Velikonoční hra

Klika záhadných lidí v temných kápích. Přísně tajné!
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Velikonoční hra

Příspěvek od Ecthelion »

Po Velikonocích se budeme pohybovat v Brně, takže bychom mohli vést nějakou hru... :wink:

Co dáme? Světoběžníky (třeba s Charlesem)?

Obrázek

Kam byste chtěli vyrazit? Evropa, Amerika... Antarktida? Nějaké návrhy na zápletky? Posuneme děj do druhé světové války? Nebo až do studené? Co myslíte? Máte někdo zájem? Pište, pište... :>;o)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3636
Registrován: 21. 7. 2009, 20:13

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Charles »

Víc jak jedno odpoledne za týden nedám. :oops:
Ale vážně uvažuju o tom, že než ho vyplýtvat na Senát (který budeme hrát tento víkend, i když bez vás), bych ho užil spíš na nějaké RPG. O Světoběžnících vím jen málo, jen střípky vašeho vyprávění. Představuju si to jako Indiana Jonese a třetí křížovou výpravu. Nejsem si jistý, jak bych zvládl trochu odlehčený styl, ale každá novota mě láká. :D
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od boubaque »

Světoběžníci zní fajn, návrhy promyslím. Teď se mi nechce nic vymýšlet ... mám plno věcí, které bych měl vymýšlet jinde ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Ecthelion »

Charles: Příběhů světoběžníků se hrálo celkem pět. Koukám, že z Afrických písků nemáme zápis, ale jinak si můžeš udělat představu tady:

Meč Jana Lucemburského
Dopis ze Šanghaje
Tajemství řádu
Maska dávných bohů

Je to zhruba jako to naše vyprávění, pulp ze třicátých let. :wink:
Pokud se budeš chtít připojit, budeme moc rádi.

Doma budeme mezi 2.4. a 20.4. takže uvidíme, jestli na ten Senát přeci jen nezbyde čas...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Markus »

Určitě se mnou počítejte.

Co se týče námětu... kam se vlastně poděl meč Jana Lucemburského? Já ho chci zpátky!
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od boubaque »

Markus píše:Co se týče námětu... kam se vlastně poděl meč Jana Lucemburského? Já ho chci zpátky!
HmmmmMMMmmm... Spojené státy? Bohatý sběratel historických artefaktů? Mafie? ...?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3636
Registrován: 21. 7. 2009, 20:13

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Charles »

Krutě nestíhám a ještě jsem nečetl záznamy z her. Ale meč Jana Lucemburského je téma, které mě bere a zblajznul bych ho i s přibalenou gangsterkou a širokým americkým přízvukem. 8)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Markus »

Když přeskočím námět a přejdu ke stylu hry:

Chtěl bych vyzkoušet světoběžníky trochu jinak, než jsme to hráli doposud. Zatím to většinou byly dobrodružství "o cestě", kdy jsme prostě měli nalinkováno, kam máme jít, a co tam vyřešit. Bod A > bod B > bod C > bod D. Rozuměj Praha > Berlín > Muzeum > Letiště > Káhira > Poušť. Byl to railroad ve velkém měřítku, ale v malém měřítku, kdy už jsme přišli na místo, jsme si mohli dělat, co jsme chtěli. Rád bych teď vyzkoušel hru, kde nebude předepsané pořadí "jděte sem, pak sem, pak sem", ale kde od začátku budeme mít několik možných "cest" a sami budeme volit. Samozřejmě by to vyžadovalo aktivnější zapojení hráčů, kteří by museli cíleně za něčím jít, už bychom se nemohli jen tak nechat vést.

Zkusím ještě vymyslet nějaké konkrétní příklady z hry. Zatím to nadhazuju jako dotaz pro ostatní, co si o tom myslí.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Conlai »

Zatím to vypadá, že na Velikonoce nebudu v Brně. :-?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Markus »

Ecthelioni jsou tu skoro celý duben. To "velikonoční" je trochu nadnesené.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Ecthelion »

Meč Jana Lucemburského? Hmmm... to je cliffhanger, který jsme nedokončili, že? Jsme pro! $D (...kolik Světoběžníků mluví anglicky? :>;o))
Markus píše:Chtěl bych vyzkoušet světoběžníky trochu jinak, než jsme to hráli doposud. Zatím to většinou byly dobrodružství "o cestě", kdy jsme prostě měli nalinkováno, kam máme jít, a co tam vyřešit. Bod A > bod B > bod C > bod D. Rozuměj Praha > Berlín > Muzeum > Letiště > Káhira > Poušť. Byl to railroad ve velkém měřítku, ale v malém měřítku, kdy už jsme přišli na místo, jsme si mohli dělat, co jsme chtěli. Rád bych teď vyzkoušel hru, kde nebude předepsané pořadí "jděte sem, pak sem, pak sem", ale kde od začátku budeme mít několik možných "cest" a sami budeme volit. Samozřejmě by to vyžadovalo aktivnější zapojení hráčů, kteří by museli cíleně za něčím jít, už bychom se nemohli jen tak nechat vést.
Jak by sis to představoval? Neříkáme rozhodně z fleku ne, ale spíš přemýšlím, jak by to fungovalo... začneme v Praze a z fleku vyhlásíte: "Jedeme na Antarktidu."? V takovém případě by byla příprava na hru hodně obtížná...

Conlai: Jak píšeme nahoře - bude to někdy v termínu 2.4 až 21.4. Napiš, kdy nemůžeš (i ostatní prosím, pokud tam něco máte) a dáme dohromady nějaký termín. :wink:

Charles: Zkus přemýšlet nad postavou a třeba něco nahodit. :wink:
Kdybys potřeboval poradit, zkonzlutovat nástřely nebo jakoukoli jinou pomoc, napiš a rádi poradíme. Klidně můžeme nahodit pár možných postav, pokud bys chtěl (jediná podmínka asi je, aby postava nějak mluvila česky nebo slovensky, aby si s ostatními rozuměla (protože oficiální jazyky skupiny jsou tyto dva) - většina jich jsou Čechoslováci, ale není to nutné).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Peekay »

Ecthelion píše:bude to někdy v termínu 2.4 až 21.4. Napiš, kdy nemůžeš (i ostatní prosím, pokud tam něco máte) a dáme dohromady nějaký termín. :wink:
Ak by sa dalo, vikend 17-18 by som si rad rezervoval na you-know-what.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Markus »

Ecthelion píše:Jak by sis to představoval? Neříkáme rozhodně z fleku ne, ale spíš přemýšlím, jak by to fungovalo... začneme v Praze a z fleku vyhlásíte: "Jedeme na Antarktidu."? V takovém případě by byla příprava na hru hodně obtížná...
Já jsem nemyslel cesty ani tak ve smyslu geografickém, jako spíš ve smyslu plynutí příběhu. Představte si mapu hráčských rozhodnutí, nebo třeba schéma kolejí, po kterých se hra může ubírat :)

U některých her (např. když jsme letěli do Říma) vznikal takový ten dojem "hmm, tak jo". Musíte za prof. Kdovíjaksejmenuje. Hmm, tak jo, jdeme za ním. Jste u něj, profesor vás posílá do Říma. Hmm, tak jo, letíme do Říma. Jste v Římě, musíte do kostela XYZ. Hmm, tak jo, jdeme do kostela. Jste v kostele... Zkrátka předem připravená linie, po které jdeme, aniž bychom museli něco řešit. Jasně, není to úplně railroad, protože kdybychom z té linie chtěli vybočit, tak vy nás necháte... ale proč bychom to dělali, když náš cíl leží na konci tunelu?

Kdybych měl uvést příklad opaku, byla to třeba situace, kdy jsme se nacházeli v Římě a potřebovali jsme pryč. A bylo jen na nás, jak to uděláme. (možná už mi ale paměť zkresluje).

O co mi jde: struktura našich her často bývá taková, že vy nám zřetelně dáte najevo, kam máme jít a co tam dělat, a my se chvilku plácáme s roleplayem, odehrajeme si boční scénu nebo dvě a pak tam jdeme. Tam dostaneme novou šipku GO HERE, chvilku se plácáme s roleplayem a pak za ní zase vyrazíme. Chtěl bych zkusit nějakou volnější strukturu, a věřím že to bude výzva jak pro vás, tak pro nás (nebudeme se moct nechat tolik vézt :) ).

Pár náhodných nápadů, jak toho docílit. Bez ladu a skladu:
:arrow? Omezit cestování v rámci jednoho dobrodružství. Když je nutné v rámci čtyřhodinové hry letět z Prahy do Londýna do Berlína do Káhiry do Gízy, tak se ta linearita špatně rozbíjí.
:arrow? Nemít lokace uspořádané v jasném pořadí (profesor A pošle postavy do musea B, kde najdou stopu vedoucí do kobek C, které je pošlou do Káhiry D, odkud musí chytit vzducholoď E a dostat se k pyramidám F), ale dosažitelné v libovolném pořadí, nebo to aspoň nějak zkombinovat (A, B, nebo C > D/E/F > G > H/I )
:arrow? S tím souvisí: zkusit celou hru odehrát tak, aby byla jakákoliv lokace kdykoliv snadno a herně (v rámci herního času) dostupná - např. celá se odehrává na rozloze desítek/max. sto kilometrů a my máme auto. Nebo když už cestování po světě, tak mít max. 2 tyto chuchvalce lokací
:arrow? Hned od začátku hodit hráčům více nitek, které mohou sledovat, nikoliv jednu.
:arrow? Zaplavte nás tolika problémy, jež vyžadují akutní řešení, abychom nemohli reálně stihnout všechno, a museli si vybrat :P
:arrow? Přehodit postavy do aktivní role - kdy jsou to ony, kdo "útočí". Vojenská analogie - postavy nejsou zakopaní vojáci čekající na nepřítele, nejsou ani členové jednotky, kterým důstojníci říkají, kam jít. Jsou to důstojníci sklánějící se nad mapou a vymýšlející, odkud udeřit.
:arrow? Celé se to dá shrnout do jedné věty: Přestaňte nás vodit za ručičku 8) Obvykle nám zadáte cíl a hned v následující větě poskytnete návod, jak ho dosáhnout ("Potřebujete se dostat z Itálie. Na ulici před vámi stojí závodní auto s klíčky v zapalování. Mrk, mrk.") Zkuste nám dát jenom cíl ("Potřebujete se dostat z Itálie") a my se s tím sami popereme. Případně můžete nadhodit možnosti, ale ne řešení ("V Římě je letiště, samozřejmě vlakové nádraží, nedaleko je námořní přístav, ulice jsou plné aut...").
:arrow? Nedávejte nám automatické úspěchy. Vážně, v celých světoběžnících se snad ani jednou nestalo, že jsme neuspěli. Když už bychom náhodou neuspěli v hodu (řekněme, že pronásledujeme důležitého špiona), většinou v zápětí vytvoříte situaci, kdy to můžeme napravit (naštěstí jsme ho potkali o půlhodiny později v restauraci). Zkuste nás někdy nechat neuspět a zároveň nám to dat sežtat (svědek se dosatal do bezpečí, upozornil na nás úřady, a teď visí všude na sloupech naše podobizny).

Celkově by dost možná stačilo dodržet poslední dva body a ta linearita by se rozbila naprosto sama bez jakékoliv další snahy. Koláče bez práce. Zkrátka dokud máme jasně naznačené řešení a vždy uspějeme, neexistuje příležitost a důvod odbočit z cesty.

Jelikož tohle vyznívá všechno děsně kriticky, tak dovolte, abych zopakoval, že to tak není myšleno. Světoběžnická dobrodružství mě vždycky děsně baví, facinuje mě vaše úroveň přípravy a je to skvělý požitek, kterého by se nikdy nedosáhlo, kdybychom hráli stylem: "Jste v Berlíně. Co děláte?" Jen jsem dostal chuť zaexperimentovat si s něčím novým.

Samozřejmě je dost možné, že mě ostatní zvetují :)

EDIT: Updated 21:04
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Markus »

Doublepost WFT!
Ecthelion píše:Meč Jana Lucemburského? Hmmm... to je cliffhanger, který jsme nedokončili, že? Jsme pro! $D (...kolik Světoběžníků mluví anglicky? :>;o))
Já měl za to, že nám ten meč ukradli náckové, ne Američani? Američani jsou naši kamarádi! 8)

Ne nutně související: V případě, že mají ostatní už plné zuby nepřátel v podobě Němců a Italů... už jsme zkoušeli ruské komunisty? :>;o) Nebo Španěle? Taky si nejsem jist, jestli jsme se střetli s nějakým pořádným nacistickým (o)kultem - dost možná ale ano v době, kdy měl Svoboda bakalářskou zlomeninu (wow, to už je to tak dávno?)

EDIT: Henleinovci. O-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikonoční hra

Příspěvek od Markus »

Triplepost pro přehlednost!
Ecthelion píše:Posuneme děj do druhé světové války?
Zajímavé by bylo posouvat čas ve hře stejným tempem jako v reálném světě. Za půl roku v reálu by uběhlo půl roku ve hře. Pro větší imerzi to ještě namapovat na stejná data a roční období (bude-se hrát 17. 4? Dobře, postavy začínají 17. 4. ) :)

To by mohlo vést k jedinečným chvílím, kdybychom řešili dilemata typu: "Dobře, ale jestli chceme jít pátrat po meči do Polska, musíme to odehrát ještě do konce prázdnin!"
Zamčeno

Zpět na „Brněnský klub“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti