a pomoci Sasům, kteří již zde žijí v malých královstvích. Země se připravuje k další válce a Britští rytíři se opět jednou shromážďují pod dračí zástavou. Čaroděj Merlin vyvěštil, že Británii čekají závratné změny.
Pod dračí zástavou stojíte i vy, mladí a čerstvě jmenovaní rytíři z hrabství Salisbury.
Vítejte v artušovské Británii!
Připravuji úvodní hru či dvě Pendragonu, na seznámení s touto legendární, nestárnoucí hrou. Pokud se vám bude líbit, a já doufám že bude, můžeme to protáhnout v dlouhodobou kampaň. Slovo "dlouhodobá" nespecifikuje frekvenci hraní, je dost možné hrát kampaň v Pendragonu a zároveň i jiné hry, takže se nemusíte bát, že se vás snažím vmanipulovat do nezrušitelného svazku s jedním žánrem.
V Pendragonu hrajete rytíře v raném středověku. Každá hráčská postava je mladý rytíř s malinkým panstvím, který stojí na počátku své cesty za slávou. Rytíř není dobrodruh z DnD: musí hledět na svou čest, povinnosti k lennímu pánu, společenské normy a konvence, ale na druhou stranu má ohromnou moc a je absolutně nadřazen lůze (jíž je ovšem zavázán ochraňovat). "Cílem" hry je stát se slavným a hlavně založit dynastii, která přetrvá a nebude zapomenuta. Pendragon je totiž hlavně hra o smrti: každý jednou umře a jediný způsob, jak nebýt zapomenut, je něco po sobě zanechat - ať už to budou hmotné statky či příběhy, jež si budou minstelové vyprávět ještě za stovky let. Nebo potomci. Hlavně potomci, protože pokud nezanecháte potomky, vaše jméno zemře rovnou s vámi.
Většinu herního času sice zaberou rytířská dobrodružství, ale pokud se hra přelije v kampaň, vstoupí do hry i takové věci jako správa vašeho panství, hledání manželek, péče o rodinu, starost o svou dlouhodobou pověst, atd. To je teprv ta skutečná "Pendragon experience".
Systém není zrovna minimalistický, ale není příliš svazující. Z hlediska vyhodnocování je to prosté task resolution. Jeho hlavní filosofií je, že je postaven na "estetice náhody" a "emergentní hře". Úkolem systému je generovat obsah, vytvářet herní prvky, které pak hráči a Vypravěč spřádají do zajímavé tapiserie.
Pendragon je velmi, velmi, velmi character-driven hra, tj. hra hnaná dopředu postavami. Implicitně předpokládá, že hráči budou do své postavy nadšení a investují do ní snahu, budou si ji chtít piplat, sžijí se s jejími cíly, touhami a obavami. Nejde o metaplot (byť ten je přítomen), nejde o hluboký narativistický a pečlivě nataktovaný příběh, jde o vás. Vypravěč poskytuje žijící svět plný dobrodružství a prostoru k realizaci. Rytíři se v něm realizují.Příklad hovoří za vše: Postavy se dostanou do velké a dramatické bitvy. Ve "vyprávěcí" hře by to Vypravěč narafičil tak, aby postavy ztečovaly proti zajímavé nepřátelské jednotce a pak by během bitky zařídil, aby se otevřel prostor pro nějakou dramaticky hrdinskou akci, např. útok na samostného vojevůdce. V Pendragonu je nepřátelská jednotka určena náhodným hodem a případný prostor pro hrdinské akce vyplyne ze souhry mechanik a náhody. Hráči nemají skrze zásah Vypravěčovy prozřetelnosti garantován hrdinský výpad proti generálovi. Musejí přijmout situaci tak, jak ji hra přinese, a uvařit zajímavou hru z ní, případně se k hrdinskému výpadu prosekat vlastní iniciativou. Teprve za to si jejich rytíři skutečně zaslouží slávu a obdiv. Sláva, kterou vám Vypravěč servíruje na stříbrném podnose, stojí za zlámanou grešli.
Herní prostředí je mix mýtů, legend a historických reálií, míchá se tam 5. století, tedy nejhlubší doba temna, s pokročilým středověkem. Hra začíná relativně přízemně a realisticky v období saských nájezdů za doby temna, kde se míchá křesťanství s pohanskými tradicemi. Průběžně se přidávají mystické prvky, záhadné bytosti, elfové z Faerie a samozřejmě král Artuš, rytíři kulatého stolu, výpravy za svatým grálem, atd. Ke konci hry už jsou reálie jako z vrcholného středověku: plátové zbroje, rytířské turnaje, atd.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
Naše hra
Tohle téma slouží k organizaci hry, domluvě, atd. Příležitostně sem taky budu posílat studijní materiály, budu-li chtít, abyste si něco před hrou přečetli Diskuze volná, nebojte se komentovat.
Vypravěč:
Na programu je tvorba postav a ukázkové sezení, které slouží k demonstraci systému. Tvorba postav zabere hodně, takže buď budeme potřebovat celé odpoledne (cca 8 hodin), nebo postavy uděláme pár dní předem někde v čajovně.
Budu se na vás těšit!
Tohle téma slouží k organizaci hry, domluvě, atd. Příležitostně sem taky budu posílat studijní materiály, budu-li chtít, abyste si něco před hrou přečetli Diskuze volná, nebojte se komentovat.
Vypravěč:
- Markus
- Bajo
- Conlai
- Jonáš
- Katka
- Kryštof
- ???
Na programu je tvorba postav a ukázkové sezení, které slouží k demonstraci systému. Tvorba postav zabere hodně, takže buď budeme potřebovat celé odpoledne (cca 8 hodin), nebo postavy uděláme pár dní předem někde v čajovně.
Budu se na vás těšit!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
(nebudte makki, Pendragon je super!)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
Celkem me zaujalo, jak se s postupujicim casem promenuje to prostredi. Jak se to projevi primo ve hre? Budeme zacinat jako casove na zacatku, nebo jak?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
(warning: alcohol level critial)Bajo píše:Celkem me zaujalo, jak se s postupujicim casem promenuje to prostredi. Jak se to projevi primo ve hre? Budeme zacinat jako casove na zacatku, nebo jak?
Historický král Artuš žil v 6. století. První písemné záznamy o něm máme z 15. století – hra je psána především podle knihy sira Thomase Malloryho (1405 - 1471). Jak si asi dokážete představit, v 15. století si Mallory moc nelámal hlavu s historickými reáliemi a psal knihu prostě tak, jako kdyby se to stalo včera. Takže rozptyl reálií Artušovských legend je někde mezi 6. a 15. stoletím, což odráží i Pendragonovská kampaň.
Ve hře se mění prakticky jenom technologie, tj. zbraně a zbroje. Hra začíná na úrovni doby temna (meče a kroužkové košile), postupně jsou dostupné i lepší věci (plátová zbroj či řemdihy). Což znamená, že ke konci jsme stále ještě v 5. století, ale rytíři jezdí v plátových zbrojích. Zároveň se otevírají nové možnosti pro budování opevnění, hradů, vašeho panství... Během těch cca 80 let kampaně se kultura a vojenství promění od 6. století k 15. století (což není zas tak moc... střelný prach a tiskařský lis tam není ).
Mimo vybavení: spolu s Artušem přichází myšlenky rytířství a souvisejících ctností. Zatímco na začátku hry se ctnosti moc neřeší (je přijatelné být třeba chlípný, krutý či lakomý), Artuš a rytíři kulatého stolu zavádějí ideály rytířství s dříve neznámými hodnotami (věrnost, skromnost, čest...). Takové manželství z lásky je zezačátku naprosto neznámé, ke konci kampaně je vyhledávaným ideálem . Ke změně dochází velmi pozvolna a průběžně, Artuš přichází dejme tomu 15 let (15 sezení) od startu kampaně. Celá kampaň trvá ~80 let (= 80 sezení, už nás vidím ).
Ta magie a pohanský mysticismus je přítomen od samého začátku. Merlin figuruje v celé kampani, už od prvního sezení. Už v prvním nebo druhém sezení je možné setkat se s mýtickými bytosmi "z hvozdů". Zbytek je na vás... pokud budete chtít prozkoumávat hluboké pralesy, můžete se vydat do lesa. Jestli budete chtít řešit věci více světské, inu, Sasové jsou svině
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
To bysme klidne mohli pojmout jako vyvojovy kontrast. Na zacatku jsou lide bez hodnot a idealu (uvnitr pusti a spinavy), ale svet kolem by mohl pusobit idylicky a ramoanticy (ve smyslu mytologie a magie). Postupne by se to vymenovalo. Hrdinove by se stavali u vintr romaticti a ctnosti, ale okolni svet vice spinavy, svetsky a prizemni.
Ale to me jen tak napadlo, uvidime kolik her odehrajeme a jak na m to pujde. Ale celkem se mi tenhle motiv ve hre libi, tak bysme ho mohli vyuzit, kdyz budeme chtit. Treba i jinak, ale nejak konkretne, pokud mozno.
Takze na zacatku bych hral nasilneho a chamtiveho bohateho, povrchniho rytire, bohate obleceneho, bojujiciho v tajemnych lesech s magickymi bytostmi, loviciho kouzelne lane (aby si mohl jeji zlate parozi vyvesit nad krbem), v to vse v magickem svete plnem pohanskych bohu a starych tradici. A nakonec otrhaneho, zchudleho a ctnostneho ritire, braniciho nevine proti loupezivym sasum a intrikujici slechte. Ve spinavem a zhiralem svete bez moralky a plneho nabozenskeho tmarstvi. Nebo tak neco
Ale to me jen tak napadlo, uvidime kolik her odehrajeme a jak na m to pujde. Ale celkem se mi tenhle motiv ve hre libi, tak bysme ho mohli vyuzit, kdyz budeme chtit. Treba i jinak, ale nejak konkretne, pokud mozno.
Takze na zacatku bych hral nasilneho a chamtiveho bohateho, povrchniho rytire, bohate obleceneho, bojujiciho v tajemnych lesech s magickymi bytostmi, loviciho kouzelne lane (aby si mohl jeji zlate parozi vyvesit nad krbem), v to vse v magickem svete plnem pohanskych bohu a starych tradici. A nakonec otrhaneho, zchudleho a ctnostneho ritire, braniciho nevine proti loupezivym sasum a intrikujici slechte. Ve spinavem a zhiralem svete bez moralky a plneho nabozenskeho tmarstvi. Nebo tak neco
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
Ano, ale těch rytířů budeš postupně hrát několik. Takže syn bude jiný než otec, atd...
S tím vývojem je to komplikovanější. Pořád je třeba myslet na to, že jde o příběhy o králi Artuši... takže zatímco s příchodem Artuše stoupá idealismus, takové věci jako zkaženost společnosti nebo hon na kacíře se moc neobjevují. Není tam ten kontrast ideálních rytířů a zkažené společnosti, všechno je idealistické . No, ne tak docela, pořád je tam válka, bída, utrpení a pak samozřejmě zlí rytíři, čarodějka Morgana a jiné srandy. Hodně záleží na interpretaci - atmosféru si uděláme sami a jak to budeme chtít, tak to bude. Pokud vás tenhle směr bude zajímat, není problém ho do hry zakomponovat.
S tím vývojem je to komplikovanější. Pořád je třeba myslet na to, že jde o příběhy o králi Artuši... takže zatímco s příchodem Artuše stoupá idealismus, takové věci jako zkaženost společnosti nebo hon na kacíře se moc neobjevují. Není tam ten kontrast ideálních rytířů a zkažené společnosti, všechno je idealistické . No, ne tak docela, pořád je tam válka, bída, utrpení a pak samozřejmě zlí rytíři, čarodějka Morgana a jiné srandy. Hodně záleží na interpretaci - atmosféru si uděláme sami a jak to budeme chtít, tak to bude. Pokud vás tenhle směr bude zajímat, není problém ho do hry zakomponovat.
Ale tohle se mi hodně líbí a je to více než možné. Ze začátku hry právě ty ideály rytířství docela chybí. Důležitý je být slavný!Bajo píše:Takze na zacatku bych hral nasilneho a chamtiveho bohateho, povrchniho rytire, bohate obleceneho, bojujiciho v tajemnych lesech s magickymi bytostmi, loviciho kouzelne lane (aby si mohl jeji zlate parozi vyvesit nad krbem), v to vse v magickem svete plnem pohanskych bohu a starych tradici.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
Oslovil, oslovil (našel jsi i velmi pěkné obrázky).Markus píše:Tak co? Oslovil vás ten úvod, nebo vás naopak odradil (Echtelioni)?
Naše dámy už vyšívají prapory do bitvy pro své rytíře...
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
(lobbovanie cez vikend zjavne zafungovalo )
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Pendragon!
asi by neslo nejakym kouzlem zamenit Prahu za Brno, ze bych to z kralup nemel tak daleko:D chalani brnensti zavidim vam... toto vypada na skvost.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
PetrH: Jestli se ta kampaň rozjede (což ještě zdaleka není jisté), pokusím se aspoň psát zápisy, aby z toho něco měly i další generace.
Ecthelion: Vy ještě žádné dámy nemáte, nejdřív si potřebujete nějaké namluvit.
Ecthelion: Vy ještě žádné dámy nemáte, nejdřív si potřebujete nějaké namluvit.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
(a presvedcit svojho lenneho pana, aby im dovolil ozenit sa)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pendragon!
Zatím jen do zápisu (nestačil jsem ani podrobněji přečíst úvodní příspěvek):
Taky bych to alespoň zkusil. Takže se mnou můžete počítat ... aspoň na prvních několik sezení
Taky bych to alespoň zkusil. Takže se mnou můžete počítat ... aspoň na prvních několik sezení
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů